Materiały 2016
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Ogólnopolski Program Profilaktyki Chorób Naczyń Mózgowych
Wskazanie:
profilaktyka chorób naczyń mózgowych
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 48 ust. 2a
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
FZR.9084.23.2016FZR.9084.23.2016.JI; 25.01.2017
Zlecenie dotyczy:
zaopiniowania programu
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 14/2017 do zlecenia 227/2016
(Dodano: 24.01.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Duodopa, (levodopum carbidopum), żel dojelitowy, 20 mg/ml 5 mg/ml, 1 szt - 7 kasetek po 100 m, EAN 5909990419135 w ramach programu lekowego: leczenie zaburzeń motorycznych w przebiegu zaawansowanej choroby Parkinsona (ICD-10 G.20)
Wskazanie:
zaburzenia motoryczne w przebiegu zaawansowanej choroby Parkinsona (ICD-10 G.20)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.419.2016.7.MB IK:652490; 22.12.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 226/2016
Analiza problemu decyzyjnego i analiza kliniczna do zlecenia 226/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 226/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 226/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 226/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 10 marca 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 226/2016
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 27/2017 do zlecenia 226/2016
(Dodano: 17.03.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 18/2017 do zlecenia 226/2016
(Dodano: 21.03.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
XMTVI Maxamaid, proszek, 500 g i XMTVI Maxamum, proszek, 500g we wskazaniach: acyduria metylomalonowa - MMA, acyduria propionowa - PA
Wskazanie:
acyduria metylomalonowa - MMA, acyduria propionowa - PA
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 e ust. o św. i w związku z art. 39 ust. 3 ust. o ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.46434.5447.2016.JŻ; 19.12.2016
Zlecenie dotyczy:
Zbadania zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 14/2017 do zlecenia 225/2016
(Dodano: 03.02.2017 r.)
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 14.11.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 8/2017 do zlecenia 225/2016
(Dodano: 19.11.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Eylea, aflibercept, roztwór do wstrzykiwań, 40 mg/ml, 1 fiolka, EAN 3837000137095 w ramach programu lekowego: leczenie cukrzycowego obrzęku plamki (DME)"
Wskazanie:
cukrzycowy obrzęk plamki (DME)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.1508.2016.2.KB; 16.12.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 224/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 224/2016
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 224/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 224/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 224/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 24 luty 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 224/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.39.2016 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Elocta (efmoroctog alfa) w ramach programu lekowego: „Zapobieganie krwawieniom u dzieci z hemofilią A (ICD-10 D 66) z zastosowaniem rekombinowanego ludzkiego czynnika krzepnięcia VIII o przedłużonym działaniu (efmoroctocog alfa - Elocta – rFVIIIFc)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Sebastian Schubert |
Uwaga do str. 21, Rozdz. 4.1.1, Tabela 12, wiersz 2, uwagi oceniającego, strona 30, pkt 1: nie wpływa na wnioskowanie AWA – populacja wnioskowana tylko częściowo pokrywa się z badaną, dla części chorych brak danych klinicznych. Koniecznością jest ocena przedstawionych dowodów pod kątem ich wiarygodności zewnętrznej. Uwaga do str. 21, Rozdz. 4.1.1, Tabela 12, wiersz 2-3, uwagi oceniającego, strona 30, pkt 3: uwaga niezasadna, nie wpływa na wnioskowanie AWA. Trudno zgodzić się aby przy ustalaniu praktyki klinicznej obowiązywała hierarchia dowodów naukowych. Opinie ekspertów wydają się tutaj najlepszym źródłem, zwłaszcza wobec braku refundacji leków anty-VEGF. Uwaga do str. 30, pkt 1, ostatnie zdanie: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Podczas gdy można się zgodzić z twierdzeniem, że efekt jest podobny w podgrupach wyodrębnionych ze względu na wyjściowy poziom HbA1c, nie do końca jest tak w przypadku podgrup wydzielonych ze względu na ostrość widzenia. Wydaje się, że w populacji lepiej widzącej możliwy do uzyskania efekt zdrowotny jest mniejszy. Nie wskazywano jednak, że nie jest istotny lub że niemożliwe jest osiągniecie celów leczenia w tej grupie. Uwaga do str. 30, pkt 2; Uwaga do str. 30, pkt 4; Strona 31, akapit 1, wiersz 2-3;Uwaga do str. 32, akapit 2 (uwagi dotyczące różnic w populacjach badań): uwagi nie wpływają na wnioskowanie AWA. Wyniki porównania pośredniego zostały przedsta¬wione, a nie odrzucone, z zaznaczeniem, że należy je interpretować z ostrożnością. Strona 50, akapit 4; strona 58 tabela 52 wiersze 2, 8; strona 60 rozdz. 5.3.2. pkt 1; strona 63, główne zastrzeżenia, pkt 3: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Wykorzystanie danych surowych zwiększa precyzję oszacowań i zalety takiego postępowania nie były kwestionowane w AWA. Wskazywano jedynie na brak możliwości ich weryfikacji i mało przejrzysty opis ich wykorzystania w analizie wnioskodawcy. Strona 50, akapit 5; strona 60 rozdz. 5.3.2. pkt 1; strona 63, główne zastrzeżenia, pkt 3: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. W AWA podkreślano, że analiza ekonomiczna opiera się na danych innych niż prezentowane w analizie klinicznej, co wnioskodawca przyznaje. Przyjęty sposób prezentowania wyników utrudniał weryfikację. Strona 50 akapit 5: uwaga stanowi powtórzenie wcześniejszych argumentów wnioskodawcy, nie wpływa na wnioskowanie AWA. Strona 58, tabela 52 wiersz 5; strona 59, rozdz. 5.3.1., pkt 2; strona 63 główne zastrzeżenia, pkt 2: jak do uwagi do str. 21, Rozdz. 4.1.1, Tabela 12, wiersz 2-3, uwagi oceniającego, strona 30, pkt 3 powyżej. Strona 58, tabela 53, wiersz 9; strona 59, rozdz. 5.3.1.; strona 63, główne zastrzeżenia, pkt 1: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. W analizach przedłożonych do oceny nie przedstawiono dowodów na utrzymywanie się efektu zdrowotnego przez założony w modelu okres. Liczba podań leków w roku 3 do 5 była znikoma. Strona 59, tabela 52, wiersz 13; strona 61, pkt 8: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. W AWA przedstawiono jedynie ograniczenia wykorzystanych danych dotyczących użyteczności stanów zdrowia. Strona 59, rozdz. 5.3.1: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Nie ma dowodów, że różnica w efektach zdrowotnych, która zostaje osiągnięta przez zastosowanie AFL generuje zróżnicowanie ostrości wzroku przez całe życie pacjenta. Strona 60, rozdz. 5.3.2, pkt 2: uwaga niezasadna, nie wpływa na wnioskowanie AWA. W AWA podkreślano, że być może wyjściowa grubość siatkówki powinna być brana pod uwagę w kryteriach kwalifikacji do programu. Strona 61, pkt 3; strona 63, główne założenia, pkt 6: uwaga stanowi powtórzenie wcześniejszych argumentów, które zostały uwzględnione i wskazane w AWA. Strona 61, pkt 4: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA, nie przedstawia żadnych nowych argumentów. W AWA wskazywano na niepewność założenia, przy świadomości braku lepszych danych. Strona 65, komentarz analityka AOTMiT: uwaga w większości stanowią powtórzenie wcześniejszych argumentów wnioskodawcy dotyczących bewacyzumabu, nie wpływają na wnioskowanie AWA. Analitycy AOTMiT zgadzają się ze stwierdzeniem, iż przedstawione w AWA dane otrzymane od NFZ dotyczące refundacji AFL i RAN w ramach kodów H36.0, H35.0 oraz H35.0 najprawdopodobniej nie dotyczą wyłącznie pacjentów z DME. Powyższe dane zostały przedstawione informacyjnie. Strona 66, ograniczenia wg analityków AOTMiT pkt 1; strona 74 tabela 58 wiersz 3 i 4: jak do uwagi do str. 21, Rozdz. 4.1.1, Tabela 12, wiersz 2-3, uwagi oceniającego, strona 30, pkt 3 powyżej. Strona 68, komentarz analityka AOTMiT: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA, właściwie zgadza się z twierdzeniami analizy weryfikacyjnej. Strona 68, komentarz analityka AOTMiT: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA, właściwie zgadza się z twierdzeniami analizy weryfikacyjnej. Strona 69, komentarz analityka AOTMiT: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Omówienie problemów organizacyjnych związanych z realizacją świadczenia powinno być częścią analizy wpływu na budżet. Uwagi Konsultanta Krajowego przedstawiono jako istotne dla funkcjonowania programu lekowego. Strona 74, tabela 58, wiersz 1: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA, zgadza się z informacjami w niej przedstawionymi. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 16/2017 do zlecenia 224/2016
(Dodano: 28.02.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 10/2017 do zlecenia 224/2016
(Dodano: 03.03.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Revolade, Eltrombopag, tabl.powl.,25 mg, 28 tabl.,EAN: 5909990748204; Revolade, Eltrombopag, tabl.powl.,50 mg, 28 tabl.,EAN: 5909990748235; w ramach programu lekowego: leczenie pediatrycznych chorych na przewlekłą pierwotną małopłytkowość immunologiczną (ICD-10 D69.3)
Wskazanie:
przewlekła pierwotna małopłytkowość immunologiczna (ICD-10 D69.3)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.554.2016.8.ISU; 12.12.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 223/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 223/2016
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 223/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 223/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 223/2016
Uzupełnienie do zlecenia 223/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 223/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 03 marca 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 223/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.40.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego Revolade (eltrombopag) w ramach programu lekowego: „Leczenie pediatrycznych chorych na przewlekłą pierwotną małopłytkowość immunologiczną (ICD-10 D69.3)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Sebastian Bojków |
