Utworzono: 2025-05-22 13:21:48 Opublikowano: 2025-05-22 13:21:48 Poprawiono: 2025-08-19 18:14:15

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Pluvicto, Lutetii (177Lu) vipivotidi tetraxetanum, Roztwór do wstrzykiwań / do infuzji, 1000 MBq/ml, 1 fiol., GTIN: 05909991502836

Wskazanie:

wynikające ze złożonego wniosku

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpływu do AOTMiT:

PLR.4500.720.2025.17.MKO; 09.05.2025

Zlecenie dotyczy:

Przygotowania analizy weryfikacyjnej, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

hr

Analizy Wnioskodawcy:

pdf Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 78/2025
pdf Analiza kliniczna do zlecenia 78/2025
pdf Analiza ekonomiczna do zlecenia 78/2025
pdf Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 78/2025
pdf Uzupełnienie do zlecenia 78/2025

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdf Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 78/2025

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 01.08.2025r.

MS Word Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 78/2025

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 38/2025, analiza OT.423.1.33.2025

    Tytuł analizy weryfikacyjnej
    Wniosek o objęcie refundacją leku Pluvicto (lutetu [177Lu] wipiwotyd-tetraksetan) w programie lekowym: B.56. Leczenie chorych na raka gruczołu krokowego (ICD-10: C61)
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    STATUS

    Anna Radziwilska-Muc

    pdf 01
    Plik PDF


    Uwaga 1
    Uwaga stanowi wskazanie na niezaspokojone potrzeby pacjentów z populacji docelowej analizy.
    Uwaga nie wpływa na zmianę wnioskowania z AWA.

    Uwaga 2
    Uwaga dotyczy nieuwzględnienia radu-223 oraz denosumabu w analizach wnioskodawcy.
    Analitycy wskazują, iż istnieje część wspólna między populacjami kwalifikującymi się do terapii lutetem i radem, tj. chorzy wyłącznie z przerzutami kostnymi, którzy równocześnie mają ekspresję PSMA na komórkach nowotworowych. Dlatego wskazano (w rozdziale 5.3.), iż rad-223 może stanowić komparator dla części populacji.
    Należy mieć również na uwadze komentarz eksperta klinicznego (rozdział. 3.4. AWA), który wskazuje na komplementarność technologii, a nie ich substytucyjność.
    Odnośnie denosumabu analitycy Agencji wskazują, iż przedstawiony komentarz jest niezasadny, a założenie nie jest konserwatywne. Należy zauważyć, iż BSC stosowane jest w obu ramionach terapii, tj. jeśli pacjenci stosują BSC dłużej w ramieniu interwencji z powodu przewagi w przeżyciu całkowitym względem komparatora, to koszt terapii w ramieniu interwencji będzie naliczany w dłuższym horyzoncie, co powoduje wzrost ICUR.
    Należy także podkreślić, iż denosumab w badaniu klinicznym VISION stosowało ok. 36% chorych
    https://www.nejm.org/doi/suppl/10.1056/NEJMoa2107322/suppl_file/nejmoa2107322_appendix.pdf , tabela S9

    Uwaga nie wpływa na zmianę wnioskowania z AWA.

