Materiały 2015
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Voriconazol Polpharma, viroconazolum, 200 mg, tab.powl.,20 szt., EAN 5909991063177, stosowany w chemioterapii w całym zakresie zarejestrowanych wskazań i przeznaczeń, tj. w leczeniu inwazyjnej aspergilozy, kandydemii u pacjentów bez towarzyszącej neutropenii, ciężkich, opornych na flukonazol zakażeń inwazyjnych Candida (w tym C. krusei), ciężkich zakażeń grzybiczych wywołąnych przez Scedosporium spp. i Fusarium spp.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.638.2015.JM; 2015-04-15
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 67/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 67/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 67/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 67/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 67/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 67/2015
Aneks do zlecenia 67/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 24 czerwca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 67/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP-063, analiza AOTMiT-OT-4350-16/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku: Voriconazol Polpharma, voriconazolum, 200 mg, tabletki powlekane, 20 szt. kod EAN 5909991063177 we wskazaniach: inwazyjna aspergiloza, kandydemia u pacjentów bez towarzyszącej neutropenii, ciężkie, oporne na flukonazol zakażenia inwazyjne Candida (w tym C. krusei), ciężkie zakażenia grzybicze wywołane przez Scedosporium spp. i Fusarium spp. | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Barbara Misiewicz-Jagielak |
Odnośnie pierwszej uwagi w uwagach ogólnych - Uwaga zasadna i nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Odnośnie drugiej uwagi w uwagach ogólnych – uwaga niezasadna. W ocenie Agencji wnioskodawca nie wykazał wyższości VOR nad AMFB/FLU w randomizowanym badaniu klinicznym. Odnośnie trzeciej i czwartej uwagi w uwagach ogólnych – uwagi niezasadne. W ocenie Agencji analizy wnioskodawcy nie spełniają wszystkich minimalnych wymagań zgodnych z Rozporządzenie o wymaganiach minimalnych. Odnośnie uwagi do Rozdziału 3.3.1.2, str. 32 - Uwaga zasadna, nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Stwierdzenie w kolumnie „uwagi oceniającego” (AWA, tabela 9, str. 31) powinno być następujące: „populacja niezgodna z wnioskiem refundacyjnym”, a uzasadnienie powyższego stwierdzenia znajduje się w „Uwagach analityków Agencji” poniżej ww. tabeli. W sensie formalnym, fakt, iż AKL nie spełnia minimalnych wymagań w zakresie kryterium zgodności z populacją docelową wskazaną we wniosku refundacyjnym (AWA, rozdział 2.1, str. 9.) wynika z błędnej konstrukcji kryteriów selekcji, na co uwagę zwróciła Agencja w swojej analizie. Odnośnie uwagi do Rozdz. 3.3.1.2, str. 40 – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwagi stanowią powtórzenie argumentów zawartych w AKL wnioskodawcy i AWA. Odnośnie uwagi do Rozdz. 3.3.1.2, str. 32 – Uwaga niezasadna. W próbie GCS znajduje się 88 pacjentów pochodzenia azjatyckiego, co stanowi 22% całej populacji badania. W związku z powyższym, Agencja nie zgadza się z argumentacją wnioskodawcy, że w badaniu GCS odsetek pacjentów pochodzenia azjatyckiego jest niski i nie wpływa na wiarygodność analizy. Odnośnie uwagi do Rozdz.4.3-4.4, Tabela 25, str. 62-64 – uwaga niezasadna. Agencja podtrzymuje swoje stanowisko odnośnie wyboru techniki analitycznej. Nie można twierdzić o „braku możliwości wyznaczenia kosztu, o którym mowa w pkt 2” Rozporządzenie o wymaganiach minimalnych jeżeli nie szuka się użyteczności i nie sprawdza się możliwości wyznaczenia takiego kosztu. Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 63 – uwaga niezasadna – w ocenie Agencji opis założeń i opis analizy był niewystarczający. Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 63, rozdział 4.5.2 str.68 – uwaga niezasadna. Ustawa o refundacji jak i Rozporządzenie o wymaganiach minimalnych jasno określają co może być miarą efektu w analizach ekonomicznych. Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 64 – uwaga niezasadna. Zgodnie z § 5 ust. 7 Rozporządzenia „jeżeli horyzont […] przekracza rok, oszacowania […] powinny zostać przeprowadzone z uwzględnieniem rocznej stopy dyskontowej […]”. Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 64-65 – uwaga niezasadna. Agencja podtrzymuje swoje stanowisko, że metoda liczenia całkowitych kosztów hospitalizacji, jak również metoda oszacowania kosztów jednostkowych jest nieprawidłowa. Odnośnie uwagi do Rozdział 4.4, str. 65, rozdział 4.3 Tabela 25 – uwaga niezasadna. W modelu przedstawionym przez wnioskodawcę po 10 latach nadal część pacjentów pozostaje przy życiu co oznacza że przyjęty horyzont nie jest horyzontem dożywotnim. Odnośnie uwagi do Rozdział 4.3, Tabela 25 str.62; rozdział 4.5.2 str. 69 – uwaga niezasadna. W ocenie Agencji wnioskodawca nie wykazał wyższości VOR nad AMFB/FLU w randomizowanym badaniu klinicznym. Odnośnie uwagi do Rozdział 4.5.2 str. 69 - uwaga niezasadna. W ocenie Agencji wnioskodawca nie wykazał wyższości VOR nad AMFB/FLU w randomizowanym badaniu klinicznym. Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 79 – uwaga zasadna – wnioskodawca przedstawił oszacowania dotyczące ciężkich, opornych na flukonazol zakażeń inwazyjnych Candida (w tym C. krusei) i ciężkich zakażeń grzybiczych wywołanych przez Scedosporium spp. i Fusarium spp.). Niemniej jednak koszty te nie zostały uwzględnione w wynikach BIA. Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 80 – komentarz Agencji dotyczy odsetka pacjentów z poszczególnymi chorobami podstawowymi uwzględnionymi w oszacowaniach BIA. Nie stanowi więc odniesienia do metody oszacowania liczebności populacji docelowej analizy, co sugeruje wnioskodawca (tę z kolei uznano za poprawnie oszacowaną – Rozdz. 5.1. str. 81 AWA). Odnośnie do Rozdz. 5.1., str. 81 (punktor 1) oraz 5.2. str. 85 – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Analitycy Agencji zaznaczyli, że założenia na których oparto oszacowania są wiarygodne, a celem było zwrócenie uwagi na źródła niepewności oszacowań. Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1., str. 81 (punktor 2) – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1., str. 82 oraz Rozdz. 5.2. str. 85 – uwaga niezasadna. Fakt występowania dodatkowego efektu zdrowotnego względem leków o tej samej drodze podania nie jest wg aktualnie obowiązujących przepisów prawa argumentem dla utworzenia odrębnej grupy limitowej. Przytoczona przez autorów uwagi analiza weryfikacyjna Agencji dotyczy leków, które miały różną drogę podania. Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 83 – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Uwagi stanowią powtórzenie argumentów zawartych w BIA wnioskodawcy i AWA. Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 84 – uwaga niezasadna. W przypadku najbardziej kosztownych świadczeń (tj. u pacjentów hospitalizowanych pierwotnie w ramach JGP S21, S22, S23, G30 i L94) pacjenci będą ponownie hospitalizowani w ramach innych JGP niż pierwotna. Założenie wnioskodawcy o podwojeniu kosztów tych świadczeń znacznie zawyża koszty w scenariuszu istniejącym, co jednocześnie wpływa na niedoszacowanie kosztów inkrementalnych. Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 83, 84 – uwaga niezasadna. Zacytowane komentarze analityków Agencji odnoszą się do dwóch różnych rodzajów błędów popełnionych przez autorów BIA wnioskodawcy, a jednocześnie mających inne konsekwencje dla oszacowań BIA. Pierwsza z przytoczonych uwag dotyczy całkowitych kosztów hospitalizacji, natomiast druga – metody oszacowania kosztów jednostkowych. Odnośnie do uwagi do Rozdz. 5.1. str. 84 – uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. Założenie o rozliczeniu hospitalizacji pacjentów z tym samym rozpoznaniem w ramach różnych JGP jest zasadne i nie zostało podważone przez Agencję. Błąd stanowi jedynie fakt, że udział każdej z tych grup w średnim koszcie hospitalizacji jest równy dla przedmiotowych JGP (odpowiednio 24,19% dla grup S21 i S22 oraz 5,05% dla grup G30 i L94). Założenie takie powoduje, że udziały poszczególnych JGP przekraczają 100%. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 99/2015 do zlecenia 063/2015
SRP 100/2015 do zlecenia 063/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Tarceva, erlotynib, 100 mg, 30 tabl., EAN 5909990334278; Tarceva, erlotynib, 25 mg, 30 tabl., EAN 5909990334261; Tarceva, erlotynib, 150 mg, 30 tabl., EAN 5909990334285;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.377.2015.3.KB; 2015-04-08
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 62/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna I linia do zlecenia 62/2015
Analiza ekonomiczna I linia do zlecenia 62/2015
Analiza wpływu na budżet I linia do zlecenia 62/2015
Analiza racjonalizacyjna I linia do zlecenia 62/2015
Analiza kliniczna II linia do zlecenia 62/2015
Analiza ekonomiczna II linia do zlecenia 62/2015
Analiza wpływu na budżet II linia do zlecenia 62/2015
Analiza racjonalizacyjna II linia do zlecenia 62/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 19 czerwca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 62/2015
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 93/2015 do zlecenia 062/2015
SRP 94/2015 do zlecenia 062/2015
SRP 95/2015 do zlecenia 062/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Winstrol (Stanozolol), tabletki á 2 mg jako leku stosowanego w profilaktyce długoterminowej wrodzonego obrzęku naczynioruchowego (zapobieganie pojawianiu się obrzęku)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 e ust. o św. i w związku z art. 39 ust. 3 ust. o ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.46434.1570.2015.AŁ; 2015-04-08
Zlecenie dotyczy:
zbadania zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 66/2015 do zlecenia 061/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Gazyvaro, obinutuzumab, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 1000 mg, 1 fiol. a 40 ml EAN 5902768001105; w ramach uzgodnionego z wnioskodawcą programu lekowego Leczenie przewlekłej białaczki limfocytowej obinutuzumabem (ICD-10 C91.1)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.60(7).2015.DJ; 2015-04-07
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 60/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 60/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 60/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 60/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 60/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 60/2015
Aneks do analizy klinicznej do zlecenia 60/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 19 czerwca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 60/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 060, analiza AOTMiT-OT-4351-17/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny leku Gazyvaro (obinutuzumab) we wskazaniu: „Leczenie przewlekłej białaczki limfocytowej obinutuzumabem (ICD 10: C.91.1) | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Wiktor Janicki |
Agencja podtrzymuje stanowisko odnośnie tych samych komparatorów w poszczególnych częściach analiz – zgłoszone uwagi nie wpływają na zmianę stanowiska Agencji i ostateczne wnioskowanie. Pozostałe uwagi zostały rozpatrzone – nie wpływają na wnioskowanie. Uwzględniono aktualizację danych dotyczących krajów, w których aktualnie lek objęty jest refundacją. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 101/2015 do zlecenia 060/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 60/2015 do zlecenia 060/2015
(Dodano: 31.07.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Brintellix, wortioksetyna, tabl. powl., 10 mg, 28 tabl.; EAN 5702157142187;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.500.(2).2015/MKR; 2015-04-07
zlecenie zawieszone pismem PLR.4600.500.(5).2015/MKR z dn. 18.06.2015
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 59/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 59/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 59/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 59/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 59/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 59/2015
Aneks do analizy klinicznej do zlecenia 59/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 18 czerwca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 59/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 059, analiza AOTMiT-OT-4350-15/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Brintellix (wortioksetyna), tabletki powlekane, 10 mg, 28 tabl., kod EAN 5702157142187, w leczeniu dużych epizodów depresyjnych u dorosłych, u których w leczeniu bieżącego epizodu (po okresie 6 tyg. leczenia) nie uzyskano poprawy mimo zastosowania zarówno leku z grupy SSRI, jak i leku z grupy SNRI | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Janusz Heitzman |
Uwaga odnosi się do metodologii badania REVIVE porównującego wortioksetynę z agomelatyną stosowanymi w II linii leczenia. Uwaga zasadna, jednak wniosek dotyczy III linii leczenia. Zatem przedstawiona uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 109/2017 do zlecenia 59/2015
(Dodano: 02.11.2017 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 64/2017 do zlecenia 59/2017
(Dodano: 09.11.2017 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przeanalizowanie nowych analiz HTA dla leku Torisel (temsyrolimus)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.68.2015.KK; 2015-04-03
Zlecenie dotyczy:
Przeznalizowanie zakresu zmian będących przyczyną przedłożenia nowej dokumentacji, weryfikację zasadności i poprawności dokonanych założeń w tym w szczególności oparcia wyników analizy ekonomicznej na nowym modelu
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Sirturo (bedakilina), tabl., 100 mg, 188 tabl., EAN 5909991140984; w ramach programu lekowego;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.47.2015.6.ISU; 2015-03-31
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg oraz wnikliwa ocena zasadności umieszczenia w kryteriach wyłączenia z programu pkt 5 - przekroczenie stężenia całkowitej bilirubiny o 2 razy powyżej górnej granicy normy
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 57/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 57/2015
Analiza kliniczna i problemu decyzyjnego do zlecenia 57/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 57/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 57/2015
Uzupełnienie do zlecenia 57/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 29 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 57/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-15/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Sirturo (bedakilina) w ramach programu lekowego: leczenie wielolekoopornej gruźlicy płuc z zastosowaniem bedakiliny (ICD-10: A15) | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Cezary Kiwała |