Uwaga do str. 57: Agencja podtrzymuje stanowisko odnośnie niepewności w szacunkach populacji docelowej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Uwaga do str. 57-58: Uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Uwaga do str. 61-62: Agencja podtrzymuje stanowisko odnośnie niepewności w szacunkach populacji docelowej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Uwaga do str. 62 oraz rozdział 6.3.3., str. 63., punkt 2: Agencja w odniesieniu do danych NFZ zwraca w AWA uwagę na ograniczenia wiarygodności szacunków na ich podstawie, dane te wykorzystano w celu oszacowania górnej granicy liczebności populacji docelowej. Ważnym aspektem analizy danych NFZ jest fakt wzrostowej tendencji w liczbie pacjentów z ITP w Polsce, co stoi w sprzeczności z założeniami autorów BIA wnioskodawcy. W świetle bardzo ograniczonych danych odnośnie populacji chorych pediatrycznych z cITP Agencja uważa za zasadną analizę danych NFZ. Uwaga do str. 62 oraz rozdział 6.3.3., str. 63., punkt 3: Uwaga niezasadna. Na podstawie danych NFZ można zaobserwować trend wzrostowy w chorobowości ITP w Polsce. Dodatkowo struktura modelu wnioskodawcy uwzględniająca „nowych” pacjentów, wymuszała (w celu zapewnienia stałej chorobowości) wyrzucenie z modelu pacjentów kontynuujących leczenie z roku poprzedniego. W wariancie Agencji wyeliminowano utratę pacjentów z modelu. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 20/2017 do zlecenia 223/2016
SRP 21/2017 do zlecenia 223/2016
(Dodano: 08.03.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 14/2017 do zlecenia 223/2016
(Dodano: 16.03.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
L-Carnitine Cristaline, fiolki a 1 g we wskazaniach: 3-metylokrotonylo-glicynuria - MCC; acyduria glutarowa I - GA I; acyduria izowalerianowa - IVA; acyduria metylomalonowa - MMA; acyduria prpionowa - PA; deficyt translokazy karnityny - CACT; deficyt transportera karnityny (pierwotny deficyt karnityny) - CUD;
Wskazanie:
3-metylokrotonylo-glicynuria - MCC; acyduria glutarowa I - GA I; acyduria izowalerianowa - IVA; acyduria metylomalonowa - MMA; acyduria prpionowa - PA; deficyt translokazy karnityny - CACT; deficyt transportera karnityny (pierwotny deficyt karnityny) - CUD;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 e ust. o św. i w związku z art. 39 ust. 3 ust. o ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.46434.5262.2016.AP; 08.12.2016
Zlecenie dotyczy:
Zbadania zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 13/2017 do zlecenia 222/2016
(Dodano: 03.02.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 7/2017 do zlecenia 222/2016
(Dodano: 09.03.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma (rivaroxabanum) przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania (określonych w załaczniku do pisma) odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.507.2016.2.MB IK: 696254; 07.12.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Perinatalna opieka paliatywna
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
IK: 764514/DS; 30.12.2016
Zlecenie dotyczy:
przygtowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia jako gwarantowanego z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 129/2016 do zlecenia 220/2016
(Dodano: 16.12.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 77/2016 do zlecenia 220/2016
(Dodano: 16.12.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Zastosowanie systemu chirurgiczego da Vinci we wskazaniach: rak jelita grubego, rak gruczołu krokowego, rak błony śluzowej macicy
Wskazanie:
rak jelita grubego, rak gruczołu krokowego, rak błony śluzowej macicy
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
IK: 770339/MSI; 29.12.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania materiałów analitycznych i opinii Prezesa
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 127/2017 do zlecenia 219/2016
(Dodano: 24.05.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Szczegółowa ocena kliniczna, ekonomiczna i wpływu na budżet hipotermii leczniczej
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PL.50.97.2016.KoM; 29.12.2016
Zlecenie dotyczy:
przygtowania szczegółowej oceny świadczenia
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Leczenie hemochromatoz krwioupustami
Wskazanie:
hemochromatozy
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PL.50.98.2016.KoM; 25.11.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania szczegółowej oceny klinicznej, ekonnomcznej i wpływu na budzet wnioskowanego świadczenia
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Podanie immunolobuliny anty-RhD w profilaktyce konfliktu matczyno-płodowego w zakresie antygenu D z układu Rh
Wskazanie:
konflikt matczyno-płodowy w zakresie antygenu D z układu Rh
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
IK: 730108; 22.11.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 130/2016 do zlecenia 216/2016
(Dodano: 30.12.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 78/2016 do zlecenia 216/2016
(Dodano: 04.01.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
