Materiały 2015
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Komboglyze, Sksagliptyna Metforminy chlorowodorek, 2,5 mg 1000 mg, 60 tabletek powlekanych EAN 5909990916696; Komboglyze, Sksagliptyna Metforminy chlorowodorek, 2,5 mg 850 mg, 60 tabletek powlekanych EAN 5909990916641;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.131(1).2015.MS PLR.4600.132(1).2015.MS; 2015-01-20
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 11/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 11/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 11/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 11/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 11/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 11/2015
Uzupełnienie do zlecenia 11/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 6 kwietnia 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 11/2015
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 48/2015 do zlecenia 011/2015
SRP 49/2015 do zlecenia 011/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 29/2015 do zlecenia 011/2015
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Paclitaxelum we wskazaniu: nowotwór złośliwy żołądka (ICD-10: C16 Nowotwór złośliwy żołądka, C16.0 Wpust, C16.1 Dno żołądka, C16.2 Trzon żołądka, C16.3 Ujście odźwiernika, C16.4 Odźwiernik, C16.5 Krzywizna mniejsza żołądka, umiejscowienie nieokreślone, C16.6 Krzywizna większa żołądka, umiejscowienie nieokreślone, C16.8 Zmiana przekraczająca granice jednego umiejscowienia w obrębie żołądka, C16.9 Żołądek, umiejscowienie nieokreślone) w przypadku zaawansowanego raka żoładka w drugiej linii leczenia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.4.2015.1.JOS; 2015-01-21
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego
Raport Agencji:
RPT 434-2/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 18/2015 do zlecenia 010/2015 (Data ważności opinii: 26.01.2018 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Remsima, infliximabum, 100 mg x 1 fiolka, EAN 5909991086305; w ramach uzgodnionego z wnioskodawcą programu lekowego "Leczenie infliksymabem umiarkowanej i ciężkiej postaci łuszczycy plackowatej (ICD-10 L 40.0 Łuszczyca pospolita)"
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.95(1).2015/KWA; 2015-01-15
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 9/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 9/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 9/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 9/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 9/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 9/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 20 marca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 9/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTM-OT-4351-4/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Remsima (infliksymab) w ramach programu lekowego: „Leczenie infliksymabem umiarkowanej i ciężkiej postaci łuszczycy plackowatej (ICD-10 L 40.0)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Iwona Gradowska-Olszewska, EGIS Polska Sp. z o.o. |
Odnośnie uwagi do str. 146 – uwaga zasadna, nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Odnośnie uwagi do str. 166, 194 i 196 – uwaga zasadna, nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Komentarz analityków Agencji miał na celu zwrócenie uwagi na niepewność związaną z przyjęciem założenia o takiej samej skuteczności klinicznej komparatora, tj. ustekinumabu bez względu na wielkość przyjmowanej dawki leku. Odnośnie uwagi do str. 170 – uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Komentarz analityków Agencji miał na celu wskazanie uproszczeń przyjętych w modelu ekonomicznym wnioskodawcy, które mogą powodować, że wyniki modelowania w mniejszym lub większym stopniu odpowiadają rzeczywistej praktyce klinicznej. Odnośnie uwagi do str. 171-172, 178, 194, 196 – analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko wyrażone w analizie weryfikacyjnej. Przy niepewności związanej z sposobem rozliczania podań leku w przypadku jego objęcia refundacją zasadne jest przedstawienie konserwatywnego podejścia. Odnośnie uwagi do str. 184 – uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Celem analityków było określenie wpływu niepewnego założenia na ostateczne wyniki analizy. Odnośnie uwagi do str. 195 – uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Analitycy Agencji rozpatrywali rzeczony scenariusz z powodu metodyki szacowania wielkości populacji chorych na umiarkowaną postać łuszczycy. Szacunki te bazowały na liczbie leczonych w ramach programu lekowego pacjentów z ciężką postacią łuszczycy, więc konsekwentnie powinny odnosić się do leczonych pacjentów z umiarkowaną postacią łuszczycy, nie zaś obejmować leczonych oraz nieleczonych pacjentów. Odnośnie uwagi do str. 198 – analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko wyrażone w analizie weryfikacyjnej. Dodatkowo należy stwierdzić, że analitycy Agencji uwzględnili wyniki wariantu najbardziej prawdopodobnego analizy wpływu na budżet, nie zaś jak sugeruje składający uwagi wyniki „Obliczeń własnych Agencji”. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 27/2015 do zlecenia 009/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Revlimid, lenalidomidum, kaps. twarde., 2,5 mg, 7 kaps., EAN 5909991185633; Revlimid, lenalidomidum, kaps. twarde., 2,5 mg, 21 kaps., EAN 5909991185626; Revlimid, lenalidomidum, kaps. twarde., 5 mg, 21 kaps., EAN 5909990086696; Revlimid, lenalidomidum, kaps. twarde., 10 mg, 21 kaps., EAN 5909990086702; w ramach programu lekowego "Lenalidomid w leczeniu pacjentów z anemią zależną od przetoczeń w przebiegu zespołów mielodysplastycznych o niskim lub pośrednim-1 ryzyku, związanych z nieprawidłowością cytogenetyczną w postaci izolowanej delecji 5q (D46)"
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLR-4610-630/MG/14; 2015-01-14
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 8/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 8/2015
Analiza efektywności klinicznej do zlecenia 8/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 8/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 8/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 8/2015
Analiza - uzupełnienie do zlecenia 8/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 27 marca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 8/2015
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 34/2015 do zlecenia 008/2015
SRP 35/2015 do zlecenia 008/2015
SRP 36/2015 do zlecenia 008/2015
SRP 37/2015 do zlecenia 008/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Opsumit, macytentan, 10 mg, tabl. powl., 30 tabl., EAN 7640111931133; w ramach uzgodnionego programu lekowego: "Leczenie tętniczego nadciśnienia płucnego (TNP)"
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLR-4610-597(3)/KB/14; 2015-01-13
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 7/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 7/2015
Analiza efektywności klinicznej do zlecenia 7/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 7/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 7/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 20 marca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 7/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-2/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Opsumit (macytentan), 10 mg, tabl. powl., 30 tabl., kod EAN 7640111931133, stosowanego w ramach programu lekowego: „Leczenie tętniczego nadciśnienia płucnego macytentanem w terapii skojarzonej (TNP) (ICD-10 I27, I27.0)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Ewa Solarska – Actelion Pharma Polska Sp. z o.o. |
Uwaga 2, 14 (Rozdział 3.1.2 str. 38, Rozdział 4.3 str. 61). Agencja podtrzymuje swoje stanowisko co do wyboru dodatkowych komparatorów (bosentan, ambrisentan). Uwaga 5. (Rozdział 3.2.1.4 str. 47). Agencja podtrzymuje swoje stanowisko, ograniczenie związane z złożonym punktem końcowym zostało wskazane również w rekomendacji refundacyjnej HAS 2014. Uwaga 7, 8, 10, 11. (Rozdział 3.2.1.4 str. 47, Rozdział 4.3 str. 60-61, 63-64). Agencja wraz z wnioskiem refundacyjnym przekazanym w zleceniu MZ z dnia 13 stycznia 2015 r. (znak: MZ-PLR-4610-597(3)/KB/14), nie otrzymała dokumentu Global Value Dossier for OPSUMIT (macitentan) in Pulmonary Arterial Hypertension, Version, 28th March, 2014. Dokument Global Value Dossier for OPSUMIT (macitentan) in Pulmonary Arterial Hypertension, Version, 28th March, 2014 został przekazany do Agencji dnia 20.03.2015, co uniemożliwiło pełną weryfikację poprawności danych przedstawionych w AKL. Uwaga 13. (Rozdział 4.3 str. 60, 64). Agencja przychyla się do stwierdzenia wnioskodawcy, że dane dotyczące skuteczności mają jedynie ograniczony wpływ na ostateczny wynik analizy, tj. różnicę kosztów pomiędzy interwencjami. Uwaga 16. (Rozdział 4.3 str. 62). Agencja podtrzymuje swoje stanowisko, dodatkowo zgodnie z wytycznymi AOTM: „Analiza minimalizacji kosztów jest