Utworzono: 2025-01-23 11:14:47 Opublikowano: 2025-01-23 11:14:47 Poprawiono: 2025-04-28 21:29:38

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Mibrex, Rivaroxabanum, Tabletki powlekane, 2,5 mg, 28 tabl., GTIN: 05909991440350

Wskazanie:

wynikające ze złożonego wniosku

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:

PLR.4500.4125.2024.4.DŻY; 9.01.2025

Zlecenie dotyczy:

Przygotowania analizy weryfikacyjnej, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

Analizy Wnioskodawcy:

pdf Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 9/2025
pdf Analiza kliniczna do zlecenia 9/2025
pdf Analiza ekonomiczna do zlecenia 9/2025
pdf Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 9/2025
pdf Uzupełnienie do zlecenia 9/2025

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdf Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 9/2025

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 25.04.2025r.

MS Word Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 9/2025

Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

Zgłaszający uwagi Treść uwagi Komentarz AOTM STATUS
Aneta Dymańska pdf 01
Plik PDF


4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu wnioskodawcy; strona 46 oraz 4.3.; Komentarz Agencji; strona 90. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, dotyczącego włączenia do fazy przedłużonej badania COMPASS pacjentów z niższym ryzykiem CV. Wnioskodawca wyjaśnił, że pacjenci włączani do fazy przedłużonej byli starsi w porównaniu do chorych włączanych do fazy randomizowanej badania COMPASS.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. 4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu wnioskodawcy; strona 47 oraz 4.3., Komentarz Agencji; strona 90. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, dotyczącego możliwości przełożenia wyników badania COMPASS na szerszą populację pacjentów, z uwagi na odsetek pacjentów stosujących prewencję wtórną. Wnioskodawca podał, że większość chorych (88,2%) nie otrzymywała w czasie badania dodatkowych leków przeciwpłytkowych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu wnioskodawcy; strona 48. Wnioskodawca przeprowadził polemikę z wynikami analizy post-hoc Greenberg 2019. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu wnioskodawcy; strona 49 oraz 4.3.; Komentarz Agencji; strona 90. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, dotyczącego niezgodności populacji wnioskowanej względem populacji uwzględnionej w badaniach pierwotnych włączonych do AKL. Podkreślono, że uwzględniono najlepsze dostępne dane kliniczne dla rywaroksabanu w dawce 2,5 mg dwa razy na dobę. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
4.1.4. Ocena syntezy wyników w przeglądzie systematycznym wnioskodawcy, strona 49. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA związanego z tym, że w badaniach włączonych nie analizowano bezpośrednio jakości życia chorych. Podkreślono, że w badaniach oceniano inne, istotne kliniczne punkty wpływające znacząco na jakość życia chorych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
4.3. Komentarz Agencji; strona 90. Odniesiono się do ograniczenia wskazanego w AWA, związanego z ewentualnym uzależnieniem efektu terapeutycznego od synergii między RYW a innymi stosowanymi lekami. Wnioskodawca jest zdania, że uzyskane wyniki pozwalają na sformułowanie wniosków właściwych dla populacji chorych, którzy będą poddani terapii RYW w warunkach rzeczywistej praktyki klinicznej. Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, że wskazane czynniki mogą wpływać na różnice między badaniem klinicznym a praktyką kliniczną. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
5.2.3. Wyniki analiz wrażliwości; strona 100. Wnioskodawca zauważył omyłkę pisarską w AWA – wskazany akapit dotyczy wszystkich analizowanych populacji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
5.3.1. Ocena założeń i struktury modelu wnioskodawcy; strona 103, 5.4. Komentarz Agencji; strona 104 oraz 10. Kluczowe informacje i wnioski; strona 127/128. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, związanego z zastosowaniem stałych w czasie wartości HR dla wzrostu ryzyka wystąpienia zdarzeń głównych oraz zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych. Wnioskodawca wyjaśnił, że nie odnaleziono danych, które umożliwiłyby uwzględnienie w modelu farmakoekonomicznym innych wartości HR. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
5.4. Komentarz Agencji; strona 104 oraz 10. Kluczowe informacje i wnioski; strona 128. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, dotyczącego przyjętych założeń dla subpopulacji CAD+PAD i powtórzył wyjaśnienia przedstawione w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
6.3. Ocena metodyki analizy wpływu na budżet wnioskodawcy; tabela 51. Ocena metodyki analizy wpływu na budżet; strona 109 oraz 6.3.1. Ocena modelu wnioskodawcy; strona 110/111. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX< br>XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
6.3. Ocena metodyki analizy wpływu na budżet wnioskodawcy; tabela 51. Ocena metodyki analizy wpływu na budżet; strona 110. Wnioskodawca odniósł się do zadeklarowanej liczby opakowań leku Mibrex we wniosku. Wnioskodawca przedstawił jedynie wyjaśnienie, iż XXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXX. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
6.3.1. Ocena modelu wnioskodawcy; strona 111 Odniesiono się do ograniczeń wskazanych przez analityków Agencji związanych z oszacowaniem populacji docelowej. Wnioskodawca wskazał, że liczebność populacji docelowej oszacowana przez ekspertów na potrzeby AWA jest zbliżona do oszacowań w BIA. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, że brak jest możliwości jednoznacznego potwierdzenia prawidłowości oszacowań populacji przyjętych w analizie wnioskodawcy. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
6.3.1. Ocena modelu wnioskodawcy; strona 112 Odniesiono się do uwagi wskazanej przez analityków Agencji, związanej z ograniczeniem populacji w BIA do chorych, u których nie wystąpiło zdarzenie niedokrwienne. Wnioskodawca powtarza argumenty przytoczone w AWA. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
6.3.1. Ocena modelu wnioskodawcy; strona 112. Odniesiono się do braku informacji dotyczącej liczby pacjentów stosujących lek Mibrex w refundacji aptecznej. Wyjaśniono, że Mibrex jest refundowany we wskazaniach odmiennych od wnioskowanego i odstąpiono od wskazanych oszacowań. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

