Enter your keyword

Zlecenie 084/2015

Zlecenie 084/2015

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Ketosteril, tabletki powlekane, EAN 5909990338511 we wskazaniu: stosowany w ramach programu lekowego „Leczenie pacjentów z chorobami nerek ketoanalogami aminokwasów (ICD-10 N18 Przewlekła niewydolność nerek)”

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLA.4600.175.2015.A/BRB; 2015-06-22

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 84/2015

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Analizy Wnioskodawcy:

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 84/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza kliniczna do zlecenia 84/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza ekonomiczna do zlecenia 84/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza wpływu na budżet do zlecenia 84/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 84/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFUzupełnienie do analizy klinicznej do zlecenia 84/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFUzupełnienie do analizy ekonomicznej do zlecenia 84/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFUzupełnienie do analizy razjonalizacyjnej do zlecenia 84/2015

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 28 sierpnia 2015 r.

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Microsoft WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 84/2015

Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

Nr analizy weryfikacyjnej

AOTMiT-OT-4351-28/2015

Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wnioski o objęcie refundacją leku Ketosteril (ketoanalogi aminokwasów) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z chorobami nerek ketoanalogami aminokwasów (ICD-10 N 18)”
Lp.
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Rozpatrzone uwagi

1.

Maciej Chmielowski, Fresenius Kabi Polska Sp. z o.o.

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDF 

Odnośnie uwagi do Rozdział 2.4., str. 15
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga niezasadna: wnioskodawca wyjaśnia kontekst w jakim użyto danych dotyczących danych źródłowych dotyczących odsetka osób z PChN w V stadium w Polsce.

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.1.2., str. 32
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA: komentarz wnioskodawcy potwierdzający wykorzystanie przez Agencję w AWA odpowiednich danych źródłowych

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.1.3., str. 34
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga niezasadna: Agencja nie zgadza się ze stwierdzeniami wnioskodawcy, iż „Poszerzenie kryterium interwencji w PICOS do stosowania preparatu z dietą niższą od 0,6 g/kg mc/d nie wniosłoby żadnych dodatkowych dowodów o wysokiej wiarygodności na skuteczność analizowanej interwencji.” oraz „Istotne jest, iż przy wyższym stadium choroby nerek (IV i V) niewątpliwie większe korzyści odnoszą pacjenci, którzy stosują się do diety ze znacznie ograniczoną podażą białka (tj. 0,3 g/kg mc/d) niż pacjenci stosujący konwencjonalną dietę niskobiałkową (0,6 g/kg mc/d). Poszerzenie kryterium interwencji w PICOS pozwoliłoby wiarygodnie ocenić efektywność Ketosterilu w proponowanym programie lekowym. Większość wytycznych wskazuje na konieczność modyfikacji diety pod względem ilości spożywanego białka u chorych z PChN w okresie przeddializacyjnym, przy czym występują różnice w zakresie rekomendowanej podaży białka, poziom 0,3 mg/kg/d jest bardzo rzadko zalecany. Agencja podtrzymuje przypuszczenie, iż w rzeczywistości pacjenci będą prowadzeni na diecie o zawartości białka bliższej poziomowi 0,6 g/kg mc/d”.

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.1.3., str. 39
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA: komentarz wnioskodawcy potwierdzający uwagę Agencji.

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.1.4., str. 40
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA: komentarz wnioskodawcy potwierdzający uwagę Agencji.

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.1.4., str. 40-41
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga niezasadna: wnioskodawca potwierdza, iż w przedstawionej analizie wnioskodawcy istnieją ograniczenia dotyczące poziomu białka w diecie stanowiącej interwencję, przy czym mówi iż „ ograniczenie to wynika z braku innych wiarygodnych dowodów na stosowanie ketoanalogu z dietą niskobiałkową (0,6 g/kg mc/d)”. Agencja podtrzymuje stwierdzeni, iż przedstawiona analiza wnioskodawcy nie pozwala na wiarygodną ocenę Ketosterilu w zaproponowanym programie lekowym.