przedstawiana, jeśli wiarygodne dowody naukowe potwierdzają, że wyniki zdrowotne (efektywność porównywanych programów zdrowotnych) są równe. W takim przypadku analiza polega tylko na porównaniu kosztów”. Uwaga 19. (Rozdział 5.1 str. 69). Dane z komunikatów DGL są oficjalnym źródłem danych odnośnie wielkości kwoty refundacji i ilości zrefundowanych opakowań (rzeczywistych kosztów ponoszonych na refundację), które dodatkowo należy uwzględnić w analizie wpływu na budżet. Ponadto do przekazywania powyższych danych w związku z art. 102 ust. 5 pkt 31 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.) zobowiązany jest Prezes NFZ. Uwaga 20, 23, 24. (Rozdział 5.1 str. 69, 71). Zgodnie z stanowiskiem eksperta w dziedzinie kardiologii i chorób układu krążenia „(…) Raczej nie będzie przestawień z treprostiilu na opsumit, zwykle są to zbyt ciężcy chorzy aby leczyć ich lekami doustnymi, słabo wchłaniającymi się z przewodu pokarmowego w przypadku retencji płynów i zastoju w krążeniu jelitowym”. Uwaga 25. (Rozdział 5.1 str. 71). Agencja podtrzymuje swoje stanowisko. W analizie klinicznej i ekonomicznej jako komparator dla terapii macytentan + sildenafil wnioskodawca przyjął tylko iloprost + sildenafil, natomiast w analizie wpływu na budżet przyjął, że terapia macytentan + sildenafil przejmie wszystkie terapie przewidziane w ramach II linii. Uwaga 28. (Rozdział 5.3.2 str. 77). Uwaga zasadna, jednak nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. W odniesieniu do pozostałych uwag Agencja podtrzymuje swoje stanowisko. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 32/2015 do zlecenia 007/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Spiriva Respimat, Tiotropium bromide, roztwór do inhalacji, 2,5 mikrograma/dawkę odmierzoną, 1 wkład po 30 dawek leczniczych (60 dawek odmierzonych) 1 inhalator Respimat, EAN 5909990735839
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.29.2015/DD; 2015-01-12
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 6/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 6/2015
Analiza efektywności klinicznej do zlecenia 6/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 6/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 6/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 6/2015
Uzupełnienie analityczne do zlecenia 6/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 19 marca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 6/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4350-4/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego Spiriva Respimat (tiotropium bromide) we wskazaniu: dodatkowy lek rozszerzający oskrzela w leczeniu podtrzymującym u dorosłych pacjentów z astmą, którzy są obecnie leczeni wziewnymi glikokortykosteroidami (≥ 800µg budezonidu na dobę lub równoważną dawką innego wziewnego kortykosteroidu) w skojarzeniu z długo działającymi β2-agonistami, i u których wystąpiło jedno lub więcej ciężkich zaostrzeń choroby w ostatnim roku | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Wojciech Gryta – Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. |
Komentarz do uwagi dot. przyjętego horyzontu czasowego: Z uwagi na wątpliwości co do faktu, że w przyjętym horyzoncie czasowym nastąpi stabilizacja w analizowanym rynku, w Tabeli 33 na stronie 55 AWA przedstawiono tę wątpliwość, jednakże jednocześnie zamieszczono odniesienie do szerszego komentarza Agencji, w którym uwzględniono odpowiedź wnioskodawcy na pismo o niespełnianiu wymagań minimalnych oraz zawarto informację, iż AOTMiT akceptuje wyjaśnienie wnioskodawcy. W Tabeli 33 odpowiedź na pytanie „(…) czy prawdopodobne jest w tym czasie nastąpienie stabilizacji w analizowanym rynku leków” wynik oceny „Nie/?” wskazuje, że mało prawdopodobne jest, by nastąpiła stabilizacja w analizowanym rynku. Komentarz AOTMiT na stronie 53 mówi natomiast, że AOTMiT przychyla się do stwierdzenia wnioskodawcy, że modelowanie dla dłuższego horyzontu czasowego cechowało by się dużą niepewnością wyników, a nie zaś do faktu, że w rozpatrywanym horyzoncie czasowym prawdopodobna jest stabilizacja w analizowanym rynku. Z uwagi na powyższe analitycy AOTMiT uważają, że niezasadne jest zawarte w uwadze do AWA stwierdzenie mówiące, że „wynik oceny (…) wprowadza w błąd odbiorców AWA”, a niniejsza uwaga nie wpływa na wnioski z AWA. Komentarz do uwagi dot. wariantu maksymalnego wg Agencji: Odnosząc się do powyższej uwagi należy przypomnieć, że przedstawiony na str. 60 wariant nie został przedstawiony jako wariant