Rozpatrzone

hr

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    go to zlecenie

    Utworzono: 2025-01-23 11:14:47 Opublikowano: 2025-01-23 11:16:12 Poprawiono: 2025-04-28 21:29:38
    Opublikowano przez: Łukasz Kruk Licznik odwiedzin: 1319
    Wersje:
    2025-04-28 21:29:38 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński
    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 189/2024 analiza OT.423.0.4.2025

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego: Mibrex (rywaroksaban) w profilaktyce zdarzeń zakrzepowych...

    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    STATUS
    rclass="small-cowspl" align="8center">Aneta Dymańska " align="center"> <a href="/bip>An2024/assets/files/zlecenia _mz/2024/009/9_UW_01_Dymańnska_REOPTR.pdf" target="_blank"> Plik PDF align="center">

    ="_blank"> pdf 01
    Plik PDF

    td> -col" align="justify" style="overflow-wrap: break-word;">


    4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu wnioskodawcy; strona 46 oraz 4.3.; Komentarz Agencji; strona 90. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, dotyczącego włączenia do fazy przedłużonej badania COMPASS pacjentów z niższym ryzykiem CV. Wnioskodawca wyjaśnił, że pacjenci włączani do fazy przedłużonej byli starsi w porównaniu do chorych włączanych do fazy randomizowanej badania COMPASS.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. 4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu wnioskodawcy; strona 47 oraz 4.3., Komentarz Agencji; strona 90. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, dotyczącego możliwości przełożenia wyników badania COMPASS na szerszą populację pacjentów, z uwagi na odsetek pacjentów stosujących prewencję wtórną. Wnioskodawca podał, że większość chorych (88,2%) nie otrzymywała w czasie badania dodatkowych leków przeciwpłytkowych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu wnioskodawcy; strona 48. Wnioskodawca przeprowadził polemikę z wynikami analizy post-hoc Greenberg 2019. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu wnioskodawcy; strona 49 oraz 4.3.; Komentarz Agencji; strona 90. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, dotyczącego niezgodności populacji wnioskowanej względem populacji uwzględnionej w badaniach pierwotnych włączonych do AKL. Podkreślono, że uwzględniono najlepsze dostępne dane kliniczne dla rywaroksabanu w dawce 2,5 mg dwa razy na dobę. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    4.1.4. Ocena syntezy wyników w przeglądzie systematycznym wnioskodawcy, strona 49. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA związanego z tym, że w badaniach włączonych nie analizowano bezpośrednio jakości życia chorych. Podkreślono, że w badaniach oceniano inne, istotne kliniczne punkty wpływające znacząco na jakość życia chorych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    4.3. Komentarz Agencji; strona 90. Odniesiono się do ograniczenia wskazanego w AWA, związanego z ewentualnym uzależnieniem efektu terapeutycznego od synergii między RYW a innymi stosowanymi lekami. Wnioskodawca jest zdania, że uzyskane wyniki pozwalają na sformułowanie wniosków właściwych dla populacji chorych, którzy będą poddani terapii RYW w warunkach rzeczywistej praktyki klinicznej. Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, że wskazane czynniki mogą wpływać na różnice między badaniem klinicznym a praktyką kliniczną. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    5.2.3. Wyniki analiz wrażliwości; strona 100. Wnioskodawca zauważył omyłkę pisarską w AWA – wskazany akapit dotyczy wszystkich analizowanych populacji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    5.3.1. Ocena założeń i struktury modelu wnioskodawcy; strona 103, 5.4. Komentarz Agencji; strona 104 oraz 10. Kluczowe informacje i wnioski; strona 127/128. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, związanego z zastosowaniem stałych w czasie wartości HR dla wzrostu ryzyka wystąpienia zdarzeń głównych oraz zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych. Wnioskodawca wyjaśnił, że nie odnaleziono danych, które umożliwiłyby uwzględnienie w modelu farmakoekonomicznym innych wartości HR. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    5.4. Komentarz Agencji; strona 104 oraz 10. Kluczowe informacje i wnioski; strona 128. Wnioskodawca odniósł się do ograniczenia wskazanego w AWA, dotyczącego przyjętych założeń dla subpopulacji CAD+PAD i powtórzył wyjaśnienia przedstawione w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    6.3. Ocena metodyki analizy wpływu na budżet wnioskodawcy; tabela 51. Ocena metodyki analizy wpływu na budżet; strona 109 oraz 6.3.1. Ocena modelu wnioskodawcy; strona 110/111. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX< br>XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    6.3. Ocena metodyki analizy wpływu na budżet wnioskodawcy; tabela 51. Ocena metodyki analizy wpływu na budżet; strona 110. Wnioskodawca odniósł się do zadeklarowanej liczby opakowań leku Mibrex we wniosku. Wnioskodawca przedstawił jedynie wyjaśnienie, iż XXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXX. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    6.3.1. Ocena modelu wnioskodawcy; strona 111 Odniesiono się do ograniczeń wskazanych przez analityków Agencji związanych z oszacowaniem populacji docelowej. Wnioskodawca wskazał, że liczebność populacji docelowej oszacowana przez ekspertów na potrzeby AWA jest zbliżona do oszacowań w BIA. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, że brak jest możliwości jednoznacznego potwierdzenia prawidłowości oszacowań populacji przyjętych w analizie wnioskodawcy. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    6.3.1. Ocena modelu wnioskodawcy; strona 112 Odniesiono się do uwagi wskazanej przez analityków Agencji, związanej z ograniczeniem populacji w BIA do chorych, u których nie wystąpiło zdarzenie niedokrwienne. Wnioskodawca powtarza argumenty przytoczone w AWA. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
    6.3.1. Ocena modelu wnioskodawcy; strona 112. Odniesiono się do braku informacji dotyczącej liczby pacjentów stosujących lek Mibrex w refundacji aptecznej. Wyjaśniono, że Mibrex jest refundowany we wskazaniach odmiennych od wnioskowanego i odstąpiono od wskazanych oszacowań. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozpatrzone

    hr

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    go to zlecenie

    2025-04-28 21:24:57 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 21:19:50 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 21:18:38 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 21:17:50 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 21:15:04 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 21:07:04 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 21:06:03 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 21:03:29 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 21:01:50 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 20:53:53 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 20:52:35 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 20:50:43 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 16:50:50 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 16:49:54 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 16:48:45 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 16:42:17 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-28 16:26:44 Edycja przeprowadzona przez: Damian Karasiński 2025-04-18 12:44:43 Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk 2025-01-23 11:14:47 Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk 2025-01-23 11:14:47 Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
    edytuj
    Dane adresowe
    Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji
    ul. Przeskok 2
    00-032 Warszawa
    Dane kontaktowe
    +48 22 101-4600
    +48 22 46-88-555
    sekretariat@aotm.gov.pl
    Elektroniczna skrzynka podawcza:
    /AOTMiT_ePUAP/SkrytkaESP
    Social media
    twitter
    bip.aotm.gov.pl
    Wszelkie prawa zastrzeżone - Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji © 2025. Realizacja: perfekcyjneStrony.pl