Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Vimizim, elosulfaza alfa, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 2mg/kg masy ciała, 1 fiol. po 5 ml, kod EAN:59009991137632 w ramach programu lekowego "Leczenie mukopolisacharydozytypu IVA (zespół Morquio A) (ICD-10 E76.2)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.1792.(4).2015/MKR; 05.10.2015
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekmendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacja produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 135/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 135/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 135/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 135/2015
Aneks do zlecenia 135/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 135/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 14 stycznia 2016r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 135/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-44/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Vimizim (elosulfaza alfa) w ramach programu lekowego: „Leczenie mukopolisacharydozy typu IV A (zespół Morquio A) (ICD-10 E76.2)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Anna Pisuk - BioMarin |
Uwagi 1, 2b, 2c, 2d, 2e, 3 są zasadne i nie wpływają na wnioskowanie. W większości stanowią wyjaśnienie wątpliwości zgłoszonych przez analityków Agencji w AWA. Uwaga 2a: Walidacja zastępczego punktu końcowego powinna być przeprowadzona dla konkretnych populacji pacjentów. Analityk Agencji odnalazł m.in. publikacje dotyczące walidacji testu 6MWT w populacji pacjentów z przewlekłą niewydolnością serca (Lipkin 1998, Br Med J (Clin Res Ed)) czy pacjentów po udarze (Lam 2010, Physiother Theory Pract.). Natomiast nie odnalazł żadnych publikacji, w których raportowano walidację testu 6MTW w populacji pacjentów z MPS IVA. Uwaga 4: Uwaga zasadna, co nie zmienia faktu, że populacja ITT bardziej odpowiada praktyce klinicznej niż populacja PP. Uwaga 5: Naliczanie efektów zdrowotnych i kosztów w modelu o rok dłużej niż wynikałoby to z horyzontu czasowego nie ma dużego wpływu na wyniki w horyzoncie dożywotnim. Jednakże przy testowaniu horyzontów kilkuletnich generowało wyniki QALY wyższe niż przyjęty horyzont czasowy. Uwaga 6a: Uwaga zasadna, co nie zmienia faktu, że założenia wnioskodawcy są niepewne. Uwaga 6b: W AE wnioskodawcy w opisie nie pojawiło się założenie, że wspomniany w uwadze wiek stanowi przeciętny wiek pojawienia się objawów choroby. Przy takim założeniu kalkulacja została przeprowadzona poprawnie. Uwaga 7a: niezasadna, gdyż Agencja nie podważa faktu różnicy w jakości życia i śmiertelności między wnioskowaną interwencją a komparatorem. Natomiast zwraca uwagę, że śmiertelność i jakość życia powinny być rozróżnione jedynie między stanami zdrowia. Uwaga 7b: niezasadne, gdyż masa ciała pacjenta w modelu nie zmienia się przy przechodzeniu do innego stanu, a pozostaje na tym samym poziomie zależnym od stanu na początku analizy. Uwaga 8 stanowi odwołanie do uwagi 5. Uwaga 9 stanowi uzupełnienie porównania analizy wnioskodawcy z innymi analizami ekonomicznymi. Uwaga 10: Agencja podtrzymuje swoją opinię w kontekście rozbieżności między danymi. Uwaga 11: Argumentacja wnioskodawcy wydaje się niezasadna w kontekście analizy wpływu na budżet, w której rozpatrywano 2-letni horyzont czasowy, nie dożywotni. Aktualnie brak jest danych długookresowych, w związku z czym bezpieczeństwo leku nie jest do końca poznane. Argument ten przemawia za podawaniem ocenianego leku w warunkach hospitalizacji, szczególnie w początkowym okresie jego refundacji. Warto też zwrócić uwagę, że wyliczenia uwzgledniające podawanie leku w warunkach hospitalizacji są podejściem konserwatywnym dla wnioskowanej technologii. Mimo to jak podano w AWA zmiana warunków podania leku nie wpływa na całkowite wydatki NFZ. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 7/2016 do zlecenia 135/2015
(Dodano: 17.02.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 5/2016 do zlecenia 135/2015
(Dodano: 08.02.2016 r.)