najbardziej prawdopodobny, ale jako wariant maksymalny, którego celem jest opisanie prognozowanej górnej granicy wydatków ponoszonych przez płatnika. Informacja o fakcie, że na podstawie przyjętych, w obliczonym przez AOTMiT scenariuszu maksymalnym, konserwatywnych założeń wyniki mogą być zawyżone została klarownie przedstawiona w AWA. W związku z powyższym przedmiotowa uwaga nie wpływa na wnioskowania z AWA. Komentarz do uwagi dot. wariantu najbardziej prawdopodobnego: Wnioskodawca wskazuje tutaj, iż „(…) zgadza się z oszacowaniami analityków AOTMiT w zakresie wyznaczenia oszczędności NFZ (…)”. Uwaga ta nie zawiera więc zastrzeżeń do treści AWA, ale jest jedynie interpretacją tychże wyników na korzyść wnioskowanego leku (wyszczególnienie oszczędności w jednej ze składowych kosztów, przedstawienie wydatków inkrementalnych jako procent SOC). Komentarz do uwagi dot. analizy racjonalizacyjnej: Wnioskodawca w powyższej uwadze odniósł się do komentarza analityków Agencji, dotyczącego zakwestionowania zgodności zaproponowanego w ramach przedłożonej analizy racjonalizacyjnej rozwiązania z zapisami Ustawy o refundacji [Dz. U. z 2015 r., poz. 345]. Ponadto w AWA przedstawiono ogólną charakterystykę tegoż rozwiązania, wskazując, iż szczegóły samej analizy racjonalizacyjnej znajdują się w analizie wnioskodawcy, która stanowi Załącznik 5 do niniejszej AWA. Mając na uwadze, iż zaproponowane rozwiązanie, stanowi niejako obowiązek ustawowy nałożony przez art. 44 w/w Ustawy na osoby wydające leki objęte refundacją, analitycy Agencji podtrzymują stanowisko przedstawione w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 30/2015 do zlecenia 006/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Wemurafenib w leczeniu czerniaka po niepowodzeniu wcześniejszej terapii systemowej, tj w drugiej linii leczenia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLA-4610-475(1)/KK/14
Zlecenie dotyczy:
przygotowanie aktualnego przeglądu systematycznego w zakresie skuteczności i bezpieczeństwa stosowania oraz ocenę jego wyników zgodnie z wytycznymi HTA; przeprowadzenie porównania wyników otrzmanych w ramach ww. przeglądu systematycznego oraz analizy weryfikacyjnej AOTM-OT-4351-17/2012; wskazanie i omówienie wyników nowych badań klinicznych dotyczacych przedmiotowego zagadnienia w przypadku jeśli takie badania zostały przeprowadzone.
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Stivarga, Regorafenib, tabl. powl., 40 mg, 84 tabl., EAN 5908229302026; w ramach uzgodnionego programu lekowego " Leczenie nowotworów podścieliska przewodu pokarmowego (GIST) (ICD-10 C15 Nowotwór złośliwy przełyku, C16 Nowotwór złośliwy żołądka, C17 Nowotwór złośliwy jelita cienkiego, C18 Nowotwór złośliwy jelita grubego, C20 Nowotwór złośliwy odbytnicy, C48 Nowotwór złośliwy przestrzeni zaotrzewnowej i otrzewnej)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLA-4610-451(3)/AD/14
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego.
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 4/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 4/2015
Analiza efektywności klinicznej do zlecenia 4/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 4/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 4/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 4/2015
Uzupełnienie analityczne do zlecenia 4/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 20 marca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 4/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 004, analiza AOTM-OT-4351-1/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny Stivarga (regorafenib) w ramach programu lekowego: „Leczenie nowotworów podścieliska przewodu pokarmowego (GIST)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Sebastian Schubert |
W odniesieniu do otrzymanych "Uwag ogólnych" oraz uwag do poszczególnych fragmentów Analizy Weryfikacyjnej Agencji, Agencja podtrzymuje swoje stanowisko odnośnie uwzględnienia wybranego komparatora oraz zasadności przedstawienia wyników porównania z nim wnioskowanej technologii medycznej – zgłoszone uwagi nie wpływają na zmianę stanowiska Agencji i ostatecznego wnioskowania. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 28/2015 do zlecenia 004/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Firazyr; ikatybant; roztwór do wstrzykiwań; 30 mg; 1 amp.-strz.a 3 ml; EAN 5909990740635;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLR-4610-964(2)/MKR/14
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego.
