Enter your keyword

Zlecenie 007/2015

Zlecenie 007/2015

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Opsumit, macytentan, 10 mg, tabl. powl., 30 tabl., EAN 7640111931133; w ramach uzgodnionego programu lekowego: „Leczenie tętniczego nadciśnienia płucnego (TNP)”

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

MZ-PLR-4610-597(3)/KB/14; 2015-01-13

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 7/2015

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Analizy Wnioskodawcy:

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza ekonomiczna do zlecenia 7/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza efektywności klinicznej do zlecenia 7/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 7/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza wpływu na budżet do zlecenia 7/2015

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 20 marca 2015 r.

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Microsoft WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 7/2015

Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

Nr analizy weryfikacyjnej

AOTMiT-OT-4351-2/2015

Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Opsumit (macytentan), 10 mg, tabl. powl., 30 tabl., kod EAN 7640111931133, stosowanego w ramach programu lekowego: „Leczenie tętniczego nadciśnienia płucnego macytentanem w terapii skojarzonej (TNP) (ICD-10 I27, I27.0)”
Lp.
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Rozpatrzone uwagi

1.

Ewa Solarska – Actelion Pharma Polska Sp. z o.o.

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDF 

Uwaga 2, 14 (Rozdział 3.1.2 str. 38, Rozdział 4.3 str. 61). Agencja podtrzymuje swoje stanowisko co do wyboru dodatkowych komparatorów (bosentan, ambrisentan).

Uwaga 5. (Rozdział 3.2.1.4 str. 47). Agencja podtrzymuje swoje stanowisko, ograniczenie związane z złożonym punktem końcowym zostało wskazane również w rekomendacji refundacyjnej HAS 2014.

Uwaga 7, 8, 10, 11. (Rozdział 3.2.1.4 str. 47, Rozdział 4.3 str. 60-61, 63-64). Agencja wraz z wnioskiem refundacyjnym przekazanym w zleceniu MZ z dnia 13 stycznia 2015 r. (znak: MZ-PLR-4610-597(3)/KB/14), nie otrzymała dokumentu Global Value Dossier for OPSUMIT (macitentan) in Pulmonary Arterial Hypertension, Version, 28th March, 2014. Dokument Global Value Dossier for OPSUMIT (macitentan) in Pulmonary Arterial Hypertension, Version, 28th March, 2014 został przekazany do Agencji dnia 20.03.2015, co uniemożliwiło pełną weryfikację poprawności danych przedstawionych w AKL.

Uwaga 13. (Rozdział 4.3 str. 60, 64). Agencja przychyla się do stwierdzenia wnioskodawcy, że dane dotyczące skuteczności mają jedynie ograniczony wpływ na ostateczny wynik analizy, tj. różnicę kosztów pomiędzy interwencjami.

Uwaga 16. (Rozdział 4.3 str. 62). Agencja podtrzymuje swoje stanowisko, dodatkowo zgodnie z wytycznymi AOTM: „Analiza minimalizacji kosztów jest przedstawiana, jeśli wiarygodne dowody naukowe potwierdzają, że wyniki zdrowotne (efektywność porównywanych programów zdrowotnych) są równe. W takim przypadku analiza polega tylko na porównaniu kosztów”.

Uwaga 19. (Rozdział 5.1 str. 69). Dane z komunikatów DGL są oficjalnym źródłem danych odnośnie wielkości kwoty refundacji i ilości zrefundowanych opakowań (rzeczywistych kosztów ponoszonych na refundację), które dodatkowo należy uwzględnić w analizie wpływu na budżet. Ponadto do przekazywania powyższych danych w związku z art. 102 ust. 5 pkt 31 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.) zobowiązany jest Prezes NFZ.

Uwaga 20, 23, 24. (Rozdział 5.1 str. 69, 71). Zgodnie z stanowiskiem eksperta w dziedzinie kardiologii i chorób układu krążenia „(…) Raczej nie będzie przestawień z treprostiilu na opsumit, zwykle są to zbyt ciężcy chorzy aby leczyć ich lekami doustnymi, słabo wchłaniającymi się z przewodu pokarmowego w przypadku retencji płynów i zastoju w krążeniu jelitowym”.

Uwaga 25. (Rozdział 5.1 str. 71). Agencja podtrzymuje swoje stanowisko. W analizie klinicznej i ekonomicznej jako komparator dla terapii macytentan + sildenafil wnioskodawca przyjął tylko iloprost + sildenafil, natomiast w analizie wpływu na budżet przyjął, że terapia macytentan + sildenafil przejmie wszystkie terapie przewidziane w ramach II linii.

Uwaga 28. (Rozdział 5.3.2 str. 77).

Uwaga zasadna, jednak nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA.

W odniesieniu do pozostałych uwag Agencja podtrzymuje swoje stanowisko.

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

    Stanowiska Rady Przejrzystości:

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFSRP 32/2015 do zlecenia 007/2015

    Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

    Rekomendacja Prezesa AOTM:

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFREK 23/2015 do zlecenia 007/2015

    Kopiuj
    Opublikowany przez:
    Paweł Żadziłko
    Data publiakcji:
    16 stycznia 2015 11:16
    Rejestr zmian
    Zlecenie MZ
    zlecenia
    Ministra zdrowia, podstawa prawna
    AWA
    analiza weryfikacyjna
    Agencji
    AW
    analiza wnioskodawcy
    UW
    uwagi do analiz
    RPT
    raport
    (art.31g. ustawy o świadczeniach opeki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych)
    ORP
    opinia
    Rady Przejrzystości
    SRP
    stanowisko
    Rady Przejrzystości
    REK
    rekomendacja
    Prezesa AOTM
    OPZ
    opinie AOTM o projektach programów zdrowotnych realizowanych przez MZ