Utworzono: 2021-01-13 10:03:43 Opublikowano: 2021-01-13 10:03:43 Poprawiono: 2021-04-06 13:11:46

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Invokana, canagliflozinum, tabletki powlekane, 100 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05909991096106

Wskazanie:

Leczenie pacjentów dorosłych z niewystarczająco kontrolowaną cukrzycą typu 2, w terapii skojarzonej z innymi lekami zmniejszającymi glikemię z wyłączeniem insuliny

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:

PLR.4500.1145.2020.7.KK; 11.01.2021

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 1/2021
pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 1/2021
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 1/2021
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 1/2021
pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 1/2021
pdfUzupełnienie do zlecenia 1/2021

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 1/2021

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 25.03.2021r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 1/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4230.1.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Invokana (kanagliflozyna) we wskazaniu: leczenie pacjentów dorosłych z niewystarczająco kontrolowaną cukrzycą typu 2, w terapii skojarzonej z innymi lekami zmniejszającymi glikemię z wyłączeniem insuliny

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Dr n. med. Dorota Pisarczyk-Wiza

    pdf 01

    Uwaga ma charakter ogólnej opinii dotyczącej zasadności rozszerzenia wskazania refundacyjnego dla kanagliflozyny. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    2.

    Agata Litwińska Mazur, MundiPharma Polska, Sp. z o.o.

    pdf 01

    Str. 73-74
    Dotyczy: schematów terapeutycznych, w których może być stosowana kanagliflozyna zgodnie z założeniami wnioskodawcy. Wnioskodawca powtórzył argumenty zaprezentowane w analizach i odpowiedzi na wezwanie do uzupełnień względem wymagań minimalnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 73-74
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę komparatorów. Uwaga stanowi powtórzenie argumentów zaprezentowanych w analizach i odpowiedzi na wezwanie do uzupełnień względem wymagań minimalnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 74
    Dotyczy: kwestii zgodności interwencji określonej w analizach z interwencją wnioskowaną oraz dawki kanagliflozyny przyjmowanej przez pacjentów. Wnioskodawca przedstawił uzasadnienie dla przeprowadzenia AE w dwóch wariantach: osobno dla dawek 100 mg i 300 mg. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75
    Dotyczy: nieuwzględnienia w modelu kosztów zdarzeń niepożądanych charakterystycznych dla kanagliflozyny, tj. grzybiczych infekcji narządów płciowych. Wnioskodawca podtrzymał założenia przyjęte w analizie ekonomicznej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75, 77
    Dotyczy: braku probabilistycznej analizy wrażliwości (PSA) i wpływu tego faktu na wiarygodność wyników analizy. Wnioskodawca wyjaśnił powody odstąpienia od przeprowadzenia PSA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75
    Dotyczy: założeń modelu. Wnioskodawca wyjaśnił przyjęte założenia. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75
    Dotyczy: źródła kluczowych założeń i danych wejściowych do modelu. Wnioskodawca przedstawił wyjaśnienie, przytaczając argumenty przedstawione w AE. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75
    Dotyczy: wartości przyjętej w modelu dla jednego z parametrów. Wnioskodawca uzasadnił przyjęte założenie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 76
    Dotyczy: braku długoterminowych danych o skuteczności kanagliflozyny. Wnioskodawca odniósł się do kwestii braku ww. danych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 77
    Dotyczy: długości horyzontu czasowego w AE i jej wpływu na wyniki analizy. Wnioskodawca odniósł się do kwestii przyjętej długości horyzontu czasowego, podtrzymując stanowisko z przedłożonych analiz. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 77, 86 Dotyczy: obciążenia płatnika i pacjenta oraz skłonności do współpłacenia. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 77 Dotyczy: rekomendacji refundacyjnej NCPE 2014. W uwadze podkreślono, że od wydania rekomendacji upłynęło 7 lat i jest to jedyna negatywna rekomendacja spośród odnalezionych rekomendacji refundacyjnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 85, 86
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dotyczących rozpowszechnienia kanagliflozyny. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA. zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie założeń wnioskodawcy dotyczących przejmowania udziałów przez kanagliflozynę w rynku. Uwaga stanowi podkreślenie przez wnioskodawcę, że w analizach przyjęto spójne założenia dotyczące kształtowania się rynku na podstawie dostępnych danych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 85
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet w zakresie liczebności populacji docelowej. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 85
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie przyjętych założeń. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 86
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dot. populacji docelowej na podstawie danych z AWA Ozempic. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie przyjętych założeń. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 86
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dot. populacji docelowej. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 87
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wrażliwości analizy wpływu na budżet. Wnioskodawca wyjaśnił cel testowania jednego z parametrów i znaczenie otrzymanych wyników. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 89
    Dotyczy: uwag Agencji odnośnie oszacowań populacji docelowej w poprzednich raportach AOTMiT. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga stanowi podkreślenie przez wnioskodawcę, że w analizach wykorzystano najlepsze dane dostępne na dzień składania wniosku. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 36/2021 do zlecenia 1/2021
    (Dodano: 01.04.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 36/2021 do zlecenia 1/2021
    (Dodano: 06.04.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Utworzono: 2021-01-13 10:03:43 Opublikowano: 2021-03-18 18:03:29 Poprawiono: 2021-04-06 13:11:46
    Opublikowano przez: Piotr Szłapka Licznik odwiedzin: 10419
    edytuj
    Dane adresowe
    Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji
    ul. Przeskok 2
    00-032 Warszawa
    Dane kontaktowe
    +48 22 101-4600
    +48 22 46-88-555
    sekretariat@aotm.gov.pl
    Elektroniczna skrzynka podawcza:
    /AOTMiT_ePUAP/SkrytkaESP
    Social media
    twitter
    bip.aotm.gov.pl
    Wszelkie prawa zastrzeżone - Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji © 2024. Realizacja: perfekcyjneStrony.pl