Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Brukinsa, Zanubrutinibum, Kapsułki twarde, 80 mg, 120, kaps., kod GTIN: 08720598340112
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.225.2023.15.PRU; 28.04.2023
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 41/2023
Analiza kliniczna do zlecenia 41/2023
Analiza ekonomiczna do zlecenia 41/2023
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 41/2023
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 41/2023
Aneks do zlecenia 41/2023
Uzupełnienie do zlecenia 41/2023
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 41/2023
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 14.07.2023 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 41/2023
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.423.1.15.2023 |
|||
---|---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Brukinsa (zanubrutynib) w ramach programu lekowego: „Leczenie chorych na przewlekłą białaczkę limfocytową (ICD-10: C91.1)” |
|||
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
STATUS
|
|
Dominik Dytfeld Klinika Hematologii i Transplantacji Szpiku |
Rozdz. 3.5.; Rozdz. 3.6. tab.10; Rozdz. 5.3. tab. 73; Rozdz. 11; Rozdz., 12. tab. 85 |
Rozpatrzono | ||
Robert Plisko Przedstawiciel firmy HTA przygotowującej raport dla leku Brukinsa |
Rozdz. 3.6, tab.10, str. 26-27; Rozdz. 4.1.3.2, str. 38, tab. 73, str. 92 Rozdz. 4.1.3.2, str.36 Uwaga stanowi dodatkowy komentarz w zakresie populacji włączonej do badań ALPINE i SEQUOIA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 4.1.3.2, str. 37. Uwaga dotyczy komentarzy Agencji w zakresie porównań przeprowadzanych metodą MAIC i NMA oraz wykorzystania danych z CSR. W uwadze odniesiono się do wiarygodności nieopublikowanych danych oraz zasadności przeprowadzenia porównań pośrednich metodą MAIC i NMA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 4.1.3.2, str. 36-37, Rozdz. 4.1.4, str. 38 Uwaga dotyczy komentarzy analityków Agencji na temat niepewności wnioskowania w zakresie przeżycia całkowitego (OS). W uwadze wskazano m.in., iż przyczyną braku istotnych statystycznie różnic w zakresie OS pomiędzy zanubrutynibem a komparatorami jest najpewniej zbyt krótki okres obserwacji oraz fakt, że populacja uczestnicząca w badaniu SEQUOIA cechuje się stosunkowo dobrym rokowaniem. Na potwierdzenie powyższych argumentów przytoczono wyniki innych badań dotyczących leczenia PBL, w których brak różnic w zakresie OS obserwowano nawet przy dłuższych okresach obserwacji. Przedstawiono też argumenty potwierdzające zasadność uwzględnienia PFS jako I. rzędowego punktu końcowego w analizowanej populacji (PFS stanowił I. rzędowy punkt w badaniu SEQUOIA). Analitycy Agencji uznają argument dotyczący krótkiego okresu obserwacji, przy czym pozostają przy stanowisku, iż ze względu na niedojrzałość danych z badania SEQUOIA, wnioskowanie o wpływie ZAN na przeżycie całkowite obarczone jest niepewnością. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 4.1.4, st. 37-38 Uwaga dotyczy komentarza analityków Agencji dotyczącego braku przedstawienia w analizach dyskusji odnośnie do heterogeniczności badań uwzględnionych w NMA i MAIC. W uwadze powtórzono argumentację przedstawioną w odpowiedzi na pismo w sprawie niespełnienia wymagań minimalnych. Analitycy Agencji pozostają przy stanowisku, iż kompletna analiza kliniczna powinna zawierać pełny opis założeń i ograniczeń uwzględnionych opracowań, w tym NMA i analiz MAIC. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Rozdz. 9 i Rozdz. 10, str. 110 - 112 Uwaga dotyczy sposobu prezentacji rekomendacji refundacyjnych oraz danych nt. statusu refundacyjnego zanubrutynibu (Brukinsa) w terapii PBL. W uwadze wskazano na mylący sposób przedstawienia informacji na temat decyzji HAS i NCPE, sugerujący wydanie negatywnych rekomendacji dla finansowania terapii. W związku z tym, przekazano propozycję treści, w których szerzej wyjaśniono charakter oceny technologii w ramach procedury wczesnego dostępu (HAS) oraz szybkiej oceny NCPE. Dodatkowo przekazano korekty dotyczące danych nt. statusu refundacyjnego zanubrutynibu w terapii PBL w innych krajach. W odniesieniu do uwagi dotyczącej rekomendacji refundacyjnych, należy podkreślić, iż informacje dotyczące decyzji refundacyjnej zostały przedstawione w AWA wytłuszczoną czcionką. Zdaniem analityków Agencji, informacje dotyczące prac HAS i NCPE przedstawione w AWA nie zawierają informacji o decyzji refundacyjnej, jako że takie decyzje nie zostały podjęte, co zostało wskazane w treści uwagi. W opisach dot. HAS i NCPE wskazano, że odrzucono wnioski o przyspieszoną ocenę, nie zaś wnioski o refundację w ogóle. W odniesieniu do rozdz. 10 i komentarza dot. treści tabeli (dane dotyczące refundacji w innych krajach) należy podkreślić, że informacje zawarte w tabeli prezentują informacje zgodne z treścią złożonego wniosku refundacyjnego (na dzień złożenia wniosku z ewentualnymi aktualizacjami przekazanymi z uzupełnieniami w ramach odpowiedzi na pismo ws. niespełnienia wymagań minimalnych). Aktualne dane dotyczące finansowania zanubrutynibu u pacjentów z PBL zostaną przedstawione na posiedzeniu Rady Przejrzystości. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
|
Rozpatrzono | ||
Łukasz Rokicki Prezes Fundacji Carita im. Wiesławy Adamiec |
Uwaga ogólna, w której przedstawiono stanowisko Fundacji Carita. Ze względu na charakterystykę populacji docelowej, tj. pacjentów z PBL >65 r.ż. często obciążoną chorobami współistniejącymi podkreślono potrzebę wprowadzenia kolejnego leku. Wskazano również, iż zanubrutynib stanowi terapię przebadaną i zalecaną w wytycznych NCCN. |
Rozpatrzono | ||
Iwona Hus |
Rozdz. 3.5. str. 25, Rozdz. 3.6, tab.10, str. 27; Rozdz. 5.3, tab.73, str. 90; Rozdz. 11, str. 113, Rozdz. 12., tab. 85, str. 120. |
Rozpatrzono |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP SRP 79/2023 do zlecenia 41/2023/2022 do zlecenia 41/2022
(Dodano: 18.07.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 80/2023 do zlecenia 41/2023
(Dodano: 28.07.2023 r.)