Materiały 2021
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Cosentyx, secukinumabum, roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 150 mg/ml, 2, amp.-strzyk. 1 ml, kod GTIN: 05909991203832; Cosentyx, secukinumabum, roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 300 mg, 1, wstrzykiwacz, kod GTIN: 07613421040130
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.3028.2021.10.RBO; PLR.4500.3029.2021.12.RBO; 19.10.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leków
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 158/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 158/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 158/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 158/2021
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 158/2021
Uzupełnienie do zlecenia 158/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 158/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 24.12.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 158/2021
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 144/2021 do zlecenia 158/2021
(Dodano: 03.01.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 144/2021 do zlecenia 158/2021
(Dodano: 13.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Wydanie opinii w/s programu polityki zdrowotnej dot. „Leczenia antyretrowirusowego osób żyjących z wirusem HIV oraz Leczenie DAA przewlekłego wirusowego zapalenia wątroby typu C pacjentów osadzonych w zakładach penitencjarnych” na lata 2022-2026, stanowiącego kontynuację programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia pn.: „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce na lata 2017-2021” poszerzonego o leczenie DDA przewlekłego WZW typu C pacjentów osadzonych
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 48 a ust. 4. ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ZPŚ.4010.1.2021.MB; 15.10.2021
Zlecenie dotyczy:
Wydania opinii w/s programu polityki zdrowotnej dot. „Leczenia antyretrowirusowego osób żyjących z wirusem HIV oraz Leczenie DAA przewlekłego wirusowego zapalenia wątroby typu C pacjentów osadzonych w zakładach penitencjarnych” na lata 2022-2026, stanowiącego kontynuację programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia pn.: „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce na lata 2017-2021” poszerzonego o leczenie DDA przewlekłego WZW typu C pacjentów osadzonych
Opinia Prezesa:
Opinia 74/2021 do zlecenia 157/2021
(Dodano: 16.12.2021 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 185/2021 do zlecenia 157/2021
(Dodano: 13.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Dojolvi, triheptanoin, roztwór doustny
Wskazanie:
deficyt białka trójfunkcyjnego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.2093.2021.1.KB; 15.10.2021
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego
Raport Agencji:
OT.4211.35.2021
(Dodano: 06.12.2021 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 136/2021 do zlecenia 156/2021
(Dodano: 06.12.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 136/2021 do zlecenia 156/2021
(Dodano: 13.12.2021 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Xyrem, natrii hydroxybutyras, roztwór doustny 500 mg/ml
Wskazanie:
narkolepsja z katapleksją
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.1708.2021.1.AB; 15.10.2021
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego
Raport Agencji:
OT.4211.36.2021
(Dodano: 08.11.2021 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 124/2021 do zlecenia 155/2021
(Dodano: 10.11.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 124/2021 do zlecenia 155/2021
(Dodano: 15.11.2021 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Adcetris, brentuximabum vedotinum, proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 50 mg, 1, fiol. proszku, kod EAN: 05909991004545
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1139.2021.23.PRU; 29.09.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 154/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 154/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 154/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 154/2021
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 154/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 154/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17.12.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 154/2021
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 140/2021 do zlecenia 154/2021
(Dodano: 21.12.2021 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 142/2021 do zlecenia 154/2021
(Dodano: 13.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie opinii w sprawie: substancji czynnej eltrombopag stosowanej w proponowanym programie lekowym w zakresie modyfikacji dawkowania oraz substancji czynnej romiplostym stosowanej w proponowanym programie lekowym w zakresie modyfikacji dawkowania.
Wskazanie:
leczenie pediatrycznych chorych na przewlekłą pierwotną małopłytkowość immunologiczną
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4504.35.2021.PR; 19.10.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 158/2021 do zlecenia 153/2021
(Dodano: 04.11.2021 r.)
ORP 159/2021 do zlecenia 153/2021
(Dodano: 04.11.2021 r.)
Raport Agencji:
OT.4221.47.2021
(Dodano: 08.11.2021 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Evrysdi, risdiplamum, proszek do sporządzania roztworu doustnego, 0,75mg/ml, 1, butelka, 80 ml, kod EAN: 07613326029896
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1268.2021.13.PBO; 12.10.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 152/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 152/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 152/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 152/2021
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 152/2021
Uzupełnienie do zlecenia 152/2021
Uzupełnienie do zlecenia 152/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 152/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 24.12.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 152/2021
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.52.2021 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją produktu Evrysdi w ramach programu lekowego: „Leczenie rdzeniowego zaniku mięśni rysdyplamem (ICD-10 G12.0, G12.1)”. | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Prof. dr hab. Barbara Steinborn Kierownik Katedry i Kliniki Neurologii Wieku Rozwojowego UM im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu |
rozdz. 5.3.1 str. 91 Dotyczy: komentarz odnosi się do kwestii zasadności leczenia chorych przedobjawowych. Ekspert wskazała, że wystąpienie objawów u chorych świadczy o nieodwracalnej degeneracji neuronów, dlatego należy natychmiast rozpocząć leczenie niemowląt z 1-4 kopiami genu SMN2, u których rozpoznano SMA na podstawie badań przesiewowych (Glascock 2020). Dodatkowo w komentarzu odniesiono się do wyników badania RAINBOWFISH, wskazując, że choć wyniki ww. badania mogą byćograniczone, to jednoznacznie potwierdzają konieczność włączenia chorych przedobjawowych do leczenia. Z uwagi na powyższe zdaniem Pani Profesor w oparciu o dane kliniczne, jak i własne obserwacje, nie należy pozbawiać przedobjawowych chorych dostępu do leczenia. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. |
|
2. |
Dr hab. n. med. Maria Jędrzejowska Klinika Neurologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (WUM) w Warszawie. |
152_UW_FORM_ OT.4231.52.2021_M_Jedrzejowska |
Uwaga została zgłoszona jako uwaga do analiz wnioskodawcy, stąd została pozostawiona bez rozpatrzenia. |
3. |
Dr. n. med. Anna Łusakowska Koordynator Polskiego Rejestru Pacjentów z SMA Katedra i Klinika Neurologii WUM w Warszawie. |
rozdz. 4.1.3.2 str. 47 Dotyczy: bezpieczeństwa i skuteczności wszystkich obecnie stosowanych terapii modyfikujących przebieg choroby (nusinersen, Zolgensma, Evrysdi). Wskazano, że grupa pacjentów stosujących lek Evrysdi w ramach badań klinicznych była liczna, pomimo iż terapia dotyczy choroby rzadkiej i łącznie objęła ponad 400 pacjentów. Wskazano też, iż lek jest bezpieczny, wywołuje łagodne działania niepożądane, nie prowadzące do wyłączenia pacjentów z badań. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.
