Enter your keyword

Zlecenie 135/2015

Zlecenie 135/2015

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Vimizim, elosulfaza alfa, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 2mg/kg masy ciała, 1 fiol. po 5 ml, kod EAN:59009991137632 w ramach programu lekowego „Leczenie mukopolisacharydozytypu IVA (zespół Morquio A) (ICD-10 E76.2)

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4600.1792.(4).2015/MKR; 05.10.2015

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekmendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacja produktu leczniczego

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Analizy Wnioskodawcy:

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza kliniczna do zlecenia 135/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza ekonomiczna do zlecenia 135/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 135/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 135/2015
Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAneks do zlecenia 135/2015

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 135/2015

Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 14 stycznia 2016r.

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Microsoft WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 135/2015

Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

Nr analizy weryfikacyjnej

AOTMiT-OT-4351-44/2015

Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Vimizim (elosulfaza alfa) w ramach programu lekowego: „Leczenie mukopolisacharydozy typu IV A (zespół Morquio A) (ICD-10 E76.2)”
Lp.
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Rozpatrzone uwagi

1.

Anna Pisuk – BioMarin

Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDF 

Uwagi 1, 2b, 2c, 2d, 2e, 3 są zasadne i nie wpływają na wnioskowanie. W większości stanowią wyjaśnienie wątpliwości zgłoszonych przez analityków Agencji w AWA.

Uwaga 2a: Walidacja zastępczego punktu końcowego powinna być przeprowadzona dla konkretnych populacji pacjentów. Analityk Agencji odnalazł m.in. publikacje dotyczące walidacji testu 6MWT w populacji pacjentów z przewlekłą niewydolnością serca (Lipkin 1998, Br Med J (Clin Res Ed)) czy pacjentów po udarze (Lam 2010, Physiother Theory Pract.). Natomiast nie odnalazł żadnych publikacji, w których raportowano walidację testu 6MTW w populacji pacjentów z MPS IVA.

Uwaga 4: Uwaga zasadna, co nie zmienia faktu, że populacja ITT bardziej odpowiada praktyce klinicznej niż populacja PP.

Uwaga 5: Naliczanie efektów zdrowotnych i kosztów w modelu o rok dłużej niż wynikałoby to z horyzontu czasowego nie ma dużego wpływu na wyniki w horyzoncie dożywotnim. Jednakże przy testowaniu horyzontów kilkuletnich generowało wyniki QALY wyższe niż przyjęty horyzont czasowy.

Uwaga 6a: Uwaga zasadna, co nie zmienia faktu, że założenia wnioskodawcy są niepewne.

Uwaga 6b: W AE wnioskodawcy w opisie nie pojawiło się założenie, że wspomniany w uwadze wiek stanowi przeciętny wiek pojawienia się objawów choroby. Przy takim założeniu kalkulacja została przeprowadzona poprawnie. Uwaga 7a: niezasadna, gdyż Agencja nie podważa faktu różnicy w jakości życia i śmiertelności między wnioskowaną interwencją a komparatorem. Natomiast zwraca uwagę, że śmiertelność i jakość życia powinny być rozróżnione jedynie między stanami zdrowia.

Uwaga 7b: niezasadne, gdyż masa ciała pacjenta w modelu nie zmienia się przy przechodzeniu do innego stanu, a pozostaje na tym samym poziomie zależnym od stanu na początku analizy.

Uwaga 8 stanowi odwołanie do uwagi 5.

Uwaga 9 stanowi uzupełnienie porównania analizy wnioskodawcy z innymi analizami ekonomicznymi.

Uwaga 10: Agencja podtrzymuje swoją opinię w kontekście rozbieżności między danymi.

Uwaga 11: Argumentacja wnioskodawcy wydaje się niezasadna w kontekście analizy wpływu na budżet, w której rozpatrywano 2-letni horyzont czasowy, nie dożywotni. Aktualnie brak jest danych długookresowych, w związku z czym bezpieczeństwo leku nie jest do końca poznane. Argument ten przemawia za podawaniem ocenianego leku w warunkach hospitalizacji, szczególnie w początkowym okresie jego refundacji. Warto też zwrócić uwagę, że wyliczenia uwzgledniające podawanie leku w warunkach hospitalizacji są podejściem konserwatywnym dla wnioskowanej technologii. Mimo to jak podano w AWA zmiana warunków podania leku nie wpływa na całkowite wydatki NFZ.

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDF
    SRP 7/2016 do zlecenia 135/2015

    (Dodano: 17.02.2016 r.)

    Ikona rozdzielająca logiczne elementy. Ozdobnik

    Rekomendacja Prezesa AOTM:

    Ikona wskazująca typ załączonego pliku. Dokument Adobe PDFREK 5/2016 do zlecenia 135/2015
    (Dodano: 08.02.2016 r.)

    Kopiuj
    Opublikowany przez:
    Paweł Żadziłko
    Data publiakcji:
    06 października 2015 04:44
    Rejestr zmian
    Zlecenie MZ
    zlecenia
    Ministra zdrowia, podstawa prawna
    AWA
    analiza weryfikacyjna
    Agencji
    AW
    analiza wnioskodawcy
    UW
    uwagi do analiz
    RPT
    raport
    (art.31g. ustawy o świadczeniach opeki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych)
    ORP
    opinia
    Rady Przejrzystości
    SRP
    stanowisko
    Rady Przejrzystości
    REK
    rekomendacja
    Prezesa AOTM
    OPZ
    opinie AOTM o projektach programów zdrowotnych realizowanych przez MZ