Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 250 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246457 Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 500 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246464; Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 1000 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246488; Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 1500 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246495; Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 2000 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246501; Elocta, efmoroctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzdania roztworu do wstrzykiwań, 3000 IU, 1 zestaw, EAN 5909991246518, w ramach programu lekowego: zapobieganie krwawieniom u dzieci z hemofilią A (ICD-10 D66), z zastosowaniem rekombinowanego ludzkiego czynnika krzepnięcia VIII o przedłużonym działaniu efmoroctocog alfa-Elocta-rFVIIIFc
Wskazanie:
hemofilia A u dzieci
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.566.2016.MA; 27.10.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 208/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 208/2016
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 208/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 208/2016
Uzupełnienie do zlecenia 208/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 208/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 05 stycznia 2017 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 208/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.39.2016 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Elocta (efmoroctog alfa) w ramach programu lekowego: „Zapobieganie krwawieniom u dzieci z hemofilią A (ICD-10 D 66) z zastosowaniem rekombinowanego ludzkiego czynnika krzepnięcia VIII o przedłużonym działaniu (efmoroctocog alfa - Elocta – rFVIIIFc)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Krzysztof Stepka |
Komentarz do uwagi 1: Uwaga bezpośrednio nie odnosi się do opublikowanej w BIP AWA, jednocześnie prawdopodobnie odnosi się do uwag zawartych w piśmie AOTMiT nr. OT.4351.39.2016.TI.2 dot. niezgodnościach przedłożonych analiz względem wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 kwietnia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań, jakie muszą spełniać analizy uwzględnione we wnioskach o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu oraz o podwyższenie urzędowej ceny zbytu leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobu medycznego, które nie mają odpowiednika refundowanego w danym wskazaniu (Dz. U. 2012 poz. 388). Komentarz do uwagi 2: Agencja przedstawiła założenie wnioskodawcy, tj. „Zużycie czynnika VIII (liczba wstrzyknięć w terapii epizodu krwawienia oraz dawka czynnika na wstrzyknięcie) została ustalona na poziomie zużycia Elocta w badaniach klinicznych Kids A-LONG i A-LONG” w Tabeli 32. „Zestawienie danych wejściowych do modelu” – str. 58 AWA. Komentarz do uwagi 3: Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA. dot. braku badań RTC, porównujących zużycie efmoroctocogu alfa z innymi czynnikami krzepnięcia VIII jako istotne ograniczenie AW. Jednocześnie porównanie efmoroctocogu alfa z okresu badania klinicznego z innymi czynnikami krzepnięcia VIII z okresu prestudy odnośnie różnicy zużycia czynnika i wskaźnika ABR, zostało przedstawione w AK Wnioskodawcy. Komentarz do uwagi 4: Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA. dot. rozbieżności między wynikami badań Shapiro 2014 a Young 2015 w zakresie zmiany zużycia czynnika krzepnięcia rFVIIIFC względem rFVIII. Jednocześnie przedstawione przez wnioskodawcę uzasadnienie jest niewystarczające. Komentarz do uwagi 5: Uwaga stanowi uzupełnienie informacji prezentowanych w AWA, nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Komentarz do uwagi 6: Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA. Komentarz do uwagi 7: Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA, tj. skuteczność kliniczna apremilastu zaimplementowana do modelu wnioskodawcy odnosi się do populacji szerszej od wnioskowanej. Komentarz do uwagi 8: Na oficjalnych stronach Towarzystw Naukowych PTHiT i UKHCDO brak zaktualizowanych wytycznych dotyczących leczenia hemofilii, wskazanych przez Wnioskodawcę. Ponadto Wnioskodawca nie przedstawił pełnych referencji, co utrudnia identyfikację wskazanych publikacji. Komentarz do uwagi 9: Na podstawie opublikowanych danych, przedstawionych przez Wnioskodawcę, nie można zweryfikować istotnej statystycznie przewagi rFVIIIFC nad rFVIII w odniesieniu do dłuższego okresu półtrwania. |
|
2. |
Maria Łapinska Bartnik |
Uwaga zasadna. Jednocześnie należy podkreślić, że podstawowym ograniczeniem analiz wnioskodawcy jest brak udowodnienia dodatkowego efektu klinicznego (dłuższy okres półtrwania, ABR) w stosunku do innych rekombinowanych czynników VIII krzepnięcia. |
|
Nie rozpoznano
|
|||
3. |
Halina Bobrowska |
|
Nie rozpoznano z powodu wpłynięcia uwag po terminie. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 5/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 6/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 7/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 8/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 9/2017 do zlecenia 208/2016
SRP 10/2017 do zlecenia 208/2016
(Dodano: 12.01.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 4/2017 do zlecenia 208/2016
(Dodano: 17.01.2017 r.)