Utworzono: 2021-01-13 10:03:43
Opublikowano: 2021-01-13 10:03:43
Poprawiono: 2021-04-06 13:11:46
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Invokana, canagliflozinum, tabletki powlekane, 100 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05909991096106
Wskazanie:
Leczenie pacjentów dorosłych z niewystarczająco kontrolowaną cukrzycą typu 2, w terapii skojarzonej z innymi lekami zmniejszającymi glikemię z wyłączeniem insuliny
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1145.2020.7.KK; 11.01.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 1/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 1/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 1/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 1/2021
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 1/2021
Uzupełnienie do zlecenia 1/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 1/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 25.03.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 1/2021
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4230.1.2021
|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Invokana (kanagliflozyna) we wskazaniu: leczenie pacjentów dorosłych z niewystarczająco kontrolowaną cukrzycą typu 2, w terapii skojarzonej z innymi lekami zmniejszającymi glikemię z wyłączeniem insuliny
|
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
1.
|
Dr n. med. Dorota Pisarczyk-Wiza
|
|
Uwaga ma charakter ogólnej opinii dotyczącej zasadności rozszerzenia wskazania refundacyjnego dla kanagliflozyny. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
|
2.
|
Agata Litwińska Mazur, MundiPharma Polska, Sp. z o.o.
|
|
Str. 73-74 Dotyczy: schematów terapeutycznych, w których może być stosowana kanagliflozyna zgodnie z założeniami wnioskodawcy. Wnioskodawca powtórzył argumenty zaprezentowane w analizach i odpowiedzi na wezwanie do uzupełnień względem wymagań minimalnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 73-74 Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę komparatorów. Uwaga stanowi powtórzenie argumentów zaprezentowanych w analizach i odpowiedzi na wezwanie do uzupełnień względem wymagań minimalnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 74 Dotyczy: kwestii zgodności interwencji określonej w analizach z interwencją wnioskowaną oraz dawki kanagliflozyny przyjmowanej przez pacjentów. Wnioskodawca przedstawił uzasadnienie dla przeprowadzenia AE w dwóch wariantach: osobno dla dawek 100 mg i 300 mg. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 75 Dotyczy: nieuwzględnienia w modelu kosztów zdarzeń niepożądanych charakterystycznych dla kanagliflozyny, tj. grzybiczych infekcji narządów płciowych. Wnioskodawca podtrzymał założenia przyjęte w analizie ekonomicznej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 75, 77 Dotyczy: braku probabilistycznej analizy wrażliwości (PSA) i wpływu tego faktu na wiarygodność wyników analizy. Wnioskodawca wyjaśnił powody odstąpienia od przeprowadzenia PSA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 75 Dotyczy: założeń modelu. Wnioskodawca wyjaśnił przyjęte założenia. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 75 Dotyczy: źródła kluczowych założeń i danych wejściowych do modelu. Wnioskodawca przedstawił wyjaśnienie, przytaczając argumenty przedstawione w AE. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 75 Dotyczy: wartości przyjętej w modelu dla jednego z parametrów. Wnioskodawca uzasadnił przyjęte założenie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 76 Dotyczy: braku długoterminowych danych o skuteczności kanagliflozyny. Wnioskodawca odniósł się do kwestii braku ww. danych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 77 Dotyczy: długości horyzontu czasowego w AE i jej wpływu na wyniki analizy. Wnioskodawca odniósł się do kwestii przyjętej długości horyzontu czasowego, podtrzymując stanowisko z przedłożonych analiz. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 77, 86 Dotyczy: obciążenia płatnika i pacjenta oraz skłonności do współpłacenia. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 77 Dotyczy: rekomendacji refundacyjnej NCPE 2014. W uwadze podkreślono, że od wydania rekomendacji upłynęło 7 lat i jest to jedyna negatywna rekomendacja spośród odnalezionych rekomendacji refundacyjnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 85, 86 Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dotyczących rozpowszechnienia kanagliflozyny. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA. zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie założeń wnioskodawcy dotyczących przejmowania udziałów przez kanagliflozynę w rynku. Uwaga stanowi podkreślenie przez wnioskodawcę, że w analizach przyjęto spójne założenia dotyczące kształtowania się rynku na podstawie dostępnych danych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 85 Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet w zakresie liczebności populacji docelowej. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 85 Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie przyjętych założeń. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 86 Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dot. populacji docelowej na podstawie danych z AWA Ozempic. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie przyjętych założeń. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 86 Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dot. populacji docelowej. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 87 Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wrażliwości analizy wpływu na budżet. Wnioskodawca wyjaśnił cel testowania jednego z parametrów i znaczenie otrzymanych wyników. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
Str. 89 Dotyczy: uwag Agencji odnośnie oszacowań populacji docelowej w poprzednich raportach AOTMiT. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga stanowi podkreślenie przez wnioskodawcę, że w analizach wykorzystano najlepsze dane dostępne na dzień składania wniosku. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
|
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 36/2021 do zlecenia 1/2021
(Dodano: 01.04.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 36/2021 do zlecenia 1/2021
(Dodano: 06.04.2021 r.)