Enter your keyword

Zlecenie 063/2015

Zlecenie 063/2015

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Voriconazol Polpharma, viroconazolum, 200 mg, tab.powl.,20 szt., EAN 5909991063177, stosowany w chemioterapii w całym zakresie zarejestrowanych wskazań i przeznaczeń, tj. w leczeniu inwazyjnej aspergilozy, kandydemii u pacjentów bez towarzyszącej neutropenii, ciężkich, opornych na flukonazol zakażeń inwazyjnych Candida (w tym C. krusei), ciężkich zakażeń grzybiczych wywołąnych przez Scedosporium spp. i Fusarium spp.

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4600.638.2015.JM; 2015-04-15

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 67/2015

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Analizy Wnioskodawcy:

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza kliniczna do zlecenia 67/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza ekonomiczna do zlecenia 67/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza wpływu na budżet do zlecenia 67/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 67/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 67/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAneks do zlecenia 67/2015

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 24 czerwca 2015 r.

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Microsoft WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 67/2015

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP-063, analiza AOTMiT-OT-4350-16/2015

    Tytuł analizy weryfikacyjnej
    Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku: Voriconazol Polpharma, voriconazolum, 200 mg, tabletki powlekane, 20 szt. kod EAN 5909991063177 we wskazaniach:  inwazyjna aspergiloza,  kandydemia u pacjentów bez towarzyszącej neutropenii,  ciężkie, oporne na flukonazol zakażenia inwazyjne Candida (w tym C. krusei),  ciężkie zakażenia grzybicze wywołane przez Scedosporium spp. i Fusarium spp.
    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone uwagi

    1.

    Barbara Misiewicz-Jagielak

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDF 

    Odnośnie pierwszej uwagi w uwagach ogólnych – Uwaga zasadna i nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Odnośnie drugiej uwagi w uwagach ogólnych – uwaga niezasadna. W ocenie Agencji wnioskodawca nie wykazał wyższości VOR nad AMFB/FLU w randomizowanym badaniu klinicznym.

    Odnośnie trzeciej i czwartej uwagi w uwagach ogólnych – uwagi niezasadne. W ocenie Agencji analizy wnioskodawcy nie spełniają wszystkich minimalnych wymagań zgodnych z Rozporządzenie o wymaganiach minimalnych.

    Odnośnie uwagi do Rozdziału 3.3.1.2, str. 32 – Uwaga zasadna, nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Stwierdzenie w kolumnie „uwagi oceniającego” (AWA, tabela 9, str. 31) powinno być następujące: „populacja niezgodna z wnioskiem refundacyjnym”, a uzasadnienie powyższego stwierdzenia znajduje się w „Uwagach analityków Agencji” poniżej ww. tabeli. W sensie formalnym, fakt, iż AKL nie spełnia minimalnych wymagań w zakresie kryterium zgodności z populacją docelową wskazaną we wniosku refundacyjnym (AWA, rozdział 2.1, str. 9.) wynika z błędnej konstrukcji kryteriów selekcji, na co uwagę zwróciła Agencja w swojej analizie.

    Odnośnie uwagi do Rozdz. 3.3.1.2, str. 40 – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwagi stanowią powtórzenie argumentów zawartych w AKL wnioskodawcy i AWA.

    Odnośnie uwagi do Rozdz. 3.3.1.2, str. 32 – Uwaga niezasadna. W próbie GCS znajduje się 88 pacjentów pochodzenia azjatyckiego, co stanowi 22% całej populacji badania. W związku z powyższym, Agencja nie zgadza się z argumentacją wnioskodawcy, że w badaniu GCS odsetek pacjentów pochodzenia azjatyckiego jest niski i nie wpływa na wiarygodność analizy.

    Odnośnie uwagi do Rozdz.4.3-4.4, Tabela 25, str. 62-64 – uwaga niezasadna. Agencja podtrzymuje swoje stanowisko odnośnie wyboru techniki analitycznej. Nie można twierdzić o „braku możliwości wyznaczenia kosztu, o którym mowa w pkt 2” Rozporządzenie o wymaganiach minimalnych jeżeli nie szuka się użyteczności i nie sprawdza się możliwości wyznaczenia takiego kosztu.

    Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 63 – uwaga niezasadna – w ocenie Agencji opis założeń i opis analizy był niewystarczający.

    Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 63, rozdział 4.5.2 str.68 – uwaga niezasadna. Ustawa o refundacji jak i Rozporządzenie o wymaganiach minimalnych jasno określają co może być miarą efektu w analizach ekonomicznych.

    Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 64 – uwaga niezasadna. Zgodnie z § 5 ust. 7 Rozporządzenia „jeżeli horyzont […] przekracza rok, oszacowania […] powinny zostać przeprowadzone z uwzględnieniem rocznej stopy dyskontowej […]”.

    Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 64-65 – uwaga niezasadna. Agencja podtrzymuje swoje stanowisko, że metoda liczenia całkowitych kosztów hospitalizacji, jak również metoda oszacowania kosztów jednostkowych jest nieprawidłowa.

    Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 65, rozdział 4.3 Tabela 25 – uwaga niezasadna. W modelu przedstawionym przez wnioskodawcę po 10 latach nadal część pacjentów pozostaje przy życiu co oznacza że przyjęty horyzont nie jest horyzontem dożywotnim.

    Odnośnie uwagi do Rozdział 4.3, Tabela 25 str.62; rozdział 4.5.2 str. 69 – uwaga niezasadna. W ocenie Agencji wnioskodawca nie wykazał wyższości VOR nad AMFB/FLU w randomizowanym badaniu klinicznym.

    Odnośnie uwagi do Rozdział 4.5.2 str. 69 – uwaga niezasadna. W ocenie Agencji wnioskodawca nie wykazał wyższości VOR nad AMFB/FLU w randomizowanym badaniu klinicznym.

    Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 79 – uwaga zasadna – wnioskodawca przedstawił oszacowania dotyczące ciężkich, opornych na flukonazol zakażeń inwazyjnych Candida (w tym C. krusei) i ciężkich zakażeń grzybiczych wywołanych przez Scedosporium spp. i Fusarium spp.). Niemniej jednak koszty te nie zostały uwzględnione w wynikach BIA.

    Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 80 – komentarz Agencji dotyczy odsetka pacjentów z poszczególnymi chorobami podstawowymi uwzględnionymi w oszacowaniach BIA. Nie stanowi więc odniesienia do metody oszacowania liczebności populacji docelowej analizy, co sugeruje wnioskodawca (tę z kolei uznano za poprawnie oszacowaną – Rozdz. 5.1. str. 81 AWA).

    Odnośnie do Rozdz. 5.1., str. 81 (punktor 1) oraz 5.2. str. 85 – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Analitycy Agencji zaznaczyli, że założenia na których oparto oszacowania są wiarygodne, a celem było zwrócenie uwagi na źródła niepewności oszacowań.

    Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1., str. 81 (punktor 2) – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1., str. 82 oraz Rozdz. 5.2. str. 85 – uwaga niezasadna. Fakt występowania dodatkowego efektu zdrowotnego względem leków o tej samej drodze podania nie jest wg aktualnie obowiązujących przepisów prawa argumentem dla utworzenia odrębnej grupy limitowej. Przytoczona przez autorów uwagi analiza weryfikacyjna Agencji dotyczy leków, które miały różną drogę podania.

    Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 83 – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwagi stanowią powtórzenie argumentów zawartych w BIA wnioskodawcy i AWA.

    Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 84 – uwaga niezasadna. W przypadku najbardziej kosztownych świadczeń (tj. u pacjentów hospitalizowanych pierwotnie w ramach JGP S21, S22, S23, G30 i L94) pacjenci będą ponownie hospitalizowani w ramach innych JGP niż pierwotna. Założenie wnioskodawcy o podwojeniu kosztów tych świadczeń znacznie zawyża koszty w scenariuszu istniejącym, co jednocześnie wpływa na niedoszacowanie kosztów inkrementalnych.

    Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 83, 84 – uwaga niezasadna. Zacytowane komentarze analityków Agencji odnoszą się do dwóch różnych rodzajów błędów popełnionych przez autorów BIA wnioskodawcy, a jednocześnie mających inne konsekwencje dla oszacowań BIA. Pierwsza z przytoczonych uwag dotyczy całkowitych kosztów hospitalizacji, natomiast druga – metody oszacowania kosztów jednostkowych.

    Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 84 – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Założenie o rozliczeniu hospitalizacji pacjentów z tym samym rozpoznaniem w ramach różnych JGP jest zasadne i nie zostało podważone przez Agencję. Błąd stanowi jedynie fakt, że udział każdej z tych grup w średnim koszcie hospitalizacji jest równy dla przedmiotowych JGP (odpowiednio 24,19% dla grup S21 i S22 oraz 5,05% dla grup G30 i L94). Założenie takie powoduje, że udziały poszczególnych JGP przekraczają 100%.

    Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

    Stanowiska Rady Przejrzystości:

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFSRP 99/2015 do zlecenia 063/2015
    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFSRP 100/2015 do zlecenia 063/2015

    Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

    Rekomendacja Prezesa AOTM:

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFREK 59/2015 do zlecenia 063/2015

    Kopiuj
    Opublikowany przez:
    Tomasz Belka
    Data publiakcji:
    16 kwietnia 2015 09:00
    Rejestr zmian
    Zlecenie MZ
    zlecenia
    Ministra zdrowia, podstawa prawna
    AWA
    analiza weryfikacyjna
    Agencji
    AW
    analiza wnioskodawcy
    UW
    uwagi do analiz
    RPT
    raport
    (art.31g. ustawy o świadczeniach opeki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych)
    ORP
    opinia
    Rady Przejrzystości
    SRP
    stanowisko
    Rady Przejrzystości
    REK
    rekomendacja
    Prezesa AOTM
    OPZ
    opinie AOTM o projektach programów zdrowotnych realizowanych przez MZ