Materiały 2015
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Remsima, infliximabum, proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 100 mg. EAN: 5909991086305
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.387.2015.6.LP; 2015-10-14
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji.
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 141/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 141/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 141/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 141/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 141/2015
Uzupełnienie do zlecenia 141/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 141/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17 grudnia 2015r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 141/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-47/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Remsima (infliksymab) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego (WZJG) (ICD-10 K51)” dla populacji pediatrycznej | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Iwona Gradowska-Olszewska |
Dotyczy uwagi do Rozdziału 5.1.2, str. 58; Rozdziału 6.1.2., str. 71 – Agencja podtrzymuje swoje stanowisko, analitycy Agencji wykorzystali dane dotyczące populacji odpowiadającej populacji docelowej. Na podstawie analizy danych NFZ wyciągnięto wniosek o rzeczywistych kosztach, które nie odpowiadały założeniom wnioskodawcy. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 159/2015 do zlecenia 141/2015
(Dodano: 22.12.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 98/2015 do zlecenia 141/2015
(Dodano: 29.12.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Remsima, infliximabum, proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 100 mg. EAN: 5909991086305
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.387.2015.5.LP; 2015-10-14
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 140/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 140/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 140/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 140/2015
Uzupełnienie do zlecenia 140/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 140/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17 grudnia 2015r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 140/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-46/2015 | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Remsima (infliksymab) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego (WZJG) (ICD-10 K51)” dla osób dorosłych. | |||||||||||||||||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
| |||||||||||||||
Rozpatrzone uwagi
|
||||||||||||||||||
1. |
Iwona Gradowska Olszewska |
Uwaga 1: Podstawowe założenia analizy minimalizacji kosztów zakłada brak różnic w efektywności klinicznej między porównywanymi interwencjami. Brak różnicy w leczeniu podtrzymującym oznaczałby brak wpływu tego leczenia na czas do nawrotu. Ze względu jednak na brak danych porównujących infliksymab z leczeniem standardowym we wnioskowanej populacji, czas do nawrotu jest niepewny. W związku z czym przyjęte przez wnioskodawcę założenie jest wysoce niepewne. Agencja nie neguje możliwości reindukcji, jednakże stwierdza, że brak jest danych dotyczących częstości tychże. Tym samym Agencja podtrzymuje swoje stanowisko.
*koszty zawarte w kosztach SoC. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 160/2015 do zlecenia 140/2015
(Dodano: 22.12.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 99/2015 do zlecenia 140/2015
(Dodano: 29.12.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Remsima, infliximabum, proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 100 mg. EAN: 5909991086305
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.387.205.4.LP; 2015-10-14
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 139/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 139/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 139/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 139/2015
Uzupełnienie do zlecenia 139/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 139/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 17 grudnia 2015r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 139/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-45/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Remsima (infliksymab) w ramach programu lekowego: „Leczenie choroby Leśniowskiego-Crohna (chLC) (ICD-10 K50)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Iwona Gradowska-Olszewska |
Komentarz do uwagi 1) Str. 22 (tekst pod nagłówkiem populacja): |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 162/2015 do zlecenia 139/2015
(Dodano: 22.12.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 101/2015 do zlecenia 139/2015
(Dodano: 23.12.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przeprowadzenie oceny skuteczności klinicznej, bezpieczeństwa stosowania, wpływu na budżet podmiotu zobowiązanego do finansowania świadczeń ze środków publicznych dla substancji czynnych: 1. famotydyna, 2. ranitydyna, 3. loperamid oraz dla leku Gastrolit objętych refundacją w kategorii dostępności refundacyjnej: lek dostepny w aptece na receptę w całym zakresie zarejestrowanych wskazań i przeznaczeń
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.378.2015.DJ; 09.10.2015
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości i opinii Prezesa Agencji
Opinie Rady Przejrzystości:
ORP 234/2015 do zlecenia 138/2015
ORP 235/2015 do zlecenia 138/2015
ORP 236/2015 do zlecenia 138/2015
ORP 237/2015 do zlecenia 138/2015
(Dodano: 2.12.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Carbaglu, kwas kargluminowy, tabletki do sporządzania zawiesiny doustnej, 200mg, 5 tabletek, kod EAN, 5909990213900, 200 mg, 60 tabletek, kod EAN: 5909990213894
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2475.2.2015.DD; 07.10.2015
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa AOTMIiT