Uwagi wnioskodawcy nie zmieniają wnioskowania z analizy weryfikacyjnej Agencji (AWA). Odnośnie uwagi nr 3 różnice pomiędzy porównywanymi technologiami są wyraźne zarówno w uzyskanym efekcie, jak i kosztach. Natomiast analityk Agencji chciał podkreślić, że rozciąganie tych różnic na horyzont czasowy dłuższy niż ten przyjęty w analizach wnioskodawcy nie spowoduje zmiany wnioskowania. Wynika to z tego, że odsetki chorych w stanie brak konwersji w obu grupach, w końcowym okresie horyzontu czasowego, są do siebie zbliżone i nie będą generować istotnych inkrementalnych kosztów czy efektów. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 87/2015 do zlecenia 057/2015
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Idarubicini (p.o.) we wskaznaiach zakwalifikowanych do kodów ICD-10 C47 i C49 w przypadku mięsaków tkanek miękkich;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.5.2015.9.JOS; 2015-03-26
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej jako świadczenia gwarantowanego
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 56/2015 do zlecenia 056/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Etoposidum (p.o.) we wskazaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10 C47 i C49 w przypadku mięsaków tkanek miękkich;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.5.2015.9.JOS; 2015-03-26
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej jako świadczenia gwarantowanego
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 63/2015 do zlecenia 055/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Fosforan etopozydu - podanie leku zawierającego substancję czynną fosforan etopozydu dla pacjentów, którzy wykazują objawy nietolerancji etopozydu lub inne przeciwwskazania do leków zawierających tę substancję czynną, we wskazaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.5.2015.9.JOS; 2015-03-26
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej jako świadczenia gwarantowanego
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 64/2015 do zlecenia 054/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Cometriq, kabozantynib, kapsułki twarde, 20 mg 80 mg, 112 kapsułek (140 mg/dobę), EAN 5909991185732 w ramach programu lekowego "Leczenie raka rdzeniastego tarczycy kabozantynibem (ICD-10 C73)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.33.2015.6.JOS; 2015-03-27
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 53/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 53/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 53/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 53/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 53/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 53/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 5 czerwca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 53/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-14/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Cometriq (kabozantynib) w ramach programu lekowego „Leczenie raka rdzeniastego tarczycy kabozantynibem (ICD-10 C73)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Dane zastrzeżone przez podmiot składający uwagi |
Komentarz do uwagi nr 1 oraz nr 2 Komentarz do uwagi nr 3, 4, 5, 6, 7, 8 Komentarz do uwagi nr 9 Komentarz do uwagi nr 10, 11 |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 88/2015 do zlecenia 053/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
1. Insuliny ludzkiej (insulinum humanum) w porównaniu do analogów insuliny ludzkiej, tj. insulinum lisprum, insulinum glulisinum, insulinum aspartum; 2. Mieszanek insuliny ludzkiej z insuliną NPH (insulinum humanum insulinum isophanum) w porównaniu do mieszanek analogów insuliny ludzkiej z protaminą, tj.: insulinum lisprum insulinum lisprum zinci protaminati, insulinum aspartum insulinum aspartum protaminati;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.91.2015.RS; 2015-03-26
Zlecenie dotyczy:
wydanie opinii Prezesa Agencji w zakresie różnic dotyczących skuteczności klinicznej, skuteczności praktycznej oraz bezpieczeństwa stosowania i przedstawienie uzasadnienia zawierającego wyniki badań dokumentujące wyższość danej technologii nad pozostałymi, w zakresie skuteczności ( w szczególnośći w redukcji poziomu HbA1c, redukcji poziomu glikemii na czczo) oraz bezpieczeństwa stosowania (szczególnie występowanie hipoglikemii, w tym hipoglikemii ciężkiej)
Raport Agencji:
Opinia Prezesa:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
