Uwaga nr 1: „Rozdz. 3.6, str. 32 – komentarz analityków Agencji pod tabelą.” W AWA wskazano, iż wybór BSC, jako komparatora dokonany przez Wnioskodawcę jest prawidłowy. Agencja przyjmuje argumenty Wnioskodawcy. Należy zaznaczyć, iż w praktyce klinicznej u części pacjentów będzie podejmowana terapia dodatkowymi technologiami lekowymi oraz wykonywane będą procedury medyczne wskazywane przez ankietowanego eksperta klinicznego oraz wymieniane w odnalezionych wytycznych klinicznych. Biorąc pod uwagę powyższe Agencja podtrzymuje stanowisko, że przyjęte składowe BSC mogą nie być właściwie dostosowane z uwagi na uwzględnienie w ramach BSC technologii lekowych, których udokumentowany brak skuteczności stanowi jedno z kryteriów kwalifikacji do programu lekowego. Uwaga nr 2: „Rozdz. 4.3, główne ograniczenia – str. 60” Uwaga niezasadna. Populację docelową definiują zapisy uzgodnionego programu lekowego. Populacja docelowa wskazana we wniosku refundacyjnym dla wnioskowanego programu lekowego jest zawężona w stosunku do wskazania rejestracyjnego produktu leczniczego Livmarli. Brak jest dowodów najwyżej wiarygodności/jakości dotyczących skuteczności i bezpieczeństwa maraliksybatu u pacjentów w wieku 6-12 mies. i powyżej 18 roku życia. Uwaga nr: „Rozdział 11 str. 94” Uwzględniając argumenty Wnioskodawcy Agencja podtrzymuje stanowisko i zaznacza, iż istnieje niepewność w stosunku do rzeczywistej średniej długości terapii za pomocą maraliksybatu.
Uwaga nr 1: „Rozdz. 3.6, str. 32 – komentarz analityków Agencji pod tabelą.” W AWA wskazano, iż wybór BSC, jako komparatora dokonany przez Wnioskodawcę jest prawidłowy. Agencja przyjmuje argumenty Wnioskodawcy. Należy zaznaczyć, iż w praktyce klinicznej u części pacjentów będzie podejmowana terapia dodatkowymi technologiami lekowymi oraz wykonywane będą procedury medyczne wskazywane przez ankietowanego eksperta klinicznego oraz wymieniane w odnalezionych wytycznych klinicznych. Biorąc pod uwagę powyższe Agencja podtrzymuje stanowisko, że przyjęte składowe BSC mogą nie być właściwie dostosowane z uwagi na uwzględnienie w ramach BSC technologii lekowych, których udokumentowany brak skuteczności stanowi jedno z kryteriów kwalifikacji do programu lekowego. Uwaga nr 2: „Rozdz. 4.3, główne ograniczenia – str. 60” Uwaga niezasadna. Populację docelową definiują zapisy uzgodnionego programu lekowego. Populacja docelowa wskazana we wniosku refundacyjnym dla wnioskowanego programu lekowego jest zawężona w stosunku do wskazania rejestracyjnego produktu leczniczego Livmarli. Brak jest dowodów najwyżej wiarygodności/jakości dotyczących skuteczności i bezpieczeństwa maraliksybatu u pacjentów w wieku 6-12 mies. i powyżej 18 roku życia. Uwaga nr: „Rozdział 11 str. 94” Uwzględniając argumenty Wnioskodawcy Agencja podtrzymuje stanowisko i zaznacza, iż istnieje niepewność w stosunku do rzeczywistej średniej długości terapii za pomocą maraliksybatu.
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
\r\n
Nr analizy weryfikacyjnej
\r\n
style="text-align: left;" colspan="3" align="left">
BIP – 39/2025, analiza nr OT.423.1.21.2025
\r\n
\r\n
Tytuł analizy weryfikacyjnej
\r\n
style="text-align: left;" colspan="3" align="left">Wniosek o objęcie refundacją leku Livmarli (maraliksybat) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych z zespołem Alagille’a (ICD-10 Q44.7)”.”\r\n
Uwaga nr 1: „Rozdz. 3.6, str. 32 – komentarz analityków Agencji pod tabelą.” \r\n W AWA wskazano, iż wybór BSC, jako komparatora dokonany przez Wnioskodawcę jest prawidłowy. \r\n Agencja przyjmuje argumenty Wnioskodawcy. Należy zaznaczyć, iż w praktyce klinicznej u części pacjentów będzie podejmowana terapia dodatkowymi technologiami lekowymi oraz wykonywane będą procedury medyczne wskazywane przez ankietowanego eksperta klinicznego oraz wymieniane w odnalezionych wytycznych klinicznych. \r\n Biorąc pod uwagę powyższe Agencja podtrzymuje stanowisko, że przyjęte składowe BSC mogą nie być właściwie dostosowane z uwagi na uwzględnienie w ramach BSC technologii lekowych, których udokumentowany brak skuteczności stanowi jedno z kryteriów kwalifikacji do programu lekowego. \r\nUwaga nr 2: „Rozdz. 4.3, główne ograniczenia – str. 60” \r\n Uwaga niezasadna. \r\n Populację docelową definiują zapisy uzgodnionego programu lekowego. Populacja docelowa wskazana we wniosku refundacyjnym dla wnioskowanego programu lekowego jest zawężona w stosunku do wskazania rejestracyjnego produktu leczniczego Livmarli. \r\n Brak jest dowodów najwyżej wiarygodności/jakości dotyczących skuteczności i bezpieczeństwa maraliksybatu u pacjentów w wieku 6-12 mies. i powyżej 18 roku życia. \r\nUwaga nr: „Rozdział 11 str. 94” \r\n Uwzględniając argumenty Wnioskodawcy Agencja podtrzymuje stanowisko i zaznacza, iż istnieje niepewność w stosunku do rzeczywistej średniej długości terapii za pomocą maraliksybatu.