W procesie konsutacji z gronem interesariuszy systemu ochrony zdrowia Zaproponowanie rozwiązań w zakresie świadczeń rehabilitacji leczniczej mających na celu poprawę dostępności przedmiotowych świadczeń
Wskazanie:
rehabilitacja lecznicza
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
IK:744871.2016.IJ; 15.11.2016
Zlecenie dotyczy:
powołania komitetu sterującego z przedstawicieli Prezesa NFZ, Ministra Zdrowia z Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji, Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych oraz Departamentu Organizacji Ochrny Zdrowia
Raport Agencji:
Raport: Zmiany organizacji w zakresie fizjoterapii ambulatoryjnej
Koncepcja zmian organizacji i funkcjonowania rehabilitacji leczniczej w systemie ochrony zdrowia w Polsce - Opracowanie analityczne nr: AOTMiT-WS.434.1.2016
Rehabilitacja lecznicza finansowana ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia w latach 2016–2017 - Opracowanie analityczne nr: AOTMiT-WS.434.1.2016
Aneks
(Dodano: 15.12.2018 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 362/2018 do zlecenia 215/2016
(Dodano: 21.12.2018 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Podanie immunoglobuliny anty-RhD w profilaktyce konfliktu matczyno-płodowego w zakresie antygenu D z układu Rh
Wskazanie:
konflikt matczyno-płodowy w zakresie antygenu D z układu Rh
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
IK: 755355/DS; 21.11.2016
Zlecenie dotyczy:
Przygtowanie raportu oceny zasadności zakwalifikowania świadczenia do koszyka świadczeń gwarantwanych z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz leczenia szpitalnego
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Ogólnopolski Program Proflaktyki Pierwotnej i Wczesnego Wykrywania Reumatoidalnego Zapalenia Stawów
Wskazanie:
reumatoidalne zapalenie stawów
Podstawa prawna zlecenia MZ: art.48 a ust. 1
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
FZR.9084.9.2016.RW; 28.09.2016
Zlecenie dotyczy:
zaopiniowania ppz
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Porównanie efektywności dializy otrzewnowej z hemodializą i wskazanie czy istnieją przesłąnki do stwarzania uwarunkowań sprzyjających jednej z metod.
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PL.50.80.2016.KoM; 09.11.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Prezesa Agencji
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Opracowanie, we współpracy z Centrum Systemów Informatyzacji Ochrony Zdrowia, elektronicznej bazy świadczeń gwarantowanych, która zostanie sporządzona zgodnie z zaakceptowaną przez Ministra Zdrowia strukturą opisu świadczeń
Wskazanie:
n.d.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
746404.KoM; 07.11.2016
Zlecenie dotyczy:
Opracowanie elektronicznej bazy świadczeń gwarantowanych
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma (Amoxicillinum, Amoxicillinum+Acidum claculanicum, Azathioprinum, Bisoprololum, Chlorambucilum, Cyclophosphamidum, Diclofenacum, Methotrexatum, Mycophenolas, mofetil, Sirolimusum, Spironolactonum, Sulfamethoxazolum+Trimethoprimum, Tacrolimusum) przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania (określonych w załaczniku do pisma) odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.570.2016.1.ISU; 07.11.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-46/2016
RPT 434-47/2016
RPT 434-50/2016
RPT 434-51/2016
RPT 434-54/2016
RPT 434-57/2016
(Dodano: 03.08.2017 r.)
RPT 434-25/2016
RPT 434-26/2016
RPT 434-27/2016
RPT 434-53/2016
RPT 434-56/2016
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 332/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 332/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 333/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 333/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 334/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 334/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 335/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 335/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 336/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 336/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 337/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 337/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 338/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 338/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 339/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 339/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 340/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 340/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 341/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 341/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 342/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 02.12.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 342/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 02.12.2016 r.)
ORP 343/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 343/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
ORP 344/2016 do zlecenia 210/2016 (Data ważności opinii: 21.11.2019 r.)
(Dodano: 22.11.2016 r.)
