Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Keytruda (pembrolizumab), proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 50 mg, 1 fiolka EAN: 5901549325003, w rramach programu: leczenie niedrobnokomórkowego raka płuca pembrolizumabem
Wskazanie:
niedrobnokomórkowy rak płuca
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.530.2016.PB; 27.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 207/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 207/2016
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 207/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 207/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 207/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 207/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 6 stycznia 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 207/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 207, analiza OT.4351.38.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Keytruda (pembrolizumab) we wskazaniu: leczenie niedrobnokomórkowego raka płuca pembrolizumabem (ICD-10: C34) | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Piotr Łobodziński |
Dotyczy: uwagi na temat ograniczonego wnioskowania o istotności klinicznej wyników. Dotyczy: informacji, że analiza bezpieczeństwa została przeprowadzona dla dawek 2 mg/kg m.c. oraz 10 mg/kg m.c. Dotyczy: większej skuteczności PEMBR w porównaniu do komparatorów DCT i PMX. Dotyczy: stwierdzenia o zbliżonej skuteczności pembrolizumabu i niwolumabu na podstawie przeprowadzonego porównania w AWA. Dotyczy: przedstawienia niezgodności analiz wnioskodawcy z nowymi wytycznymi AOTMiT. Dotyczy: podania w AWA błędnej informacji dotyczącej walijskiej rekomendacji. Dotyczy: przyjęcia 20-letniego horyzontu czasowego w analizie ekonomicznej wnioskodawcy. Dotyczy: uwagi o nieuwzględnieniu w analizie ekonomicznej wnioskodawcy kosztów leczenia niedoczynności i nadczynności tarczycy. Dotyczy: odniesienia się w AWA do przedstawionego horyzontu czasowego w rekomendacjach NICE oraz CADTH. Dotyczy: wyboru funkcji log-logistycznej przy modelowaniu krzywej PFS dla PEMBR w analizie wrażliwości wnioskodawcy. Dotyczy: nieuwzględnienia przez wnioskodawcę ograniczenia czasu trwania leczenia do dwóch lat. Dotyczy: nieuzasadnionego stwierdzenia w AWA, iż brak przeszukania bazy Cochrane w analizie ekonomicznej wnioskodawcy jest niezgodny z nowymi wytycznymi HTA. Dotyczy: prawidłowego oszacowania kosztów w BIA wnioskodawcy na podstawie prognozy wydatków płatnika publicznego na leczenie pacjentów z potwierdzoną ekspresją PD-L1. Dotyczy: rozbieżności oszacowań populacji docelowej podanej przez ekspertów i wnioskodawcę. Dotyczy: niezgodności z wytycznymi HTA, polegającej na braku testowania w analizie wrażliwości różnych propozycji cenowych dla ocenianego leku. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 2/2017 do zlecenia 207/2016
(Dodano: 12.01.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 3/2017 do zlecenia 207/2016
(Dodano: 13.01.2017 r.)