Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Ozurdex, deksametazon, implant doszklistkowy z aplikatorem, 700 mcg, EAN 5909990796663 w programie lekowym: "leczenie zaburzeń widzenia spowodowanych cukrzycowym obrzękiem plamki (DME) (ICD-10 H 35.8)"
Wskazanie:
leczenie zaburzeń widzenia spowodowanych cukrzycowym obrzękiem plamki (DME) (ICD-10 H 35.8)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.227.2016.2.KB; 2016-05-17
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 133/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 133/2016
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 133/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 133/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 133/2016
Uzupełnienie do zlecenia 133/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 133/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 lipca 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 133/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.23.2016 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Ozurdex (deksametazon) w ramach programu lekowego „Leczenie zaburzeń widzenia spowodowanych cukrzycowym obrzękiem plamki (DME) (ICD-10 H 35.8)”. | ||||||||||||||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
||||||||||||
Rozpatrzone uwagi
|
|||||||||||||||
1. |
Andrzej Stankiewicz, Prezes Stowarzyszenia Zwyrodnienia Plamki Związanego z Wiekiem AMD |
Uwagi nie wpływają na wnioskowanie z AWA. |
|||||||||||||
2. |
Anna Kołodziejska pełnomocnik firmy Allergan Sp. z o.o., Kierownik ds. Refundacji i Rozwoju Rynku |
Uwaga #1 [Rozdział 4.1.3.2 Str.26 (Tabela 10) oraz Str. 26-27]
Uwaga #2 [ Rozdział 4.1.3.2 Str. 26 oraz Rozdział 4.3 Str. 40] Agencja podtrzymuje stanowisko zawarte w AWA. Uwaga #3 [Rozdział 4.1.4 Str. 28] Uwaga zasadna. Nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Analitycy Agencji przedstawili wyniki przeprowadzonego przez wnioskodawcę porównania pośredniego dla wskazanych punktów końcowych (AWA: Rozdział 4.2.1.1. Wyniki analizy skuteczności, str. 33 oraz Rozdział 4.2.1.2. Wyniki analizy bezpieczeństwa, str. 38). Uwaga #4 [Rozdział 4.1.4 Str. 28] Agencja podtrzymuje stanowisko zawarte w AWA. Uwaga #5 oraz uwaga #6 [ Rozdział 5.3.2 Str. 50 oraz Rozdział 6.3.1 Str. 58]. uwaga #7 [ Rozdział 5.3.2 Str. 50-51]. Agencja podtrzymuje stanowisko zawarte w AWA. W trakcie prac nad AWA, Agencja była w posiadaniu jedynie dokumentu potwierdzającego zapisy RSS, przekazanego wraz z wnioskiem refundacyjnym, co stanowiło podstawę do oceny analiz HTA wnioskodawcy. Etap weryfikacji analiz wnioskodawcy obejmuje m.in. weryfikację poprawności implementacji zapisów RSS, co zostało przestawione w ramach AWA. Do zakończenia prac nad AWA nie otrzymano innych zapisów RSS niż te przekazane wraz z wnioskiem refundacyjnym. W ramach procedur 14.76 Iniekcja doszklistkowa oraz 14.769 Iniekcja doszklistkowa innego leku, realizowanych w ramach grupy JGP B.98 Leczenie zachowawcze okulistyczne, możliwe jest sprawozdawanie również innych procedur, nie tylko doszklistkowej iniekcji triamcynolonu w populacji wskazanej we wniosku. W związku z faktem iż w analizach wnioskodawcy założono, że lek Ozurdex będzie podawany w ramach hospitalizacji w trybie jednodniowym, w opinii analityków Agencji, zasadne jest przyjęcie takiego samego założenia dla podania triamcynolonu. Uwaga #8 [ Rozdział 6.3.1 Str. 58 oraz Rozdział 6.4 Str. 61] Agencja podtrzymuje stanowisko zawarte w AWA. Analiza weryfikacyjna Agencji zawiera opis problemu w rozdziale dotyczącym uwag do zapisu programu lekowego (Rozdział 8., str. 63). Dodatkowo, analitycy Agencji umieścili stosowny komentarz w części analizy weryfikacyjnej, dotyczącej analizy wpływu na budżet płatnika publicznego. Uwaga ma na celu zasygnalizowanie problemu oraz wskazuje możliwe konsekwencje dla płatnika publicznego, w przypadku zatwierdzenia aktualnego brzmienia ocenianego programu lekowego. Uwaga #9 [Rozdział 7 Str. 62] Agencja podtrzymuje stanowisko zawarte w AWA. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 74/2016 do zlecenia 133/2016
(Dodano: 01.08.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 45/2016 do zlecenia 133/2016
(Dodano: 03.08.2016 r.)