Korekta do opinii ORP 344/2016 do zlecenia 210/2016
(Dodano: 30.11.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Ocena zasadności zakwalifikowania do koszyka świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej rozwiązań w zakresie świadczeń dla kobiet w ciąży z podejrzeniem wad rozwojowych płodu wraz z prezentacją dotyczacą przedmiotowych rozwiązań
Wskazanie:
świadczenia dla kobiet w ciąży z podejrzeniem wad rozwojowych płodu
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
IK: 746956/DS; 03.11.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowanie raportu oceny zasadności zakwalifikowania rozwiązań do koszyka świadczeń gwarantowanych
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 250 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246457 Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 500 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246464; Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 1000 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246488; Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 1500 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246495; Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 2000 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246501; Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 3000 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246518, w ramach programu lekowego: zapobieganie krwawieniom u dzieci z hemofilią A (ICD-10 D66), z zastosowaniem rekombinowanego ludzkiego czynnika krzepnięcia VIII o przedłużonym działaniu efmoroctocog alfa-Elocta-rFVIIIFc
Wskazanie:
hemofilia A u dzieci
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.566.2016.MA; 27.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 208/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 208/2016
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 208/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 208/2016
Uzupełnienie do zlecenia 208/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 208/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 05 stycznia 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 208/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.39.2016 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Elocta (efmoroctog alfa) w ramach programu lekowego: „Zapobieganie krwawieniom u dzieci z hemofilią A (ICD-10 D 66) z zastosowaniem rekombinowanego ludzkiego czynnika krzepnięcia VIII o przedłużonym działaniu (efmoroctocog alfa - Elocta – rFVIIIFc)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Krzysztof Stepka |
Komentarz do uwagi 1: Uwaga bezpośrednio nie odnosi się do opublikowanej w BIP AWA, jednocześnie prawdopodobnie odnosi się do uwag zawartych w piśmie AOTMiT nr. OT.4351.39.2016.TI.2 dot. niezgodnościach przedłożonych analiz względem wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 kwietnia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań, jakie muszą spełniać analizy uwzględnione we wnioskach o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu oraz o podwyższenie urzędowej ceny zbytu leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobu medycznego, które nie mają odpowiednika refundowanego w danym wskazaniu (Dz. U. 2012 poz. 388). Komentarz do uwagi 2: Agencja przedstawiła założenie wnioskodawcy, tj. „Zużycie czynnika VIII (liczba wstrzyknięć w terapii epizodu krwawienia oraz dawka czynnika na wstrzyknięcie) została ustalona na poziomie zużycia Elocta w badaniach klinicznych Kids A-LONG i A-LONG” w Tabeli 32. „Zestawienie danych wejściowych do modelu” – str. 58 AWA. Komentarz do uwagi 3: Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA. dot. braku badań RTC, porównujących zużycie efmoroctocogu alfa z innymi czynnikami krzepnięcia VIII jako istotne ograniczenie AW. Jednocześnie porównanie efmoroctocogu alfa z okresu badania klinicznego z innymi czynnikami krzepnięcia VIII z okresu prestudy odnośnie różnicy zużycia czynnika i wskaźnika ABR, zostało przedstawione w AK Wnioskodawcy. Komentarz do uwagi 4: Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA. dot. rozbieżności między wynikami badań Shapiro 2014 a Young 2015 w zakresie zmiany zużycia czynnika krzepnięcia rFVIIIFC względem rFVIII. Jednocześnie przedstawione przez wnioskodawcę uzasadnienie jest niewystarczające. Komentarz do uwagi 5: Uwaga stanowi uzupełnienie informacji prezentowanych w AWA, nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Komentarz do uwagi 6: Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA. Komentarz do uwagi 7: Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA, tj. skuteczność kliniczna apremilastu zaimplementowana do modelu wnioskodawcy odnosi się do populacji szerszej od wnioskowanej. Komentarz do uwagi 8: Na oficjalnych stronach Towarzystw Naukowych PTHiT i UKHCDO brak zaktualizowanych wytycznych dotyczących leczenia hemofilii, wskazanych przez Wnioskodawcę. Ponadto Wnioskodawca nie przedstawił pełnych referencji, co utrudnia identyfikację wskazanych publikacji. Komentarz do uwagi 9: Na podstawie opublikowanych danych, przedstawionych przez Wnioskodawcę, nie można zweryfikować istotnej statystycznie przewagi rFVIIIFC nad rFVIII w odniesieniu do dłuższego okresu półtrwania. |
|
2. |
Maria Łapinska Bartnik |
Uwaga zasadna. Jednocześnie należy podkreślić, że podstawowym ograniczeniem analiz wnioskodawcy jest brak udowodnienia dodatkowego efektu klinicznego (dłuższy okres półtrwania, ABR) w stosunku do innych rekombinowanych czynników VIII krzepnięcia. |
|
Nie rozpoznano
|
|||
3. |
Halina Bobrowska |
|
