Utworzono: 2015-08-06 07:23:58
Poprawiono: 2015-12-29 07:44:04
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Erivedge, wismodegib, kapsułki twarde, 150 mg, 28 kapsułek, EAN: 5902768001020 w ramach programu lekowego: leczenie chorych na zaawansowanego raka podstawnokomórkowego skóry wismodegibem (ICD-10 C44)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.1661.2.2015.DD; 2015-08-05
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 109/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 109/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 109/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 109/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 109/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 13 grudnia 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 109/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-37/2015
|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Erivedge (wismodegib) we wskazaniu: miejscowo zaawansowany rak podstawnokomórkowy skóry lub objawowy rak podstawnokomórkowy skóry z przerzutami odległymi. |
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
1.
|
Wiktor Janicki - Roche Polska Sp. z o.o.
|
|
Komentarze do uwag do następujących fragmentów AWA: Rozdział 4.3, str. 37 (Jakość badań): W AWA zwrócono uwagę na to, że dostępne dowody naukowe są niskiej jakości, a główne dowody skuteczności dotyczą odpowiedzi na leczenie – surogatowego punktu końcowego. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3, Tabela 32 str. 45 (Skuteczność nie pochodzi z przeglądu): Uwaga w większości stanowi przytoczenie argumentów przywołanych przez wnioskodawcę w analizach. Uwzględniona w modelu wartość skuteczności klinicznej wismodegibu nie bazuje w całości na wynikach przeglądu systematycznego, co zostało wskazane w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3, Tabela 32, str. 45-46 oraz rozdział 5.3.1 pkt 5 str. 47 (10-letni horyzont czasowy): W AWA wskazano ograniczenia związane z przyjęciem dożywotniego horyzontu czasowego, natomiast nie ma tan stwierdzenia, że horyzont 10-letni byłby bardziej właściwy dla wariantu podstawowego analizy. Wyniki obliczeń własnych Agencji dla 10-letniego horyzontu przedstawiono jako analiza wrażliwości. Uwaga wnioskodawcy nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.1 pkt, str. 46 (CUA): Przeprowadzenie analizy użyteczności wydaje się być zasadne, co zostało wskazane w AWA. Natomiast dane dotyczące skuteczności wismodegibu cechuje ograniczona wiarygodność, gdyż nie pochodzą z badań RCT. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.4, str. 50 (Założenia 2 i 3 do obliczeń własnych): a) zrównanie wartości użyteczności stanu „progresja” i „brak progresji”): a) Przyjęte założenie niweluje błąd strukturalny modelu wnioskodawcy i choć jest pewnym uproszczeniem, może być uznane za podejście konserwatywne. b) Według analityków Agencji przedstawienie wyników dla 10-letniego horyzontu czasowego w ramach analizy wrażliwości (obliczenia własne) jest zasadne. Powyższe uwagi nie mają wpływu na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.1 str. 47 oraz 5.3.2 str. 48 (Spadek użyteczności związany z działaniami niepożądanymi): Brak uwzględnienia spadku użyteczności związanego z działaniami niepożądanymi, tzn. założenie równej toksyczności leczenia paliatywnego i wismodegibu (w ramieniu którego 100% pacjentów doświadczyło co najmniej jednego AE), w opinii analityków Agencji jest niewłaściwe. Uwaga wnioskodawcy nie ma wpływu na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.3 oraz 5.4 (Porównanie do innych analiz ekonomicznych): Różnica pomiędzy wynikiem zdrowotnym wskazanym w analizie wnioskodawcy a wynikami innych analiz budzi pewne wątpliwości co do prawidłowości oszacowania efektu zdrowotnego, a przyczyny tej różnicy pozostają w sferze przypuszczeń. Uwaga ta nie ma wpływu na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.4 (Dane dla dmBCC z Mikudina 2014): W celu zachowania spójności obliczeń dla laBCC i dmBCC zasadne było w ramach analizy wrażliwości przedstawienie obliczeń bazujących na tym samym źródle. Uwaga wnioskodawcy nie ma wpływu na wnioskowanie z AWA. Str. 53, 55 i 57 (Model de novo): W ramach weryfikacji poprawności wyników przedłożonego przez wnioskodawcę kalkulatora BIA zbudowano de novo uproszczony model, co zostało wyjaśnione w cytowanych w uwadze fragmentach AWA. Uwaga wnioskodawcy nie ma wpływu na wnioskowanie z AWA. Str. 57 BIA (Obliczenia własne BIA): Przedstawienie dodatkowych, alternatywnych wariantów BIA, bazujących na innych założeniach i pewnych uproszczeniach, pozwala na pełniejszy ogląd zagadnienia. Uwaga wnioskodawcy nie ma wpływu na wnioskowanie z AWA. Rozdział 7 (AR): AWA nie zawiera stwierdzenia, aby nieprawidłowo przeprowadzona analiza racjonalizacyjna skutkowała negatywnym stanowiskiem Rady, rekomendacją Prezesa lub decyzją Ministra. Uwaga wnioskodawcy nie ma wpływu na wnioskowanie z AWA.
|
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 153/2015 do zlecenia 109/2015
(Dodano: 22.12.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 96/2015 do zlecenia 109/2015
(Dodano: 29.12.2015 r.)