Rozdz. 5.3.1. str. 91 i str. 26 (tabela 13) Dotyczy: wpływu odpowiedniej edukacji pacjenta i opiekunów, wizyt kontrolnych w ośrodkach sprawujących opiekę nad pacjentem z SMA na poprawę „compliance”. Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.
|
|
4. |
Dr n. med. Elżbieta Czyżyk Klinika Neurologii Dziecięcej i Pediatrii Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 w Rzeszowie. |
Rozdz. 5.3.1 str. 91 Dotyczy: komentarza analityków Agencji, w którym wskazano, iż leczenie chorych bezobjawowych generuje koszty, wpływa na bezpieczeństwo, a nie ma wpływu na efekty zdrowotne. Ekspert, w oparciu o dane kliniczne i przedkliniczne, wskazała, iż wiek włączenia pacjentów z SMA do leczenia jest kluczowy dla osiągnięcia maksymalnych efektów terapeutycznych. Analitycy Agencji pragną wskazać, iż uwaga odnosiła się również do populacji pacjentów z SMA typu 4 i pozostają przy stanowisku przedstawionym w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. |
|
5. |
Dr hab. n. med. Katarzyna Kotulska-Jóźwiak Klinika Neurologii i Epileptologii Centrum Zdrowia Dziecka. |
152_UW_FORM_ OT.4231.52.2021_K_Kotulska_Jozwiak |
Uwaga została pozostawiona bez rozpoznania ze względu na brak podpisu. |
6. |
Ewa Nosarzewska-Lewandowska – Biogen Poland. |
Rozdz. 3.3 str. 19 Dotyczy: oszacowań Agencji dotyczących liczby pacjentów, którzy zakończyli udział w programie lekowym B.102. Analitycy Agencji przeprowadzili oszacowania na podstawie danych NFZ. Należy zauważyć, iż dane te mogą nie zawierać części informacji dotyczących świadczeń nierozliczonych, stąd może wynikać różnica pomiędzy danymi pochodzącymi od płatnika a danymi pochodzącymi z danych Zespołu Koordynacyjnego. Uwaga zasadna, nie wpływa na wnioskowanie. rozdz. 4.2. str. 51 i rozdz. 11 str. 123 Dotyczy: danych dotyczących skuteczności produktu rysdyplam. Przedstawiciel firmy Biogen Poland wskazał, iż dane dotyczące skuteczności rysdyplamu w horyzoncie 12 i 24 mies. sugerują zmniejszenie skuteczności leku wraz z wiekiem pacjenta. Należy zauważyć, iż dane kliniczne uzyskane w badaniach nad rysdyplamem są dostępne dla okresu krótszego niż 5 lat. Każda ekstrapolacja wyników na dłuższy okres obarczona jest niepewnością. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Rozdz. 4.3. str. 66 i rozdz. 11 str. 124 Dotyczy: możliwości oceny skuteczności terapii stosowanych po uprzednim zastosowaniu nusinersenu. Przedstawiciel firmy Biogen Poland wskazał, iż okres półtrwania nusinersenu w fazie końcowej eliminacji w płynie mózgowo-rdzeniowym trwa do 177 dni, co należy mieć na uwadze oceniając skuteczność leków stosowanych po zakończeniu terapii tym lekiem. Komentarz nie wpływa na wnioskowanie. Rozdział 3.4.2 str. 29 Dotyczy: przedstawiono dodatkowy komentarz dotyczący poprawy w zakresie przełykania/funkcji opuszkowych po zastosowaniu nusinersenu. Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.
