Materiały 2024
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Weryfikacja i aktualizacja rekomendacji nr 126/2018 z dnia 7 grudnia 2018 r. Prezesa Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w sprawie zasadności kwalifikacji świadczenia opieki zdrowotnej „1.Inwazyjna diagnostyka przedoperacyjna celem lokalizacji ogniska padaczkorodnego – umieszczenie elektrod wewnątrzczaszkowych celem długoterminowego monitorowania wideo-EEG; 2. Zabieg operacyjny usunięcia ogniska padaczkorodnego (jeden zabieg) ze śródoperacyjnym monitorowaniem EEG, tzw. elektrokortykografia z równoczesnym monitorowaniem funkcjonalnym mózgu (MEP, SSEP, BAEP, wybudzeniowo funkcja mowy); we wskazaniu padaczka (ICD-10: G40.0, G40.1, G40.2)” jako świadczenia gwarantowanego z zakresu leczenia szpitalnego oraz raportu nr WS.430.7.2018.
Wskazanie:
padaczka (ICD-10: G40.0, G40.1, G40.2)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n pkt 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
DLG.742.35.2023.MGL; 27.02.2024
Zlecenie dotyczy:
weryfikacji i aktualizacji rekomendacji oraz raportu
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 56/2024 do zlecenia 30/2024
(Dodano: 30.04.2024 r.)
Raport Agencji:
Raport 30/2024
(Dodano: 06.05.2024 r.)
Opinia Prezesa:
REK 8/2024 do zlecenia 30/2024
(Dodano: 06.05.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
MCT Oil, płyn doustny
Wskazanie:
padaczka lekooporna, deficyt transportera glukozy GLUT-1
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45341.1450.2023.1.AB; 14.03.2024
Zlecenie dotyczy:
zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 42/2024 do zlecenia 29/2024
(Dodano: 02.05.2024 r.)
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 06.05.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 044/2024 do zlecenia 29/2024
(Dodano: 09.05.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Tezspire, Tezepelumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 210 mg, GTIN: 05000456075725
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2368.2023.15.RBO; 11.03.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 28/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 28/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 28/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 28/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 28/2024
Aneks do zlecenia 28/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 28/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17.05.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 28/2024
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 45/2024 do zlecenia 28/2024
(Dodano: 23.05.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 47/2024 do zlecenia 28/2024.
(Dodano: 06.06.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Chenodeoxycholic acid Leadiant, Acidum chenodeoxycholicum, kapsułki 250 mg
Wskazanie:
żółtakowatość mózgowo-ścięgnista
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.394.2024.2.KSz; 12.03.2024
Zlecenie dotyczy:
zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację produktów leczniczych
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 41/2024 do zlecenia 27/2024
(Dodano: 02.05.2024 r.)
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 10.05.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja do zlecenia MZ nr 27/2024 (Chenodeoxycholic acid Leadiant).
(Dodano: 20.05.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Xeljanz, Tofacitinibum, Tabletki powlekane, 5 mg, 56, tabl., GTIN: 05907636977100; Xeljanz, Tofacitinibum, Roztwór doustny, 1 mg/ml, 250, ml, GTIN: 05415062388723
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2355.2023.11.RBO PLR.4500.2356.2023.10.RBO; 28.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 26/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 26/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 26/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 26/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 26/2024
Uzupełnienie do zlecenia 26/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 26/2024
Errata do Analizy weryfikacyjnej Agencji do zlecenia 26/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 31.05.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 26/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.423.1.12.2024 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Xeljanz (tofacytynib) w ramach programu lekowego: „Leczenie chorych z aktywną postacią reumatoidalnego zapalenia stawów i młodzieńczego idiopatycznego zapalenia stawów (ICD-10: M05, M06, M08)”. |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Dagmara Samselska Prezes Zarządu AMICUS Fundacja Łuszczycy i ŁZS |
Rozdział 11, strona 76 |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 48/2024 do zlecenia 026/2024
(Dodano: 05.06.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 51/2024 do zlecenia 026/2024
(Dodano: 06.06.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Wydanie rekomendacji w sprawie kwalifikacji świadczeń opieki zdrowotnej jako świadczeń gwarantowanych w zakresie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej: Aminokwasy rozgałęzione w „suchej” kropli krwi - brak kodu ICD-9,; Profil aminokwasów w osoczu/surowicy lub moczu - brak kodu ICD-9; Profil aminokwasów i acylokarnityn w „suchej” kropli krwi - brak kodu ICD-9; Profil kwasów organicznych w moczu GC/MS - brak ICD-9; Bursztynyloaceton w „suchej” kropli krwi - brak kodu ICD-9; Homocysteina całkowita, kwas metylomalonowy i kwas metylocytrynowy w „suchej” kropli krwi - brak kodu ICD-9; Pteryny w moczu - brak kodu ICD-9
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
DLG.741.55.2023.MN; 29.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 30/2024 do zlecenia 25/2024
(Dodano: 19.04.2024 r.)