    Uwaga 3
    Uwaga dotyczy nieuwzględnienia możliwości równoczesnej terapii inhibitorami szlaku androgenowego
    W badaniu klinicznym VISION w ramach BSC pacjenci stosowali ARPI (patrz powyższy suplement, tabela 9.)
    Nie jest znany wpływ uwzględnienia stosowania leków ARPI na oszacowania, jednakże przyjmując wyłącznie koszt terapii, podobnie jak w przypadku denosumabu, należy spodziewać się wzrostu współczynnika ICUR.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga 4
    Uwaga odnosi się do przeglądu użyteczności
    Analitycy Agencji wskazują, iż parametry użyteczności stanów zdrowia dla zdarzeń niepożądanych pochodzą z problemów zdrowotnych nieodnoszących się do analizowanego problemu zdrowotnego.
    Należy także zaznaczyć, iż parametry dotyczące dekrementów to często tak naprawdę użyteczności stanów zdrowia w przypadku występowania innej choroby, które stanowią różnicę między stanem zdrowia w populacji/próbie bez obciążenia chorobą i z obciążeniem.
    W przypadku modeli PSM zwykle parametry dla zdarzeń niepożądanych nie mają istotnego znaczenia, jednak w przypadku bardziej skomplikowanych metod modelowania – jak np. mikrosymulacje – każde takie zdarzenie może efektywnie przyczynić się do zmiany wnioskowania. Dlatego cytowane użyteczności powinny być związane ze stanem zdrowia i być właściwie ekstrahowane/dostosowane.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga 5
    Uwaga dotyczy nieuwzględnienia śmiertelności w populacji generalnej
    Analitycy zgadzają się, że uwzględnienie tablic trwania życia nie ma w tym przypadku wpływu na oszacowania. Jednakże poprawnie opracowany model powinien uwzględniać ograniczenie modelowanego przeżycia całkowitego o przeżycie obserwowane w populacji generalnej – metodyka ta stanowi częstą praktykę, również dla analiz nieonkologicznych.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA>
    Uwaga 6
    Dotyczy ograniczeń zidentyfikowanych przez Agencję
    Analitycy Agencji, w ramach procedury weryfikacji analiz, przedstawiają ograniczenia przyjętych założeń i danych zastosowanych w modelowaniu w celu oceny niepewności przedstawionych oszacowań. Każda niepewność może mieć istotny wpływ na wnioskowanie, w szczególności gdy różnice inkrementalne są nieduże.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozpatrzone

    Zbigniew Augustynek

    pdf 01
    Plik PDF


    Uwaga 1
    Uwaga 1
    Uwaga stanowi wskazanie na problem zdrowotny i potencjalnych korzyści dla pacjentów.

    Uwaga nie wpływa na zmianę wnioskowania z AWA.

    Uwaga 2
    Uwaga stanowi komentarz do wyników analizy klinicznej z podkreśleniem korzyści w zakresie jakości życia i wydłużenie życia chorych wynikającym ze stosowania ocenianej terapii.

    Uwaga nie wpływa na zmianę wnioskowania z AWA.

    Uwaga 3
    Uwaga stanowi komentarz do analizy ekonomicznej wnioskodawcy

    Uwaga nie wpływa na zmianę wnioskowania z AWA.

    Uwaga 4
    Uwaga stanowi komentarz do analizy wnioskodawcy dot. wpływu na budżet płatnika

    Uwaga nie wpływa na zmianę wnioskowania z AWA.

    Rozpatrzone

    Pozostałe uwagi

    Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych
    – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

    Nierozpatrzono

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 103/2025 do zlecenia 78/2025
    (Dodano: 19.08.2025 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja nr 110/2025 do zlecenia MZ nr 78/2025
    (Dodano: 18.08.2025 r.)

    hr

    go to zlecenie

    Utworzono: 2025-05-22 13:21:48 Opublikowano: 2025-05-22 13:27:58 Poprawiono: 2025-08-19 18:14:15
    Opublikowano przez: Cezary Pająk Licznik odwiedzin: 2205
    Wersje:
    2025-08-19 18:14:15 Edycja przeprowadzona przez: Cezary Pająk
    2025-08-19 18:12:16 Edycja przeprowadzona przez: Cezary Pająk
    2025-08-18 15:09:02 Edycja przeprowadzona przez: Cezary Pająk
    2025-08-04 12:07:10 Edycja przeprowadzona przez: Cezary Pająk
    2025-08-04 12:06:19 Edycja przeprowadzona przez: Cezary Pająk
    2025-07-25 14:11:11 Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
    2025-07-25 14:10:55 Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
    2025-07-25 14:10:21 Edycja przeprowadzona przez: Łukasz Kruk
    2025-05-22 13:21:48 Edycja przeprowadzona przez: Cezary Pająk
    2025-05-22 13:21:48 Edycja przeprowadzona przez: Cezary Pająk
    edytuj
    Dane adresowe
    Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji
    ul. Przeskok 2
    00-032 Warszawa
    Dane kontaktowe
    +48 22 101-4600
    +48 22 46-88-555
    sekretariat@aotm.gov.pl
    Elektroniczna skrzynka podawcza:
    /AOTMiT_ePUAP/SkrytkaESP
    Social media
    twitter
    bip.aotm.gov.pl
    Wszelkie prawa zastrzeżone - Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji © 2025. Realizacja: perfekcyjneStrony.pl