|
|
7. |
Kacper Ruciński Członek Rady Strategicznej Fundacja SMA p> |
152_UW_FORM_ OT.4231.52.2021_K_Rucinski |
Uwagi zostały pozostawione bez rozpoznania ze względu na brak dostarczenia deklaracji konfliktu interesów. |
8. |
Krzysztof Stanisław Adamcewicz Przedstawiciel firmy Roche Registration GmbH. |
Str. 26 Dotyczy: opinii eksperckich w zakresie potencjalnych problemów związanych ze stosowaniem ocenianej technologii. Sposób przechowywania leku 1) Wnioskodawca wskazał, iż pomimo konieczności przechowywania leku w lodówce, ostatecznie dla większości chorych doustne podanie może stać się preferowaną drogą podania, z uwagi na fakt, iż umożliwia wyeliminowanie inwazyjnej drogi podania nusinersenu. Ponadto wnioskodawca podkreślił, że dla niektórych chorych z przeciwwskazaniem do stosowania nusinersenu, rysdyplam może być jedyną refundowaną opcją leczenia. Zmniejszona płodność u mężczyzn 2) Wnioskodawca wskazuje, że wpływ leku Evrysdi na płodność mężczyzn nie był badany, a zmniejszoną płodność podczas leczenia zaobserwowano jedynie w badaniach przedklinicznych (na zwierzętach). Stosowanie się do zaleceń 3) Wnioskodawca w oparciu o dane z dokumentu CDER 2020 wskazuje, że w grupie RYS nie odnotowano przypadków pacjentów non compliance, podczas gdy w grupie BSC zjawisko to zaobserwowano u 1,7%. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Zdaniem wnioskodawcy z uwagi na konsekwencje nieleczonej choroby, mało prawdopodobne jest, aby pacjenci lekceważyli konieczność przyjmowania leku. Co więcej wnioskodawca przetoczył również uwagę NICE w której wskazano, że doustne podanie leku powinno prowadzić do większego przestrzegania leczenia. Uwagi nie wpływają na wnioskowanie. str. 47, str. 88/89, tabela 62 Dotyczy: ograniczeń analizy klinicznej zidentyfikowanych przez analityków Agencji w zakresie m.in. okresów obserwacji z badań, dostępności badań długoterminowych oraz ograniczeń badań włączonych do analizy klinicznej. Wnioskodawca wskazał, iż w badaniach dotyczących RYS dostępne były dane dotyczące okresów obserwacji wynoszących 12 i 24 mies. Zdaniem analityków Agencji okres ten w kontekście konieczności dożywotniego stosowania leku stanowi ograniczenie. Dodatkowo w komentarzu wskazano, iż liczebność populacji w badaniach, biorąc pod uwagę rzadki charakter choroby, była relatywnie wysoka. Wnioskodawca wskazał również, iż część ograniczeń wskazanych przez analityków Agencji odnosi się do ograniczeń badań dla komparatora. Niemniej należy wskazać, iż wpływają one na jakość porównań wnioskowanej technologii z technologiami alternatywnymi. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Str. 48 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Analitycy Agencji pragną zauważyć, iż w komentarzu wystąpił błąd pisarski. Zamiast wskazania, iż wnioskodawca nie zidentyfikował źródeł heterogeniczności niemożliwych do zniwelowania powtórzono słowo zidentyfikowania. Wnioskodawca przedstawił wyjaśnienie w jaki sposób dokonano zawężenia populacji, tak aby była zgodna pomiędzy porównywanymi populacjami z badań. Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, iż badania włączone do analizy były heterogeniczne, co wpływa na ograniczenie możliwości wnioskowania. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Str. 48 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Wnioskodawca sugeruje, iż analitycy Agencji nie zrozumieli sensu wprowadzenia programu badań przesiewowych w Polsce i wpływu wczesnego rozpoczęcia terapii u pacjentów z SMA. Analitycy Agencji pragną jednak wskazać, iż model ekonomiczny nie uwzględnia okresu przedobjawowego choroby, w którym ponoszone są koszty, bez uzyskiwania efektów zdrowotnych wpływających na użyteczność stanu zdrowia pacjenta. Efekty zdrowotne obserwowane mogą być dopiero w okresie, w którym w przypadku stosowania komparatora wystąpiłyby objawy. Wnioskodawca przedstawił uzasadnienie dla braku przedstawienia wyników badania NURTURE w AKL. Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, iż wyniki te powinny być przedstawione w celach poglądowych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Rozdz. 5.3. str. 88, tabela 62 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Rozdz. 5.3. str. 88, tabela 62 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Rozdz. 5.3. str. 91 Dotyczy: uwagi analityków Agencji dotyczącej możliwości stosowania terapii RYS u pacjentów presymptomatycznych. W komentarzu wskazano, iż w przypadku długotrwałych obserwacji należy spodziewać się większego inkrementalnego uzysku zdrowotnego związanego z wcześniejszym rozpoczęciem leczenia. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko, iż leczenie chorych presymptomatycznych może prowadzić do rozpoczynania terapii u niewielkiego odsetka pacjentów z SMA typu 4, dla których efekty leczenia będą niewspółmiernie niskie względem ponoszonych kosztów. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Rozdz. 5.3. str. 91 i 95 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Rozdz. 5.3. str. 91 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Rozdz. 5.3. str. 91 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie Str. 108, tabela 79 oraz str. 108/109 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Str. 108, tabela 79 oraz str. 109 oraz str. 112 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Str. 109 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie Str. 110 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Str. 110 Dotyczy: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Str. 121 Dotyczy: uwagi analityków Agencji o braku informacji w zakresie refundacji w Wielkiej Brytanii. W nioskodawca wskazuje, iż w ramach uzupełnień wymagań minimalnych APD zostało zaktualizowane o charakterystykę wstępnej wersji rekomendacji NICE, której ostateczna wersja została opublikowana 16 grudnia 2021 r. Analitycy Agencji potwierdzają, iż wnioskodawca uzupełnił APD o rekomendację NICE, niemniej uwaga dotyczyła warunków refundacji w Wielkiej Brytanii XXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.