Nie rozpoznano z powodu wpłynięcia uwag po terminie. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 5/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 6/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 7/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 8/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 9/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 10/2017 do zlecenia 208/2016
(Dodano: 12.01.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 4/2017 do zlecenia 208/2016
(Dodano: 17.01.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Keytruda (pembrolizumab), proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 50 mg, 1 fiolka EAN: 5901549325003, w rramach programu: leczenie niedrobnokomórkowego raka płuca pembrolizumabem
Wskazanie:
niedrobnokomórkowy rak płuca
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.530.2016.PB; 27.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 207/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 207/2016
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 207/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 207/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 207/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 207/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 6 stycznia 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 207/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 207, analiza OT.4351.38.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Keytruda (pembrolizumab) we wskazaniu: leczenie niedrobnokomórkowego raka płuca pembrolizumabem (ICD-10: C34) | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Piotr Łobodziński |
Dotyczy: uwagi na temat ograniczonego wnioskowania o istotności klinicznej wyników. Dotyczy: informacji, że analiza bezpieczeństwa została przeprowadzona dla dawek 2 mg/kg m.c. oraz 10 mg/kg m.c. Dotyczy: większej skuteczności PEMBR w porównaniu do komparatorów DCT i PMX. Dotyczy: stwierdzenia o zbliżonej skuteczności pembrolizumabu i niwolumabu na podstawie przeprowadzonego porównania w AWA. Dotyczy: przedstawienia niezgodności analiz wnioskodawcy z nowymi wytycznymi AOTMiT. Dotyczy: podania w AWA błędnej informacji dotyczącej walijskiej rekomendacji. Dotyczy: przyjęcia 20-letniego horyzontu czasowego w analizie ekonomicznej wnioskodawcy. Dotyczy: uwagi o nieuwzględnieniu w analizie ekonomicznej wnioskodawcy kosztów leczenia niedoczynności i nadczynności tarczycy. Dotyczy: odniesienia się w AWA do przedstawionego horyzontu czasowego w rekomendacjach NICE oraz CADTH. Dotyczy: wyboru funkcji log-logistycznej przy modelowaniu krzywej PFS dla PEMBR w analizie wrażliwości wnioskodawcy. Dotyczy: nieuwzględnienia przez wnioskodawcę ograniczenia czasu trwania leczenia do dwóch lat. Dotyczy: nieuzasadnionego stwierdzenia w AWA, iż brak przeszukania bazy Cochrane w analizie ekonomicznej wnioskodawcy jest niezgodny z nowymi wytycznymi HTA. Dotyczy: prawidłowego oszacowania kosztów w BIA wnioskodawcy na podstawie prognozy wydatków płatnika publicznego na leczenie pacjentów z potwierdzoną ekspresją PD-L1. Dotyczy: rozbieżności oszacowań populacji docelowej podanej przez ekspertów i wnioskodawcę. Dotyczy: niezgodności z wytycznymi HTA, polegającej na braku testowania w analizie wrażliwości różnych propozycji cenowych dla ocenianego leku. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 2/2017 do zlecenia 207/2016
(Dodano: 12.01.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 3/2017 do zlecenia 207/2016
(Dodano: 13.01.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Lucrin Depot, leuprorelinum, mikrosfery do sporządzania zawiesiny do wstrzykiwań,3,75 mg 1 zest., EAN 5909990686117 - przygotowanie opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji o objęciu refundacją leku przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania (określonych w załaczniku do pisma) odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego
Wskazanie:
przestrzeń zaotrzewnowa - w przypadku: agresywnego naczyniakośluzaka (angiomyxoma agressivum) lub mięsaka podścieliskowego macicy (ICD-10 C48.0) tkanka łączna i tkanka miękka brzucha - w przypadku: agresywnego naczyniakośluzaka (angiomyxoma agressivum) lub mięsaka podścieliskowego macicy (ICD-10 C49.4); tkanka łączna i tkanka miękka miednicy - w przypadku: agresywnego naczyniakośluzaka (angiomyxoma agressivum) lub mięsaka podścieliskowego macicy (ICD-10 C49.5)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.276.2016.2.ISU; 27.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Synagis, paliwizumab, roztwór do wstrzykiwań, 100 mg/ml, 1 ml, EAN 8054083006109; Synagis, paliwizumab, roztwór do wstrzykiwań, 100 mg/ml, 0,5 ml, EAN 8054083006093; we wskazaniu: zapobieganie ciężkiej chorobie dolnych dróg oddechowych wywołanej wirusem RS u dzieci z istotną hemodynamicznie, wrodzoną wadą serca (ICD-10 Q20-Q24)
Wskazanie:
ciężkia choroba dolnych dróg oddechowych wywołana wirusem RS u dzieci z istotną hemodynamicznie, wrodzoną wadą serca (ICD-10 Q20-Q24)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.1403.2.2016.MS; 25.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 205/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 205/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 205/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 205/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 205/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 6 stycznia 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 205/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 205, analiza OT.4351.36.2016 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Synagis (paliwizumab) w ramach programu lekowego: „Zapobieganie ciężkiej chorobie dolnych dróg oddechowych wywołanej wirusem RS u dzieci z istotną hemodynamicznie, wrodzoną wadą serca (ICD-10 Q20 - Q24)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Przemysław Kułach |