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 26.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja do zlecenia MZ nr 25/2024
(Dodano: 26.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Adiazine, Sulfadiazinum, tabletki 500 mg oraz Sulfadiazina Reig Jofre, Sulfadiazinum, tabletki 500 mg
Wskazanie:
toksoplazmoza wrodzona, toksoplazmoza oczna, toksoplazmoza ośrodkowego układu nerwowego w przebiegu zakażenia HIV
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.246.2024.3.KSz; 29.02.2024
Zlecenie dotyczy:
zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację produktów leczniczych
Raport Agencji:
OT.4211.4.2024 Adiazine / Sulfadiazina Reig
(Dodano: 14.05.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 39/2024 do zlecenia 024/2024
(Dodano: 26.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 41/2024 do zlecenia 24/2024.
(Dodano: 17.05.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Tecartus, breksukabtagen autoleucel, dyspersja do infuzji, 0,4 – 2 × 10^8 komórek, 1, worek 68 ml, kod GTIN: 05909991460662
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2178.2023.19.PRU; 29.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 23/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 23/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 23/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 23/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 23/2024
Uzupełnienie do zlecenia 23/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 23/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 14.06.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 23/2024
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 58/2024 do zlecenia 23/2024
(Dodano: 19.06.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja nr 61/2024 do zlecenia 23/2024
(Dodano: 21.06.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Petinimid, Ethosuximidum, syrop 50 mg/ml;Petnidan/Petnidan Saft, Ethosuximidum, syrop 50 mg/ml,
Wskazanie:
padaczka, padaczka lekooporna, padaczka z napadami nieświadomości
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.19.2024.2.KB; 04.03.2024
Zlecenie dotyczy:
zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację produktów leczniczych
Raport Agencji:
OT.4211.5.2024
(Dodano: 24.04.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 31/2024 do zlecenia 22/2024
(Dodano: 19.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 33/2024 do zlecenia 22/2024
(Dodano: 24.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Evrysdi, Risdiplamum, Proszek do sporządzania roztworu doustnego, 0,75 mg/ml, 1, butelka, 80 ml, kod GTIN: 07613326029896
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2360.2023.16.JWI; 26.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 21/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 21/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 21/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 21/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 21/2024
Uzupełnienie do zlecenia 21/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 21/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 31.05.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 21/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.423.1.11.2024 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Evrysdi (rysdyplam) we wskazaniu: „Leczenie chorych na rdzeniowy zanik mięśni (ICD-10: G12.0, G12.1)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Agnieszka Głowacka - Biogen Poland Sp. z o.o. |
Rozdz. 3.1.1 - dotyczy skuteczności leczenia rysdyplamem W uwadze zaznaczono brak długoterminowych danych dot. skuteczności RYS z rzeczywistej praktyki klinicznej dla znaczącej grupy chorych, konieczność wzięcia pod uwagę okresu półtrwania poprzedniego leku w przypadku danych dotyczących chorych zmieniających terapię z NUS na RYS oraz brak istotności statystycznej dla wyników RYS dla niektórych punktów końcowych wśród pacjentów leczonych >5 lat. Zdaniem wnoszącego uwagi, najnowsze dane z badania SUNFISH po 48 mies. leczenia, budzą wątpliwości odnośnie do skuteczności RYS u dzieci >5 r.ż. |
|
2. |
Prof. Katarzyna Kozłowska - członek Zarządu Głównego PTChNM |
Rozdz. 4.1.1 - dotyczy uwagi analityków Agencji w zakresie zgodności populacji ujętej w analizach z populacją wnioskowaną. W uwadze wskazano, które populacje mogłyby skorzystać na rozpoczęciu refundacji RYS w analizowanym wskazaniu oraz którzy chorzy są obecnie pozbawieni możliwości leczenia RYS. Wg zgłaszającej uwagi wśród tych chorych RYS wykazuje wysoką skuteczność. |
|
3. |
Prof. Katarzyna Kotulska-Jóźwiak - Przewodnicząca Zespołu Koordynacyjnego ds. Leczenia Chorych na Rdzeniowy Zanik Mięśni. |
Uwaga ogólna W uwadze zgłoszono propozycje zmian zapisów dotyczących zamiany leczenia z NUS na RYS |
|
4. |
Prof. Magdalena Chrościńska-Krawczyk |
Uwaga dotycząca proponowanych kryteriów kwalifikacji pacjentów do PL B.102. Wg zgłaszającej uwagę, dostępne wyniki wskazują, że skuteczność leczenia RYS mierzona w skalach MFM-32, RULM i HFMSE zmniejsza się wraz z wiekiem i masą ciała pacjentów, w związku z czym nie jest zasadne udostępnianie terapii RYS w I linii leczenia dla tak szerokiej populacji jak wnioskowana. Natomiast dane odnoszące się do stosowania NUS wskazują na stabilne stężenie leku w płynie mózgowo-rdzeniowym, niezależnie od wieku i masy ciała, co może zapewnić efekt działania leku niezależnie od masy pacjenta. |