|
|
9. |
prof. dr hab. Anna Kostera-Pruszczyk |
Str. 48, pkt 4.1.3.2 |
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 145/2021 do zlecenia 152/2021
(Dodano: 03.01.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 145/2021 do zlecenia 152/2021
(Dodano: 13.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Entyvio, vedolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań, 108 mg, 2, wstrzyk., kod EAN: 07038319122857
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1687.2021.16.PTO; 13.10.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 151/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 151/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 151/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 151/2021
Uzupełnienie do zlecenia 151/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 151/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17.12.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 151/2021
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.51.2021 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego Entyvio (wedolizumab), we wskazaniu: w ramach programu lekowego „Leczenie choroby Leśniowskiego-Crohna (ICD-10 K50)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Ewelina Raczkowska |
1 uwaga |
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 142/2021 do zlecenia 151/2021
(Dodano: 03.01.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 140/2021 do zlecenia 151/2021
(Dodano: 13.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Entyvio, vedolizumabum, Roztwór do wstrzykiwań, 108 mg, 2, wstrzyk., kod EAN: 07038319122857
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1688.2021.14.PTO; 13.10.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 150/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 150/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 150/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 150/2021
Uzupełnienie do zlecenia 150/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 150/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17.12.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 150/2021
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.50.2021 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego Entyvio (wedolizumab) w ramach programu lekowego: „Leczenie wrzodziejącego zapalenia jelita grubego (WZJG) (ICD-10 K51)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Ewelina Raczkowska |
Uwaga nr 1 do rozdziału 4.1.4. |
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 143/2021 do zlecenia 150/2021
(Dodano: 28.12.2021 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 141/2021 do zlecenia 150/2021
(Dodano: 13.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Zbadanie zasadności wydawania zgody na refundację środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego EAA Supplement, proszek do sporządzania zawiesiny doustnej
Wskazanie:
hiperamonemia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45341.990.2021.1.AB; 14.10.2021
Zlecenie dotyczy:
Zbadania zasadności wydawania zgody na refundację środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego EAA Supplement, proszek do sporządzania zawiesiny doustnej
Raport Agencji:
OT.4231.40.2021
(Dodano: 23.11.2021 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 130/2021 do zlecenia 149/2021
(Dodano: 23.11.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 130/2021 do zlecenia 149/2021
(Dodano: 09.12.2021 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Weryfikacja taryf świadczeń udzielanych przez Ośrodki Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży – I poziom referencyjny
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31la ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ZPP.743.105.2021.MS; 14.10.2021
Zlecenie dotyczy:
Weryfikacji taryf świadczeń udzielanych przez Ośrodki Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży – I poziom referencyjny
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Zbadanie zasadności wydawania zgody na refundację produktów leczniczych: zawierających substancję czynną: hydroksokobalamina (hydroxocobalaminum): Hydroxocobalamin Acetate Sterop, ampułki à 10mg/2ml; Hydroxocobalamin, ampułki à 1mg/ml; Vitamin B12 Depot, ampułki 1mg/ml; Megamilbedoce ampułki à 10 mg/2m
Wskazanie:
acyduria metylomalonowa, hiperhomocysteinemia G, zaburzenia metabolizmu kobalaminy, deficyt kobalaminy C, deficyt reduktazy metylenotetrahydrofolianu (deficyt MTHFR)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.1997.2021.1.AK; 05.10.2021
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgody na refundację produktów leczniczych
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 135/2021 do zlecenia 147/2021
(Dodano: 01.12.2021 r.)
Raport Agencji:
OT.4211.33.2021
(Dodano: 22.12.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 135/2021 do zlecenia 147/2021
(Dodano: 09.12.2021 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Vyndaqel, tafamidisum, Kapsułki miękkie, 61 mg, 30, kaps. (1 x 30), kod GTIN: 05415062359426
Wskazanie:
Leczenie tafamidisem kardiomopatii w przebiegu amyloidozy transtyretynowej u dorosłych (ICD 10 E85)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.860.2021.18.AJA; 05.10.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 146/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 146/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 146/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 146/2021
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 146/2021
Uzupełnienie do zlecenia 146/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 146/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 16.12.2021 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 146/2021
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.49.2021 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Vyndaqel (tafamidis) ramach programu lekowego „leczenia kardiomiopatii w przebiegu amyloidozy transtyretynowej u dorosłych (ICD-10 E85)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Katarzyna Holcman |
|
|
2. |
Katarzyna Baranow |
|
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 141/2021 do zlecenia 146/2021
