Materiały 2022
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Sarclisa, isatuximabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 20 mg/ml, 1, fiol. 5 ml, kod GTIN: 05909991427818, oraz Sarclisa, isatuximabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 20mg/ml, 1, fiol. 25 ml, kod GTIN: 05909991427832
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1341.2022.21.PRU; PLR.4500.1342.2022.20.PRU; 19.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 86/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 86/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 86/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 86/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 86/2022
Uzupełnienie do zlecenia 86/2022
Uzupełnienie do zlecenia 86/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 86/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 16.12.2022 r.r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 86/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP-86/2022 analiza OT.4231.47.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego: Sarclisa (izatuksymab) we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i uzgodnionej treści programu lekowego: „Leczenie chorych na szpiczaka plazmocytowego (ICD 10: C90.0)”.. |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Prof. dr hab. med. Grzegorz Basak Klinika Hematologii, Transplantologii i Chorób Wewnętrznych CSK UCK WUM |
|
|
2. |
Prof. dr hab. Tomasz Wróbel Katedra i Klinika Hematologii, Nowotworów Krwi i Transplantacji Szpiku Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu |
|
|
3. |
Prof. Dominik Dytfeld Katedra i Klinika Hematologii i Transplantacji Szpiku Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu |
|
|
4. |
Łukasz Rokicki Prezes Fundacji Carita Żyć ze Szpiczakiem im. Wiesławy Adamiec |
Uwaga ogólna odnosząca się do problematyki leczenia szpiczaka plazmocytowego. Ekspert powołuje się na rekomendacje kliniczne oraz wyniki z badania ICARIA-MM. |
|
5. |
ŁPaulina Wyszomierska Pełnomocnik podmiotu odpowiedzialnego, Sanofi-Aventis Sp. z o.o. |
Uwaga ogólna odnosząca się do problematyki leczenia szpiczaka plazmocytowego. Ekspert powołuje się na rekomendacje kliniczne oraz wyniki z badania ICARIA-MM. Rozdz. 3.1.2.2 str. 17 Dotyczy: braku informacji odnoszącej się do ewentualnego włączenia schematu IzaPd do aktualnego PL B.54. Wnioskodawca poinformował, iż wniosek dotyczy dołączenia leku do już istniejącego programu lekowego B.54. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 3.6. str. 32, rozdz. 4.3. str. 59, rozdz. 5.4. str. 77, rozdz. 11 str. 96, 99, rozdz. 12 str. 103 (tabela 51) Dotyczy: uwzględnienia jako potencjalnego komparatora schematu EPd. W uwadze przedstawiono polemikę z komentarzem analityków AOTMiT dotyczącym uwzględnienia jako potencjalnego komparatora dla IzaPd schematu EPd Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 3.6. str. 32, rozdz. 4.3. str. 59, rozdz. 5.3. str. 72 (tabela 41), rozdz. 6.3. str. 82 (tabela 46), rozdz. 6.3.1 str. 84, rozdz. 11 str. 96, rozdz. 13 str. 104 Dotyczy: uwagi analityków odnośnie do braku zgodności komparatorów pomiędzy analizami. Podkreślono, że udziały innych schematów leczenia niż Pd, PVd, Kd oraz DVd zostały uwzględnione w analizie wpływu na budżet, ale nie stanowią one komparatora dla IzaPd. Analitycy podtrzymują stanowisko w powyższym zakresie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 4.1.3.2. str. 40 tabela 15 Dotyczy: oceny jakości badań włączonych do analizy klinicznej przeprowadzonej przez analityków Agencji. Podkreślono, że oceniane wyniki są w niskim lub umiarkowanym stopniu podatne na ryzyko błędu związanego z brakiem zaślepienia. Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, że dla części punktów końcowych ryzyko można ocenić jako wysokie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 4.1.3.2, str. 42 Dotyczy: różnic w charakterystyce populacji pacjentów włączonych do badań, na podstawie których przedstawiono zestawienie danych. Podkreślono, że populacja pacjentów włączonych do badań CASTOR oraz LEPUS charakteryzuje się mniejszym zaawansowaniem choroby niż populacja pacjentów w badaniu ICARIA-MM. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 4.3. str. 59 Dotyczy: poglądowego przedstawienia wyników dla schematu EPd na podstawie badania ELOQUENT-3 przez analityków Agencji. Podkreślono, że wyniki badania ELOQUENT-3 zostały zaprezentowane w populacji ogólnej pacjentów z opornym/nawrotowym szpiczakiem mnogim. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 4.3. str. 59, rozdz. 11 str. 97 Dotyczy: ograniczeń wyników analizy klinicznej wskazanych przez analityków. Wskazano, że ograniczenia analizy klinicznej wynikają ze specyfiki analizowanego problemu decyzyjnego, tj.: zaawansowanego stadium choroby nowotworowej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 5.3.2. str. 74 Dotyczy: braku możliwości weryfikacji wyników kwestionariusza EQ-5D-5L. Wnioskodawca poinformował, iż przekazał plik Excel zawierający zestawienie wartości użyteczności, niemniej jednak analitycy Agencji pozostają na stanowisku, iż w związku z nieuwzględnieniem powyższych wyników w AKL w postaci pozwalającej na ich interpretację nie ma możliwości ich weryfikacji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 5.3.4. str. 75 Dotyczy: uwagi analityków w związku z brakiem możliwości przeprowadzenia obliczeń dla wariantu analizy wrażliwości uwzględniającego 25% obniżkę ceny pomalidomidu. Przedstawiono wyniki uzyskane w modelu ekonomicznym wnioskodawcy przy przyjęciu 25% redukcji ceny pomalidomidu. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 6.3.1. str. 841 Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnośnie do braku możliwości weryfikacji oszacowań deterministycznej analizy wrażliwości. Wnioskodawca poinformował o trybie uruchamiania makra, niemniej jednak analitycy Agencji pozostają przy stanowisku, iż przekazany model nie umożliwia przeprowadzenia weryfikacji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 6.4. str. 87, rozdz. 11 str. 99, rozdz. 6.3. Tabela 46. str. 81/82, rozdz. 6.3.1. str. 83 Dotyczy: wątpliwości analityków Agencji w zakresie oszacowań wielkości populacji docelowej opartej częściowo na opiniach ekspertów. Wnioskodawca wskazuje, iż do oszacowań wykorzystano najlepsze dostępne źródła danych, a z uwagi na niepewności oszacowań w ramach analizy wrażliwości przetestowano alternatywne wartości parametrów w zakresie wielkości populacji oraz udziałów w rynku. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 6.3. tabela 46. Str. 82, rozdz.6.3.1. str. 83, rozdz.6.4. str. 87, rozdz.11 str. 100, rozdz.13 str. 104 oraz rozdz. 5.3.2, str. 74, rozdz. 5.4 str. 76 Dotyczy: podstawowego wariantu analizy wpływu na budżet wnioskodawcy zakładającego 90% obniżkę ceny pomalidomidu. Wnioskodawca wskazuje, iż wariant oszacowań analityków Agencji z uwzględnieniem 25% obniżki ceny pomalidomidu jest wariantem konserwatywnym, gdyż wynika jedynie z zapisów ustawy refundacyjnej. Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, iż oszacowania analizy podstawowej powinny odnosić się do sytuacji aktualnej, gdyż nie ma pewności czy i kiedy na rynek zostaną wprowadzone leki generyczne dla danej substancji czynnej. Z tego względu zdaniem Agencji analiza podstawowa nie powinna zawierać prognozowanej obniżki cen leków. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 12., str. 101, Tabela 51 podpunkt 4 Dotyczy: uwagi przedstawionej przez analityków w ramach pisma ws. niespełnienia wymagań minimalnych dotyczącej nieuwzględnienia wyników w zakresie bezpieczeństwa dla porównania wnioskowanej technologii z komparatorem dodatkowym. Wyjaśniono, że wnioskodawca nie przedstawił danych dotyczących poszczególnych hematologicznych zdarzeń niepożądanych z uwagi na istotne rozbieżności w definicjach tych punktów końcowych między badaniami Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 12., str. 101, Tabela 51, podpunkt 6 Dotyczy: uwagi przedstawionej przez analityków w ramach pisma ws. niespełnienia wymagań minimalnych dotyczącej braku uwzględnienia jednego z kryteriów włączenia do PL. Wnioskodawca podkreślił, że w analizach uwzględniono wszystkie proponowane kryteria kwalifikacji do projektu programu lekowego dla Sarclisa. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 13, str. 104 Dotyczy: ograniczeń analizy klinicznej wskazanych przez analityków. Wskazano, iż w ramach analizy klinicznej przedstawiono wszystkie dostępne dane. Analitycy Agencji nie zmieniają stanowiska w powyższym zakresie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 130/2022 do zlecenia 86/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 132/2022 do zlecenia 86/2022
(Dodano: 21.02.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Jyseleca, filgotinibum, tabletki powlekane, 200 mg, 30, tabl. w butelce, kod GTIN: 05391507146779
Wskazanie:
w ramach programu lekowego B.55. LECZENIE PACJENTÓW Z WRZODZIEJĄCYM ZAPALENIEM JELITA GRUBEGO (WZJG) (ICD-10: K51) we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1410.2022.14.PTO; 19.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 85/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 85/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 85/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 85/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 85/2022
Uzupełnienie do zlecenia 85/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 85/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 09.12.2022r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 85/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.48.2022 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Jyseleca (filgotynib) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego (WZJG) (ICD-10: K51)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTMiT
|
1 |
MB&S – Krzysztof Stepka |
Uwaga nr 1 do „Rozdział 4.1.3.2., str. 48” |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 120/2022 do zlecenia 85/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 123/2022 do zlecenia 85/2022
(Dodano: 23.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Zeposia, ozanimodum, Kapsułki twarde, 0,23 mg 0,46 mg, 7, kaps., kod GTIN: 07640133688220; Zeposia, ozanimodum, Kapsułki twarde, 0,92 mg, 28, kaps., kod GTIN:07640133688237
Wskazanie:
w ramach programu lekowego B.55. LECZENIE PACJENTÓW Z WRZODZIEJĄCYM ZAPALENIEM JELITA GRUBEGO (WZJG) (ICD-10: K51) we wskazaniu wynikającym ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.978.2022.18.PTO; PLR.4500.979.2022.17.PTO; 19.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 84/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 84/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 84/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 84/2022
Uzupełnienie do zlecenia 84/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 84/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 02.12.2022 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 84/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 084, analiza OT.4231.49.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego Zeposia w ramach programu lekowego „Leczenie pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego (WZJG) (ICD-10: K51)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Maria Kłopocka |
Uwaga stanowi ogólny komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia ozanimodem. |
|
2 |
Tomasz Rawa |
Uwaga stanowi ogólny komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia ozanimodem. |
|
3. |
Marek Lichota |
Uwaga stanowi ogólny komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia ozanimodem. |
|
4. |
Edyta Zagórowicz |
Uwaga stanowi ogólny komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia ozanimodem. |
|
5. |
Katarzyna Pawluczyk Bristol-Myers Squibb Polska sp. z o.o. |
Uwaga 1 |
|
6. |
Iga Rawicka |
Uwaga stanowi ogólny komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia ozanimodem. |
|
7. |
Ariel Liebert |
Uwaga stanowi ogólny komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia ozanimodem. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 117/2022 do zlecenia 84/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 120/2022 do zlecenia 84/2022
(Dodano: 27.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Ylpio, Telmisartanum Indapamidum, Tabletki, 80 mg 2,5 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05909991463557
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1900.2022.4.DŻY; 13.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 83/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 83/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 83/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 83/2022
Uzupełnienie do zlecenia 83/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 83/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 25.11.2022 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 83/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4230.7.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego Ylpio (Telmisartan + Indapamid) we wskazaniu: Leczenie zastępcze nadciśnienia tętniczego samoistnego u dorosłych pacjentów, u których ciśnienie tętnicze jest odpowiednio kontrolowane podczas jednoczesnego stosowania telmisartanu i indapamidu w takich samych dawkach, jak w produkcie złożonym. |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTMiT
|
1 |
Jacek Wolf |
Uwaga rozpatrzona. Uwaga ogólna do analizy: Uwaga stanowi stanowisko eksperta klinicznego przedstawiające argumenty za finansowaniem produktu Ylpio w analizowanym wskazaniu. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 109/2022 do zlecenia 83/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 116/2022 do zlecenia 083/2022
(Dodano: 23.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Ultomiris, Ravulizumabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 100 mg/ml, 1, fiol. 11 ml, kod GTIN: 05391527740162; Ultomiris, Ravulizumabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 100 mg/ml, 1, fiol. 3 ml, kod GTIN: 05391527740179
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1245.2022.13.RBO; PLR.4500.1246.2022.13.RBO; 13.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 82/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 82/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 82/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 82/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 82/2022
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 102/2022 do zlecenia 82/2022
(Dodano: 19.01.2023 r.)
