Utworzono: 2021-06-21 16:55:52
Opublikowano: 2021-06-21 16:55:52
Poprawiono: 2021-09-06 10:04:11
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Neocate Syneo, proszek, 400 gram, kod GTIN: 5016533654677
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1034.2021.2.JKR; 17.06.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 100/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 100/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 100/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 100/2021
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 100/2021
Uzupełnienie do zlecenia 100/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 100/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 27.08.2021 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 100/2021
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4230.12.2021
|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego Neocate Syneo we wskazaniu: postępowanie dietetyczne u niemowląt i dzieci w ciężkiej alergii na białka mleka krowiego oraz złożonej nietolerancji białek pokarmowych
|
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
1.
|
Edyta Grabowska-Woźniak Nutricia Polska Sp. z o.o.
|
|
Rozdział 4.1.3.2 str. 30, rozdział 4.3 str. 49
Uwaga stanowi komentarz do ograniczenia przedstawionego w analizie weryfikacyjnej, w którym to zwrócono uwagę na wiek populacji włączonej do badania (do 13. miesiąca życia), podczas gdy wniosek refundacyjny obejmuje populację do 18 r.ż. W uwadze podkreślono, że zgodnie z danymi przedstawionymi w AWA populacja poniżej 1 r.ż. stanowi 68% ogółu pacjentów stosujących preparaty mlekozastępcze.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Rozdział 4.1.3.2 str. 31, rozdział 4,3 str. 49 W uwadze odniesiono się do ocenianych w badaniach punktów końcowych oraz na podstawie publikacji naukowych opisano, które punkty końcowe są istotne w analizowanym problemie zdrowotnym.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Rozdział 4.1.4 str. 31, rozdział 4.3 str. 49
Uwaga stanowi powtórzenie informacji zawartych w analizie klinicznej wnioskodawcy dotyczących odnalezionych badań oraz braku możliwości przeprowadzenia porównania pośredniego z jednym z wybranych komparatorów.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Rozdział 5.3.2 str. 56, rozdział 5.4 str. 60-61
W uwadze odniesiono się do ograniczenia zamieszczonego w analizie weryfikacyjnej, w którym zwrócono uwagę, iż w ramach analizy klinicznej przedstawiono porównanie z jednym z wybranych komparatorów, podczas gdy w analizie ekonomicznej wnioskowaną interwencję porównano ze wszystkimi wybranymi jako technologie alternatywne mieszankami elementarnymi bez synbiotyku. W uwadze stwierdzono, że zasadne jest założenie, że mieszanki te będą charakteryzować się podobną skutecznością. W AWA podkreślono jedynie, że jest to ograniczenie i należy na nie zwrócić uwagę przy interpretacji wyników.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Rozdział 5.3.2 str. 56, rozdział 6.1.2 str. 64-65, rozdział 6.3.1 str. 68
Uwaga stanowi powtórzenie argumentacji wnioskodawcy przedstawionej w odpowiedzi na pismo AOTMiT o niespełnieniu przez analizy wymagań minimalnych dot. przyjęcia odmiennego szacowania kosztów dziennego zużycia analizowanych preparatów w ramach analizy ekonomicznej oraz analizy wpływu na budżet.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Rozdział 5.3.4 str. 57
Uwaga stanowi powtórzenie argumentacji wnioskodawcy przedstawionej w analizach załączonych do wniosku refundacyjnego uzasadniającej wybranie w ramach analizy ekonomicznej techniki użyteczności kosztów.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
|
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 107/2021 do zlecenia 100/2021
(Dodano: 03.09.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 107/2021 do zlecenia 100/2021
(Dodano: 06.09.2021 r.)