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 137/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 137/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 137/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 137/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 137/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 11 grudnia 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 137/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTM-OT-4350-28/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wnioski o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leków Carbaglu (kwas kargluminowy) we wskazaniach: (1) w leczeniu hiperamonemii spowodowanej pierwotnym niedoborem syntazy N-acetyloglutaminianowej. | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Małgorzata Rogaszewska – ORPHAN EUROPE SARL |
Odnośnie do uwagi do Rozdz. 6.1.2 str. 62 |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 151/2015 do zlecenia 137/2015
SRP 152/2015 do zlecenia 137/2015
(Dodano: 22.12.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 95/2015 do zlecenia 137/2015
(Dodano: 23.12.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Repatha, ewolokumab, roztwór do wstrzykiwań, 140 mg, 1 wstrzykiwacz półautomatyczny napełniony, kod EAN: 5909991224363, 140 mg, 2 wstrzykiwacze półautomatyczne napełnione, kod Ean:5909991224370
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2483.3.2015.DD; 07.10.2015
Zlecenie dotyczy:
przygortowania analizy Weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa AOTMiT
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 136/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 136/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 136/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 136/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 136/2015
Uzupełnienie do zlecenia 136/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 136/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 25 grudnia 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 136/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4350-27/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją leku Repatha (ewolokumab) we wskazaniu: 1. hipercholesterolemia rodzinna z utrzymującym się stężeniem cholesterolu LDL ≥ 160 mg/dl pomimo intensywnej terapii statynami (FH); 2. hipercholesterolemia z utrzymującym się stężeniem cholesterolu LDL ≥ 160 mg/dl pomimo intensywnej terapii statynami po zdarzeniu sercowo-naczyniowym (SP); 3. hipercholesterolemia z utrzymującym się stężeniem cholesterolu LDL ≥ 160 mg/dl w przypadku nietolerancji statyn po zdarzeniu sercowo-naczyniowym (SI + SP) | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Andrzej Dziukała – Amgen Sp. z o.o. |
Komentarz do uwagi dot. zawężenia jednej z wnioskowanych populacji FH jedynie do chorych z postacią heterozygotyczną Komentarz do uwagi dot. związku surogatu – LDL-C z klinicznym punktem końcowym – ryzykiem zdarzeń sercowo-naczyniowych Komentarz do uwag dot. analizy bezpieczeństwa stosowania ewolokumabu Komentarz do uwag dot. przyjętego w AWB horyzontu czasowego: Komentarz do uwagi dot. danych odnoszących się do obrotu lekiem w innych państwach |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 166/2015 do zlecenia 136/2015
SRP 167/2015 do zlecenia 136/2015
(Dodano: 31.12.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 105/2015 do zlecenia 136/2015
(Dodano: 04.01.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Vimizim, elosulfaza alfa, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 2mg/kg masy ciała, 1 fiol. po 5 ml, kod EAN:59009991137632 w ramach programu lekowego "Leczenie mukopolisacharydozytypu IVA (zespół Morquio A) (ICD-10 E76.2)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.1792.(4).2015/MKR; 05.10.2015
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekmendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacja produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 135/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 135/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 135/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 135/2015
Aneks do zlecenia 135/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 135/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 14 stycznia 2016r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 135/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-44/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Vimizim (elosulfaza alfa) w ramach programu lekowego: „Leczenie mukopolisacharydozy typu IV A (zespół Morquio A) (ICD-10 E76.2)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Anna Pisuk - BioMarin |
Uwagi 1, 2b, 2c, 2d, 2e, 3 są zasadne i nie wpływają na wnioskowanie. W większości stanowią wyjaśnienie wątpliwości zgłoszonych przez analityków Agencji w AWA. Uwaga 2a: Walidacja zastępczego punktu końcowego powinna być przeprowadzona dla konkretnych populacji pacjentów. Analityk Agencji odnalazł m.in. publikacje dotyczące walidacji testu 6MWT w populacji pacjentów z przewlekłą niewydolnością serca (Lipkin 1998, Br Med J (Clin Res Ed)) czy pacjentów po udarze (Lam 2010, Physiother Theory Pract.). Natomiast nie odnalazł żadnych publikacji, w których raportowano walidację testu 6MTW w populacji pacjentów z MPS IVA. Uwaga 4: Uwaga zasadna, co nie zmienia faktu, że populacja ITT bardziej odpowiada praktyce klinicznej niż populacja PP. Uwaga 5: Naliczanie efektów zdrowotnych i kosztów w modelu o rok dłużej niż wynikałoby to z horyzontu czasowego nie ma dużego wpływu na wyniki w horyzoncie dożywotnim. Jednakże przy testowaniu horyzontów kilkuletnich generowało wyniki QALY wyższe niż przyjęty horyzont czasowy. Uwaga 6a: Uwaga zasadna, co nie zmienia faktu, że założenia wnioskodawcy są niepewne. Uwaga 6b: W AE wnioskodawcy w opisie nie pojawiło się założenie, że wspomniany w uwadze wiek stanowi przeciętny wiek pojawienia się objawów choroby. Przy takim założeniu kalkulacja została przeprowadzona poprawnie. Uwaga 7a: niezasadna, gdyż Agencja nie podważa faktu różnicy w jakości życia i śmiertelności między wnioskowaną interwencją a komparatorem. Natomiast zwraca uwagę, że śmiertelność i jakość życia powinny być rozróżnione jedynie między stanami zdrowia. Uwaga 7b: niezasadne, gdyż masa ciała pacjenta w modelu nie zmienia się przy przechodzeniu do innego stanu, a pozostaje na tym samym poziomie zależnym od stanu na początku analizy. Uwaga 8 stanowi odwołanie do uwagi 5. Uwaga 9 stanowi uzupełnienie porównania analizy wnioskodawcy z innymi analizami ekonomicznymi. Uwaga 10: Agencja podtrzymuje swoją opinię w kontekście rozbieżności między danymi. Uwaga 11: Argumentacja wnioskodawcy wydaje się niezasadna w kontekście analizy wpływu na budżet, w której rozpatrywano 2-letni horyzont czasowy, nie dożywotni. Aktualnie brak jest danych długookresowych, w związku z czym bezpieczeństwo leku nie jest do końca poznane. Argument ten przemawia za podawaniem ocenianego leku w warunkach hospitalizacji, szczególnie w początkowym okresie jego refundacji. Warto też zwrócić uwagę, że wyliczenia uwzgledniające podawanie leku w warunkach hospitalizacji są podejściem konserwatywnym dla wnioskowanej technologii. Mimo to jak podano w AWA zmiana warunków podania leku nie wpływa na całkowite wydatki NFZ. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 7/2016 do zlecenia 135/2015
(Dodano: 17.02.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 5/2016 do zlecenia 135/2015
(Dodano: 08.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Tysabri, natalizumabum, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 300 mg, 1 fiol. po 15 ml, kod EAN 5909990084333
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLA-4610-190(14)/KK/25; 02.10.2015
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 214/2015 do zlecenia 134/2015 (Data ważności opinii: 12.10.2018 r.)
(Dodano: 23.10.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Gilenya, fingolimodum, kaps. twarde, 05 mg, 28 kaps., kod EAN 5909990856480
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
MZ-PLA-4610-190(14)/KK/14; 02.10.2015
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 214/2015 do zlecenia 133/2015 (Data ważności opinii: 12.10.2018 r.)
(Dodano: 23.10.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Colobreathe, kolistymetat sodowy, proszek do inhalacji, kapsułki twarde, 1 662 500 j.m. 56 kapsułek twardych oraz 1 inhalator proszek, cały zakres wskazań zarejestrowanych na dzień wydania decyzji tj. leczenie przewlekłych zakażeń płuc wywołanych przez Pseudomonas aeruginosa u pacjentów z mukowiscydozą, w wieku 6 lat i powyżej
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2473(1).2015.MR; 22.09.2015
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 132/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 132/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 132/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 132/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 132/2015
Uzupełnienie do zlecenia 132/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 132/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 27 listopada 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 132/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-26/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Colobreathe (kolistymetat sodowy), proszek do inhalacji, 56 kapsułek twardych oraz 1 inhalator proszkowy, kod EAN 5909991210380, we wskazaniu: „Leczenie przewlekłych zakażeń płuc wywołanych przez Pseudomonas aeruginosa u pacjentów z mukowiscydozą, w wieku 6 lat i powyżej”. | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Anna Kołodziejska (Actavis Polska Sp. z o.o) |
Komentarz do uwagi 1, 4, 6. Komentarz do uwagi 2. Komentarz do uwagi 3. Komentarz do uwagi 6. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 148/2015 do zlecenia 132/2015
(Dodano: 2.12.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 92/2015 do zlecenia 132/2015
(Dodano: 17.12.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Vargatef (nintedanib), 100 mg, 60 kaps., EAN 5909991203887; Vargatef (nintedanib) 100 mg, 120 kaps., EAN 5909991203894; Vargatef (nintedanib) 150 mg, 60 kaps., EAN 5909991203900; w ramach programu lekowego, Terapia stosowana w skojarzeniu z docetakselem w leczeniu dorosłych pacjentów z miejscowo zaawansowanym lub przerzutowym niedrobnokomórkowym rakiem płuca (NDRP), w stadium zaawansowania IIIb/IV, o utkaniu gruczolakoraka lub jego miejscową wznową po chemioterapii pierwszego rzutu.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.1672.2015.10.KB; 22.09.2015
Zlecenie zawieszone pismami: PLR.4600.1672.2015.13.KB; PLR.4600.1672.2015.14.KB; PLR.4600.1672.2015.15.KB
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 131/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 131/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 131/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 131/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 131/2015
Aneks do analizy weryfikacyjnej do zlecenia 131/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 131/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 28 stycznia 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 131/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-43/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Vargatef (nintedanib) w ramach programu lekowego „Leczenie niedrobnokomórkowego raka płuca (ICD-10 C 34)”. | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Oliver Koehncke Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. |
Komentarz do uwagi dot. braku wyników analiz dla porównania nintedanibu z pemetreksedem: |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 8/2016 do zlecenia 131/2015
SRP 9/2016 do zlecenia 131/2015
SRP 10/2016 do zlecenia 131/2015
(Dodano: 04.02.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 6/2016 do zlecenia 131/2015
(Dodano: 08.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Keytruda, pembrolizumab, proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 50 mg, 1 fiolka, EAN 5901549325003, w ramach programu lekowego: LECZENIE CZERNIAKA SKÓRY LUB BŁON ŚLUZOWYCH PEMBROLIZUMABEM (ICD-10 C43)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2447.1.2015.DD; 2015-09-15
Zlecenie wycofano pismem MZ PLR.4600.2447.2.2015.DD z dnia 17.09.2015 r.