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 03.11.2022r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 82/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 82/2022. analiza OT.4231.44 2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Ultomiris (rawulizumab) w leczeniu atypowego zespołu hemolityczno-mocznicowego (aHUS) ICD-10 D59.3 |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Krzysztof Kornas Astrazeneca |
Uwaga 1. jest stanowiskiem wnioskodawcy dotyczącym zasadności wyodrębnienia grupy limitowej dla rawulizumabu. W analizach nie wykazano dodatkowego, względem ekulizumabu, efektu zdrowotnego, co jest wymagane do wyodrębnienia leku do nowej grupy limitowej, zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy o refundacji. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że w stanowisku Rady Przejrzystości wydanym do poprzednio prowadzonego postępowania wskazano za zasadne objęcie refundacją rawulizumabu we wspólnej grupie z ekulizumabem. Należy również wskazać, że w Agencji prowadzono ocenę zasadności modyfikacji postępowania dotyczącego ekulizumabu gdzie wykazano, że u 1/3 pacjentów można bezpiecznie odstawić ekulizumab a u kolejnej 1/3 zwiekszyć dwukrotnie interwał dawkowania. |
|
2. |
Ryszard Grenda |
Zgłaszający przedstawił prywatne stanowisko wobec ocenianej technologii |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 99/2022 do zlecenia 82/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Imbruvica, Ibrutinibum, Kapsułki twarde, 140 mg, 120, kaps., kod GTIN: 05909991195144, Imbruvica, Ibrutinibum, Tabletki powlekane, 140 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05413868117011, Imbruvica, Ibrutinibum, Tabletki powlekane, 280 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05413868117028, Imbruvica, Ibrutinibum, Tabletki powlekane, 420 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05413868117035, oraz Imbruvica, Ibrutinibum, Tabletki powlekane, 560 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05413868117042
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1039.2022.17.PRU PLR.4500.1040.2022.14.PRU PLR.4500.1041.2022.14.PRU PLR.4500.1042.2022.14.PRU PLR.4500.1043.2022.14.PRU; 12.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 81/2022
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 81/2022 - uzupełnienie
Analiza kliniczna do zlecenia 81/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 81/2022 - uzupełnienie
Analiza ekonomiczna do zlecenia 81/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 81/2022 - uzupełnienie
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 81/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 81/2022 - uzupełnienie
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 81/2022
Uzupełnienie do zlecenia 81/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 81/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 24.11.2022 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 81/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.42.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Imbruvica (ibrutynib) ramach programu lekowego: „Ibrutynib w leczeniu chorych xx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx z komórek płaszcza (ICD-10 C85.7)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTMiT
|
1 |
Agnieszka Krzyżanowska – Janssen-Cilag Polska Sp. z o.o. |
Nie dotyczy |
Uwagi pozostawione bez rozpoznania ze względów formalnych (brak wypełnienia Deklaracji o Konflikcie Interesów). |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 116/2022 do zlecenia 81/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 119/2022 do zlecenia 81/2022
(Dodano: 03.02.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Skyrizi, Risankizumabum, Roztwór do wstrzykiwań, 150 mg/ml, 1, wstrzyk., kod GTIN: 08054083023021; Skyrizi, Risankizumabum, Roztwór do wstrzykiwań, 75 mg, 2, amp.-strzyk. 0,83 ml 2 gaziki, kod GTIN: 08054083019277
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.858.2022.12.RBO; PLR.4500.859.2022.11.RBO; 12.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 80/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 80/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 80/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 80/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 80/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 80/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 24.11.2022r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 80/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.40.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
WSkyrizi (ryzankizumab) w leczeniu aktywnej postaci łuszczycowego zapalenia stawów (ŁZS) (ICD-10: L40.5, M07.1, M07.2, M07.3) |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Roman Markowski AbbVie sp. z o.o. |
Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 114/2022 do zlecenia 80/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 117/2022 do zlecenia 80/2022
(Dodano: 27.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Skyrizi, risankizumabum, Roztwór do wstrzykiwań, 150 mg/ml, 1, wstrzyk., kod GTIN: 08054083023021, Skyrizi, risankizumabum, Roztwór do wstrzykiwań, 75 mg, 2, amp.-strzyk. 0,83 ml 2 gaziki, kod GTIN: 08054083019277
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.734.2022.12.RBO; PLR.4500.735.2022.11.RBO; 12.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 79/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 79/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 79/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 79/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 79/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 79/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 24.11.2022r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 79/2022
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 79/2022. analiza OT.4231.41.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Skyrizi (ryzankizumab) w leczeniu umiarkowanej i ciężkiej postaci łuszczycy plackowatej (ICD-10: L40.0) |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Roman Markowski |