NovoEight, turoctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 250 m.j., 1 fiol. +1 amp.-strz.+1 łącznik fiol., EAN 5909991203375; NovoEight, turoctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 500 m.j., 1 fiol. +1 amp.-strz.+1 łącznik fiol., EAN 5909991203382; NovoEight, turoctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 1000 m.j., 1 fiol. +1 amp.-strz.+1 łącznik fiol., EAN 5909991203399; NovoEight, turoctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 1500 m.j., 1 fiol. +1 amp.-strz.+1 łącznik fiol., EAN 5909991203405; NovoEight, turoctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 2000 m.j., 1 fiol. +1 amp.-strz.+1 łącznik fiol., EAN 5909991203412; NovoEight, turoctocog alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 3000 m.j., 1 fiol. +1 amp.-strz.+1 łącznik fiol., EAN 5909991203429; w ramach programu lekowego "Zapobieganie krwawieniom u pacjentów z hemofilią A do ukończenia 26 roku życia" (ICD-10 D66)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.53.2015.8.JOS; 2015-03-25
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 51/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 51/2015
Analiza ekonomiczna - uzupełnienie, załącznik 1 do zlecenia 51/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 51/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 51/2015
Analiza wpływu na budżet - uzupełnienie, załącznik 2 do zlecenia 51/2015
Analiza wpływu na budżet - uzupełnienie, załącznik 3 do zlecenia 51/2015
Analiza wpływu na budżet - uzupełnienie, załącznik 4 do zlecenia 51/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 29 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 51/2015
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 81/2015 do zlecenia 051/2015
SRP 82/2015 do zlecenia 051/2015
SRP 83/2015 do zlecenia 051/2015
SRP 84/2015 do zlecenia 051/2015
SRP 85/2015 do zlecenia 051/2015
SRP 86/2015 do zlecenia 051/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Enbrel, etanercept, roztwór do wstrzykiwań, 50 mg, opakowanie kartonowe zawierające 4 amp.-strzyk., 8 gazików nasączonych alkoholem. EAN 5909990618255; Enbrel, etanercept, roztwór do wstrzykiwań, 50 mg, 4 wstrzykiwacze, 4 gazików nasączonych alkoholem. EAN 5909990712755; Enbrel, etanercept, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu, 25 mg opakowanie kartonowe zawiera 4 fiolki produktu Enbrel, 4 ampułkostrzykawki z rozpuszczalnikiem, 4 igły, 4 nasadki na fiolkę oraz 8 gazików nasaczonych alkoholem EAN 5909990777938; w ramach programu lekowego "Leczenie etanerceptem świadczeniodawców z ciężką aktywną postacią osiowej spondyloartropatii bez zmian radiologicznych, z obiektywnymi objawami przedmiotowego zapalenia"
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.88.2015.RS.4; 2015-03-25
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 50/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 50/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 50/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 50/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 50/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 50/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 50/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-13/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wnioski o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leków Enbrel (etanercept) w ramach programu lekowego: „Leczenie etanerceptem świadczeniobiorców z ciężką, aktywną postacią osiowej spondyloartropatii bez zmian radiologicznych z obiektywnymi objawami przedmiotowymi zapalenia (ICD-10 M 46)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Małgorzata Konopka-Pliszka, |
Odnośnie uwagi do Rozdziału 5.1, str. 84, 88, 89 – uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Brak jest wiarygodnych oszacowań dotyczących wskaźników epidemiologicznych dla chorych na nr axSpA, dlatego szacowanie wielkości populacji docelowej obciążone jest dużą niepewnością. Stosunek liczby chorych ze wskazaniem spondyloartropatia osiowa bez zmian radiologicznych do liczby chorych ze zesztywniającym zapaleniem stawów kręgosłupa na 2 do 1 oszacowali eksperci: Konsultant Krajowy w dziedzinie reumatologii Prof. dr hab. n. med. Witold Tłustochowicz oraz Konsultant Wojewódzki (lubelskie) w dziedzinie reumatologii Prof. dr hab. n. med. Maria Majdan. Dane od pozostałych ekspertów są wysoce niespójne w tym zakresie. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 73/2015 do zlecenia 050/2015
SRP 74/2015 do zlecenia 050/2015
SRP 75/2015 do zlecenia 050/2015
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Plegridy, peginterferonum beta-1a, roztwór do wstrzykiwań, 63 µg; 94 µg, 2 amp.-strz.a 0,5 ml, EAN 0646520441970; Plegridy, peginterferonum beta-1a, roztwór do wstrzykiwań, 63 µg; 94 µg, 2 wstrz.a 0,5 ml, EAN 0646520437201; Plegridy, peginterferonum beta-1a, roztwór do wstrzykiwań, 125 µg; 2 amp.-strz.a 0,5 ml, EAN 0646520442274; Plegridy, peginterferonum beta-1a, roztwór do wstrzykiwań, 125 µg; 2 wstrz. a 0,5 ml, EAN 0646520442113; w ramach uzgodnionego z wnioskodawcą programu lekowego: Leczenie stwardnienia rozsianego Peginterferonem beta-1a (ICD-10 G35)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.111.1.2015.KK; 2015-03-23