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Temozolomide Accord, Temozolomide Fair-Med., Temostad, Temozolomide Glenmark, Temostad Temozolomidum, Blastomat, Temozolomide Teva, Temomedac, Temozolomide Polpharma, Temodal; Temozolomidum; C75.9 Gruczoł wydzielania wewnętrznego, nieokreślony;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.333.2015.DJ; 2015-09-13
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Raport Agencji:
RPT 434-11/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 199/2015 do zlecenia 129/2015 (Data ważności opinii: 21.09.2018 r.)
(Dodano: 05.10.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Capecitabine Adamed, Capecitabine Actavis, Capecitalox, Capecitabine Adamed, Xalvobin, Capecitabine Sandoz, Vopecidex, Xalvobin, Capecitabine Fresenius Kabi, Cantaloda, Capecitabine Zentiva, Xeloda, Symloda, Capecitabine Teva, Capecitabine Glenmark, Capecitabine medac, Ecansya, Capecitabine Accord, Coloxet; Capecitabinum; C75.9 Gruczoł wydzielania wewnętrznego, nieokreślony;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.333.2015.DJ; 2015-09-12
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Raport Agencji:
RPT 434-11/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 200/2015 do zlecenia 128/2015 (Data ważności opinii: 21.09.2018 r.)
(Dodano: 05.10.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Bortezomib Accord, Velcade; Bortezomibum; C88.0 Makroglobulinemia Waldenströma; C88.9 Złośliwa choroba immunoproliferacyjna, nieokreślona E85.8 Inne postacie amyloidozy E85.9 Amyloidoza, nieokreślona
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.333.2015.DJ; 2015-09-11
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Raport Agencji:
RPT 434-11/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 198/2015 do zlecenia 127/2015 (Data ważności opinii: 21.09.2018 r.)
(Dodano: 05.10.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Metopirone, Metyraponum, kapsułki miękkie, 250 mg, EAN 5909991185473;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.1733.2015.2.KB; 2015-09-11
Zlecenie zawieszone pismem PLR.4600.1733.2015.4.KB z dn. 2.11.2015 r.
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 126/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 126/2015
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 126/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 126/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 126/2015
Uzupełnienie do zlecenia 126/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 126/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 19 sierpnia 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 126/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 126, analiza AOTMiT-OT-4351-41/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu netto leku Metopirone (metyraponum) we wskazaniu: endogenny zespół Cushinga |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Adam Sołtan |
Argumenty uzasadniające nieprzyjęcie ketokonazolu jako komparatora w przedmiotowej analizie przedstawiono już w toku procedowania, natomiast odniesienie do nich zawarto w AWA. Przedstawiono aktualizację danych dotyczących refundacji wnioskowanego produktu leczniczego w krajach UE i EFTA. |
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 55/2016 do zlecenia 126/2016
(Dodano: 23.08.2016 r.)
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 94/2015 do zlecenia 126/2015
(Dodano: 31.08.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Noxafil, Posaconazolum, zawiesina doustna, 40 mg/ml, EAN 5909990335244 we wskazaniu: przewlekła choroba ziarniniakowa charakteryzująca się wysoką częstością grzybicznych zakażeń narządowych u pacjentów w wieku 18 lat i powyżej, w kategorii dostępności refundacyjnej: lek dostępny w aptece na receptę we wskazaniu określonym stanem klinicznym.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.334.2015.DJ; 2015-09-11
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Raport Agencji:
RPT 434-10/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 197/2015 do zlecenia 125/2015 (Data ważności opinii: 21.09.2018 r.)
