Utworzono: 2016-10-14 09:54:52
Poprawiono: 2017-02-03 11:59:58
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Revestive, teduglutyd, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań , 5 mg, 28 szt., EAN 5060374860018, we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego w ramach programu lekowego: "Leczenie chorych z zespołem krótkiego jelita (ICD-10 K91.2)"
Wskazanie:
zespół krótkiego jelita (ICD-10 K91.2)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.449.2016.6.MB IK:662632; 13.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Zawieszone pismem MZ PLR.4600.1281.2016.6.MG z dnia 12.12.2016.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 202/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 202/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 202/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 202/2016
Uzupełnienie do zlecenia 202/2016
Uzupełnienie do zlecenia 202/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 202/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 20 stycznia 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 202/2016
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.35.2016
|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Revestive (teduglutyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie chorych z zespołem krótkiego jelita (ICD-10: K91.2)”
|
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
1.
|
Andrzej Rytel (Shire Polska Sp. z o.o.)
|
|
Odnośnie uwagi 1,3 i 5: Uwagi stanowią wyjaśnienie przyczyn zawężenia wnioskowanego wskazania w stosunku do badań klinicznych, odnalezionych dla wnioskowanej technologii. Odnośnie uwagi 2 i 4: Raportowanie zgonów jest punktem końcowym dotyczącym bezpieczeństwa, a przeżycie całkowite dotyczy skuteczności.
Odnośnie uwagi 6: Konserwatywność tego założenia jest prawdopodobna, jednakże niepewna.
Odnośnie uwagi 7: Jakiekolwiek istotne statystycznie różnice w charakterystyce wyjściowej pacjentów wskazują na nie do końca skuteczną randomizację.
Odnośnie uwagi 8: Analityk Agencji zgadza się, że różnica może wynikać ze sposobu obliczenia i nie ma wpływu na wnioskowanie.
Odnośnie uwagi 9: W AWA nie opisano badań klinicznych bez randomizacji ze względu na odnalezienie badań z wyższego poziomu wiarygodności (RCT), a badań dotyczących efektywności praktycznej ze względu na brak zbieżnych populacji z tą proponowaną w programie lekowym. Istotne informacje z tych badań lub utrzymywanie się efektów leczenia teduglutydem (TED) zostaną przedstawione podczas posiedzenia Rady Przejrzystości.
Odnośnie uwagi 10: Analityk Agencji podtrzymuje uwagę o nieprawidłowym wyliczeniu kosztu TED w wariancie z RSS. Postępowanie przyjęte w modelu wnioskodawcy nie jest konserwatywne dla ocenianej interwencji, ponieważ pacjent zużywa mniejszą liczbę opakowań leku niż pozwala na to maksymalny okres czasu przyjęty w modelu, czyli 2,5 roku (zgodnie z programem lekowym).
Odnośnie uwagi 11 i 13: Propozycja złożona w uwagach wnioskodawcy może uzasadniać oszacowane przez niego koszty TED w wariancie z RSS, natomiast nie odnosi się do tych kosztów w wariancie bez RSS. Do czasu ustalenia ostatecznego kształtu RSS między wnioskodawcą a Komisją Ekonomiczną analitycy Agencji podtrzymują uwagę o nieprawidłowym wyliczeniu kosztu TED z perspektywy NFZ.
Odnośnie uwagi 11 i 12: Uwagi zasadne. Według obliczeń własnych ICUR zmniejsza się o 29,4% w wariancie bez RSS i w minimalnym stopniu (<0,5%) w wariancie z RSS, gdy zastosujemy się do uwag wnioskodawcy w porównaniu do wyników z tab. 30 AWA. Nie zmienia to jednak wnioskowania z AWA.
Odnośnie uwagi 14: Wnioskodawca wskazał, iż w przypadku potwierdzenia się wątpliwości Agencji dotyczących liczebności pacjentów włączanych co roku do programu i tak ponoszone przez płatnika wydatki będą niskie w porównaniu do początkowych kosztów realizacji przedmiotowego programu lekowego. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
|
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 12/2017 do zlecenia 202/2016
(Dodano: 24.01.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 6/2017 do zlecenia 202/2016
(Dodano: 03.02.2017 r.)