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 49/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 49/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 49/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 49/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 49/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 49/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 29 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 49/2015
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 77/2015 do zlecenia 049/2015
SRP 78/2015 do zlecenia 049/2015
SRP 79/2015 do zlecenia 049/2015
SRP 80/2015 do zlecenia 049/2015
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Synagis, Palivizumabum, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 50 mg, 1 fiol. 1 amp., EAN 5909990815616; Synagis, Palivizumabum, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 100 mg, 1 fiol. 1 amp., EAN 5909990815715;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.21.2015.7.KKU; 2015-03-20
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 48/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 48/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 48/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 48/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 48/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 48/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTM-OT-4351-11/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leków Synagis (paliwizumab) w ramach programu lekowego: „Zapobieganie ciężkiej chorobie dolnych dróg oddechowych wywołanej wirusem RS u dzieci z istotną hemodynamicznie, wrodzoną wadą serca (ICD-10 Q20-Q24)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Artur Musiał, |
Odnośnie uwagi do Rozdz. 3.3.1.4, str. 32/89 – Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 68/2015 do zlecenia 048/2015
SRP 69/2015 do zlecenia 048/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Xgeva, Denosumab, roztwór do wstrzykiwań, 120 mg/1,7 ml, 1 fiol., EAN 5909990881789 w ramach kategorii dostępności refundacyjnej - lek stosowany w ramach chemioterapii, we wskazaniu określonym stanem klinicznym; Xgeva, Denosumab, roztwór do wstrzykiwań, 120 mg/1,7 ml, 1 fiol., EAN 5909990881789 w ramach kategorii dostępności refundacyjnej - lek , środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrób medyczny dostępny w aptece na receptę, we wskazaniu określonym stanem klinicznym;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.203(3).2015.BR; 2015-03-20
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 47/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 47/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 47/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 47/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 47/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 47/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4350-14/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku XGEVA (denosumab) w leczeniu dorosłych i młodzieży z dojrzałym układem kostnym, u których występuje nieoperacyjny guz olbrzymiokomórkowy kości lub u których zabieg chirurgiczny może spowodować ciężkie okaleczenie. | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Andrzej Dziukała |
Komentarz do uwagi o niespełnieniu wymagań minimalnych: |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 71/2015 do zlecenia 047/2015
SRP 72/2015 do zlecenia 047/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
powołanie zespołu do bieżącej oceny analiz ekonomicznych przedkładanych wraz z wnioskamia o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu oraz o podwyższenie urzędowej ceny zbytu leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobu medycznego, które nie mają odpowiednika refundowanego w danym wskazaniu
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4604.116.2015.3.ISU; 2015-03-17
Zlecenie dotyczy:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Hexvix, Hexyl aminolewulinianiu, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do podawania do pęcherza moczowego, 85 mg, 1 fiol., EAN 5909990420223; w ramach programu lekowego: " Leczenie raka pęcherza moczowego z wykorzystaniem heksylu aminolewulinianu podczas zabiegu przezcewkowej resekcji guza pęcherza moczowego (ICD-10 C67 Nowotwór złośliwy pęcherza moczowego)"
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.15.2015.4.JOS; 2015-03-17
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 45/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 45/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 45/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 45/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 45/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 45/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 45/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-10/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Hexvix (heksyl aminolewulinianu) w ramach programu lekowego: „Leczenie raka pęcherza moczowego z wykorzystaniem heksylu aminolewulinianu podczas zabiegu przezcewkowej resekcji guza pęcherza moczowego (ICD-10: C67)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Dr hab. n. med. Marek Lipiński |