(Dodano: 05.10.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Striverdi Respimat, olodaterolum, roztwór do inhalacji, 2,5 mikrogramów/dawkę dostarczaną, EAN 5909991099640;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2343.2015.1.KB; 2015-09-08
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 124/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 124/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 124/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 124/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 124/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 13 listopada 2015r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 124/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4350-25/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Striverdi Respimat (olodaterol) w podtrzymującym leczeniu rozszerzającym oskrzela u pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc (POChP) | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Wojciech Gryta - Boehringer Ingelheim Sp. z o. o. |
Dotyczy uwagi do Rozdziału 3.6., tabela 9, str. 19 oraz Rozdziału 4.1.1., tabela 10, str. 20 |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 145/2015 do zlecenia 124/2015
(Dodano: 20.11.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 90/2015 do zlecenia 124/2015
(Dodano: 24.11.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Adenuric 80 mg, febuxostat, 80 mg, tabletki powlekane, 28 tabl. powl., EAN 5909990761548; Adenuric 120 mg, febuxostat, 120 mg, tabletki powlekane, 28 tabl. powl., EAN 5909990761562;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2423.2015.KWA; 2015-09-04
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 123/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 123/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 123/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 123/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 123/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 13 listopada 2015r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 123/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTM-OT-4350-24/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wnioski o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leków Adenuric (febuksostat) we wskazaniach: (1) w leczeniu przewlekłej hiperurykemii w chorobach, w których wystąpiło już odkładanie się złogów moczanowych (w tym guzki dnawe i (lub) zapalenie stawów dnawe czynne lub w wywiadzie); (2) w zapobieganiu i leczeniu przewlekłej hiperurykemii u dorosłych pacjentów poddawanych chemioterapii z powodu nowotworów krwi z umiarkowanym do wysokiego ryzykiem wystąpienia zespołu rozpadu guza (ang. Tumor Lysis Syndrome – TLS). | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Magdalena Gamrot – BERLIN-CHEMIE/MENARINI POLSKA Sp. z o.o. |
Odnośnie uwagi do Rozdz. 4.3., str. 54 oraz rozdz. 11, str. 95, 97 i 98 |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 142/2015 do zlecenia 123/2015
SRP 143/2015 do zlecenia 123/2015
SRP 144/2015 do zlecenia 123/2015
(Dodano: 20.11.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 89/2015 do zlecenia 123/2015
(Dodano: 20.11.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Vesicare 10 mg, tabl. powl., 10 mg, solifenacinum, 30 tabl. (3 blist. po 10 szt.), EAN 5909990215584; Vesicare 5 mg, tabl. powl., 10 mg, solifenacinum, 30 tabl. (3 blist. po 10 szt.), EAN 5909990215553; dostepny w aptece na receptę, we wskazaniu określonym stanem klinicznym: Zespół pęcherza nadreaktywnego;
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2383.2015.KWA; 2015-09-03
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego i analiza kliniczna do zlecenia 122/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 122/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 122/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 122/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 29 stycznia 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 122/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4350-23/2015 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją leku Vesicare (solifenacinum) we wskazaniu „zespół pęcherza nadreaktywnego” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Mirosław Fila Astellas Pharma Sp. z o.o. |
Komentarz do uwagi dot. rozdz. 4.1.1.: |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 11/2016 do zlecenia 122/2015
SRP 12/2016 do zlecenia 122/2015
(Dodano: 04.02.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 7/2016 do zlecenia 122/2015
(Dodano: 09.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Diphereline SR 3,75, Diphereline SR 11,25, Decapeptyl Depot, Gonapeptyl Daily; Triptorelinum; obniżenie popędu u osób z rozpoznaniem zaburzeń preferencji seksualnych w przypadku braku skuteczności lub przeciwwskazań do stosowania cyproteronu
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.328.2015.1.ISU; 2015-09-01
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Raport Agencji:
RPT 434-9/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 195/2015 do zlecenia 121/2015 (Data ważności opinii: 04.09.2018 r.)
(Dodano: 09.09.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Eligard 22,5 mg, Eligard 7,5 mg, Lucrin Depot, Eligard 45 mg, Leuprostin; Leuprorelinum; obniżenie popędu u osób z rozpoznaniem zaburzeń preferencji seksualnych w przypadku braku skuteczności lub przeciwwskazań do stosowania cyproteronu
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.328.2015.1.ISU; 2015-09-01
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Raport Agencji:
RPT 434-9/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 195/2015 do zlecenia 120/2015 (Data ważności opinii: 04.09.2018 r.)
(Dodano: 09.09.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Zoladex, Zoladex LA; Goserelinum; obniżenie popędu u osób z rozpoznaniem zaburzeń preferencji seksualnych w przypadku braku skuteczności lub przeciwwskazań do stosowania cyproteronu
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.328.2015.1.ISU; 2015-09-01
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości w sprawie wydania z urzędu decyzji MZ o objęciu refundacją leków wymienionych w załączniku do pisma, przy danych klinicznych, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego oraz w związku z art. 31n zlecam przygotowanie materiałów analitycznych w przedmiotowym zakresie zgodnych z wytycznymi HTA
Raport Agencji:
RPT 434-9/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 195/2015 do zlecenia 119/2015 (Data ważności opinii: 04.09.2018 r.)
(Dodano: 09.09.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Abraxane, 5 mg.ml, proszek do sporządzaniazawiesiny do infuzji, 1 fiolka, 100 mg, EAN 5909990930265, w programie lekowym: Leczenie zaawansowanego raka trzustki
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.1731.2015.4.KB; 2015-08-20
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 118/2015
Analiza kliniczna do zlecenia 118/2015
Analiza ekonomiczna do zlecenia 118/2015
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 118/2015
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 118/2015
Uzupełnienie do zlecenia 118/2015
Analiza wrażliwości do zlecenia 118/2015
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 118/2015
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 30 października 2015 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 118/2015
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
AOTMiT-OT-4351-40/2015 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Abraxane (paklitaksel w postaci nanocząsteczkowego kompleksu z albuminą) w skojarzeniu z gemcytabiną w leczeniu pierwszego rzutu przerzutowego gruczolakoraka trzustki u dorosłych | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Dr n. med. Aleksandra Łacko – Kierownik Zakładu Leczenia Nowotworów Litych Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu |
Program Lekowy został uzgodniony między Ministerstwem Zdrowia, w tym jego ekspertami, a Wnioskodawcą. Ostateczną, zaakceptowaną przez wszystkie strony wersję tego dokumentu o treści opisanej w tabeli nr 5 AWA otrzymała AOTMiT w celu procedowania wniosku refundacyjnego. Do kryteriów zakończenia udziału pacjenta w programie ze względu na odpowiedź radiologiczną analitycy Agencji odnieśli się w AWA w rozdziale 8. Uwagi do zapisów programu lekowego (akapit 5). Zaproponowali tam rozważenie wprowadzenia takiego zapisu w przedmiotowy program, aby pacjenci kontynuowali w nim leczenie do czasu wykazania progresji, tak jak miało to miejsce w badaniu MPACT. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. |
|
2. | Marzena Sosnowska Pełnomocnik Celgene Europe Limited Celgene Sp. z o.o. |
Ad. Uwaga 1. W odniesieniu do możliwości wnioskowania pośredniego o jakości życia pacjentów w badaniu MPACT na podstawie zmian sprawności ogólnej mierzonej wg skali KPS (wartość wejściowa vs wartość wyjściowa) zauważyć należy, że osoba składająca uwagi powołuje się na abstrakt konferencyjny, zatem na dane o niskiej wiarygodności. Abstrakt ten został zidentyfikowany przez analityka Agencji w trakcie własnego przeglądu systematycznego baz danych, jakkolwiek nie został włączony do AWA właśnie ze względu na brak odpowiedniej wiarygodności (abstrakty były wykluczane automatycznie). Ponadto, zauważyć należy, że skala KPS jest subiektywnym narzędziem oceny stanu sprawności ogólnej pacjenta wykonywanym najczęściej przez lekarzy, a nie samego pacjenta. W odniesieniu do analizy Q-TWIST zaprezentowanej w publikacji Reni 2013, stan TWIST określał czas bez progresji choroby i bez zdarzeń niepożądanych ≥3 stopnia nasilenia, a stan TOX – czas bez progresji ze zdarzeniami niepożądanymi ≥3 stopnia nasilenia. W analizie tej rzeczywiście wykazano, że stosowanie nab-paklitakselu w skojarzeniu z gemcytabiną (nP+G) wydłuża te stany w porównaniu do stosowania monoterapii gemcytabiną (G). Jakkolwiek, zauważyć należy, że w badaniu MPACT wykazano, że w grupie nP+G w porównaniu do grupy G zdarzenia niepożądane raportowano u większego odsetka pacjentów. Stwierdzono m.in., że