|
5. |
Krzysztof Adamcewicz - Roche |
Rozdz. 4.1.1 oraz 4.1.4 dotyczy komentarzy zamieszczonych w AWA dotyczących skuteczności RYS w analizowanych subpopulacjach W uwadze wnioskodawca podkreślił, iż analizowana populacja zawiera się w populacji zarejestrowanej, a tym samym dowody przedstawione w AKL pozwalają wnioskować o skuteczności wnioskowanej terapii. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 49/2024 do zlecenia 021/2024
(Dodano: 05.06.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja nr 52/2024 do zlecenia MZ nr 21/2024
(Dodano: 13.06.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Calcort, Deflazacort, tabletki 6 mg,
Wskazanie:
zespół nerczycowy, autoimmunologiczne zapalenie wątroby
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.278.2024.1.KB; 26.02.2024
Zlecenie dotyczy:
zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego
Raport Agencji:
OT.4211.3.2024
(Dodano: 11.04.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 27/2024 do zlecenia 20/2024
(Dodano: 04.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 29/2024 do zlecenia 20/2024
(Dodano: 11.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Columvi, Glofitamabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 10 mg, 1 fiol. 10 ml, kod GTIN: 07613326068468, Columvi, Glofitamabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 2,5 mg, 1 fiol. 2,5 ml, kod GTIN: 07613326068871,
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2358.2023.23.PRU PLR.4500.2359.2023.23.PRU; 23.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 19/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 19/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 19/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 19/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 19/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 25.04.2024 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 19/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.423.1.10.2024 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Columvi (glofitamab) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych na chłoniaki B-komórkowe (ICD-10: C82, C83, C85)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Krzysztof Adamcewicz Roche Polska sp. z o.o. |
Uwaga 1 dotyczy obliczeń własnych Agencji w analizie wpływu na budżet i analizie ekonomicznej Agencja dokłada wszelkich starań, aby zapewnić równe traktowanie podmiotów na każdym etapie postępowania. Informacje o rzeczywistych RSS są wykorzystywane do obliczeń własnych natychmiast po ich otrzymaniu. W przypadku leki Tepkinly informacje o rzeczywistych RSS uzyskane z MZ zostały wykorzystywane do obliczeń własnych na etapie wydania rekomendacji Prezesa Agencji. Przedmiotowe informacje zostały bowiem uzyskane z MZ po zakończeniu pracy nad analizą weryfikacyjną Agencji. XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX |
|
2. |
Elżbieta Kozik Polskie Amazonki Ruch Społeczny |
Uwaga 1 dotyczy stanowiska ws. możliwości objęcia refundacją wnioskowanej technologii Prezes stowarzyszenia podkreśla, że każdego roku odnotowuje się ok. 1500 osób z rozpoznaniem DLBCL a u blisko 30-40% pacjentów odnotowuje się oporność na leczenie lub nawrót choroby. Prezes przedstawia pozytywne stanowisko wobec refundacji produktu leczniczego Columvi zaznaczając, że oprócz istotnych korzyści klinicznych lek ten może być stosowany w monoterapii i dodatkowo czas terapii jest ograniczony do 12 cykli. Lek byłby odpowiedzią na niezaspokojone potrzeby pacjentów z DLBCL, którzy zostali poddani co najmniej 2 liniom leczenia. |
|
3. |
Maria Szuba Stowarzyszenie Przebiśnieg |
Uwaga 1 dotyczy stanowiska ws. możliwości objęcia refundacją wnioskowanej technologii Przewodnicząca stowarzyszenia podkreśla zasadność refundacji wnioskowanej terapii mając na uwadze korzyść kliniczną, możliwość szybkiego podjęcia leczenia i niższe koszty w stosunku do terapii CAR-T. |
|
4. |
Łukasz Rokicki Fundacja CARITA |
Uwaga 1 dotyczy stanowiska ws. możliwości objęcia refundacją wnioskowanej technologii Prezes fundacji wskazuje, że refundacja wnioskowanej technologii powinna być traktowana priorytetowo. |
|
5. |
dr n. med. Michał Witkowski Fundacja Na Rzecz Pomocy Chorym Na Białaczki |
Uwaga 1-6 dotyczą stanowiska ws. możliwości objęcia refundacją wnioskowanej technologii Prezes fundacji podkreśla istotną korzyść kliniczną i ekonomiczną wnioskowanej terapii. |
|
6. |
Anna Kupiecka Fundacja ONKOCAFE |
Uwaga 1 dotyczy stanowiska ws. możliwości objęcia refundacją wnioskowanej technologii Prezes fundacji podkreśla, że w terapii DLBCL istotny jest czas (szybki postęp choroby) a terapia wnioskowaną technologią umożliwia szybkie wdrożenie leczenia. |
|
7. |
|
|
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 40/2024 do zlecenia 19/2024
(Dodano: 02.05.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 42/2024 do zlecenia 19/2024
(Dodano: 06.05.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Lupkynis, Voclosporinum, Kapsułki miękkie, 7,9 mg, 180, kaps., GTIN: 05038256999927
Wskazanie:
w kategorii „w aptece na receptę w całym zakresie zarejestrowanych wskazań i przeznaczeń”, we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2122.2023.10.RBO; 01.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 18/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 18/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 18/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 18/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 18/2024
Aneks do zlecenia 18/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 18/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 19.04.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 18/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.423.0.1.2024 | |||
---|---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją leku Lupkynis (woklosporyna) we wskazaniu: w połączeniu z mofetylu mykofenolanem w leczeniu dorosłych pacjentów z czynną nefropatią toczniową klasy III, IV lub V (w tym mieszaną klasą III/V i IV/V). | |||
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
STATUS
| |
Michał Opuchlik |
Roz. 3.6, str. 27; Roz. 4.1.1, str. 29; Roz. 4.1., str. 40; Roz. 5.3, str. 75; Roz. 6.3, str. 84, 85, 86; Roz. 11, str. 94; Roz. 12, str. 98. Roz. 4.1.3.2, str. 39-40 Przedstawiono uwagi do czterech ograniczeń badań wskazanych przez analityków Agencji w ramach analizy klinicznej. Ad.1 W uwadze podano wyjaśnienia dotyczące stosowania MMF przed randomizacją i włączeniem do badania AURORA 1. Wskazano również, iż wyniki nie były statystycznie istotne w podgrupie pacjentów niestosujących MMF w badaniu przesiewowym, przy czym wartości parametru OR nadal wskazywały na przewagę VCS w porównaniu z ramieniem kontrolnym. Niemniej, zdaniem analityków, fakt, iż w badaniu nie przedstawiono informacji o czasie trwania i skuteczności wcześniejszej terapii MMF brak jest możliwość jednoznacznego stwierdzenia, iż populacja włączona do badania była homogeniczna. Ad. 2. Uwaga dotycząca ograniczenia xxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x. x xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx x xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xx xxx, xxxx x xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx, x xxxxx xxxxxxxxxx xxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxx. xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx w xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx, x xxxxx xxxxxxxxxx xxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxx. xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx w xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx, x xxxxx xxxxxxxxxx xxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxx. xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx w xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Ad. 3. Uwaga dotycząca komentarza analityków Agencji odnoszącego się do braku danych dotyczących punktów końcowych związanych czasem przeżycia lub wydolnością nerek. W uwadze podkreślono istotność kliniczną punktów końcowych uwzględnionych we włączonych badaniach. Nalży zaznaczyć, że komentarzu analityków Agencji nie podważano kwestii istotności klinicznej uwzględnionych punktów końcowych. Ponadto, komentarz przedstawiony w AWA zawiera doprecyzowanie wskazujące na brak danych np. w zakresie długoterminowego wpływu stosowania leczenia na uniknięcie konieczności dializ czy przeszczepów nerek. Ad. 4. Uwaga dotycząca komentarza analityków Agencji odnoszącego się do braku oceny aktywności LN i pozanerkowej aktywności tocznia rumieniowatego układowego w badaniu AURORA 1. W uwadze przedstawiono wystarczające wyjaśnienia wskazujące, iż ocenę aktywności choroby przedstawiono w oparciu wyniki kwestionariusza SELENA-SLEDAI. Uwagi nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Roz. 4.2.1.2, str. 53 Komentarz do ogólnej prezentacji wyników bezpieczeństwa w AWA Lupkynis. Wskazano m.in., że woklosporyna cechuje się profilem bezpieczeństwa porównywalnym do stosowanych obecnie terapii i nie wymaga monitorowania stężenia leku we krwi. Przedstawiono dodatkowe wyjaśnienia do wskazanej w AWA informacji o IS częstszym występowaniu SAE, TEAE prowadzących do zgonu w grupie stosującej VCS (badanie AURA-LV). Zwrócono uwagę, iż w badaniu AURA-LV wskazane różnice wynikają m.in. z faktu, że większość chorych z ośrodków w Bangladeszu, Filipinach i Sri-Lance, gdzie raportowano większość zgonów, została zrandomizowana do ramienia VCS+MMF, wyłącznie z przyczyn losowych. Zaznaczono również, że nie zgłoszono żadnego zgonu związanego z leczeniem woklosporyną. W przypadku raportowanych TEAE związanych z leczeniem wskazano na ich łagodne lub umiarkowane nasilenie. Zaznaczono również stabilizacje poziomu eGFR w trakcie kontynuacji leczenia. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Strona 75, Tabela 41 W odpowiedzi na komentarz analityków Agencji dotyczący braku pełnego uzasadnienia dla wykorzystania w oszacowaniu użyteczności z publikacji Jesky 2016 i Lee 2005, przedstawiono uzupełnienie informacji wskazujące na zasadność uwzględnionych danych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA Roz. 4.1.3.2, str. 39-40; Roz. 5.3, str. 75, 76; Roz. 6.3, str. 84 W uwadze odniesiono się do komentarzy analityków dotyczących zasadności uwzględnienia w ramach analizy ekonomicznej i analizy wpływu na budżet dłuższego niż 2-3 letniego czasu zastosowania VCS. Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z wytycznymi KDIGO 2024 maksymalny czas stosowania CNI (w okresie indukcji i podtrzymania) wynosi łącznie 3 lata. Jednocześnie w wytycznych podano też informację, że schematy z CNI mogą być stosowano w terapii podtrzymującej 2-3 lata. Wytyczne te zostały oparte na danych z badań klinicznych. Niemniej, biorąc pod uwagę opinie eksperckie, w których wskazano m.in. na możliwość kontynuacji leczenia zazwyczaj przez co najmniej 3 lata po uzyskaniu odpowiedzi, warianty uwzględniające dłuższy czas stosowania terapii powinny zostać przedstawione w analizach. Podobnie w przypadku reindukcji leczenia. Należy również zaznaczyć, iż w przypadku refundacji aptecznej, której dotyczy wniosek brak jest kryteriów zakończenia leczenia w określonym przedziale czasowym. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Rozdz. 9, str. 90 W uwadze przekazano uzupełnienie danych dotyczących rekomendacji refundacyjnych. Wskazano na pozytywne rekomendacje uzyskane w 9 krajach: Austrii, Anglii i Walii (NICE), Finlandii, Hiszpanii, Luksemburgu, Szkocji (SMC), Szwajcarii, Szwecji oraz Włoszech (na podstawie tych samych dowodów co wykorzystane w przedmiotowej analizie). Przy czym nie podano odniesień źródłowych do wymienionych rekomendacji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
|
Rozpatrzono |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 32/2024 do zlecenia 018/2024
(Dodano: 26.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja nr 34/2024 do zlecenia 18/2024
(Dodano: 30.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Tepkinly, Epcoritamabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 4 mg/0,8 ml, 1 fiolka 0,8 ml, kod GTIN: 08054083026503,Tepkinly, Epcoritamabum, Roztwór do wstrzykiwań, 48 mg, 1 fiolka 0,8 ml, kod GTIN: 08054083026497
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2125.2023.21.PRU; PLR.4500.2126.2023.21.PRU; 06.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 17/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 17/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 17/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 17/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 17/2024
Uzupełnienie do zlecenia 17/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 17/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 18.04.2024 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 17/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.423.1.9.2024 | |||
---|---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Tytuł analizy weryfikacyjnej Wniosek o objęcie refundacją leku Tepkinly (epkorytamab) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych na chłoniaki B-komórkowe (ICD-10: C82, C83, C85)” | |||
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
STATUS
| |
Łukasz Rokicki |
Uwaga: |
Rozpatrzono | ||
Michał Witkowski |
W uwagach przedstawiono opinię na temat oszacowania liczebności populacji docelowej oraz korzyści wynikające z zastosowania skutecznego leczenia dla pacjentów z wnioskowanym wskazaniem. |
Rozpatrzono | ||
Tomasz Wróbel |
W uwagach przedstawiono możliwości leczenia pacjentów we wnioskowanym wskazaniu, ograniczenia wynikające z zastosowania terapii CAR-T oraz zasadność refundacji epkorytamabu. Przedstawiono również podsumowanie rekomendacji NCCN 2024 dotyczących leczenia DLBCL. |
Rozpatrzono | ||
Roman Markowski |
Uwaga 1 |
Rozpatrzono | ||
Aleksandra Butrym |
W uwadze przedstawiono ograniczenia wynikające z zastosowania terapii CAR-T oraz zasadność refundacji epkorytamabu. |
Rozpatrzono | ||
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym terminie poprawnie wypełnionych dokumentów, podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 38/2024 do zlecenia 017/2024
(Dodano: 24.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja do zlecenia MZ nr 17/2024
(Dodano: 06.05.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Dupixent, Dupilumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 300 mg (150 mg/ml), 2, amp. -strzyk. 2 ml z osłonką na igłę, GTIN: 05909991341435;Dupixent, Dupilumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 200 mg (175 mg/ml), 2, amp. -strzyk. 1,14 ml, GTIN: 05909991404741,
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2041.2023.11.RBO; PLR.4500.2042.2023.10.RBO; 06.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 16/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 16/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 16/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 16/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 16/2024
Uzupełnienie do zlecenia 16/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 16/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 18.04.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 16/2024
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 33/2024 do zlecenia 016/2024
(Dodano: 24.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacji nr 35/2024 do zlecenia MZ nr 16/2024.
(Dodano: 26.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Keytruda, Pembrolizumabum, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 25 mg/ml, 4 ml, GTIN: 05901549325126
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2124.2023.13.EBI; 05.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 15/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 15/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 15/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 15/2024
Uzupełnienie do zlecenia 15/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 15/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 19.04.2024.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 15/2024
Komentarz do uwag
Nr uwagi
|
Komentarz
|
---|---|
Uwaga nr 1 |
|
Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych (niewpłynięcie do Agencji oryginału w wymaganym terminie). |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 37/2024 do zlecenia 015/2024
(Dodano: 24.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja do zlecenia 015/2024
(Dodano: 30.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Bimzelx, Bimekizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 160 mg/ml, 1, ml, GTIN: 05413787222452
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2301.2023.13.RBO; 05.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 14/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 14/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 14/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 14/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 14/2024
Uzupełnienie do zlecenia 14/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 14/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 19.04.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 14/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 14/2024, analiza OT.423.1.5.202 | |||
---|---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Bimzelx (Bimekizumabum) w ramach programu lekowego B.82: „Leczenie chorych z spondyloartropatią (SpA) bez zmian radiograficznych charakterystycznych dla ZZSK (ICD-10: M46.8) | |||
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
STATUS
| |
Jolanta Siporska UCB Pharma Sp. z o.o. |
Uwaga dot. zapisów programu lekowego nt. oceny odpowiedzi na leczenie po 6 miesiącach skonfrontowanej z zapisami z charakterystyki produktu lekowego oraz wytycznych.. Uwaga dotyczy oceny badań w skali Jadad. PW analizie klinicznej w istocie znalazł się opis metodyki badań, ale brak jest adnotacji o punktacji za odpowiedzi na poszczególne pytania w skali Jadad Uwagi nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy braku porównania z terapią standardową. Porównanie z terapią standardową po niepowodzeniu wszystkich dostępnych technologii, w ocenie analityków Agencji, powinna mieć miejsce, jednakże dostępne dane kliniczne nie pozwalają na przeprowadzenie takiej oceny (badania kliniczne prowadzono w populacji nieleczonej lub leczonej ograniczoną liczbą technologii). Uwaga dot. „wsadu klinicznego do analizy” jest zasadny, ponieważ przedstawione dane nie mogą stanowić podstawy do oceny technologii po niepowodzeniu kilku linii leczenia. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy zastosowanej techniki analitycznej. Analitycy podtrzymują, iż dla części komparatorów technika analizy minimalizacji kosztów jest niezasadna, co argumentowano w przytoczonym fragmencie. Należy wskazać, iż brak wyniku dla konkretnego porównania nie stanowi o braku różnic (Altman 1995), ponieważ, jak wskazano w analizie, heterogeniczność badań włączonych do analizy nie pozwoliła na ocenę danego punktu końcowego. Niemniej należy zwrócić uwagę, iż dla porównania z certolzumabem różnice dla kluczowych parametrów oceny były istotnie statystycznie różne a dla porównań z iksekizumabem większości wyników nie raportowano. Altman DG, Bland JM. Absence of evidence is not evidence of absence. BMJ. 1995 Aug 19;311(7003):485. doi: 10.1136/bmj.311.7003.485. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA Uwaga dotyczy założeń o skuteczności technologii i jakości badań włączonych do analizy klinicznej. W uwadze nie odniesiono się do braku wyników dla oceny punktów końcowych, które mogą mieć istotny wpływ na ocenę względnej skuteczności technologii oraz na stwierdzone różnice w skuteczności klinicznej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy horyzontu czasowego analizy. W uwadze zwrócono uwagę na kosztochłonność terapii w horyzoncie dożywotnim. Nie można się zgodzić z przedstawionym argumentem, iż główny koszt technologii generowany jest w okresie początkowym horyzontu analizy, Należy zaznaczyć, że większość porównywanych opcji terapeutycznych generuje istotne koszty w początkowym okresie ze względu na schemat terapii (dawki nasycające i podtrzymujące), natomiast bimekizumab stosowany jest w dawce jednolitej, bez okresu nasycającego, czyli w dłuższym horyzoncie jego kosztochłonność się nie zmienia, natomiast kosztochłonność większości komparatorów po okresie początkowym jest niższa niż początkowa. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy cytowanej analizy farmakoekonomicznej przeprowadzonej w Wielkiej Brytanii przez NICE. Analitycy Agencji podtrzymują opinię dot. włączonej publikacji – publikacja zasadna jest dla ograniczonej grupy leków i nie uzasadnia zastosowanej techniki dla wszystkich ocenianych komparatorów. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy porównania z iksekizumabem. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko dotyczące cytowanego komentarza, akcentując cytowaną w jednym z ww. podpunktów publikację Altman 1995. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy porównania z BSC i struktury modelu ekonomicznego. Analitycy Agencji przyjmują uwagę, iż model uwzględniający 5 linii terapii byłby nieweryfikowalny. Jest to ograniczenie struktury zaproponowanego modelu. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy horyzontu analizy. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy struktury modelu farmakoekonomicznego (progresja choroby). Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko dla cytowanego ograniczenia, co przedstawiciel wnioskodawcy również podkreślił. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy przepływu pacjenta w modelu w całym horyzoncie analizy, z uwzględnieniem kilku możliwych technologii opcjonalnych. Agencja podtrzymuje stanowisko dotyczące celowości prezentowanych danych, w tym oszacowań przeprowadzonych w rozdziale 5.3.4. AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy danych o skuteczności klinicznej technologii wnioskowanej. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko przedstawione w cytowanym fragmencie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga stanowi uwagę do odsetka mężczyzn w analizie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy stratyfikacji wyników według płci. Uwaga potwierdza ograniczenie wskazane przez analityków Agencji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy częstości występowania zdarzeń niepożądanych. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko przedstawione w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy śmiertelności pacjentów z ZZSK. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko dot. stwierdzonego ograniczenia. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy kosztu wnioskowanej technologii. Ze względu na formułę szacowania progowej ceny zbytu netto zgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy o refundacji komentarz nie ma wpływu na wnioskowanie z AWA, natomiast może mieć wpływ na decyzję refundacyjną, dlatego w opinii analityków Agencji wskazane ograniczenie jest zasadne. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy kosztu komparatorów. Analitycy Agencji zgadzają się z uwagą przedstawiciela wnioskodawcy.. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy uwzględnienia prezentacji zawierającej 2 wstrzykiwacze leku Bimzelx. Analitycy Agencji podtrzymują opinię, iż uwzględnienie aktualnie dostępnej prezentacji leku w postaci 2 wstrzykiwaczy jest istotne dla celów decyzji refundacyjnej, mimo iż nie dotyczy przedmiotu wniosku refundacyjnego. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy kosztów leczenia zdarzeń niepożądanych oraz kosztów pośrednich Analitycy Agencji zgadzają się ze stanowiskiem przedstawiciela wnioskodawcy przy założeniu akceptacji modelu farmakoekonomicznego. Analiza z perspektywy społecznej, w przypadku problemów zdrowotnych mających wpływ na jakość życia może mieć dodatkowy, istotny wpływ na wnioskowanie, co było zamiarem podkreślenia w cytowanym ograniczeniu. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Analitycy Agencji podtrzymują opinię dot. ograniczeń. Należy wskazać, iż dane dotyczące HSU powinny dotyczyć populacji lokalnej. W przypadku przeprowadzonej analizy nie ma to istotnego znaczenia (wartość HSU mogłaby wynosić 1 – vide analiza kosztów-efektywności), jednakże w przypadku uwzględnien Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy cytowanych wartości użyteczności dla stanu zdrowia uwzględnionego w analizie. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko przedstawione w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwaga dotyczy struktury modelu i wyników analizy przeprowadzonej przez Agencję. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko przedstawione w AWA. Należy zaznaczyć, iż praktyka kliniczna, ze względu na personalizację leczenia, a także brak odpłatności ze strony pacjenta nie powinny mieć wpływu na efektywność kosztową technologii. Dlatego porównanie uwzględniające ocenę schematów wieloliniowych w danym problemie zdrowotnym, tj. bez stricte określonej ścieżki terapeutycznej, wnosi więcej niepewności do wnioskowania niż metoda zaproponowana w modelu wnioskodawcy. Uwaga ma ograniczony wpływ na wnioskowanie z AWA, w części dot. analizy podstawowej. Nie ma wpływu na wnioskowanie dot. oszacowań AOTMiT. Uwaga dotyczy struktury modelu i zastosowanej metody analizy. Analitycy Agencji podtrzymują opinię przedstawioną w cytowanym fragmencie, która stanowi komentarz do analizy wnioskodawcy. Uwaga odnosi się do informacji przedstawionych w rozdziale „Warunki objęcia refundacją w innych państwach”. W AWA przedstawione dane przekazane przez wnioskodawcę we wniosku refundacyjnym. W uwadze przedstawiono aktualniejsze informacje. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.
|
Rozpatrzono |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 34/2024 do zlecenia 014/2024
(Dodano: 24.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja nr 36/2024 do zlecenia 14/2024
(Dodano: 30.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Bimzelx, Bimekizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 160 mg/ml, 1, ml, GTIN: 05413787222452
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2298.2023.11.RBO; 05.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 13/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 13/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 13/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 13/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 13/2024
Uzupełnienie do zlecenia 13/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 13/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 18.04.2024 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 13/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.423.1.4.2024 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Bimzelx (bimekizumab) we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego B.36. „Leczenie chorych z aktywną postacią zesztywniającego zapalenia stawów kręgosłupa (ZZSK) (ICD-10: M45)” Analiza weryfikacyjna. | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone
|
|||
1. |
Jolanta Siporska |
Uwaga nr 1 do „Str. 15, rozdział 3.1.2.2. oraz str. 33, Tabela 15” |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 35/2024 do zlecenia 013/2024
(Dodano: 24.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 37/2024 do zlecenia 13/2024.
(Dodano: 30.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Bimzelx, Bimekizumabum, Roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 160 mg/ml, 1, ml, GTIN: 05413787222452
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2286.2023.11.RBO; 05.02.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 12/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 12/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 12/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 12/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 12/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 12/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 18.04.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 12/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 12/2024, analiza nr OT.423.6.2024 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Bimzelx (bimekizumab) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych z łuszczycowym zapaleniem stawów (ICD-10: L40.5, M07.1, M07.2, M07.3)” | ||
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
| |
Rozpatrzone
|
|||
Jolanta Siporska VEDIM sp. z o.o. |
|
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 36/2024 do zlecenia 012/2024
(Dodano: 24.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja nr 38/2024 do zlecenia 12/2024
(Dodano: 30.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Repozycja i unieruchomienie zwichniętego zęba lub grupy zębów oraz zdjęcie szyny nazębnej przy wymianie lub zakończeniu leczenia
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
DLG.781.1.2024.TK; 19.01.2024
Zlecenie dotyczy:
Wydania rozszerzonej rekomendacji
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 12.02.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 10/2024 do zlecenia 11/2024
(Dodano: 09.02.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 11/2024/2023 do zlecenia 011/2024
(Dodano: 12.02.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
UCD Trio, UCD Anamix Infant, UCD Anamix Junior u pacjentów pediatrycznych oraz UCD Amino 5 u pacjentów pediatrycznych i dorosłych
Wskazanie:
deficyt transkarbamylazy ornitynowej, deficyt syntazy karbamylofosforanu 1, cytrulinemia, argininobursztynuria
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45341.1350.20232.KSz; 25.01.2024
Zlecenie dotyczy:
Zbadania zasadności wydawania zgód na refundację środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 03.04.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 22/2024 do zlecenia 10/2024
(Dodano: 22.03.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 24/2024 do zlecenia 10/2024
(Dodano: 29.03.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Opzelura, Ruksolitynib, krem 15 mg/g
Wskazanie:
bielactwo nabyte
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.3153.2023.2.KB; 30.01.2024
Zlecenie dotyczy:
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 03.04.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 28/2024 do zlecenia 9/2024
(Dodano: 04.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 30/2024 do zlecenia 9/2024
(Dodano: 08.04.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Quinidine Sulfate Tablets, Quinidine Sulfate, tabletki 200 mg
Wskazanie:
zespół Brugadów, zespół wczesnej repolaryzacji, komorowe zaburzenia rytmu serca, idiopatyczne migotanie komór, nawracające burze elektryczne
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.2832.2023.4.KB; 26.01.2024
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 03.04.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 24/2024 do zlecenia 002/2024
(Dodano: 28.03.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 26/2024 do zlecenia 8/2024
(Dodano: 29.03.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
GA gel, GA 1 Anamix Infant, GA 1 Anamix Junior, Milupa GA 2 Prima u pacjentów pediatrycznych oraz GA Express 15 u pacjentów pediatrycznych i dorosłych
Wskazanie:
acyduria glutarowa typu I, padaczka pirydoksynozależna
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45341.1449.2023.2.KSz; 25.01.2024
Zlecenie dotyczy:
Zbadania zasadności wydawania zgód na refundację środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego
Raport Agencji:
Raport
(Dodano: 03.04.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 21/2024 do zlecenia 7/2024
(Dodano: 22.03.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 23/2024 do zlecenia 007/2024
(Dodano: 27.03.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Synacthen, Synacthen Depot (tetrakozaktyd)
Wskazanie:
padaczka lekooporna, padaczka lekooporna pod postacią zespołu Westa, padaczka lekooporna pod postacią zespołu Lennoxa-Gastauta, zespół Kinsbourne’a, zespół Landaua Kleffnera u pacjentów pediatrycznych i dorosłych
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.45340.23.2024.1.KSz; 25.01.2024
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktów leczniczych
Raport Agencji:
WS 4211.1.2024
(Dodano: 11.03.2024 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 21/2024 do zlecenia 6/2024
(Dodano: 07.03.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 22/2024 do zlecenia 6/2024
(Dodano: 18.03.2024 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Camzyos, Mavacamtenum, kaps. twarde, 2,5 mg, 28 szt., GTIN: 08027950800728,Camzyos, Mavacamtenum, kaps. twarde, 5 mg, 28 szt., GTIN: 08027950800735,Camzyos, Mavacamtenum, kaps. twarde, 15 mg, 28 szt., GTIN: 08027950800759,Camzyos, Mavacamtenum, kaps. twarde, 10 mg, 28 szt., GTIN: 08027950800742
Wskazanie:
we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4500.2116.2023.13.DGO; PLR.4500.2117.2023.13.DGO; PLR.4500.2118.2023.16.DGO; PLR.4500.2119.2023.13.DGO; 25.01.2024
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 5/2024
Analiza kliniczna do zlecenia 5/2024
Analiza ekonomiczna do zlecenia 5/2024
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 5/2024
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 5/2024
Aneks do zlecenia 5/2024
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 5/2024
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 28.03.2024r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 5/2024
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP – 5/2024, analiza OT.423.1.3.2024 | |||
---|---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Camzyos (mawakamten) w ramach programu lekowego „Leczenie pacjentów z przerostową kardiomiopatią zawężającą (ICD-10 I42.1)” | |||
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
STATUS
| |
Agnieszka Kubańska-Pachołek |
|
Rozpatrzono | ||
Agnieszka Wołczenko |
|
Rozpatrzono | ||
Wojciech Wojakowski |
|
Rozpatrzono | ||
Marta Załęska-Kocięcka |
|
Rozpatrzono | ||
Ryszard Roszczyk |
|
Rozpatrzono | ||
Anna Frycz-Kurek |
|
Rozpatrzono | ||
Łukasz Mazurkiewicz |
|
Rozpatrzono | ||
Katarzyna Pawluczyk |
|
Rozpatrzono | ||
Pozostałe uwagi |
|
|
Bez rozpatrzenia |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 26/2024 do zlecenia 5/2024
(Dodano: 04.04.2024 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja nr 28/2024 do zlecenia MZ nr 5/2024.
(Dodano: 10.04.2024 r.)