Komentarz do uwagi do rozdziału 3.1.1 AWA, str. 20: |
|
2. |
Maria Jessa-Jabłońska |
Komentarz do uwagi do rozdziału 3.1.1 AWA, str. 20: |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 70/2015 do zlecenia 045/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Lemtrada, alemtuzumab, 12 mg, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 1 fiol., EAN 5909991088156; w ramach uzgodnionego z wnioskodawcą programu lekowego "Leczenie stwardnienia rozsianego alemtuzumabem (ICD-10 G.35); szczegółowe przeanalizowanie zasadności utrzymania zapisów punktu 3. programu lekowego, tj. Punktowy system kwalifikacji do leczenia stwardnienia rozsianego: w zakresie dotyczącym czasu trwania choroby pacjentów kwalifikowanych do leczenia, tj. podpunkt 1; stanu neurologicznego w okresie międzyrzutowym (w skali EDSS) pacjentów kwalifikowanych do leczenia, tj. podpunkt 3; biorąc pod uwagę kryteria kwalifikacji oraz wyniki badań klinicznych dla leku Lemtrada przedstawione przez wioskodawcę.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLA-4610-444(6)/KK/14; 2015-03-16
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 44/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analizakliniczna i Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 44/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 44/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 44/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 44/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 28 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 44/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 044, analiza AOTMiT-OT-4351-9/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Lemtrada (alemtuzumab) we wskazaniu: I-sza linia leczenia dorosłych chorych na stwardnienie rozsiane o przebiegu rzutowo-remisyjnym | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Marcin Puchniarz |
Uwaga wnioskodawcy do tekstu w AWA na stronie 33: Uwaga wnioskodawcy do tekstu w AWA na stronie 35: Uwaga wnioskodawcy do tekstu w AWA na stronie 66: Uwaga wnioskodawcy do tekstu w AWA na stronie 70: Uwaga wnioskodawcy do tekstu w AWA na stronie 83, 84: Uwaga wnioskodawcy do tekstu w AWA na stronie 83: |
|
2. |
Sebastian Schubert |
Wnioskodawca przyjął w wariancie podstawowym analizy ekonomicznej horyzont dożywotni, uzasadniając takie podejście zapisami w „Wytycznych Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji”. Jednocześnie przedstawił obliczenia w horyzoncie zgodnym z zapisami Programu Lekowego (5 lat) w ramach analizy wrażliwości. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 76/2015 do zlecenia 044/2015
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Inhibitorem TNF alfa (adalimumabem, etanerceptem, golimumabem, infliksymabem albo certolizumabem pegol) po nieskuteczności terapii tocilizumabem; Rytuksymabem po nieskuteczności terapii tocilizumabem; leczenie reumatoidalnego stawów
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4604.109.2015.3.RS; 2015-03-16
Zlecenie dotyczy:
przygotowanie przeglądu systematycznego badań klinicznych w zakresie skuteczności bezpieczeństwa leczenia
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Binocrit; Epoetinum alfa; D46 Zespoły mielodysplastyczne; D46.0 Oporna niedokrwistość bez syderoblastów; D46.1 Oporna niedokrwistość z syderoblastami; D46.2 Oporna niedokrwistość z nadmiarem blastów; D46.3 Oporna niedokrwistość z nadmiarem blastów z transformacją; D46.4 Oporna niedokrwistość, nieokreślona; D46.7 Inne zespoły mielodysplastyczne; D46.9 Zespół mielodysplastyczny, nieokreślony;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.108.2015.1.ISU; 2015-03-11
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz na podstawie art. 31 n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA oraz o określenie czy w przedmiotowym wskazaniu brak jest alternatywnych metod leczenia.
Raport Agencji:
RPT 434-4/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 77/2015 do zlecenia 42/2015 (Data ważności opinii: 23.03.2018 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Aranesp; Darbepoetinum alfa; D46 Zespoły mielodysplastyczne; D46.0 Oporna niedokrwistość bez syderoblastów; D46.1 Oporna niedokrwistość z syderoblastami; D46.2 Oporna niedokrwistość z nadmiarem blastów; D46.3 Oporna niedokrwistość z nadmiarem blastów z transformacją; D46.4 Oporna niedokrwistość, nieokreślona; D46.7 Inne zespoły mielodysplastyczne; D46.9 Zespół mielodysplastyczny, nieokreślony;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.108.2015.1.ISU; 2015-03-11
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz na podstawie art. 31 n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA oraz o określenie czy w przedmiotowym wskazaniu brak jest alternatywnych metod leczenia.