pacjentów doświadczających przynajmniej jednego ciężkiego zdarzenia niepożądanego związanego z leczeniem w grupie nP+G było ponad dwukrotnie więcej niż w grupie G (29% vs 13%). Ponadto, co istotne w aspekcie odczuć bólowych i ogólnego komfortu życia pacjenta, w grupie nP+G w porównaniu do grupy G stwierdzano u znacznie większego odsetka pacjentów przypadki neuropatii obwodowej w każdym stopniu nasilenia oprócz 4. (22% vs 4% dla stopnia 1, 13% vs <1% dla stopnia 2, 17% vs <1% dla stopnia 3 dla nP+G vs G, odpowiednio) (w stopniu 4 nie stwierdzono neuropatii w żadnym z ramion). Zatem, wnioskowanie pośrednie o jakości życia pacjentów w badaniu MPACT na podstawie czasu spędzanego w danym stanie do momentu wystąpienia danego typu zdarzeń niepożądanych w oderwaniu od analizy częstości występowania tych zdarzeń i dodatkowo z pomijaniem zdarzeń stopnia 1 i 2 jest zdaniem analityka Agencji nieprawidłowe. Ponadto, na jakość życia pacjentów wpływ mają np. objawy choroby nowotworowej, a to w przedmiotowej analizie nie było oceniane. Zauważyć też należy, że w analizie tej wartości użyteczności przydzielone zostały każdemu ze stanów w sposób arbitralny, bez oparcia się na danych pochodzących bezpośrednio od pacjentów. Podsumowując, w badaniu MPACT nie była prowadzona ocena jakości życia pacjentów na podstawie kwestionariuszy lub skal wypełnianych przez pacjentów, co zostało omówione w AWA w rozdziale 4.1.3.2. Ocena jakości badań włączonych do przeglądu systematycznego. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Ad. Uwaga 2. W uzupełnieniach do analiz wnioskodawca przedstawił analizę wrażliwości m.in. dla subpopulacji w stanie sprawności 70-80 wg skali Karnofsky’ego. Analitycy Agencji odstąpili od przedstawiania w AWA wyników m.in. dla niniejszej subpopulacji głównie z powodu niemożliwości przeprowadzenia pełnej weryfikacji modelu dla tej podgrupy (rozbieżności w danych wejściowych pomiędzy modelem dla subpopulacji a modelem dla populacji generalnej, brak dostępu do danych wykorzystanych w modelu – dane niepublikowane, niewystarczający opis założeń w uzupełnieniu do analiz dotyczącym subpopulacji). Wnioskodawca poinformował w uzupełnieniu, że wykorzystał „dane dotyczące specyficznie skuteczności leczenia„, natomiast „wszystkie pozostałe parametry w modelu (w tym koszty i użyteczności) przyjęto tak jak w modelu przygotowanym dla populacji całkowitej”. Niniejsze postępowanie nie było prawidłowe ze względu na przyjęcie w modelu dla subpopulacji innych danych dla średniej dni na leczeniu, co miało wpływ na uzyskanie większego prawdopodobieństwa wystąpienia działań niepożądanych, a tym samy większych kosztów działań niepożądanych. Ponadto wątpliwości budził sposób szacowania samego czasu na leczeniu. W wyniku aktualizacji modelu wnioskodawcy przez analityków Agencji dla przedmiotowej subpopulacji (poprawiono odnalezione błędy) oraz jego kilkukrotnym testowaniu poprzez zmianę niepewnych parametrów (m. in. sposobu szacowania czasu na leczeniu), można potwierdzić, że wyniki dla ocenianej technologii medycznej w porównaniu do komparatora w wariancie z RSS nie przekraczały przyjętego w Polsce progu opłacalności. |
|
3. | Prof. Dr hab. n. med. Marek Wojtukiewicz Oddział Onkologii Klinicznej Białostockiego Centrum Onkologii Klinika Onkologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku |
Ad. Uwaga 1. Zgodnie z danymi z badania MPACT kryteria włączenia pacjentów do tego badania wskazywały stężenie bilirubiny mniejsze lub równe górnej granicy normy, zatem tak, jak w kryteriach kwalifikacji do Programu Lekowego. Osoba zgłaszająca uwagi sugeruje zmiany zapisów Programu Lekowego pod kątem ewentualnych modyfikacji dawek nab-paklitakselu w przypadku zwiększonych poziomów bilirubiny i aminotransferazy asparaginowej zgodnie z zapisami Charakterystyki Produktu Leczniczego Abraxane, jakkolwiek w części Programu dotyczącego dawkowania leku jest zapis odsyłający właśnie do ChPL zarówno nab-paklitakselu, jak i gemcytabiny. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Ad. Uwaga 2. Zgodnie z danymi z badania MPACT kryteria włączenia pacjentów do tego badania wskazywały stężenie kreatyniny w granicach normy, zatem tak, jak w kryteriach kwalifikacji do Programu Lekowego, lub wartość klirensu ≥ 60 mL/min/1.73 m2 u pacjentów z poziomem kreatyniny powyżej lub poniżej wartości normalnych dla danej instytucji. W przypadku stosowania jako wyznacznika funkcji nerek klirensu kreatyniny, do jego wyznaczania miała być wykorzystywana aktualna masa ciała (wg wzoru Cockrofta-Gaulta), przy czym dla pacjentów z BMI >30 kg/m2 do wyliczeń miała być stosowana mięśniowa masa ciała. Rozważyć zatem można wprowadzenie do Programu Lekowego zapisu o kryteriach kwalifikacji odnoszących się do klirensu kreatyniny, tak jak wymagało tego badanie MPACT na etapie włączania pacjentów. Osoba zgłaszająca uwagi sugeruje zmiany zapisów Programu Lekowego w zakresie kryteriów kwalifikacji pacjenta w odniesieniu do wskaźników czynności nerek, jakkolwiek sugerowany zapis nie ma odzwierciedlenia w ChPL Abraxane ani kryteriach włączenia pacjentów do badania MPACT. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Ad. Uwaga 3. Zgodnie z danymi z badania MPACT kryteria włączenia pacjentów do tego badania wskazywały wartość stężenia hemoglobiny ≥9 g/dl, natomiast kryteria kwalifikacji do Programu Lekowego podają w wartość stężenia hemoglobiny większą niż 10 g/dl, jak słusznie zauważa osoba zgłaszająca uwagi. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Ad. Uwaga 4. Program Lekowy został uzgodniony między Ministerstwem Zdrowia, w tym jego ekspertami, a Wnioskodawcą. Ostateczną, zaakceptowaną przez wszystkie strony wersję tego dokumentu o treści opisanej w tabeli nr 5 AWA otrzymała AOTMiT w celu procedowania wniosku refundacyjnego. Do kryteriów zakończenia udziału pacjenta w programie ze względu na odpowiedź radiologiczną analitycy Agencji odnieśli się w AWA w rozdziale 8. Uwagi do zapisów programu lekowego (akapit 5). Zaproponowali tam rozważenie wprowadzenia takiego zapisu w przedmiotowy program, aby pacjenci kontynuowali w nim leczenie do czasu wykazania progresji, tak jak miało to miejsce w badaniu MPACT. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. Ad. Uwaga 5. W badaniu MPACT, w odniesieniu do bezpieczeństwa terapii, pacjenci kontynuowali leczenie do czasu nieakceptowalnej toksyczności. Program Lekowy z kolei podaje, że kryterium zakończenia w nim udziału jest m.in. brak zadawalającej tolerancji leczenia (obecność niepożądanych działań w stopniach 3. lub 4.). Rozważyć zatem można wpisanie do Programu Lekowego nieakceptowalnej toksyczności jako kryterium zakończenia w nim udziału (tj. bez wskazywania konkretnych stopni nasilenia działań niepożądanych). Osoba zgłaszająca uwagi słusznie zauważa, że wystąpienie pewnych działań niepożądanych w danym stopniu nasilenia powinno prowadzić do modyfikacji dawkowania leków, zgodnie z ich Charakterystykami Produktów Leczniczych. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. |
|
4. | Marcin Brudnicki Celgene Sp. z o.o. | Przedstawiciel firmy Celgene Sp. z o.o. przedstawił aktualne dane na temat krajów UE i EFTA, w których Abraxane we wnioskowanym wskazaniu jest refundowany (na dzień składania wniosku refundacyjnego wskazano takich krajów 6, na dzień dzisiejszy – 18). Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. |
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 139/2015 do zlecenia 118/2015
(Dodano: 09.11.2015 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 86/2015 do zlecenia 118/2015
(Dodano: 17.11.2015 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Wizyta adaptacyjna dla dzieci w 4. roku życia, w ramach świadczeń zawartych w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 listopada 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego (Dz. U. poz. 1462)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
OZG.078.10.2015; 2015-08-17
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej jako świadczenia gwarantowanego
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Leczenie stomatologiczne w znieczuleniu ogólnym dzieci niewspółpracujących, w ramach świadczeń zawartych w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 listopada 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego (Dz. U. poz. 1462)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
OZG.078.10.2015; 2015-08-17
Zlecenie dotyczy:
przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej jako świadczenia gwarantowanego
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 155/2017 do zlecenia 116/2015
(Dodano: 02.02.2018 r.)
Rekomendacja Prezesa:
Rekomendacja 88/2017 do zlecenia 116/2015
(Dodano: 28.12.2017 r.)