(Dodano: 27.12.2021 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 143/2021 do zlecenia 146/2021
(Dodano: 13.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Wakix, pitolisantum, Tabletki powlekane, 18 mg, 30, tabl., kod GTIN: 03760254600377
Wskazanie:
wynikające ze złożonego wniosku refundacyjnego.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1706.2021.7.JWI; 01.10.2021
Pismem PLR.4500.1706.2021.11.MOR z dnia 10.11.2021 – zawieszenie postępowania
Pismem PLR.4500.1706.2021.14.MOR z dnia 22.02.2022 r. - podjęto postępowanie
Zlecenie dotyczy:
przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 145/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 145/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 145/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 145/2021
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 145/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 145/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 15.04.2022r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 145/2021
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4230.20.2021 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego Wakix (pitolisant) we wskazaniu: leczenie dorosłych chorych na narkolepsję z katapleksją lub bez | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Katarzyna Klos |
W komentarzu do analizy weryfikacyjnej przedstawiono uzasadnienie dla złożenia wniosku refundacyjnego jedynie dla dawki 18 mg leku Wakix. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 35/2022 do zlecenia 145/2021
(Dodano: 20.04.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 37/2022 do zlecenia 145/2021
(Dodano: 22.04.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Talzenna, talazoparibum, kapsułki twarde, 1 mg, 30, kaps. w butelce, kod GTIN: 05415062348789; Talzenna, talazoparibum, kapsułki twarde, 0,25 mg, 30, kaps. w butelce, kod GTIN: 05415062348826
Wskazanie:
Leczenie chorych na raka piersi
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1474.2021.20.AJA PLR.4500.1475.2021.22.AJA; 24.09.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 144/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 144/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 144/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 144/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 144/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 30.12.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 144/2021
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4231.47.2021 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Talzenna (talazoparyb) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych na raka piersi (ICD-10 C50)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Małgorzata Konopka-Pliszka |
Uwaga nr 1.: stanowi uzupełnienie wątpliwości wskazanych w AWA przez analityków Agencji dotyczących wnioskowanej populacji. Wnioskodawca przedstawił dodatkowe wyjaśnienie dotyczące rozbieżności między treścią wnioskowanego programu lekowego a populacją uwzględnioną w badaniach włączonych do analizy wnioskodawcy. Uwaga nie wpływa na wnioskowania AWA. |
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 1/2022/ do zlecenia 144/2021
(Dodano: 14.01.2022 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 2/2022 do zlecenia 144/2021
(Dodano: 14.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Calquence, acalabrutinibum, kapsułki twarde, 100 mg, 60, kaps., kod GTIN: 05000456061698
Wskazanie:
wynikające ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1428.2021.15.APR; 20.09.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 143/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 143/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 143/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 143/2021
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 143/2021
Uzupełnienie do zlecenia 143/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 143/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 25.11.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 143/2021
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 143/2021 analiza OT.4231.45.2021 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją produktu Calquence (acalabrutinibum) w ramach programu lekowego „Leczenie przewlekłej białaczki limfocytowej (ICD-10 C 91.1)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTMIT
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Prof. Iwona Hus |
Dotyczy: nieuwzględnienia wśród czynników rokowniczych stanu mutacji IGVH. Dotyczy: przyjętych w analizie komparatorów oraz dodatkowych korzyści z doustnego stosowania AKA. Pani Profesor odniosła się do nieuwzględnionych przez wnioskodawcę w analizie jako komparatory schematów CCR i HDMP+R, podkreślając że schematy te są albo rzadko stosowane albo stosowane tylko ze względu na brak refundacji w warunkach polskich bardziej odpowiednich opcji. |
|
2. |
Krzysztof Kornas AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o. |
Dotyczy: uwzględnienia terapii skojarzonej wenetoklaksem i obinutuzumabem w roli komparatora w 1 linii leczenia PBL ze względu na objęcie finansowaniem od 1 listopada 2021 roku. Dotyczy: obliczeń Agencji dot. zestawienia kosztów terapii akalabrutynibem z terapią skojarzoną wenetoklaksem z obinutuzumabem. Wnioskodawca zwrócił uwagę na dodatkowe kategorie kosztów, nieuwzględnione w obliczeniach Agencji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z analizy. Dotyczy: refundacji AKA w innych krajach EU i EFTA. Wnioskodawca przedstawił uszczegółowione informacje dot. refundacji AKA w innych krajach. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z analizy.
|
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 133/2021 do zlecenia 143/2021
(Dodano: 01.12.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 133/2021 do zlecenia 143/2021
(Dodano: 06.12.2021 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Phesgo, Pertuzumabum Trastuzumabum, roztwór do wstrzykiwań, 600 mg 600 mg, 1, fiol. 10 ml, Phesgo, Trastuzumabum Pertuzumabum, roztwór do wstrzykiwań, 600 mg 1200 mg, 1, fiol. 15 ml
Wskazanie:
Rak piersi we wczesnym stadium - leczenie neoadjuwantowe, Rak piersi z przerzutami