Raport Agencji:
RPT 434-4/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 76/2015 do zlecenia 41/2015 (Data ważności opinii: 23.03.2018 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Suboxone; Buprenorphine Naloxone; tabl. podjęzykowe; 8 2 mg;7 tabl.; EAN 5909990043101; Suboxone; Buprenorphine Naloxone; tabl. podjęzykowe; 2 0,5 mg;7 tabl.; EAN 5909990043088;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.194.(5).2015/MKR PLR.4600.194.(6).2015/MKR; 2015-03-10
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 40/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 40/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 40/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 40/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 40/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 10 lipca 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 40/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4350-13/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją leku Suboxone (buprenorfina+nalokson) we wskazaniu: leczenie substytucyjne uzależnienia od narkotyków opioidowych | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Beata Treszczyńska |
Zgłaszający uwagi powtórzył obliczenia przedstawione w analizie ekonomicznej. Agencja obliczenia własne przeprowadziła z wykorzystaniem modelu wnioskodawcy oraz parametrów dotyczących podziału rynku określonych w tym modelu. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA. |
|
2. |
Jacek Charmast |
Zgłaszający uwagi nie kwestionuje prawnych aspektów analizy, a na wstępie potwierdza stanowisko Agencji, że „obecny stan prawny nie pozwala na zastosowanie w terapii substytucyjnej formuły „na receptę” i wydawania leków substytucyjnych w aptekach”. W dalszej części prezentuje propozycje zmian ustawodawczych, które nie mogą mieć wpływu na wnioski analizy, ze względu na fakt, iż Agencja działa na podstawie i w granicach aktualnie obowiązującego prawa. Zgłoszone uwagi nie mają wpływu na końcowe wnioski analizy w zakresie prawnym. |
|
3. |
Robert Starzyński |
Zgłaszający uwagi nie kwestionuje prawnych aspektów analizy. Wskazuje jedynie na konieczność dokonania zmian w ustawodawczych, które obecnie nie mogą mieć wpływu na wnioski analizy, ze względu na fakt, iż Agencja działa na podstawie i w granicach aktualnie obowiązującego prawa. Zgłoszone uwagi nie mają wpływu na końcowe wnioski analizy w zakresie prawnym. |
|
4. |
Piotr Jabłoński |
Uwaga niezasadna. Przy uważnym przeczytaniu całej analizy konkluzja zawarta w uwadze znajduje się w treści analizy. Zgłoszone uwagi nie mają wpływu na końcowe wnioski analizy w zakresie prawnym. |
|
5. |
Piotr Serafin |
Zgłaszający uwagę podał informację o dawce leku stosowanej w kierowanym przez niego ośrodku. Nie wpływa to na wnioskowanie z AWA. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 102/2015 do zlecenia 040/2015
SRP 103/2015 do zlecenia 040/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 61/2015 do zlecenia 040/2015
(Dodano: 31.07.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Lyrica, Pregabalinum, kapsułki twarde, 75 mg, 14 kaps., EAN 5909990009282; Lyrica, Pregabalinum, kapsułki twarde, 75 mg, 56 kaps., EAN 5909990009299; Lyrica, Pregabalinum, kapsułki twarde, 150 mg, 14 kaps., EAN 5909990009350; Lyrica, Pregabalinum, kapsułki twarde, 150 mg, 56 kaps., EAN 5909990009367;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.436.2015.MR; 2015-03-10
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczeg
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 39/2015
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 39/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 39/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 39/2015
Analiza wpływu na budżet do zlecenia 39/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 39/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 6 maja 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 39/2015
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 59/2015 do zlecenia 039/2015
SRP 60/2015 do zlecenia 039/2015
SRP 61/2015 do zlecenia 039/2015
SRP 62/2015 do zlecenia 039/2015
Rekomendacja Prezesa AOTM:
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
cetuksymabu i panitumumabu stosowanych w terapii I linii raka jelita grubego w populacji pacjentów z dzikimi genami z rodziny RAS (NRAS i KRAS)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLA-4610-60(3)/KK/14; 2015-03-10
Zlecenie dotyczy:
przeprowadzenia aktualego przeglądu systematyczneg w zakresie skuteczności klinicznej; porównania skuteczności ww. substancji czynnych we wskazanej populacji pacjentów oraz odniesienie wyników nowej analizy skuteczności klnicznej do analitycznych informacji zawartych w analizach weryfikacyjnych przygotowanych podczas oceny ww. technologii lekowych w roku 2014 r. oraz dodatkowej analizie przeprowadzonej w stosunku do leku Vectibix (panitumumab); wnikliwa analiza i ocena wyników badania PEAK (Schwartzenberg i wsp., J Clin Oncol 32:2240-2247)