Dotyczy: wymagania zgodności analiz z wytycznymi HTA opublikowanymi i wcielonymi w życie w sierpniu 2016r. Dotyczy: Uwagi Agencji dotyczącej nieuwzględnienia publikacji dot. skuteczności praktycznej paliwizumabu (Paes 2013) Dotyczy: Uwagi Agencji dot. raportowania złożonych punktów końcowych z podziałem na wyniki dla poszczególnych komponentów Dotyczy: porównania bezpieczeństwa paliwizumabu w postaci roztworu oraz proszku i płynu do sporządzania roztworu Dotyczy: Interpretacji wyników dotyczących porównania odsetka dzieci z CHD hospitalizowanych i niehospitalizowanych w badaniu Paes 2013. Dotyczy: Stwierdzenia Agencji o wzroście ryzyka wystąpienia „infekcji ogółem” u dzieci po zastosowaniu paliwizumabu w stosunku do grupy placebo. Dotyczy: niespełniania kryteriów zamieszczonych w publikacji Prescrire 2004 oraz wyników z zakresie redukcji zgonów Dotyczy: uznania konieczności uwzględnienia w analizach kosztów utraty leku i utylizacji Dotyczy: Poziomu użyteczności pełnego zdrowia u pacjentów po 16 roku życia, zakażonych w niemowlęctwie RSV oraz szczepienia tylko w jednym sezonie zachorowań. Dotyczy: informacji o wartości średniej początkowej masy ciała Dotyczy: Uwagi Agencji na temat braku przeprowadzenia przeglądu systematycznego analiz ekonomicznych w bazie Cochrane. Dotyczy: Uwagi Agencji na temat przyjętych w AWB założeń dotyczących dawkowania Dotyczy: Uwagi Agencji na temat założeń przyjętych w AWB (kwalifikacja do programu, wskazania do immunizacji w związku z korekcją wady serca, wydatki płatnika publicznego). Dotyczy: Doprecyzowania listy krajów, w których produkt Synagis jest refundowany Dotyczy: populacji badania Feltes Dotyczy: kosztów utraty leku i jego utylizacji Dotyczy: braku obliczeń dla ceny progowej zawartych w analizie wpływu na budżet |
|
2. |
prof. dr hab. Grażyna Brzezińska Rajszys
prof. dr hab. Wanda Kawalec |
|
Dotyczy: kryteriów kwalifikacji do programu |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 3/2017 do zlecenia 205/2016
SRP 4/2017 do zlecenia 205/2016
(Dodano: 12.01.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 2/2017 do zlecenia 205/2016
(Dodano: 13.01.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Imbruvica, ibrutynib, kapsułki twarde, 140 mg. 120 szt., EAN 5909991195144, w ramach programu lekowego: ibrutynib w leczeniu chorych na opornego lub nawrotowego chłoniaka z komórek płaszcza (ICD-10 C85.7, C83.1)
Wskazanie:
oporny lub nawrotowy chłoniak z komórek płaszcza (ICD-10 C85.7, C83.1)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.397.2016.4.MB; 25.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 204/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 204/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 204/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 204/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 204/2016
Uzupełnienie do zlecenia 204/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 204/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 5 stycznia 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 204/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.37.2016 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Imbruvica (ibrutynib) w ramach programu lekowego: „Ibrutynib w leczeniu chorych na opornego lub nawrotowego chłoniaka z komórek płaszcza (ICD-10 C85.7, C83.1)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Anna Wijata |
Uwaga do str. 22, 38, 53, 62, 64, 68: uwaga stanowi powtórzenie wcześniejszych argumentów wnioskodawcy, nie wpływa na wnioskowanie AWA. Prawdą jest, że wobec braku wiodącego schematu leczenia stosowanego w praktyce klinicznej leczenia MCL, najlepszym rozwiązaniem wydaje się być uwzględnienie jako komparatora „wyboru lekarza”, z uwzględnieniem uśrednionej skuteczności dla kilku substancji czynnych. Tak rozumiany „wybór lekarza” powinien jednak stanowić odzwierciedlenie aktualnej praktyki klinicznej w Polsce i odpowiadać interwencjom rekomendowanym na danym etapie leczenia. W rozważanym przypadku nie odnaleziono jednak wiarygodnych danych, które umożliwiłyby porównanie ibrutynibu z właściwym, tak rozumianym komparatorem. Wiarygodność przeprowadzonego porównania pośredniego podważa także różnica w charakterystyce wejściowej pacjentów w badaniach Dreyling 2016 oraz Hess 2009. Uwaga do str. 23, 53: Uwaga zasadna, nie wpływa na wnioskowanie AWA. „Wybór lekarza” można uznać za najlepiej dobrany komparator w rozpatrywanym przypadku, tym niemniej w ocenianym wskazaniu aktualną praktykę kliniczną stanowi szereg interwencji, które mogą stanowić alternatywę dla ibrutynibu. Zwykle nie przeprowadza się kolejnego przeglądu i nie zawęża jego kryteriów włączenia, na podstawie wcześniej przeprowadzonego przeglądu, który wykazał, że brak jest wiarygodnych, kontrolowanych badań klinicznych, które spełniałyby szersze kryteria włączenia. Uwaga do str. 23, 31, 38, 62, 64, 65: uwaga stanowi powtórzenie wcześniejszych argumentów wnioskodawcy, nie wpływa na wnioskowanie AWA. Charakterystyki badań włączonych do analizy klinicznej nie wskazują, aby chociaż u jakiegoś odsetka badanych stosowano bendamustynę przed rozpoczęciem podawania technologii wnioskowanej lub jej komparatorów, a tym samym nie dostarczono dowodów na efektywność leku wnioskowanego w ocenianej populacji pacjentów. Fakt, że uprzednie stosowanie bendamustyny nie stanowiło kryterium wykluczenia z badań nie zmienia faktu, że nie zbadano czy i