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.1471.2021.19.AJA PLR.4500.1472.2021.19.AJA; 20.09.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 142/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 142/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 142/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 142/2021
Uzupełnienie do zlecenia 142/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 142/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 26.11.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 142/2021
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 142, analiza OT.4231.46.2021 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Phesgo (pertuzumab + trastuzumab) we wskazaniu: w ramach programu lekowego „Leczenie chorych na raka piersi (ICD-10 C50)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTMIT
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Grzegorz Bartolik |
Dotyczy: użycia słowa „wnioskowane” w kontekście grupy limitowej. Dotyczy: sugestii zasadności dołączenia leku Phesgo do wspólnej grupy limitowej z pertuzumabem. W analizie weryfikacyjnej Agencji nr OT.4351.27.2017 przedstawiono wyniki badania NeoSphere, w którym wykazano IS przewagę terapii PERT+TRAS+Cht nad TRAS+Cht w zakresie uzyskiwania całkowitej odpowiedzi patologicznej (pCR) po leczeniu neoadjuwantowym. Był to jedyny punkt końcowy, dla którego wykazano IS przewagę terapii z dodaniem PERT. Analitycy Agencji zwrócili w AWA uwagę na niepewność zależności między pCR a wynikami długoterminowymi, jak przeżycie bez zdarzeń związanych z chorobą czy przeżycie całkowite. Na niepewność jednoznacznej przewagi terapii PERT+TRAS+Cht nad TRAS+Cht wskazała również Rada Przejrzystości oraz Prezes Agencji w swoich stanowiskach nie rekomendując objęcia refundacją pertuzumabu (Perjeta) i trastuzumabu (Herceptin) w leczeniu neoadjuwantowym HER2+ raka piersi. W analizie weryfikacyjnej Agencji nr AOTMiT-OT-4351-51/2015 przedstawiono wyniki badania CLEOPATRA, w którym wykazano IS przewagę terapii PERT+TRAS+DOC nad terapią TRAS+DOC w zakresie poprawy przeżycia całkowitego u pacjentów z zaawansowanym HER2+ rakiem piersi. Ponadto IS przewagę terapii trójlekowej wykazano również w zakresie takich parametrów jak PFS, ORR i PR. Na znaczną korzyść z dodania PERT do terapii TRAS+DOC wskazała Rada Przejrzystości oraz Prezes Agencji w swoich opiniach. Stanowisko RK było pozytywne co do objęcia refundacją pertuzumabu (Perjeta) w leczeniu zaawansowanego raka piersi, a rekomendacja Prezesa Agencji była negatywna z uwagi na koszt terapii. Ponadto w badaniu FeDeriCa wykazano brak IS różnic miedzy lekiem Phego a terapią PERT IV+TRAS IV, stosowanych w ramach terapii neoadjuwantowej, w zakresie Ctrough PERT w 7. cyklu i Ctrough TRAS w 7. cyklu, a także CRp i odpowiedzi klinicznej. Biorąc powyższe pod uwagę propozycja umieszczenia leku Phesgo we wspólnej grupie limitowej z lekiem Perjeta (pertuzumab) wydaje się niezasadna w kontekście art. 15 ust. 2 pkt. 2. Ponadto jak wskazano w AWA w katalogu B listy refundacyjnej obserwowana jest praktyka tworzenia osobnych grup limitowych również dla substancji czynnych o zbliżonej skuteczności jak np. inhibitory TNF (adalimumab, etanercept, infliksimab, golimumab). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: odniesienia się do art. 5 ustawy refundacyjnej w kontekście wyznaczenia ceny progowej dla leku Phesgo względem pertuzumabu. Zgodnie z art. 5 ustawy refundacyjnej „W przypadku, gdy lek zawiera więcej niż jedną substancję czynną za podstawę obliczeń, o których mowa w art. 4, 6, 7, 9 i art. 13–15, przyjmuje się cenę DDD lub liczbę DDD substancji czynnej zawartej w tym leku o najwyższym koszcie DDD”. Sposób liczenia ceny progowej jest wskazany w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 stycznia 2021 r. i dla przypadku analizowanego w AWA brzmi następująco: § 5 pkt.4. Jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w ust. 3, dopuszcza się przedstawienie oszacowania ceny zbytu netto technologii wnioskowanej, przy którym różnica, o której mowa w ust. 3, jest równa zero, zamiast przedstawienia oszacowania, o którym mowa w ust. 2 pkt 4. Treść ustępu 3 brzmi następująco: W przypadku wykazania terapeutycznej równorzędności wyników zdrowotnych pomiędzy technologią wnioskowaną a technologią opcjonalną dopuszcza się przedstawienie oszacowania różnicy pomiędzy kosztem stosowania technologii wnioskowanej a kosztem stosowania technologii opcjonalnej, zamiast oszacowań, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3. Zgodnie z powyższym w przypadku szacowania progowej ceny zbytu netto dla leku Phesgo należy uwzględnić koszt komparatora a nie wyłącznie koszt pertuzumabu, czyli składowej komparatora. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: oszacowań wnioskodawcy zgodnie z którymi PERT IV+TRAS SC jest terapią o najkorzystniejszym współczynników wyników zdrowotnych do kosztów ich uzyskania (CUR) w leczeniu zaawansowanego raka piersi. W wariancie podstawowym analizy ekonomicznej, przy przyjętych założeniach wnioskodawcy, w leczeniu zaawansowanego raka piersi terapią o najkorzystniejszym CUR była terapia PERT IV+TRAS SC. W oszacowaniach uwzględniono rzeczywiste, aktualne koszty TRAS IV i TRAS SC. Koszty zarówno interwencji jak i komparatorów ściśle zależały od czasu stosowania. W odniesieniu do raportu Agencji nr OT.4320.14.2020 należy mieć na uwadze fakt, iż koszty uwzględnione w powyższym raporcie pochodzą z okresu: marzec 2019 r. - dane DGL, marzec 2020 r. - Obwieszczenie MZ, marzec 2020 r. - komunikat centrali NFZ oraz okresu 01.01.2020r.–15.06.2020r. dla przetargów szpitalnych, tym samym koszty oszacowane w raporcie Agencji mogą być w sytuacji obecnej już nieaktualne. Dane przedstawione na posiedzeniu Rady Przejrzystości dnia 2 sierpnia 2021 r. nie były aktualizowane względem kosztów leków. Ponadto należy wziąć pod uwagę różnice w założeniach między analizą ekonomiczną wnioskodawcy a raportem Agencji, w tym w szczególności w zakresie czasu terapii anty-HER2. Dodatkowo czas trwania terapii zaawansowanego raka piersi jest parametrem obarczonym niepewnością także w analizach wnioskodawcy co zostało podniesione w analizie weryfikacyjnej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: braku w analizie wpływu na budżet scenariusza, w którym refundacją zostają objęte leki biologiczne biorównoważne zawierające pertuzumab i ma miejsce spadek cen pertuzumabu. Warto zauważyć, że w ramach komentarza do analizy wpływu na budżet wnioskodawcy analitycy Agencji zwrócili uwagę na możliwość zaistnienia w przyszłości obniżenia ceny pertuzumabu z powodu wygaśnięcia okresu wyłączności rynkowej leku Perjeta oraz wprowadzenia do refundacji odpowiedników tego leku. Niemniej jest to sytuacja w tym momencie na tyle niepewna, że w ocenie analityków Agencji nie ma konieczności uwzględniania jej w założeniach AWB. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z analizy. Dotyczy: nieprawidłowego opisu substancji czynnej, drogi podania i mocy w wierszu 3 i 4 (strona 70, tabela 34). W kolumnie drugiej tabeli 47 na stronie 70 zamiast Pertuzumab IV (1 fiol. 600 mg) powinno być Trastuzumab SC (1 fiol. 600 mg). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. |
|
2. |
Krzysztof Adamcewicz Przedstawiciel wnioskodawcy |
Dotyczy: bardziej rygorystycznej oceny przez Agencję ryzyka popełnienia błędu systematycznego w badaniu FeDeriCa i PHranceSCa. Abstrahując od etyczności oraz wpływu na zdrowie pacjentek zastosowania podwójnego zaślepienia w badaniu FeDeriCa i PHranceSCa, zdaniem Agencji znajomość przez badaczy i pacjentki terapii, które są stosowane w porównywanych grupach, niesie ze sobą ryzyko wpływu na obiektywność oceny wyników nawet w przypadku stosowania tych samych substancji czynnych. Jest to tym silniejsze, gdy sponsorem badania jest producent leku. Ponadto oceniane punkty końcowe w obu badaniach nie dotyczyły tak obiektywnych kryteriów jak zgon, w przypadku których brak zaślepienia nie może zaburzyć wyniku. Z uwagi na powyższe ryzyko w domenie Detection bias uznano za wysokie. Jednocześnie Agencja nie zgadza się z autorami AKL, że „Nie ma zatem podstaw przypuszczać, by wiedza o stosowanym leczeniu powodowała jakiekolwiek systematyczne różnice w traktowaniu pacjentów porównywanych grup, które mogłyby wpłynąć na zafałszowanie wyników”. Gdyż jest to założenie a nie pewność, stąd ryzyko błędu w domenie Performance bias zostało ocenione przez Agencję za niejasne.. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: dodatkowych ograniczeń do AKL wskazanych w AWA dotyczących braku istotnych klinicznie punktów końcowych ocenianych w badaniach leku Phesgo. Agencja podtrzymuje stanowisko, że ocena miar związanych z długoterminowym wpływem zastosowanego leczenia na życie chorych, takich jak przeżycie bez zdarzeń związanych z chorobą (EFS) czy przeżycie bez wznowy (DFS), ma duże znaczenie w ocenie leków onkologicznych stosowanych w okresie neoadjuwantowym, których to miar istotnych klinicznie zabrakło w badaniach. Jednocześnie Agencja bierze pod uwagę opinię dr Joanny Streb co do istności klinicznej całkowitej odpowiedzi patologicznej, a także specyfikę leczenia neoadjuwantowego oraz samej choroby. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: ograniczeń AKL dotyczących braku badań wnioskowanego leku w zaawansowanym raku piersi oraz braku badań, w których wnioskowany lek porównano z terapią PERT IV+TRAS SC. Agencja podtrzymują powyższe ograniczenia AKL. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: czasu leczenia zaawansowanego raka piersi uwzględnionego w AE i BIA. Przyjmując wyjaśnienia wnioskodawcy dotyczące założeń co do prognozowanego czasu leczenia chorych z zaawansowanym rakiem piersi terapią PERT+TRAS w ramach programu lekowego, Agencja pozostaje na stanowisku, iż parametr ten pozostaje obarczony niepewnością i interpretując wyniki analizy ekonomicznej należy również zwrócić uwagę na wyniki scenariuszy analizy wrażliwości, w których zaadresowano krótszy horyzont czasowy/czas terapii. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: dodatkowego wariantu analizy ekonomicznej przeprowadzonego przez analityków Agencji. Dodatkowy wariant analizy wrażliwości przeprowadzony przez Agencję adresował niepewność co do przyjętego w modelu czasu leczenia zaawansowanego raka piersi. Wariant został przeprowadzony poglądowo, a przyjętą wartość zaczerpnięto z opinii ekspertki klinicznej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: braku wyników analizy wrażliwości dla analizy zbiorczej. Wnioskodawca przedstawił dane, które nie były pokazane w dokumencie word analizy ekonomicznej. Wnioski z analizy wrażliwości dla analizy zbiorczej są zgodne z przedstawionymi danymi. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: wskazania w AWA, że horyzont analizy wpływu na budżet był dłuższy niż okres obowiązywania pierwszej decyzji refundacyjnej. Wnioskodawca przedstawił argumentację przyjętej długości horyzontu czasowego. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: niepewności Agencji co do założonego w analizie wpływu na budżet docelowego udziału leku Phesgo w poszczególnych wskazaniach i szybkości penetracji rynku. Agencja pozostaje na stanowisku, iż przyjęte wartości powyższych parametrów są niepewne. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: komentarza Agencji, iż objęcie refundacją leku Phesgo może ograniczyć wykorzystanie potencjału finansowego związanego z objęciem refundacją odpowiedników leku Perjeta. Jak wskazano już wyżej w odpowiedzi na uwagi Pana Bartolika, zdaniem Agencji w obecnej sytuacji nie ma konieczności uwzględniania w założeniach AWB wejścia do refundacji odpowiedników leku Perjeta. Jednakże w ocenie Agencji istotne jest wskazanie takiej możliwości w przyszłości. . Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: braku dołączonej do wniosku analizy racjonalizacyjnej. Zgodnie z art. 25. ust. 14 pkt. c wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobu medycznego, który nie ma odpowiednika refundowanego w danym wskazaniu zawiera m.in.: analizę racjonalizacyjną, przedkładaną w przypadku gdy analiza wpływu na budżet podmiotu zobowiązanego do finansowania świadczeń ze środków publicznych wykazuje wzrost kosztów refundacji. Z uwagi na powyższe Agencja podtrzymuje swoje zdanie w tym zakresie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. Dotyczy: wnioskodawca przedstawił aktualne informacje dotyczące refundacji/braku refundacji leku Phesgo w innych krajach. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.
|
|
3. |
Joanna Konarzewska-Król Dyrektor Fundacji Onkologicznej Nadzieja |
Dotyczy: wskazania korzyści z podskórnej drogi podania leku Phesgo. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. |
|
4. |
Anna Kupiecka Fundacja Onkocafe-Razem Lepiej |
Dotyczy: wskazania korzyści z zastosowania terapii podskórnych w leczeniu systemowym guzów litych oraz chorób hematoonkologicznych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 134/2021 do zlecenia 142/2021
(Dodano: 01.12.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 134/2021 do zlecenia 142/2021
(Dodano: 06.12.2021 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
EXUFIBER AG , Emplastri antimicrobiotica, opatrunek specjalistyczny, 135 cm², 1 sztuka, kod GTIN: 7323190151219; EXUFIBER AG , Emplastri antimicrobiotica, opatrunek specjalistyczny, 90 cm², 1 sztuka, kod GTIN: 7323190151158; EXUFIBER AG , Emplastri antimicrobiotica, opatrunek specjalistyczny, 45 cm², 1 sztuka, kod GTIN: 7323190151196; EXUFIBER AG , Emplastri antimicrobiotica, opatrunek specjalistyczny, 225 cm², 1 sztuka, kod GTIN: 7323190151189; EXUFIBER AG , Emplastri antimicrobiotica, opatrunek specjalistyczny, 100 cm², 1 sztuka, kod GTIN: 7323190151172; EXUFIBER AG , Emplastri antimicrobiotica, opatrunek specjalistyczny, 25 cm², 1 sztuka, kod GTIN: 7323190151165; EXUFIBER AG , Emplastri antimicrobiotica, opatrunek specjalistyczny, 90 cm², 1 sztuka, kod GTIN: 7323190151202; EXUFIBER AG , Emplastri antimicrobiotica, opatrunek specjalistyczny, 600 cm², 1 sztuka, kod GTIN: 7323190151226
Wskazanie:
Terapia ran przewlekłych z równoczesnym ubytkiem tkankowym (tj. rany głębokie) z cechami infekcji, ze średnim i dużym wysiękiem o różnej etiologii
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2932.2021.2.ELA PLR.4500.2931.2021.2.ELA PLR.4500.2930.2021.2.ELA PLR.4500.2929.2021.2.ELA PLR.4500.2928.2021.2.ELA PLR.4500.2927.2021.2.ELA PLR.4500.2926.2021.2.ELA PLR.4500.2925.2021.2.ELA; 17.09.2021
Zlecenie dotyczy:
przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 141/2021
Analiza kliniczna do zlecenia 141/2021
Analiza ekonomiczna do zlecenia 141/2021
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 141/2021
Uzupełnienie do zlecenia 141/2021
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 141/2021
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 10.12.2021r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 141/2021
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
WS.4230.2.2021 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu wyrobów medycznych Exufiber Ag+ we wskazaniu zgodnym z wnioskiem. | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
dr hab. n. med. |
|
|
2. |
Anna Szwala-Haberko Pielęgniarka |
|
|
3. |
Marcin Malka |
|
|
4. |
Aleksandra Ross |
|
|
5. |
Bogumiła Aziewicz-Gabis |
|
|
6. |
Prof. dr hab. n. med. Tomasz Banasiewicz |
|
|
7. |
Magdalena Szatan |
|
|
8. |
Aleksandra Jakubiak |
|
|
9. |
Andrzej Przewięźlikowski Pielęgniarz |
|
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 138/2021 do zlecenia 141/2021
(Dodano: 16.12.2021 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 138/2021 do zlecenia 141/2021
(Dodano: 04.01.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Wskazanie:
PET z zastosowaniem [18F]F-Cholina we wskazaniach diagnostyka nadczynności przytarczyc
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ASG.741.17.2020.AT; 08.09.2021
Zlecenie dotyczy:
Przygotowaniz rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Wskazanie:
PET z zastosowaniem [18F] FDG we wskazaniach diagnostyka endometrium i raka szyjki macicy
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ASG.741.17.2020.AT; 08.09.2021
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Wskazanie:
PET z zastosowaniem [18F] FDG we wskazaniach diagnostyka guzów neuroendokrynnych
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ASG.741.17.2020.AT; 08.09.2021
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Wskazanie:
PET z zastosowaniem 18F-Fluciklowin we wskazaniach diagnostyka raka prostaty
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ASG.741.17.2020.AT; 08.09.2021
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Wskazanie:
PET z zastosowaniem [18F]FDG we wskazaniach diagnostyka zespołów paranowotworowych
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ASG.741.17.2020.AT; 08.09.2021
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Wskazanie:
PET z zastosowaniem [18F]FDG we wskazaniach diagnostyka schorzeń o podłożu zapalnym
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ASG.741.17.2020.AT; 08.09.2021
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Wskazanie:
PET/MRI z zastosowaniem [18F] FDG we wskazaniach kardiologicznych (dotyczy oceny żywotności mięśnia sercowego, zapalenia mięśnia sercowego, sarkoidozy, nowotworu serca)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ASG.741.17.2020.AT; 08.09.2021
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 46/2022 do zlecenia 134/2021
(Dodano: 25.05.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 53/2022 do zlecenia 134/2021
(Dodano: 01.06.2022 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Wskazanie:
PET/MRI z zastosowaniem [18F] FDG lub 18F-florbetapir, lub 18F-flutemetamol, lub 18F- florbetaben we wskazaniach neurologicznych (dotyczy chorób onkologicznych OUN, padaczki, chorób otępiennych)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
ASG.741.17.2020.AT; 08.09.2021
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej Pozytonowej Tomografii Emisyjnej
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 45/2022 do zlecenia 133/2021
(Dodano: 25.05.2022 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 52/2022 do zlecenia 133/2021
(Dodano: 01.06.2022 r.)