Uwaga 1, 5, 6, 14 i 17 dotyczą wyboru komparatorów. Wnioskodawca uważa, że zasadnym by było przedstawienie porównania ze wszystkimi lekami refundowanymi w programie lekowym B.47, czyli również z komparatorami dodatkowymi takimi jak ustekinumab, sekukinumab, iksekizumab i guselkumab. Wniosek w istocie obejmuje ocenę ryzankizumabu zarówno w leczeniu postaci umiarkowanej łuszczycy plackowatej jak i uwzględnieniu propozycji zniesienia administracyjnego ograniczenia maksymalnego czasu trwania terapii dla wszystkich substancji wymienionych uprzednio. Jednakże, jak przedstawiono w AWA i uwadze wnioskodawcy aktualną praktyką jest przedłużanie czasu terapii u znacznego odsetka pacjentów. Dostępne doniesienia dotyczące skuteczności obejmują maksymalny okres obserwacji faz randomizowanych do 52 tyg. terapii, następnie pacjenci otrzymywali leczenie w ramach open-label. W analizach przedstawiono dodatkowo wyniki z faz przedłużonych badań. Mało prawdopodobne wydaje się wystąpienie węzła decyzyjnego, w którym klinicysta stanąłby przed wyborem rozpoczęcia nowej terapii jednym z komparatorów dodatkowych na rzecz przerwania skutecznego i tolerowanego przez pacjenta leczenia w 96 tyg. W związku z powyższym analitycy Agencji podtrzymują stanowisko wyrażone w AWA, a uwagi nie wpływają na wnioskowanie. Uwaga 2 dotyczy ograniczenia wnioskowania o skuteczności ryzankizumabu w populacji z umiarkowanym nasileniem choroby na podstawie badania IMMvent, treść uwag 14 i 15 również dotyczy wyników skuteczności. W opinii wnioskodawcy skuteczność ryzankizumabu w populacji z umiarkowanym i ciężkim nasileniem choroby jest zbliżona. Jak zauważono w uwadze we wszystkich zidentyfikowanych badaniach RCT nie wyróżniono podziału na populacje w pełni zgodne z ocenianym rozszerzeniem definicji pacjentów uprawnionych do leczenia ryzankizumabem w ramach programu. Należy wskazać jednak, że przedstawione dowody nie pozwalają na bezpośrednie wnioskowanie o populacji będącej przedmiotem oceny co stanowi ograniczenie. W tym miejscu należy wskazać, że firma AbbVie będąca wnioskodawcą w tym procesie, jest jednocześnie sponsorem m.in. badania klinicznego IMMvent, przez co jest posiadaczem indywidualnych danych pacjentów. Dla wiarygodności procesu oceny, wnioskodawca powinien przedłożyć dowody bezpośrednio odnoszące się do wnioskowanej populacji. Uwaga 3 dotyczy prezentacji wyników NMA. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 4 związana jest z oceną ryzyka błędu systematycznego. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 16 dotyczy braku porównań pośrednich dla obserwacji długookresowych. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 18 dotyczy poprawności językowej. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwagi 7, 8, 9, 10, 11 i 12 dotyczą nazewnictwa punktów końcowych, obliczeń i komentarzy. Powyższe uwagi nie wpływają na wnioskowanie. Uwaga 13 dotyczy nieuwzględnienia komunikatu FDA skierowanego do personelu medycznego. Intencją rozdziału 4.2.2.2. jest przedstawienie specjalnych, aktualnych komunikatów, ostrzeżeń i zidentyfikowanych nowych zagrożeń związanych z ocenią technologią medyczną. Treść przytoczonego w uwadze dokumentu FDA 2022 nie wnosi nowego stanu rzeczy niż ten zawarty w dokumentacji EMA. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 19 dotyczy komentarza odnośnie cen. Należy zauważyć, że analitycy Agencji wskazali minimalną rozliczoną cenę z 2021 roku. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 20, 21 oraz 27 dotyczą struktury modelu ekonomicznego wnioskodawcy. Wnioskodawca posikując się wynikami analizy baz sprawozdawczo-rozliczeniowych NFZ przeprowadzonego przez analityków Agencji przypuszcza, że rearanżacja modelu, uwzględniająca faktyczne ścieżki pacjentów miałaby niewielki wpływ na wnioskowanie. Należy wskazać, że analitycy zwrócili uwagę do struktury modelu posiłkując się wyłącznie faktami, które wskazują, że są pacjenci stosujący do 5 linii leczenia, czego faktycznie nie uwzględniał model wnioskodawcy. W modelu przyjęto szereg założeń dla modelowania rozpowszechnienia do 3 linii. Uwagi bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 22 dotyczy zgłoszonych zastrzeżeń analityków do danych wejściowych w modelu ekonomicznym. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie, jednakże możliwe było inne wykorzystanie danych klinicznych niż wskazane w analizach wnioskodawcy. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 23 dotyczy komentarza analityków Agencji odnośnie danych uwzględnionych w analizie wpływu na budżet. W tym miejscu należy przytoczyć treść Art. 31n pkt 4b ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, gdzie jednoznacznie wskazano, że zadaniem Agencji jest m.in. inicjowanie, wspieranie i prowadzenie analiz oraz badań naukowych i prac rozwojowych w zakresie oceny technologii medycznych, taryfikacji świadczeń oraz sporządzanie oceny założeń do realizacji świadczeń opieki zdrowotnej. Rolą Agencji jest wspomaganie ministra właściwego ds. zdrowia w procesie podejmowania decyzji dotyczących finansowania świadczeń lekowych i nielekowych w systemie ochrony zdrowia. Agencja dostarcza ministrowi właściwemu do spraw zdrowia danych oraz informacji, stanowiących wsparcie w procesie podejmowania decyzji refundacyjnych dla ww. świadczeń opieki zdrowotnej i zmniejsza obszar niepewności związanych z tymi decyzjami. W związku z powyższym należy uznać, że przeprowadzone przez analityków Agencji badanie rzeczywistej praktyki na podstawie analizy danych rzeczywistych pochodzących z baz sprawozdawczo-rozliczeniowych stanowi niewątpliwie walor poznawczy, uzupełniając informacje przedstawione przez wnioskodawcę, a nie narzędzie do celowej i „zaplanowanej dyskredytacji” Wnioskodawców. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 24 stanowi spekulację dotyczącą zmian w opisie programu B.47 Uwaga nie wpływa na wnioskowanie, analiza powinna obrazować stan aktualny, a przedstawione założenie powinno stanowić zasadny scenariusz analizy wrażliwości. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 25 dotyczy oszacowań scenariusza istniejącego, stanowiącego punkt odniesienia do wyniku inkrementalnego analizy wpływu na budżet. Wnioskodawca w ramach uzupełnienia analiz wskazał wyłącznie kategorie kosztowe związane z leczeniem pacjentów w programie lekowym. Intencja analityków Agencji polegała na tym, co przedstawiono w rozdziale 3.3.5. Refundacja u pacjentów – obciążenie budżetu w Analizie Weryfikacyjnej, gdzie wskazano, że łączna populacja pacjentów określonych jak we wniosku (35 122 w roku 2021) generuje obciążenie budżetu w kwocie 73,15 mln zł., z kolei populacja leczona w ramach programu lekowego (2 018 w roku 2021) kwotę 44,74 mln zł. Należy przy tym wskazać, że analitycy podzielają stanowisko wnioskodawcy, że oszacowania tych wydatków nie wpływają na finalne wyniki analizy wpływu na budżet, czyli wydatki inkrementalne. Mają jednak wpływ na ocenę wartościującą, czyli odniesienie wielkości inkrementu do wydatków w populacji pacjentów. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 26 dotyczy wyznaczenia liczebności populacji poza programem lekowym. Główną motywacją analityków Agencji było zwrócenie uwagi na rozpowszechnienie technologii finansowanych w programie lekowym w populacji potencjalnie kwalifikującej się do programu. Wydaje się być nieprawdą, że wszyscy chorzy z umiarkowaną do ciężkiej postacią łuszczycy plackowatej są leczeni w ramach programu lekowego. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 28 dotyczy oszacowań scenariusza istniejącego. Analitycy podtrzymują stanowisko wyrażone w AWA. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA. Uwaga 29 dotyczy zgłoszonej przez analityków Agencji propozycji zmian w opisie programu lekowego. Uwaga niezasadna, elementem procesu oceny wniosku w Agencji jest weryfikacja zapisów programu lekowego zarówno istniejącego jak i zgłoszonego projektu. Uwaga bez wpływu na wnioskowanie z AWA.
|
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 115/2022 do zlecenia 79/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 118/2022 do zlecenia 079/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Cibinqo, Abrocitinibum, Tabletki powlekane, 50 mg, 28, tabl., kod GTIN: 05415062384558,Cibinqo, Abrocitinibum, Tabletki powlekane, 200 mg, 28, tabl., kod GTIN: 05415062384572,Cibinqo, Abrocitinibum, Tabletki powlekane, 100 mg, 28, tabl., kod GTIN: 05415062384565
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1046.2022.13.RBO PLR.4500.1047.2022.12.RBO PLR.4500.1048.2022.13.RBO; 05.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 78/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 78/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 78/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 78/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 78/2022
Uzupełnienie do zlecenia 78/2022 (1)
Uzupełnienie do zlecenia 78/2022 (2)
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 78/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 01.12.2022 r.
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 78/2022, analiza OT.4231.39.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Cibinqo (abrocytynib) we wskazaniu: „Leczenie chorych z umiarkowaną i ciężką postacią atopowego zapalenia skóry (ICD-10 L20)”. |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Patrycja Prząda-Machno Pfizer sp. z o.o. |
Uwaga dotyczy wyników skuteczności ABRO vs UPA przedstawionych na podstawie włączonych do AWA (oraz uwzględnionych w analizach wnioskodawcy) przeglądów systematycznych. Przedstawiono ograniczenia porównań pośrednich, podkreślając wpływ heterogeniczności badań na wiarygodność takich porównań. Wskazano na rozbieżności długości okresów obserwacji w przypadku porównania ABRO względem UPA (odpowiednio: 12 tyg. vs 16 tyg.) w badaniach włączonych do przeglądów systematycznych opisanych w ramach AWA. Ponadto, wskazano na rozbieżności między charakterystykami pacjentów i procedurom, którymi pacjenci byli poddawani w badaniach włączonych do przeglądów systematycznych a wnioskowanym wskazaniem. Odniesiono się także do wyników skuteczności dla porównania ABRO vs UPA zaczerpniętych analizy ekonomicznej włączonej do AWA oraz analiz wnioskodawcy. |
|
2. |
Dagmara Samselska AMICUS Fundacja Łuszczycy |
Uwaga ogólna do AWA |
|
Nierozpatrzone
|
|||
3. |
Prof. dr hab. n. med. Roman J. Nowicki dr h.c. |
Pozostawiono bez rozpoznania z powodu braku podpisanej DKI. |
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 78/2022
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 118/2022/2022 do zlecenia 078/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 121/2022 do zlecenia 78/2022
(Dodano: 19.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Libtayo, Cemiplimabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 350 mg, 1 fiol., GTIN: 05909991408329
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1376.2022.13.MGA; 05.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 77/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 77/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 77/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 77/2022
Uzupełnienie do zlecenia 77/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 77/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17.11.2022 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 77/2022
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 103/2022/2022 do zlecenia 077/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 106/2022 do zlecenia 077/2022
(Dodano: 23.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Xeljanz, Tofacitinibum, Tabletki powlekane, 5 mg, 56, tabl., kod GTIN: 05907636977100
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1598.2022.13.RBO; 02.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 76/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 76/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 76/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 76/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 76/2022
Uzupełnienie do zlecenia 76/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 76/2022
Errata do Analizy weryfikacyjnej Agencji do zlecenia 76/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17.11.2022 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 76/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.36.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Xeljanz (tofacytynib) we wskazaniu: „Leczenie chorych z aktywną postacią zesztywniającego zapalenia stawów kręgosłupa (ZZSK) (ICD-10: M45)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Patrycja Prząda-Machno |
Dotyczy: wątpliwości analityków Agencji wyrażonych w AWA w zakresie zasadności przeprowadzenia CMA w kontekście uzyskanych wyników w przeprowadzonym porównaniu pośrednim. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 107/2022/2022 do zlecenia 076/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 110/2022 do zlecenia 076/2022
(Dodano: 23.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Rybrevant, Amivantamabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 350 mg, 1, fiol. 7 ml, kod GTIN: 05413868120646
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1225.2022.17.MSO; 05.09.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 75/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 75/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 75/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 75/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 75/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 75/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 24.11.2022 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 75/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 75/2022. analiza OT.4231.37.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Rybrevant (amiwantamab) w ramach: programu lekowego „Leczenie niedrobnokomórkowego lub drobnokomórkowego raka płuca (ICD-10 C 34)”. |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTMiT
|
1 |
Agnieszka Krzyżanowska |
Uwaga 1 (str 24) Uwaga 2 (str 24) Uwaga 3 (str 24) W uwadze przedstawiono dyskusję dotyczącą zarzutów Agencji odnośnie wykorzystanych źródeł danych. Agencja podtrzymuje swoje stanowisko. Uwaga nie wpływa na wnioskowane. Uwaga 5 (str 28) W uwadze przedstawiono odpowiedź na ograniczenie analiz wynikające z niedostarczenia Agencji niezagregowanych danych wykorzystanych do analiz. Agencja podtrzymuje swoje stanowisko. Uwaga nie wpływa na wnioskowane. Uwaga 6 (str 52) Uwaga 7 (str 53) Uwaga 8 (str 59)
|
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 108/2022/2022 do zlecenia 075/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 115/2022 do zlecenia 075/2022
(Dodano: 23.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Lojuxta, Lomitapidum, Kapsułki twarde, 5 mg, 28, kaps., kod GTIN: 05397203001213, Lojuxta, Lomitapidum, Kapsułki twarde, 10 mg, 28, kaps., kod GTIN: 05397203001220, Lojuxta, Lomitapidum, Kapsułki twarde, 20 mg, 28, kaps., kod GTIN: 05397203001237,
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.900.2022.17.MKO; PLR.4500.901.2022.19.MKO; PLR.4500.902.2022.18.MKO; 22.08.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 74/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 74/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 74/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 74/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 74/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 74/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 10.11.2022 rr.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 74/2022
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 101/2022/2022 do zlecenia 074/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 104/2022 do zlecenia 074/2022
(Dodano: 23.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Imbruvica, Ibrutinibum, Kapsułki twarde, 140 mg, 90, kaps., kod GTIN: 05909991195137, Imbruvica, Ibrutinibum, Tabletki powlekane, 280 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05413868117028, Imbruvica, Ibrutinibum, Tabletki powlekane, 140 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05413868117011, Imbruvica, Ibrutinibum, Tabletki powlekane, 420 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05413868117035
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1248.2022.15.PRU; PLR.4500.1249.2022.14.PRU; PLR.4500.1250.2022.14.PRU; PLR.4500.1251.2022.15.PRU; 16.08.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 73/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 73/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 73/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 73/2022
Uzupełnienie do zlecenia 73/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 73/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 28.10.2022 r.r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 73/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.34.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Imbruvica (ibrutynib) we wskazaniu: „Leczenie chorych na przewlekłą białaczkę limfocytową ibrutynibem (ICD-10: C91.1)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Anna Kupiecka Fundacja OnkoCafe -Razem Lepiej |
Uwaga ogólna: |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 96/2022/2022 do zlecenia 073/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 99/2022 do zlecenia 073/2022
(Dodano: 23.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej: Przezcewnikowa naprawa niedomykalności zastawki trójdzielnej metodą brzeg-do-brzegu za pomocą klipsa
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
DLG.742.31.2022; 29.07.2022
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej: Przezcewnikowa naprawa niedomykalności zastawki trójdzielnej metodą brzeg-do-brzegu za pomocą klipsa
Raport Agencji:
WS.420.7.2022
(Dodano: 28.09.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 91/2022 do zlecenia 72/2022
(Dodano: 29.09.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 94/2022 do zlecenia 72/2022
(Dodano: 04.10.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Impavido, miltefosinum, kapsułki 50mg
Wskazanie:
leiszmanioza trzewna (ICD-10: B55.0) w przebiegu zakażenia ludzkim wirusem niedoboru odporności (HIV)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.1948.2022.1.AK; 11.08.2022
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego
Raport Agencji:
OT.4211.16.2022_Impavido_BIP
(Dodano: 21.09.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 89/2022 do zlecenia 071/2022
(Dodano: 15.09.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja do zlecenia 71/2022
(Dodano: 05.10.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Cabazitaxel Ever Pharma, cabazitaxelum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 10 mg/ml, 1, fiolka 6 ml, kod GTIN: 05909991452735, Cabazitaxel Ever Pharma, cabazitaxelum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 10 mg/ml, 1, fiolka 5 ml, kod GTIN: 05909991452728, Cabazitaxel Ever Pharma, cabazitaxelum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 10 mg/ml, 1, fiolka 4,5 ml, kod GTIN: 05909991452742
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1306.2022.23.MKO; PLR.4500.1307.2022.22.MKO; PLR.4500.1308.2022.22.MKO; 10.08.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 70/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 70/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 70/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 70/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 70/2022
Aneks do zlecenia 70/2022
Uzupełnienie do zlecenia 70/2022
Uzupełnienie do zlecenia 70/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 70/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 11.11.2022r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 70/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 70/2022 analiza OT.4231.33.2022 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego: Cabazitaxel Ever Pharma we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i uzgodnionej treści programu lekowego: „Leczenie chorych na opornego na kastrację raka gruczołu krokowego (ICD 10: C61)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Dariusz Matejuk Pełnomocnik podmiotu odpowiedzialnego, Ever Pharma Poland Sp. z o.o. |
Rozdział 3.6., tabl. 9.10, str. 27, 28 Rozdział 5.2.2., tabl. 47, str. 71 Dotyczy: wartości cen progowych zgodnych z art. 13 przedstawionych w AWA. W raporcie pojawił się błąd edytorski dotyczący UCZ wynikających z art. 13 ust. 3 ustawy o refundacji. W rozdz. 5.2.2. w tabeli 47 (wyniki analizy progowej) przedstawiono CZN zamiast UCZ. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3., tabl. 52, str. 77 Dotyczy: wyjaśnienia Wnioskodawcy w zakresie przyjętego czasu leczenia dla poszczególnych substancji w analizie minimalizacji kosztów (CMA). Wnioskodawca ponownie wyjaśnił, iż do określenia długości czasu leczenia poszczególnymi lekami wykorzystano mediany z badań klinicznych a w przypadku kabazytakselu najczęściej powtarzającą się wartość mediany liczby cykli leczenia (dominanta). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.1., str. 78 Dotyczy: wyjaśnienia Wnioskodawcy w zakresie przyjętego czasu leczenia dla poszczególnych substancji w analizie minimalizacji kosztów (CMA). Wnioskodawca ponownie wyjaśnił, iż do określenia długości czasu leczenia poszczególnymi lekami wykorzystano mediany z badań klinicznych a w przypadku kabazytakselu najczęściej powtarzającą się wartość mediany liczby cykli leczenia (dominanta). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.1., str. 79 Dotyczy: uwagi analityków Agencji dotyczącej przyjętych w modelu wartości użyteczności stanów zdrowia. Wnioskodawca zaznaczył, że przyjęcie jednakowej użyteczności stanu zdrowia chorych stosujących aktywne leczenie należy uznać za konserwatywne. Analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko, że założenie te obarczone jest niepewnością. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.1., str. 79 Dotyczy: uwagi analityków Agencji dotyczącej przyjętych w modelu wartości użyteczności stanów zdrowia. Wnioskodawca zaznaczył, że przyjęcie jednakowej użyteczności stanu zdrowia chorych stosujących aktywne leczenie należy uznać za konserwatywne. Analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko, że założenie te obarczone jest niepewnością. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 5.3.1., str. 79 Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnośnie do kosztu monitorowania leczenia kabazytakselem. Wnioskodawca zaznaczył, że w ramach analiz ekonomicznej i wpływu na budżet testowano alternatywne wartości kosztów monitorowania leczenia chorych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdział 6.3., tabl. 59, str. 89 Dotyczy: uwagi analityków Agencji dot. arbitralnych założeń wnioskodawcy przyjętych podczas oszacowania liczebności populacji docelowej. Wnioskodawca podkreślił, że założenia zostały oparte na wiarygodnych źródłach. Analitycy Agencji podkreślają jednak, że część niepewnych założeń Wnioskodawcy nie została przetestowana w ramach analizy wrażliwości na podstawie alternatywnych źródeł. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 100/2022/2022 do zlecenia 070/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 103/2022 do zlecenia 70/2022
(Dodano: 22.11.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej: embolizacja tętniaków wewnątrzczaszkowych za pomocą wewnątrzworkowego urządzenia do embolizacji tętniaków wewnątrzczaszkowych (flow disruptor), jako świadczenia gwarantowanego
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
DLG.742.60.2021.GK; 29.07.2022
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej: embolizacja tętniaków wewnątrzczaszkowych za pomocą wewnątrzworkowego urządzenia do embolizacji tętniaków wewnątrzczaszkowych (flow disruptor), jako świadczenia gwarantowanego
Raport Agencji:
WS.420.8.2022
(Dodano: 30.11.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 110/2022/2022 do zlecenia 069/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 111/2022 do zlecenia 069/2022
(Dodano: 01.12.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Fintepla, fenfluraminum, roztwór doustny 2,2 mg/ml
Wskazanie:
padaczka, padaczka lekooporna
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.1895.2022.3.AB; 09.08.2022
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 27.12.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 102/2022/2022 do zlecenia 068/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 105/2022 do zlecenia 68/2022
(Dodano: 30.01.2023 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Renastep, roztwór doustny
Wskazanie:
przewlekła niewydolność nerek u pacjentów pediatrycznych
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45341.852.2022.1.KB; 01.08.2022
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgód na refundację środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego
Raport Agencji:
OT.4211.14.2022
(Dodano: 25.08.2022 r.)
ERRATA
(Dodano: 30.08.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 083/2022 do zlecenia 067/2022
(Dodano: 30.08.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 86/2022 do zlecenia 67/2022
(Dodano: 05.10.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji odnośnie wprowadzania do świadczeń finansowanych ze środków budżetu powierzonego, udzielanych na zlecenie lekarza podstawowej opieki zdrowotnej poniższych świadczeń:
1. Badania biochemiczne i immunochemiczne:
1) antyTPO (przeciwciała przeciw peroksydazie tarczycowej);
2) antyTSHR (przeciwciała przeciw receptorom TSH);
3) antyTG;
4) albuminuria (stężenie albumin w moczu);
5) UACR (wskaźnik albumina/kreatynina w moczu);
6) BNP (NT-pro-BNP);
2. Diagnostyka ultrasonograficzna:
1) USG Doppler tętnic szyjnych;
2) USG Doppler naczyń kończyn dolnych;
3) ECHO serca przezklatkowe.3. Diagnostyka elektrofizjologiczna:
1) EKG wysiłkowe (próba wysiłkowa EKG);
2) Holter EKG 24, 48 i 72 godz. (24-48-72-godzinna rejestracja EKG);
3) Holter RR (24-godzinna rejestracja ciśnienia tętniczego).
4. Diagnostyka inwazyjna:
1) biopsja aspiracyjna cienkoigłowa tarczycy (u dorosłych).
5. Diagnostyka czynnościowa:
1) Spirometria;
2) Spirometria z próbą rozkurczową.
6. Konsultacje specjalistyczne
a) konsultacje lekarz POZ - lekarz specjalista wybranej dziedziny (konsultacje
odbywane przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności):
1) Konsultacja lekarz POZ - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii;
2) Konsultacja lekarz POZ - lekarz specjalista w dziedzinie diabetologii;
3) Konsultacja lekarz POZ - lekarz specjalista w dziedzinie pulmonologii;
4) Konsultacja lekarz POZ - lekarz specjalista w dziedzinie endokrynologii;
b) konsultacje lekarz specjalista - pacjent (wizyta ambulatoryjna)
1) Konsultacja lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii - pacjent;
2) Konsultacja lekarz specjalista w dziedzinie diabetologii - pacjent;
3) Konsultacja lekarz specjalista w dziedzinie pulmonologii - pacjent;
4) Konsultacja lekarz specjalista w dziedzinie endokrynologii- pacjent.
7. Porady
1) Porada kompleksowa - Indywidualny Plan Opieki;
2) Porada dietetyczna;
3) Porada edukacyjna
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
DLG.740.23.2022.TK; 11.07.2022
Zlecenie dotyczy:
Przygotowanie rekomendacji odnośnie wprowadzania do świadczeń finansowanych ze środków budżetu powierzonego, udzielanych na zlecenie lekarza podstawowej opieki zdrowotnej poniższych świadczeń:
1. Badania biochemiczne i immunochemiczne:
1) antyTPO (przeciwciała przeciw peroksydazie tarczycowej);
2) antyTSHR (przeciwciała przeciw receptorom TSH);
3) antyTG;
4) albuminuria (stężenie albumin w moczu);
5) UACR (wskaźnik albumina/kreatynina w moczu);
6) BNP (NT-pro-BNP);
2. Diagnostyka ultrasonograficzna:
1) USG Doppler tętnic szyjnych;
2) USG Doppler naczyń kończyn dolnych;
3) ECHO serca przezklatkowe.3. Diagnostyka elektrofizjologiczna:
1) EKG wysiłkowe (próba wysiłkowa EKG);
2) Holter EKG 24, 48 i 72 godz. (24-48-72-godzinna rejestracja EKG);
3) Holter RR (24-godzinna rejestracja ciśnienia tętniczego).
4. Diagnostyka inwazyjna:
1) biopsja aspiracyjna cienkoigłowa tarczycy (u dorosłych).
5. Diagnostyka czynnościowa:
1) Spirometria;
2) Spirometria z próbą rozkurczową.
6. Konsultacje specjalistyczne
a) konsultacje lekarz POZ - lekarz specjalista wybranej dziedziny (konsultacje
odbywane przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności):
1) Konsultacja lekarz POZ - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii;
2) Konsultacja lekarz POZ - lekarz specjalista w dziedzinie diabetologii;
3) Konsultacja lekarz POZ - lekarz specjalista w dziedzinie pulmonologii;
4) Konsultacja lekarz POZ - lekarz specjalista w dziedzinie endokrynologii;
b) konsultacje lekarz specjalista - pacjent (wizyta ambulatoryjna)
1) Konsultacja lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii - pacjent;
2) Konsultacja lekarz specjalista w dziedzinie diabetologii - pacjent;
3) Konsultacja lekarz specjalista w dziedzinie pulmonologii - pacjent;
4) Konsultacja lekarz specjalista w dziedzinie endokrynologii- pacjent.
7. Porady
1) Porada kompleksowa - Indywidualny Plan Opieki;
2) Porada dietetyczna;
3) Porada edukacyjna
Raport Agencji:
WS.420.5.2022
(Dodano: 22.08.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 74/2022 do zlecenia 66/2022
(Dodano: 23.08.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 77/2022 do zlecenia 066/2022
(Dodano: 23.08.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej: Operacja stożka rogówki metodą cross-linking, jako świadczenia gwarantowanego
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
DLG.7000.49.2021; 27.07.2022
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej: Operacja stożka rogówki metodą cross-linking, jako świadczenia gwarantowanego
Raport Agencji:
WS.420.6.2022
(Dodano: 13.09.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 085/2022 do zlecenia 065/2022
(Dodano: 15.09.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 88/2022 do zlecenia 65/2022
(Dodano: 04.10.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Vivitrol, Naltrexone for extended-release injectable suspension, zawiesina do wstrzykiwań 380 mg
Wskazanie:
zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania spowodowane używaniem alkoholu (F10), w tym zespół uzależnienia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.1464.2022.6.KB; 21.07.2022
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 14.09.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 88/2022 do zlecenia 064/2022
(Dodano: 15.09.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 91/2022 do zlecenia 64/2022
(Dodano: 21.09.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Inovelon, rufinamidum, tabletki / roztwór doustny
Wskazanie:
padaczka lekooporna;zespół Lennoxa - Gastauta; zespół Westa; zespół Rasmussena.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.559.2021.1.SG; 14.07.2022
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktów leczniczych
Raport Agencji:
OT.4211.10.2022
(Dodano: 09.08.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 73/2022 do zlecenia 63/2022
(Dodano: 12.08.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 076/2022 do zlecenia 063/2022
(Dodano: 29.08.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie przez Radę Przejrzystości opinii w sprawie substancji czynnej etanercept we wskazaniu pozarejestracyjnym do stosowania w postaci obwodowej SpA w programie lekowym B.82.
Wskazanie:
we wskazaniu pozarejestracyjnym do stosowania w postaci obwodowej SpA w programie lekowym B.82
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4504.671.2022.RB; 04.07.2022
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania przez Radę Przejrzystości opinii w sprawie substancji czynnej etanercept we wskazaniu pozarejestracyjnym do stosowania w postaci obwodowej SpA w programie lekowym B.82.
Raport Agencji:
OT.4221.37.2022
(Dodano: 04.08.2022 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 122/2022 do zlecenia 60/2022
(Dodano: 12.08.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Trepulmix, treprostinilum, Roztwór do infuzji, 10 mg/ml, 1, fiol. 10 ml, kod GTIN: 05407008550042, Trepulmix, treprostinilum, Roztwór do infuzji, 5 mg/ml, 1, fiol. 10 ml, kod GTIN: 05407008550059, Trepulmix, treprostinilum, Roztwór do infuzji, 2,5 mg/ml, 1, fiol. 10 ml, kod GTIN: 05407008550066
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku oraz w ramach programu lekowego Leczenie przewlekłego zakrzepowo-zatorowego nadciśnienia płucnego (CTEPH) (ICD-10 I27, I27.0 i/lub I26)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.248.2022.17.KKL PLR.4500.249.2022.15.KKL PLR.4500.250.2022.15.KKL; 07.07.2022
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 61/2022
Analiza kliniczna do zlecenia 61/2022
Analiza ekonomiczna do zlecenia 61/2022
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 61/2022
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 61/2022
Uzupełnienie do zlecenia 61/2022
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 61/2022
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 25.11.2022 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 61/2022
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.32.2022 |
|||
---|---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Trepulmix (treprostynil) w ramach programu lekowego: „Leczenie przewlekłego zakrzepowo-zatorowego nadciśnienia płucnego (CTEPH) (ICD-10 I27, I27.0 i/lub I26)” |
|||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
|
Rozpatrzone
|
||||
1. |
AOP Orpha |
|
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 113/2022 do zlecenia 061/2022
(Dodano: 20.01.2023 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 114/2022 do zlecenia 061/2022
(Dodano: 23.01.2023 r.)