w jaki sposób zawężenie populacji może rzutować na możliwe do uzyskania efekty zdrowotne. Uwaga do str. 23: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Uwaga do str. 31-32, 38, 39, 53, 62, 64-65: uwaga niezasadna. Stopień zaawansowania choroby oraz typ nowotworu mogą mieć oczywiście znaczenie, co nie zmienia faktu, że cechą charakterystyczną MCL jest nawrotowość oraz rozwój oporności, z coraz krótszymi okresami remisji, wydaje się więc zasadne uznanie, że liczba wcześniej przyjętych linii leczenia może rzutować na stwierdzaną skuteczność. Wyniki porównania pośredniego zostały przedstawione, a nie odrzucone, z zaznaczeniem, że należy je interpretować z ostrożnością. Uwaga do str. 38, 39, 53, 62, 64-65: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Wyniki porównania pośredniego zostały przedstawione, a nie odrzucone, z zaznaczeniem, że należy je interpretować z ostrożnością. Uwaga do str. 30, 38, 53: uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Wyniki porównania pośredniego zostały przedstawione, a nie odrzucone, z zaznaczeniem, że należy je interpretować z ostrożnością Uwaga do str. 62, 68 oraz 63, 64 (analiza ekonomiczna): uwagi w większości stanowią powtórzenie wcześniejszych argumentów wnioskodawcy, nie wpływają na wnioskowanie AWA. Uwaga do str. 70 (bendamustyna w składzie „wyboru lekarza”): brak w analizie wpływu na budżet wnioskodawcy odniesienia do tego, iż uwzględnienie bendamustyny w „wyborze lekarza” może być ograniczeniem. W związku z tym przedstawiona uwaga stanowi uzupełnienie pierwotnej analizy. Analitycy Agencji nie podważają, że nie można wykluczyć, że część pacjentów może otrzymywać wcześniej stosowaną bendamustynę w przypadku kolejnej wznowy choroby, jednak wydaje się, że taka sytuacja będzie dotyczyła niewielkiego odsetka chorych. Uwaga do str. 72 (pominięcie „inne” w „wyborze lekarza”): analitycy Agencji nie wnosili zastrzeżeń do odrzucenia w kalkulacjach składowych komparatora określonych jego „inne” (ze względu na trudności w kalkulacji ich kosztu) – wskazywali jedynie, że wybrane przez wnioskodawcę 6 schematów, zgodnie z wynikami badania MCL, nie stanowi najczęściej wykorzystywanych w leczeniu populacji docelowej terapii, tj. stosowanych u powyżej 50% pacjentów. Informacja na temat tego, że leki tworzące składową „inne” pochodziły z darowizn od producentów stanowi uzupełnienie pierwotnej analizy. Uwaga do str. 72 (pacjenci leczeni w ramach NPP): uwaga informacyjna (brak w analizie wpływu na budżet wnioskodawcy odniesienia do kontynuacji leczenia populacji pacjentów w ramach NPP). Uwaga stanowi uzupełnienie pierwotnej analizy. Uwaga do str. 72 (pominięcie kosztów leczenia AES): uwaga informacyjna (brak uzasadnienia pominięcia kosztów leczenia AEs w analizie wpływu na budżet wnioskodawcy). Uwaga stanowi uzupełnienie pierwotnej analizy. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 1/2017 do zlecenia 204/2016
(Dodano: 12.01.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 1/2017 do zlecenia 204/2016
(Dodano: 18.01.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Trisenox, arsenicum trioxidum, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 1 mg/ml, 10 amp. po 10 ml, EAN 5909990016433 - przygotowanie opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji o objęciu refundacją leku przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania (określonych w załaczniku do pisma) odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego
Wskazanie:
ostra białaczka promielocytowa
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.525.2016.1.DJ; 24.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-29/2016
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 320/2016 do zlecenia 203/2016 (Data ważności opinii: 19.09.2019 r.)
(Dodano: 07.11.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Revestive, teduglutyd, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań , 5 mg, 28 szt., EAN 5060374860018, we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego w ramach programu lekowego: "Leczenie chorych z zespołem krótkiego jelita (ICD-10 K91.2)"
Wskazanie:
zespół krótkiego jelita (ICD-10 K91.2)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.449.2016.6.MB IK:662632; 13.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Zawieszone pismem MZ PLR.4600.1281.2016.6.MG z dnia 12.12.2016.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 202/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 202/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 202/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 202/2016
Uzupełnienie do zlecenia 202/2016
Uzupełnienie do zlecenia 202/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 202/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 20 stycznia 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 202/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.35.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Revestive (teduglutyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie chorych z zespołem krótkiego jelita (ICD-10: K91.2)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Andrzej Rytel |
Odnośnie uwagi 1,3 i 5: Uwagi stanowią wyjaśnienie przyczyn zawężenia wnioskowanego wskazania w stosunku do badań klinicznych, odnalezionych dla wnioskowanej technologii. Odnośnie uwagi 2 i 4: Raportowanie zgonów jest punktem końcowym dotyczącym bezpieczeństwa, a przeżycie całkowite dotyczy skuteczności. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 12/2017 do zlecenia 202/2016
(Dodano: 24.01.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 6/2017 do zlecenia 202/2016
(Dodano: 03.02.2017 r.)