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.2.1., str. 42
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga niezasadna: Agencja podtrzymuje swoje propozycje nazewnictwa.

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.2.2., str. 46-47
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga niezasadna: Agencja nie neguje przedstawienia w analizie klinicznej wyników dla punktu końcowego „Zgony”, jedynie komentuje interpretację wyników tego punktu dokonana przez wnioskodawcę.

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.2.3.2., str. 48
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA: rozszerzony komentarz wnioskodawcy.

Odnośnie uwagi do Rozdział 3.3.6., str. 60
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga niezasadna: Agencja odnosi się w AWA do dowodów naukowych włączonych do analizy wnioskodawcy, w których nie znajduje się publikacja Molnar 2009. W zakresie komentarza do poziomu eGFR wnioskodawca nie odnosił się do uwagi Agencji.

Odnośnie uwagi do Rozdział 4.2., str. 68 oraz 4.5.4., str. 74
Uwaga dotycząca modelowania na danych nieistotnych statystycznie – uwaga niezasadna. Agencja nie podważa zasadności wykorzystania średniej wartości analizowanego parametru. Przedmiotowy fragment komentarza ma jedynie na celu przedstawienie założeń wykorzystanych do oszacowań wnioskodawcy w zakresie wartości prawdopodobieństwa przejścia do stanu „terapia przeddializacyjna”. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. – uwaga dotycząca zidentyfikowanego przez Agencję błędu w obliczeniach – uwaga zasadna. Po przeanalizowaniu wyjaśnień wnioskodawcy w tej sprawie Agencja stwierdza, że obliczenia wykonane przez autorów AE są prawidłowe. Wyniki analizy wskazują, iż wnioskowana technologia jest dominująca względem komparatora w przyjętym horyzoncie czasowym. Również przeprowadzona w Agencji analiza probabilistyczna potwierdza wnioskowanie przedstawione w AE, iż oceniana technologia jest dominująca względem komparatora w przyjętym horyzoncie czasowym. Uwaga wpływa na wnioskowanie z AWA.

Odnośnie uwagi do Rozdział 4.2., str. 68
Uwaga niezasadna. Odsetek 74,19% uwzględniono zarówno w modelu pierwszej wersji oszacowań BIA wnioskodawcy dotyczących pacjentów przestrzegających diety niskobiałkowej jak i w przedłożonych uzupełnieniach. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

Odnośnie uwagi do Rozdziału 4.2., str. 68
Uwaga niezasadna. Agencja nie dyskredytuje modelu przedłożonego przez wnioskodawcę, a jedynie zwraca uwagę na pewne błędy oraz braki, które koryguje i uzupełnia w oszacowaniach własnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

Odnośnie uwagi do Rozdziału 8., str. 91
Uwaga zasadna, nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

    Stanowiska Rady Przejrzystości:

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFSRP 116/2015 do zlecenia 084/2015
    (Dodano: 2.09.2015 r.)

    Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

    Rekomendacja Prezesa AOTM:

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFREK 69/2015 do zlecenia 084/2015
    (Dodano: 23.09.2015 r.)

    Kopiuj
    Opublikowany przez:
    Tomasz Belka
    Data publiakcji:
    24 czerwca 2015 06:55
    Rejestr zmian
    Zlecenie MZ
    zlecenia
    Ministra zdrowia, podstawa prawna
    AWA
    analiza weryfikacyjna
    Agencji
    AW
    analiza wnioskodawcy
    UW
    uwagi do analiz
    RPT
    raport
    (art.31g. ustawy o świadczeniach opeki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych)
    ORP
    opinia
    Rady Przejrzystości
    SRP
    stanowisko
    Rady Przejrzystości
    REK
    rekomendacja
    Prezesa AOTM
    OPZ
    opinie AOTM o projektach programów zdrowotnych realizowanych przez MZ