Uncategorised
- Szczegóły
- Świadczenia gwarantowane obejmujące leczenie szpitalne w zakresie replantacji kończyny górnej
- Świadczenie gwarantowane z zakresu leczenia szpitalnego scharakteryzowane kodem ICD-9: 54.971 Chemioterapia dootrzewnowa w hipertermii (HIPEC)
Taryfa proponowana dla świadczeń obejmujących replantację kończyny górnej, oparta na wynikach analizy kosztów rzeczywistych przeprowadzonej na dużej próbie danych, jest wyższa o 11% od aktualnej wyceny NFZ. Pozwala na urealnienie wysokości zwrotu środków poniesionych przez świadczeniodawców na leczenie w takich przypadkach.
Wprowadzenie w życie proponowanej taryfy dla świadczenia replantacji kończyny górnej, przy utrzymaniu się liczby świadczeń, będzie wiązało się z dodatkowymi wydatkami po stronie płatnika publicznego w wysokości 156 tys. zł, co odpowiada 11% zwiększeniu nakładów w obszarze analizowanych świadczeń w stosunku do 2017 r.
W przypadku świadczenia HIPEC, przychylając się do głosu ekspertów oraz świadczeniodawców, proponuje się wydzielenie nowego produktu rozliczeniowego, obejmującego operację cytoredukcyjną wraz z zabiegiem HIPEC oraz hospitalizację. Obecnie sam HIPEC jest rozliczany i finansowany poprzez produkt: 5.53.01.0001435 Wyrób medyczny nie zawarty w kosztach świadczenia (na fakturę, zestawy do dootrzewnowej chemioterapii perfuzyjnej w hipertermii (HIPEC), dosumowywany do wybranych JGP. Proponowana zmiana ułatwi świadczeniodawcom sprawozdawanie i rozliczanie świadczeń, płatnikowi natomiast umożliwi lepsze monitorowanie i kontrolę realizacji tych procedur. Dodatkowo, taryfa oszacowana na podstawie pełnej próby rzeczywistych danych przekazanych przez ośrodki realizujące tego typu zabiegi pozwoli na urealnienie kosztów realizacji całości świadczenia, przyczyniając się do szerszego stosowania tej metody leczenia.
Wprowadzenie w życie proponowanej taryfy dla świadczenia HIPEC w nowym kształcie będzie wiązało się z dodatkowymi wydatkami po stronie płatnika publicznego w wysokości prawie 0,6 mln zł, co odpowiada 46% zwiększeniu nakładów w obszarze analizowanych świadczeń w stosunku do 2017 r.
Do raportu w sprawie ustalenia taryfy świadczeń można zgłaszać uwagi w terminie 7 dni od dnia jego opublikowania, tj. do 19 października 2018 roku. Uwagi będą przyjmowane za pomocą formularza, który we wskazanym terminie należy przesłać na adres:
Formularz do pobrania oraz instrukcja jego wypełnienia i przesłania znajdują się w miejscu publikacji raportów.
Przekierowanie do miejsca publikacji raportów
Zgłoszone uwagi zostaną przekazane Radzie do spraw Taryfikacji i poddane szerokiej analizie w ramach dialogu z przedstawicielami środowiska, zainteresowanymi daną taryfą świadczeń. W dalszej kolejności Rada do spraw Taryfikacji, przed określeniem taryfy świadczeń przez Prezesa Agencji wyda stanowisko na podstawie art. 31lb ust. 2 ustawy o świadczeniach.
- Szczegóły
Raport Agencji:
- Szczegóły
- Szczegóły
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 21 kwietnia 2014 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej do zlecenia 034/2014
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 034, analiza AOTM-DS-4350-1/2014 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Decaldol (haloperidoli decanoas), roztwór do wstrzykiwań, 50 mg/ml, 5 amp. po 1 ml, kod EAN 5909990077311, we wskazaniu: choroby psychiczne lub upośledzenia umysłowe | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Barbara Misiewicz-Jagielak |
Wszystkie uwagi do AWA zostały rozpatrzone. Wnioskodawca przytoczył argumenty i wyjaśnienia dla poczynionych w analizach założeń. Agencja podtrzymała swoje stanowisko. |
- Szczegóły
Plan finansowy Agencji
Rok
|
Plan finansowy
|
plik
|
2021 | Pierwotny plan finansowy na 2021 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2020 | Ostateczny plan finansowy na 2020 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2020 | Pierwotny plan finansowy na 2020 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2019 | Ostateczny plan finansowy na 2019 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2019 | Pierwotny plan finansowy na 2019 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2018 | Ostateczny plan finansowy na 2018 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2018 | Pierwotny plan finansowy na 2018 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2017 | Ostateczny plan finansowy na 2017 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2017 | Pierwotny plan finansowy na 2016 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2016 | Plan finansowy na 2016 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2015 | Plan finansowy na 2015 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
2014 | Plan finansowy na 2014 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych | |
2013 | Plan finansowy na 2013 rok. Agencji Oceny Technologii Medycznych |
Informacja o aktywach trwałych Agencji
Rok
|
Informacja o aktywach trwałych netto Agencji
|
plik
|
2020 | Informacja o aktywach trwałych netto za 2020 r. | |
2019 | Informacja o aktywach trwałych netto za 2019 r. | |
2018 | Informacja o aktywach trwałych netto za 2018 r. | |
2017 | Informacja o aktywach trwałych netto za 2017 r. | |
2016 | Informacja o aktywach trwałych netto za 2016 r. |
Informacja o sprawozdaniach finansowych Agencji
Rok
|
Sprawozdania finansowe Agencji
|
plik
|
2020 | Roczne sprawozdanie finansowe Agencji za 2020 r. | |
2019 | Roczne sprawozdanie finansowe Agencji za 2019 r. | |
2018 | Roczne sprawozdanie finansowe Agencji za 2018 r. | |
2017 | Roczne sprawozdanie finansowe Agencji za 2017 r. | |
2016 | Roczne sprawozdanie finansowe Agencji za 2016 r.. |
- Szczegóły
UWAGI DO RAPORTÓW W SPRAWIE USTALENIA TARYFY ŚWIADCZEŃ
Zgodnie z art. 31 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1510 z późn. zm.) zwanej dalej Ustawą informujemy, że w BIP AOTMiT są publikowane:
- Raporty w sprawie ustalenia taryf świadczeń
Do raportów można zgłaszać uwagi w terminie 7 dni od ich opublikowania. Osoby, które zgłaszają uwagi mają obowiązek przedstawić je na formularzu (dostępnym każdorazowo przy komunikacie o opublikowanym raporcie), którego integralną częścią jest oświadczenie o zaistnieniu albo niezaistnieniu okoliczności określonych w art. 31sa ust. 8 Ustawy), pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (OKI). Agencja zastrzega, że przekaże Radzie do spraw Taryfikacji wyłącznie te uwagi, które wpłyną do siedziby Agencji w terminie 7 dni od dnia publikacji uwag. Warunkiem publikacji uwag w Biuletynie Informacji Publicznej jest złożenie podpisanego formularza.
Uwagi zgłoszone do raportu w sprawie ustalenia taryfy świadczeń są zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej Agencji wraz z wypełnionym oświadczeniem OKI i są dostępne przez 6 miesięcy od dnia ich publikacji.
Prezes Agencji przekaże Radzie do spraw Taryfikacji raport w sprawie ustalenia taryfy świadczeń oraz zgłoszone uwagi, celem wydania stanowiska w sprawie ustalenia taryfy świadczeń. Przed wydaniem stanowiska w sprawie ustalenia taryfy świadczeń Rada do spraw Taryfikacji może prowadzić na posiedzeniu konsultacje w sprawie taryfy.
Od 2018 roku Uwagi do raportów publikowane są w kolumnie „Uwagi do raportu” dostępnej TUTAJ
2017
Lp.
|
Nr raportu
|
Raporty w sprawie ustalenia taryfy świadczeń
|
17/2017 | WT.521.7.2016 | Świadczenia gwarantowane obejmujące zabiegi endoprotezoplastyki identyfikowane produktami rozliczeniowymi: H01, H03, H09–H12 - upłynął 6-miesięczny okres publikacji uwag do raportu |
18/2017 | WT.521.22.2016 | Świadczenia gwarantowane obejmujące leczenie złamań finansowane w ramach JGP: H60-H67 - upłynął 6-miesięczny okres publikacji uwag do raportu |
19/2017 | WT.521.19.2016 | Świadczenia gwarantowane obejmujące zabiegi w obrębie układu mięśniowo-szkieletowego lub tkanek miękkich finansowane w ramach JGP: H81–H84 – brak uwag |
20/2017 | WT.521.24.2016 | Świadczenia gwarantowane obejmujące pourazowe uszkodzenia poza uszkodzeniem mózgu> 17 r.ż. finansowane w ramach JGP: H85E–H85F – brak uwag |

- Szczegóły


- Szczegóły
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
|
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
|
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
nazwisko i imię |
|
[komentarz powinien zawierać przynajmniej odniesienie się do wpływu uwag na wnioski końcowe AW] |
Uwagi pozostawione bez rozpoznania
|
|||
2. |
nazwisko i imię |
- |
Nie rozpatrzono z powodu: |
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
Zgodnie z art. 35 ust. 4 ustawy o refundacji leków, środków specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r., 826 z późn. zm.), zwanej dalej "Ustawą" oraz zarządzeniem Prezesa Agencji nr 15/2023 z dn. 2 listopada 2023 r. w sprawie publikowania analizy weryfikacyjnej wraz z analizami wnioskodawcy oraz zgłaszania, rozpatrywaniai publikowania uwag do analiz informujemy, że w BIP AOTMiT są publikowane:
- Analiza Weryfikacyjna Agencji w sprawie oceny leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego
- Analizy Wnioskodawcy które są załącznikiem do wniosku refundacyjnego złożonego do Ministra Zdrowia
Do ww. analiz będzie można zgłaszać uwagi w terminie 7 dni od ich opublikowania. Osoby, które zgłaszają uwagi mają obowiązek przedstawić je na formularzu, którego integralną częścią jest Deklaracja o Powiązaniach Branżowych (DPB). Zgłoszone uwagi są rozpatrywane przez AOTMiT i zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej razem z wypełnioną DPB. Agencja zastrzega, że będzie rozpatrywała tylko te uwagi, które zostaną dostarczone we wskazanym w Ustawie terminie tj. 7 dni. Warunkiem rozpatrzenia uwag jest złożenie podpisanego oryginalnego formularza wraz z DPB. Szczegółowe informacje dotyczące procesu zbierania i publikowania uwag wraz z załącznikami są zawarte wZarządzeniu Prezesa nr 15/2023.
Uwaga! Przesłanie uwag jest jednocześnie zgodą na opublikowanie przekazanych dokumentów w Biuletynie Informacji Publicznej AOTMiT, z zastrzeżeniem danych osobowych podlegających ochronie.Formularz
Zarządzenie Prezesa nr 15/20203
Informacje dotyczące sposobu podpisywania Deklaracji o Powiązaniach Branżowych oraz Oświadczeń o Powiązaniach Branżowych.
- Szczegóły
Regulamin Organizacyjny
Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji
- Szczegóły
Struktura Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji:
Prezes Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji – Daniel Rutkowski
Zastępca Prezesa Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji - dr hab. Anna Kowalczuk
Dyrektor Biura Prezesa - Łukasz Andrzejczyk
Dyrektor Wydziału Oceny Technologii Medycznych – Joanna Parkitna
Dyrektor Wydziału Taryfikacji – Magdalena Dzierwa
Dyrektor Wydziału Świadczeń Opieki Zdrowotnej – Joanna Syta
Dyrektor Biura Kadr – Krzysztof Bąk
Dyrektor Biura Prawnego – Robert Świś
p.o. Dyrektora Biura Księgowości – Iwona Wójcik
Dyrektor Wydziału Informatyki – Łukasz Bieńkowski
Samodzielne Stanowisko Pracy Rzecznika Prasowego
Samodzielne Stanowisko Pracy do spraw Audytu Wewnętrznego - Andrzej Pawłowski
- Szczegóły
Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej
Lp. | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej | plik |
---|---|---|
14 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2023 | |
13 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2022 | |
12 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2021 | |
11 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2020 | |
10 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2019 | |
9 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2018 | |
8 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2017 | |
7 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2016 | |
6 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTMiT za rok 2015 | |
5 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTM za rok 2014 | |
4 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTM za rok 2013 | |
3 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTM za rok 2012 | |
2 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTM za rok 2011 | |
1 | Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej AOTM za rok 2010 |
- Szczegóły
Lp. | Dokument | plik |
---|---|---|
1 | Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 18 sierpnia 2009 r. w sprawie nadania statutu Agencji Oceny Technologii Medycznych | |
2 | Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 22 stycznia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadania statutu Agencji Oceny Technologii Medycznych | |
3 | Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie nadania statutu Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
4 | Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 10 kwietnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawia nadania statutu Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji | |
5 | Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 15 maja 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadania statutu Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji |
- Szczegóły
2. Damian Karasiński
- Szczegóły
Witamy na stronie internetowej BIP Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji.
Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji jest państwową jednostką organizacyjną posiadającą osobowość prawną. Pracami Agencji kieruje i zarządza nią Prezes. Zadania Prezesa Agencji zostały określone w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 146).
Na mocy rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 18 sierpnia 2009 w sprawie nadania statutu AOTMiT (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1400), Agencja składa się z 10 komórek organizacyjnych (patrz: Struktura).
Zadania Agencji obejmują:
- zadania związane z oceną świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie:
- wydawania rekomendacji w sprawie:
- kwalifikacji świadczenia opieki zdrowotnej jako świadczenia gwarantowanego,
- określania lub zmiany poziomu lub sposobu finansowania świadczenia gwarantowanego,
- usuwania danego świadczenia opieki zdrowotnej z wykazu świadczeń gwarantowanych,
- zmiany technologii medycznej,
- opracowywania raportów w sprawie oceny świadczeń opieki zdrowotnej,
- opracowywania analiz weryfikacyjnych, o których mowa w art. 35 ustawy o refundacji;
- wydawania rekomendacji w sprawie:
- zadania związane z określeniem taryf świadczeń w zakresie:
- określania taryfy świadczeń,
- opracowywania raportów w sprawie ustalenia taryfy świadczeń;
- opracowywanie propozycji zaleceń dotyczących standardu rachunku kosztów, o których mowa w przepisach wydanych na podst. art. 31lc ust. 7;
- opracowywanie, weryfikacja, gromadzenie, udostępnianie i upowszechnianie informacji o metodyce przeprowadzania oceny technologii medycznych oraz o technologiach medycznych opracowywanych w Rzeczypospolitej Polskiej i w innych krajach;
- opracowywanie, weryfikacja, gromadzenie, udostępnianie i upowszechnianie informacji o zasadach określania taryfy świadczeń;
- przygotowywanie i przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia danych i analiz niezbędnych do sporządzenia mapy potrzeb zdrowotnych, o której mowa w art. 95a ust. 1;
- przygotowywanie raportu w sprawie zmiany sposobu lub poziomu finansowania świadczeń opieki zdrowotnej oraz wydawanie, na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, rekomendacji Prezesa Agencji w zakresie zmiany sposobu lub poziomu finansowania świadczeń opieki zdrowotnej w związku z nadzwyczajnym wzrostem kosztów udzielania tych świadczeń, w szczególności wzrostem najniższego wynagrodzenia zasadniczego określanego przepisami ustawy z dnia 8 czerwca 2017 r. o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych;
- przygotowywanie opinii dotyczących opisów programów lekowych, o których mowa w art. 16a ust. 1 ustawy o refundacji;
- przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia wykazu, o którym mowa w art. 30a ust. 2 ustawy o refundacji;
- przygotowywanie oceny dokumentacji, o której mowa w art. 35 ust. 8c ustawy o refundacji;
- przygotowywanie opinii, o których mowa w art. 15 ust. 3 ustawy o refundacji;
- przygotowywanie raportów z oceny efektywności objętych refundacją technologii lekowych o wysokim poziomie innowacyjności oraz jakości leczenia, o których mowa w art. 40a ust. 7 ustawy o refundacji;
- przygotowywanie co 5 lat raportu w sprawie oceny technologii medycznych stosowanych w procedurze zapłodnienia pozaustrojowego, o którym mowa w art. 71 pkt 4 ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r. o leczeniu niepłodności (Dz. U. z 2020 r. poz. 442);
- opiniowanie projektów programów polityki zdrowotnej;
- przygotowywanie raportów, o których mowa w art. 48aa ust. 1;
- przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia wykazów ustalonych zgodnie z art. 40a ust. 2 i 8 ustawy o refundacji;
- monitorowanie efektywności praktycznej i jakości procesu terapeutycznego technologii lekowych finansowanych ze środków Funduszu Medycznego na podstawie danych otrzymanych od podmiotu zobowiązanego do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych;
- prowadzenie działalności szkoleniowej w zakresie zadań Agencji;
- sporządzanie opinii, o których mowa w art. 11 ust. 3 ustawy o świadczeniach;
- inicjowanie, wspieranie i prowadzenie analiz oraz badań naukowych i prac rozwojowych w zakresie oceny technologii medycznych, taryfikacji świadczeń oraz sporządzanie oceny założeń do realizacji świadczeń opieki zdrowotnej;
- przygotowywanie propozycji kluczowych zaleceń, o których mowa w art. 24 ust. 4 ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o Krajowej Sieci Onkologicznej;
- przygotowywanie obliczeń, o których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o Krajowej Sieci Onkologicznej;
- realizację innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
- Szczegóły
Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji
ul. Przeskok 2
00-032 Warszawa
godziny pracy:
poniedziałek - piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00
ADRES:
ul. Przeskok 2
00-032 Warszawa
Sekretariat
tel. (+48 22) 101-4600
fax (+48 22) 46-88-555
adres email
Rachunek bankowy
Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie
29 11301017 0020 1234 2620 0005
Sekretariat Wydziału Oceny Technologii (OT)
tel. (+48 22) 101 46 55
Sekretariat Wydziału Taryfikacji (TR)
tel. (+48 22) 101 47 10
Sekretariat Wydziału Świadczeń (WS)
tel. (+48 22) 101 47 50
Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)
525-23-47-183
Dane osobowe
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 00-032), przy ul. Przeskok 2. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych może się Pani/Pan skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: adres e-mail:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1) – RODO.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane przetwarzane są na podstawie przesłanek zawartych w art. 6 i 7 RODO w celu realizacji zadań AOTMiT
Administrator powołuje się w szczególności na:
Informacja o zamiarze przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Dane podlegają ochronie na podstawie przepisów RODO i nie mogą być udostępniane osobom trzecim, nieuprawnionym do dostępu do tych danych, a także nie będą przekazywane do państwa trzeciego, które nie spełnia gwarancji ochrony co najmniej równorzędnej do tej, jaka jest przewidziana przepisami RODO. Dane mogą być przekazane do państwa trzeciego wyłącznie w przypadku, gdy obowiązek taki określony jest w prawie polskim lub prawie Unii Europejskiej, oraz zgodnie z przepisami art. 44 - 46 RODO.
Okres przechowywania danych
Dane będą przetwarzane przez okres wynikający z przepisów prawa oraz z obowiązującej przez administratora kategorii archiwalnej.
Prawa podmiotów danych
W przypadku, gdy przepisy szczególne nie stanowią inaczej, przysługują Pani/Panu prawa do kontroli przetwarzania danych, określone w art. 15-19 i art. 21 RODO, w szczególności prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Dane osobowe będą przetwarzane w formie papierowej i przy wykorzystaniu systemów informatycznych oraz zgodnie w wymogami rozporządzenia 2016/679.
Dostęp do danych posiadają wyłącznie osoby uprawnione przez Administratora.
Dane osobowe nie będą profilowane, przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Szczegóły
Elektroniczna skrzynka podawcza
Elektroniczna skrzynka podawcza AOTMiT: /AOTMiT_ePUAP/SkrytkaESP
Obsługa elektronicznej skrzynke podawczej odbywa się poprzez stronę: ePUAP
Wymagania dla dokumentów dostarczanych poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępne są na stronie.