\r\nUwaga nr 1: „Rozdz. 3.6, str. 32 – komentarz analityków Agencji pod tabelą.”
W AWA wskazano, iż wybór BSC, jako komparatora dokonany przez Wnioskodawcę jest prawidłowy.
Agencja przyjmuje argumenty Wnioskodawcy. Należy zaznaczyć, iż w praktyce klinicznej u części pacjentów będzie podejmowana terapia dodatkowymi technologiami lekowymi oraz wykonywane będą procedury medyczne wskazywane przez ankietowanego eksperta klinicznego oraz wymieniane w odnalezionych wytycznych klinicznych.
Biorąc pod uwagę powyższe Agencja podtrzymuje stanowisko, że przyjęte składowe BSC mogą nie być właściwie dostosowane z uwagi na uwzględnienie w ramach BSC technologii lekowych, których udokumentowany brak skuteczności stanowi jedno z kryteriów kwalifikacji do programu lekowego. Uwaga nr 2: „Rozdz. 4.3, główne ograniczenia – str. 60”
Uwaga niezasadna.
Populację docelową definiują zapisy uzgodnionego programu lekowego. Populacja docelowa wskazana we wniosku refundacyjnym dla wnioskowanego programu lekowego jest zawężona w stosunku do wskazania rejestracyjnego produktu leczniczego Livmarli.
Brak jest dowodów najwyżej wiarygodności/jakości dotyczących skuteczności i bezpieczeństwa maraliksybatu u pacjentów w wieku 6-12 mies. i powyżej 18 roku życia. Uwaga nr: „Rozdział 11 str. 94”
Uwzględniając argumenty Wnioskodawcy Agencja podtrzymuje stanowisko i zaznacza, iż istnieje niepewność w stosunku do rzeczywistej średniej długości terapii za pomocą maraliksybatu.
Rozpatrzono
\r\n
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 55/2025 do zlecenia 39/2025
(Dodano: 14.05.2025 r.)
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
BIP – 39/2025, analiza nr OT.423.1.21.2025
Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją leku Livmarli (maraliksybat) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych z zespołem Alagille’a (ICD-10 Q44.7)”.”
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
STATUS
Sławomir Rynkiewicz
Plik PDF
Uwaga nr 1: „Rozdz. 3.6, str. 32 – komentarz analityków Agencji pod tabelą.”
W AWA wskazano, iż wybór BSC, jako komparatora dokonany przez Wnioskodawcę jest prawidłowy.
Agencja przyjmuje argumenty Wnioskodawcy. Należy zaznaczyć, iż w praktyce klinicznej u części pacjentów będzie podejmowana terapia dodatkowymi technologiami lekowymi oraz wykonywane będą procedury medyczne wskazywane przez ankietowanego eksperta klinicznego oraz wymieniane w odnalezionych wytycznych klinicznych.
Biorąc pod uwagę powyższe Agencja podtrzymuje stanowisko, że przyjęte składowe BSC mogą nie być właściwie dostosowane z uwagi na uwzględnienie w ramach BSC technologii lekowych, których udokumentowany brak skuteczności stanowi jedno z kryteriów kwalifikacji do programu lekowego.
Uwaga nr 2: „Rozdz. 4.3, główne ograniczenia – str. 60”
Uwaga niezasadna.
Populację docelową definiują zapisy uzgodnionego programu lekowego. Populacja docelowa wskazana we wniosku refundacyjnym dla wnioskowanego programu lekowego jest zawężona w stosunku do wskazania rejestracyjnego produktu leczniczego Livmarli.
Brak jest dowodów najwyżej wiarygodności/jakości dotyczących skuteczności i bezpieczeństwa maraliksybatu u pacjentów w wieku 6-12 mies. i powyżej 18 roku życia.
Uwaga nr: „Rozdział 11 str. 94”
Uwzględniając argumenty Wnioskodawcy Agencja podtrzymuje stanowisko i zaznacza, iż istnieje niepewność w stosunku do rzeczywistej średniej długości terapii za pomocą maraliksybatu.
Rozpatrzono
new introng>Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Livmarli, Maralixibatum, Roztwór doustny, 9,5 mg/ml, 30 ml, GTIN: 08720696500012
Wskazanie:
wynikające ze złożonego wniosku
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2173.2024.29.DWI; 16.03.2025
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 39/2025 Analiza kliniczna do zlecenia 39/2025 Analiza ekonomiczna do zlecenia 39/2025 Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 39/2025 Uzupełnienie do zlecenia 39/2025
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 39/2025
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 25.04.2025r.
x" target="_blank" title="Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej">Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 39/2025
2025-03-18 11:39:18
Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
Zmiany w tej wersji
new introng>Nazwa produktu leczniczego/świadczenia: