Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 188/2024 analiza OT.423.1.64.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Nucala (mepolizumab) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych z zespołem hipereozynofilowym (HES) (ICD-10: D72.11)”
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna” Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych. Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17” Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego. Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27” Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję. Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63” W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii. Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68” W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej. Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego. Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76” Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
\r\n
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 188/2024 analiza OT.423.1.64.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Nucala (mepolizumab) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych z zespołem hipereozynofilowym (HES) (ICD-10: D72.11)”
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna” \r\n Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.\r\n Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17” \r\n Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.\r\n Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27” \r\n Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.\r\n Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63” \r\n W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.\r\n Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68” \r\n W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.\r\n Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.\r\n Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76” \r\n Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.\r\n
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
\r\n
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 10/2025 do zlecenia 188/2024 (Dodano: 23.01.2025 r.)
2025-01-21 16:46:33
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 1878/2024 analiza WSOT.423.1.64.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku VoxzogoNucala (wmeposorytydlizumab) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentówhorych z aczespołem hipereozyndropfilazjąowym (HES) (ICD-10: QD772.411)”
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:28:52
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:28:18
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:27:28
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
\r\n
2025-01-21 16:27:00
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
colspan="3">Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:26:40
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:26:17
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 187/2024 analiza WS.423.4.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Voxzogo (wosorytyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z achondroplazją (ICD-10: Q77.4)”
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
2025-01-21 16:25:49
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 187/2024 analiza WS.423.4.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Voxzogo (wosorytyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z achondroplazją (ICD-10: Q77.4)”
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
2025-01-21 16:25:09
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 187/2024 analiza WS.423.4.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Voxzogo (wosorytyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z achondroplazją (ICD-10: Q77.4)”
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
align="left">\r\n
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
\r\n
2025-01-21 16:24:47
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 187/2024 analiza WS.423.4.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Voxzogo (wosorytyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z achondroplazją (ICD-10: Q77.4)”
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:24:32
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 187/2024 analiza WS.423.4.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Voxzogo (wosorytyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z achondroplazją (ICD-10: Q77.4)”
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:24:04
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 187/2024 analiza WS.423.4.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Voxzogo (wosorytyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z achondroplazją (ICD-10: Q77.4)”
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:23:26
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
align="left">
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:22:56
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
>
colspan="3">
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:22:37
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
\r\n
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:22:08
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.`
2025-01-21 16:21:16
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Rozpatrzone
2025-01-21 16:20:44
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Rozpatrzone
2025-01-21 16:20:17
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 187/2024 analiza WS.423.4.2024
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Voxzogo (wosorytyd) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z achondroplazją (ICD-10: Q77.4)”
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
STATUS
Paulina Wyszomierska
Plik PDF
Uwaga nr 1: „Uwaga ogólna”
Brak uwag do AWA. Przedstawiono opinię ogólną dot. omawianej jednostki chorobowej, wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych.
Uwaga nr 2: „Rozdział 3.3, tabela nr 5, str. 17”
Przedstawiono opinię nt. szacunków liczebności populacji ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Uwaga nr 3: „Rozdział 3.4.1., tabela nr 8, strona 27”
Przedstawiono komentarz do opinii eksperta klinicznego ankietowanego przez Agencję.
Uwaga nr 4: „Rozdział 4.1.4.1., strona 40” i „Rozdział 4.4. strona 63”
W uwadze wskazano, iż zapisy uzgodnionego programu są właściwe, gdyż pozwalają na podjęcie przez lekarza decyzji o wykluczeniu pacjentów z zagrażającym życiu HES. Przedstawione argumenty są słuszne. Agencja jednak podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA i proponuje doprecyzowanie zapisów programu w tej kwestii.
Uwaga nr 5: „Rozdział 5.3.1., strona 68”
W uwadze powtórzono argumenty dot. wyboru techniki analitycznej w ramach przedłożonej analizy ekonomicznej.
Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA, iż głównym ograniczeniem przedstawionej analizy ekonomicznej, wynikającym z dostępności danych i przyjętej techniki oraz horyzontu czasowego analizy, jest brak dostarczenia wyników nt. efektywności kosztowej stosowania leku Nucala (w porównaniu z przyjętym komparatorem) jako terapii przewlekłej we wnioskowanej populacji pacjentów z HES w ramach uzgodnionego programu lekowego.
Uwaga nr 6: „Rozdział 6.3. oraz 6.3.1 str. 74-76”
Przedstawiono komentarz do przyjętej liczebności populacji docelowej m.in. w kontekście liczby pacjentów wskazywanych przez ankietowanego przez Agencję eksperta klinicznego.
Rozpatrzone
2025-01-10 16:51:54
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Przygotowania analizy weryfikacyjnej, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 188/2024 Analiza kliniczna do zlecenia 188/2024 Analiza ekonomiczna do zlecenia 188/2024 Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 188/2024 Uzupełnienie do zlecenia 188/2024 Poprawka do uzupełnienia do zlecenia 188/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 188/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17.01.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 188/2024
2024-10-31 13:43:43
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
new introng>Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148
Wskazanie:
wynikające ze złożonych wniosków
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1037.2024.10.RBO; PLR.4500.1038.2024.6.RBO; 21.10.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 173/2024 do zlecenia 188/2024 (Dodano: 30.10.2024 r.)
texnt&view=article&id=8732&catid=1033&Itemid=9052">
2024-10-28 14:14:12
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
new introng>Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407018; Nucala, Mepolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 100 mg, 1 ml, GTIN: 05909991407148