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 3/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 3/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 3/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 3/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 3/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 20 marca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 3/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 003, analiza AOTMiT-OT-4350-3/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Firazyr (ikatybant) we wskazaniu „leczenie ostrych zagrażających życiu napadów obrzęku naczynioruchowego u chorych dorosłych na dziedziczny obrzęk naczynioruchowy wywołany niedoborem inhibitora esterazy C1” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Andrzej Rytel |
Odnośnie uwagi dotyczącej braku badań RCT w populacji z zagrażającymi życiu napadami HAE – uwaga zasadna - nie wpływa na ostateczne wnioskowanie z AWA Odnośnie uwagi dotyczącej braku badań bezpośrednio porównujących ikatybant z refundowanymi komparatorami - uwaga zasadna - nie wpływa na ostateczne wnioskowanie z AWA Odnośnie uwagi o braku uzasadnienia dla wykonania analizy minimalizacji kosztów – wnioskodawca przedstawił uzasadnienie wykonania analiz CMA i CUA - nie wpływa na ostateczne wnioskowanie z AWA Odnośnie uwagi o braku porównania w CUA interwencji i aktywnych komparatorów - wnioskodawca przedstawił uzasadnienie wykonania analizy CUA dla porównania ikatybant vs placebo - nie wpływa na ostateczne wnioskowanie z AWA Odnośnie uwagi o braku przedstawienia wskaźników CER lub CUR - wnioskodawca przedstawił uzasadnienie - nie wpływa na ostateczne wnioskowanie z AWA Uwaga o uwzględnieniu w analizie wrażliwości zmian udziałów w rynku komparatorów – wnioskodawca przedstawił dodatkowy wariant, w ramach którego planowaną sprzedaż Firazyru przyjęto w wartości równej +/- 20% wartości z analizy podstawowej oraz wariant zakładający relacje sprzedaży Berinertu do Ruconestu na poziomie równym 62% do 38% - wykazano oszczędności, nie wpływa to na ostateczne wnioskowanie z AWA |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 31/2015 do zlecenia 003/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Menopur, Menotropinum; proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań; 600+600 j.m. FSH; 1 fiol. z prosz. + 1 amp.-strz.a 1 ml; EAN 5909990812981; Menopur, Menotropinum; proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań; 1200+1200 j.m. FSH; 1 fiol. z prosz. + 2 amp.-strz.a 1 ml; EAN 5909990812905;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLR-4610-956(3)/MKR/14; MZ-PLR-4610-956(4)/MKR/14
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 2/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego i analiza kliniczna do zlecenia 2/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 2/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 2/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 2/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 16 marca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 2/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 002, analiza AOTMiT-OT-4350-2/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Menopur (menotropinum) we wskazaniu: brak owulacji u kobiet, u których nie uzyskano pozytywnej odpowiedzi po zastosowaniu cytrynianu klomifenu oraz u kobiet z hipogonadyzmem hipogonadotropowym | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Wojciech Raczyński |
Odnośnie uwagi dotyczącej wskazania liczby analityków dokonujących selekcji - uwaga zasadna - nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Odnośnie uwagi do rozdziału 3.3.2., str. 29, dotyczącej charakterystyki populacji analizowanej w próbie Carone 2012 – uwaga zasadna – nie wpływa na ostateczne wnioskowanie z AWA. Odnośnie uwagi dotyczącej przedstawienia wyników dla punktów końcowych innych niż współczynnik owulacji - uwaga rozpatrzona - nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Odnośnie uwagi do rozdziału 4.6, str. 53 - uwaga zasadna w odniesieniu do poprawności opisu wyników w podsumowaniu wyników analizy wrażliwości AWA - nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Pozostałe uwagi opierają się na przywołaniu argumentów i informacji zamieszczonych w AWA, a przedstawione dodatkowo wyjaśnienia nie wpływają na zmianę stanowiska Agencji i ostatecznego wnioskowania. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 23/2015 do zlecenia 002/2015
SRP 24/2015 do zlecenia 002/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Anoro, proszek do inhalacji, podzielony, 55 mikrogramów + 22 mikrogramy, EAN 5909991108984;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.4.2015; 2015-01-07
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 1/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 1/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 1/2015
Analiza kliniczna - aneks do zlecenia 1/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 1/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 19 marca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 1/2015
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 29/2015 do zlecenia 001/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM: