Materiały 2016
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Strensiq (asfotase alfa)
Wskazanie:
Hipofostazja typu niemowlęcego
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLD.460434.808.2016.IM; 26.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania skróconego raportu oceny technologii medycznych
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Program Wsparcia Ambulatoryjnego Leczenia Zespołu Stopy Cukrzycowej
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 48 ust. 2a
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PZ-PZ.403.3.20159GS); 26.02.2016
Zlecenie dotyczy:
Przygotowania Opinii Prezesa
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Afinitor (ewerolimus), tabl., 5 mg, 30 tabl., kod EAN: 5909990711567; Afinitor (ewerolimus), tabl., 10 mg, 30 tabl., kod EAN: 5909990177598;
Wskazanie:
Leczenie chorych na zaawansowanego raka piersi z ekspresją receptorów estrogenowych, bez nadmiernej ekspresji lub amplifikacji HER2, po menopauzie, bez objawowego zajęcia narządów miąższowych, u których występuje nawrót po leczeniu niesteroidowym inhibitorem aromatazy stosowanym w ramach terapii uzupełniającej
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.375.2015.9.KKU; 11.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 69/2016
Analiza problemu decyzyjnego i analiza kliniczna do zlecenia 69/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 69/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 69/2016
Uzupełnienie do zlecenia 69/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 69/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 13 maja 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 69/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.8.2016 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
WWniosek o objęcie refundacją leku Afinitor (ewerolimus), tabl., 5 mg, 30 tabl., kod EAN 5909990711567; tabl., 10 mg, 30 tabl., kod EAN 5909990711598 stosowanego w ramach programu lekowego: „Leczenie chorych na zaawansowanego raka piersi ewerolimusem (ICD-10 C50)” |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Sebastian Bojków |
Komentarz do uwagi 1, 3, 7, 8 Komentarz do uwagi 2 Komentarz do uwagi 4 Komentarz do uwagi 5 Komentarz do uwagi 6 |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 46/2016 do zlecenia 69/2016
(Dodano: 17.05.2016 r.)
SRP 47/2016 do zlecenia 69/2016
(Dodano: 17.05.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 30/2016 do zlecenia 69/2016
(Dodano: 14.06.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Cosentyx (sekukinumabum), roztwór do wstrzykiwań, 150 mg/ml, 2 amp.-strz.; 2 wstrzykiwacze, kod EAN: 5909991203832
Wskazanie:
"Leczenie umiarkowanej i ciężkiej postaci łuszczycy plackowatej (ICD-10 L40.0)"
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.485.2015.5.RS; 11.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 68/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 68/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 68/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 68/2016
Aneks do zlecenia 68/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 68/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 kwietnia 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 68/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.7.2016 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Cosentyx (sekukinumab) we wskazaniu: leczenie łuszczycy plackowatej o nasileniu umiarkowanym do ciężkiego u dorosłych spełniających kryteria rozpoczęcia leczenia ogólnego |
||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Mirosław Karawajczyk – Novartis Poland Sp. z o.o. |
Komentarz dot. uwagi do wskazania komparatora podstawowego w AWA: Komentarz dot. ograniczeń AKL wskazywanych w AWA: Komentarz dot. podsumowania porównania wnioskowanej technologii vs INF: Zgodnie z wynikami metaanalizy sieciowej przedstawionymi w tabeli 43 na str. 97 AKL wnioskodawcy, porównanie pośrednie nie wykazało istotnych statystycznie różnic pomiędzy grupami dla porównania SEC vs INF w odniesieniu do PASI 75/50/90 oraz mIGA 0-1 (wartości OR wyniosły odpowiednio: 0,62/0,82/0,73 oraz 0,54). Analitycy Agencji przyznają, że stwierdzenie „uzyskiwane odsetki dla poszczególnych grup” nie jest właściwe. Zamiarem analityków było odniesienie się do ww. wartości OR, które wskazywały na trend mniejszej szansy wystąpienia przedmiotowych punktów końcowych w ramieniu SEC. Komentarz do rozdz. 4.3 dot. braku danych długookresowych: Komentarz dot. uwagi do rozdz. 5.2.2.: Komentarz dot. uwag do tabeli 35: Komentarz dot. uwag do rozdz. 5.4.2.: Komentarz dot. uwagi do rozdz. 5.4.3.: Komentarz dot. uwagi do rozdz. 5.5.: Komentarz dot. uwagi o nie wyodrębnieniu w modelu stopnia zaawansowania choroby: Komentarz dot. uwagi o zasadach naliczania kosztu metotreksatu: Komentarz dot. uwagi o spójności założeń dla przyszłej sprzedaży wnioskowanego leku z danymi z wniosku: |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 42/2016 do zlecenia 68/2016
(Dodano: 26.04.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 27/2016 do zlecenia 68/2016
(Dodano: 9.05.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przygotowanie opracowania zawierającrgo dane kosztowe i skutki finansowe dla systemu ochrony zdrowian, w cześci dotyczącej projektowanych warunków realizacji świadczenia: Kompleksowe leczenie ran przewlekłych i powikłanych w tym: opracowanie rany; odciążenia; miejscowa terapia podciśnieniowa; antybiotykoterapia dożylna; amputacje w obrębie stopy; ambulatoryjne przeszczepy skóry; kompresjoterapia.
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
OZG.078.5.2016; 11.02.2016
Zlecenie dotyczy:
Zlecenie zakończone (24.02.2016)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Przezskórna gastrostomia endoskopowa - PEG w celu odżywiania pacjenta, który nie może przyjmować pokarmów drogą doustną, obarczonego chorobą wrodzoną związaną z niedoborem czynnika krzepnięcia (hemofilia) versus inne możliwe do zastosowania sposoby odzywiania (m.in sonda nosowo-żołądkowa, żywienie dojelitowe, pozajelitowe z ewentualną osłoną przeciw krzepliwą)
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.81.2016.EM; 10.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości i opinii Prezesa Agencji
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Humira, Adalimumab, roztwór do wstrzykiwań, 40 mg, 2 ampułkostrzykawki 2 gaziki nasączone alkoholem, kod EAN: 5909990005055
Wskazanie:
Leczenie cięzkiej, aktywnej postaci spondyloartropatii osiowej bez zmian radiologicznych"
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2591(2).2015.MR; 09.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego i analiza kliniczna do zlecenia 65/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 65/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 65/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 65/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 65/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 kwietnia 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 65/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.6.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku: | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Gerard Waligóra – Abbvie |
Uwaga do str. 25, Tabela 11, str. 66: Uwaga do str. 28: Uwaga do str. 66 (1): Uwaga do str. 66 (2): Uwaga do str. 72: Uwaga do str. 74: Uwaga do str. 83: Uwaga do str. 88, Tabela 41, str. 82, Tabela 40: Uwaga do str. 95, str. 101: |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 41/2016 do zlecenia 65/2016
(Dodano: 26.04.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 26/2016 do zlecenia 65/2016
(Dodano: 29.04.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Humira, Adalimumab, roztwór do wstrzykiwań, 40 mg, 2ampułkostrzykawki 2 gaziki nasączone alkoholem, kod EAN: 5909990005055
Wskazanie:
"Leczenie umiarkowanej i cięzkiej postaci łuszczycy plackowatej (ICD-10 L 40.0)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2592(2).2015.MR; 09.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnejAOTMiT, stanowiska Rady przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego i analiza kliniczna do zlecenia 64/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 64/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 64/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 64/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 64/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 kwietnia 2016r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 64/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.5.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Humira (adalimumab) w ramach programu lekowego „Leczenie umiarkowanej i ciężkiej postaci łuszczycy plackowatej (ICD-10 L40.0)” u dzieci | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Gerald Waligóra - przedstawiciel wnioskodawcy |
Ad. Uwaga 1. Oprócz subpopulacji docelowej dla ADA wg zapisów proponowanego programu lekowego, tj. u dzieci w wieku 6-17 lat i PASI>18, w której można również stosować ETA, ADA ma być stosowany w subpopulacji dzieci w wieku 4-5 lat, a także 6-17 lat i PASI w zakresie 10-18, w których to ETA nie jest możliwy do zastosowania w ramach przedmiotowego programu. O ile dostępne są dane o liczbie pacjentów, którzy w latach 2013-2015 stosowali ETA w ramach obowiązującego programu u pacjentów opisanych j.w., czyli w wieku 6-17 lat i PASI>18, na podstawie czego można wnioskować o potencjalnej liczebności analogicznej populacji, która mogłaby w ramach proponowanego programu stosować ADA, o tyle na podstawie w/w danych nie da się wywnioskować, ilu pacjentów z dwóch ostatnich subpopulacji mogłoby zostać zakwalifikowanych do leczenia ADA. Wobec czego twierdzenie o marginalnym wpływie na budżet płatnika poszerzenia kryteriów kwalifikacji do terapii ADA jest nieuzasadnione. Ad. Uwaga 2. i 4. Analitycy Agencji podtrzymują swoje zdanie odnośnie wyboru komparatorów dla ADA. Warto zauważyć, że wnioskodawca, powołując się na jedną wypowiedź eksperta, która ma przemawiać za przyjętą przez niego strategią odrzucenia terapii ogólnych jako komparatora dla ADA, jednocześnie pomija inną wypowiedź tego samego eksperta, w której na pytanie o interwencje stosowane obecnie w rozważanym wskazaniu, odpowiada on: „leczenie miejscowe, PUVA, metotreksat, cyklosporyna A, acytretyna”, a na pytanie o interwencje, które mogą zostać zastąpione przez interwencję wnioskowaną: „metotreksat, cyklosporyna A, acytretyna”. Ponadto, wytyczne PTD z 2012 roku wskazują, że w przypadku łuszczycy o dużym nasileniu zaleca się dołączenie do terapii miejscowej leczenia ogólnego, a do leków dopuszczonych do stosowania u dzieci należą acytretyna, cyklosporyna A i metotreksat. Wytyczne te informują również, że dzieci z reguły dobrze tolerują leczenie ogólne, a leczenie biologiczne jest u nich wskazane, jeśli pacjent nie odpowiedział zadowalająco na przynajmniej dwie klasyczne metody terapii ogólnej bądź też nie może ich stosować z uwagi na brak tolerancji, objawy uboczne lub schorzenia współistniejące. Ad. Uwaga 3. Wnioskodawca w swojej analizie jako komparator dla ADA w subpopulacji dzieci w wieku 4-5 lat wskazał naturalny przebieg choroby rozumiany jako podanie placebo lub brak leczenia. Podania miejscowych kortykosteroidów nie można określić jako brak leczenia ze względu na ich przeciwzapalny mechanizm działania, co może redukować wielkość zmian chorobowych na skórze i dolegliwości z nimi związane, a zatem wpływać na ocenę nasilenia łuszczycy. Warto również zauważyć, że fakt wykorzystywanie kortykosteroidów jako podstawowej opcji w ramach pierwszej linii leczenia nie wyklucza możliwości ich stosowania w kolejnych liniach jako np. terapia pomocnicza. Ad. Uwaga 6. Analityk Agencji podtrzymuje zdane o wątpliwości założenia o niestosowaniu żadnej terapii do ukończenia szóstego roku życia, zgadza się jednak, że jest to podejście konserwatywne. Ad. uwaga 7. Stwierdzenie występowania błędu w formule dokumentu elektronicznego jest faktem, a błąd ten wpływa na uzyskane wyniki, co zostało wyjaśnione w AWA. Uzyskanie odpowiedzi PASI75 determinuje, czy pacjent będzie kontynuował leczenie w programie, a zatem prawdopodobieństwo uzyskania tak zdefiniowanej odpowiedzi wpływa koszty w modelu wnioskodawcy. Uwaga niezasadna. Ad. Uwaga 5 i 8. Wnioskodawca uwzględnił w swoich obliczeniach maksymalną długość terapii ADA określoną w proponowanym przez niego programie lekowym (2 lata). Natomiast analitycy Agencji ocenili uzgodniony projekt programu lekowego, zatwierdzony przez Ministerstwo Zdrowia, z którego wynika, że przedmiotowe leczenie może trwać maksymalnie do 96 tyg. W związku z czym podtrzymują swoje podejście. Ad. Uwaga 9. Analityk Agencji zgadza się, że brak jest dostępnych danych potwierdzających poprawność i realność liczby pacjentów pediatrycznych, przyjętej w obliczeniach, którzy będą leczeni ADA w ramach wnioskowanego programu lekowego. W związku z czym podtrzymuje swoją niepewność w tej kwestii. Ad. Uwaga 10. Wnioskodawca powinien uwzględnić w swoich obliczeniach całkowitą populację pacjentów, o której rozszerzenie wnioskuje. Twierdzenie, że „najpewniej nie ma w ogóle pacjentów w wieku 4-5 lat, które będą leczone biologicznie”, jest założeniem, co wiąże się z niepewnością – gdyż tacy pacjenci formalnie, po spełnieniu dodatkowych wymogów, będą mogli być włączeni do tego leczenia. Ponadto uwzględnienie w analizie terapii ogólnej spowodowałoby zmiany w wynikach analizy. Ad. Uwaga 11. Wnioskodawca w swojej analizie nie doprecyzował przez jaki czas pacjent po leczeniu biologicznym przyjmuje terapię wspomagającą (określoną jako metotreksat). Założenie wnioskodawcy nie wpływa na koszty inkrementalne w 2017 r. przedstawione w AWA (a jedynie na wzrost kosztów tej terapii między scenariuszami). Ad. Uwaga 12. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 40/2016 do zlecenia 64/2016
(Dodano: 26.04.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa:
REK 25/2016 do zlecenia 64/2016
(Dodano: 23.05.2018 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Humira, Adalimumab, roztwór do wstrzykiwań, 40 mg, 2 pudełka kartonowe, każde pudełko zawiera: 1 fiolka 1 strzykawka 1 igła 1 jałowa nasadka 2 gaziki nasączone alkoholem, kod EAN: 5909990005031
Wskazanie:
"Leczenie umiarkowanej i cięzkiej postaci łuszczycy plackowatej (ICD-10 L40.0)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2593(2).2015.MR; 09.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowamia analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agrncji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego i analiza kliniczna do zlecenia 63/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 63/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 63/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 63/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 63/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 22 kwietnia 2016r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 63/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.5.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Humira (adalimumab) w ramach programu lekowego „Leczenie umiarkowanej i ciężkiej postaci łuszczycy plackowatej (ICD-10 L40.0)” u dzieci | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Gerald Waligóra - przedstawiciel wnioskodawcy |
Ad. Uwaga 1. Oprócz subpopulacji docelowej dla ADA wg zapisów proponowanego programu lekowego, tj. u dzieci w wieku 6-17 lat i PASI>18, w której można również stosować ETA, ADA ma być stosowany w subpopulacji dzieci w wieku 4-5 lat, a także 6-17 lat i PASI w zakresie 10-18, w których to ETA nie jest możliwy do zastosowania w ramach przedmiotowego programu. O ile dostępne są dane o liczbie pacjentów, którzy w latach 2013-2015 stosowali ETA w ramach obowiązującego programu u pacjentów opisanych j.w., czyli w wieku 6-17 lat i PASI>18, na podstawie czego można wnioskować o potencjalnej liczebności analogicznej populacji, która mogłaby w ramach proponowanego programu stosować ADA, o tyle na podstawie w/w danych nie da się wywnioskować, ilu pacjentów z dwóch ostatnich subpopulacji mogłoby zostać zakwalifikowanych do leczenia ADA. Wobec czego twierdzenie o marginalnym wpływie na budżet płatnika poszerzenia kryteriów kwalifikacji do terapii ADA jest nieuzasadnione. Ad. Uwaga 2. i 4. Analitycy Agencji podtrzymują swoje zdanie odnośnie wyboru komparatorów dla ADA. Warto zauważyć, że wnioskodawca, powołując się na jedną wypowiedź eksperta, która ma przemawiać za przyjętą przez niego strategią odrzucenia terapii ogólnych jako komparatora dla ADA, jednocześnie pomija inną wypowiedź tego samego eksperta, w której na pytanie o interwencje stosowane obecnie w rozważanym wskazaniu, odpowiada on: „leczenie miejscowe, PUVA, metotreksat, cyklosporyna A, acytretyna”, a na pytanie o interwencje, które mogą zostać zastąpione przez interwencję wnioskowaną: „metotreksat, cyklosporyna A, acytretyna”. Ponadto, wytyczne PTD z 2012 roku wskazują, że w przypadku łuszczycy o dużym nasileniu zaleca się dołączenie do terapii miejscowej leczenia ogólnego, a do leków dopuszczonych do stosowania u dzieci należą acytretyna, cyklosporyna A i metotreksat. Wytyczne te informują również, że dzieci z reguły dobrze tolerują leczenie ogólne, a leczenie biologiczne jest u nich wskazane, jeśli pacjent nie odpowiedział zadowalająco na przynajmniej dwie klasyczne metody terapii ogólnej bądź też nie może ich stosować z uwagi na brak tolerancji, objawy uboczne lub schorzenia współistniejące. Ad. Uwaga 3. Wnioskodawca w swojej analizie jako komparator dla ADA w subpopulacji dzieci w wieku 4-5 lat wskazał naturalny przebieg choroby rozumiany jako podanie placebo lub brak leczenia. Podania miejscowych kortykosteroidów nie można określić jako brak leczenia ze względu na ich przeciwzapalny mechanizm działania, co może redukować wielkość zmian chorobowych na skórze i dolegliwości z nimi związane, a zatem wpływać na ocenę nasilenia łuszczycy. Warto również zauważyć, że fakt wykorzystywanie kortykosteroidów jako podstawowej opcji w ramach pierwszej linii leczenia nie wyklucza możliwości ich stosowania w kolejnych liniach jako np. terapia pomocnicza. Ad. Uwaga 6. Analityk Agencji podtrzymuje zdane o wątpliwości założenia o niestosowaniu żadnej terapii do ukończenia szóstego roku życia, zgadza się jednak, że jest to podejście konserwatywne. Ad. uwaga 7. Stwierdzenie występowania błędu w formule dokumentu elektronicznego jest faktem, a błąd ten wpływa na uzyskane wyniki, co zostało wyjaśnione w AWA. Uzyskanie odpowiedzi PASI75 determinuje, czy pacjent będzie kontynuował leczenie w programie, a zatem prawdopodobieństwo uzyskania tak zdefiniowanej odpowiedzi wpływa koszty w modelu wnioskodawcy. Uwaga niezasadna. Ad. Uwaga 5 i 8. Wnioskodawca uwzględnił w swoich obliczeniach maksymalną długość terapii ADA określoną w proponowanym przez niego programie lekowym (2 lata). Natomiast analitycy Agencji ocenili uzgodniony projekt programu lekowego, zatwierdzony przez Ministerstwo Zdrowia, z którego wynika, że przedmiotowe leczenie może trwać maksymalnie do 96 tyg. W związku z czym podtrzymują swoje podejście. Ad. Uwaga 9. Analityk Agencji zgadza się, że brak jest dostępnych danych potwierdzających poprawność i realność liczby pacjentów pediatrycznych, przyjętej w obliczeniach, którzy będą leczeni ADA w ramach wnioskowanego programu lekowego. W związku z czym podtrzymuje swoją niepewność w tej kwestii. Ad. Uwaga 10. Wnioskodawca powinien uwzględnić w swoich obliczeniach całkowitą populację pacjentów, o której rozszerzenie wnioskuje. Twierdzenie, że „najpewniej nie ma w ogóle pacjentów w wieku 4-5 lat, które będą leczone biologicznie”, jest założeniem, co wiąże się z niepewnością – gdyż tacy pacjenci formalnie, po spełnieniu dodatkowych wymogów, będą mogli być włączeni do tego leczenia. Ponadto uwzględnienie w analizie terapii ogólnej spowodowałoby zmiany w wynikach analizy. Ad. Uwaga 11. Wnioskodawca w swojej analizie nie doprecyzował przez jaki czas pacjent po leczeniu biologicznym przyjmuje terapię wspomagającą (określoną jako metotreksat). Założenie wnioskodawcy nie wpływa na koszty inkrementalne w 2017 r. przedstawione w AWA (a jedynie na wzrost kosztów tej terapii między scenariuszami). Ad. Uwaga 12. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie AWA. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 39/2016 do zlecenia 63/2016
(Dodano: 26.04.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 25/2016 do zlecenia 63/2016
(Dodano: 27.04.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Vfend, Voriconazolum, tabl. powl., 200 mg, 20 szt., kod EAN: 5909990991235
Wskazanie:
profilaktyka inwazyjnych zakażeń grzybiczych u pacjentów wysokiego ryzyka z zespołami przebiegającymi z niedoborami odporności
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.73.2016.DJ; 05.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-2/2016
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 54/2016 do zlecenia 62/2016 (Data ważności opinii: 15.02.2019 r.)
(Dodano: 17.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Urorec, Sylodosyna, 4 mg, kapsułki twarde, 30 kapsułek twardych, kod EAN: 5391519921029; Urorec, Sylodosyna, 8 mg, kapsułki twarde, 30 kapsułek twardych, kod EAN: 5391519921036
Wskazanie:
Leczenie objawów przedmiotowych i podmiotowych łagodnego rozrostu gruczołu krokowego u dorosłych mężczyzn.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.76.1.2016.MS; 02.02.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 61/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 61/2016
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 61/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 61/2016
Uzupełnienie do zlecenia 61/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 61/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 8 kwietnia 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 61/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 061, analiza OT.4350.2.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Urorec (sylodosyna) we wskazaniu „leczenie objawów przedmiotowych i podmiotowych łagodnego rozrostu gruczołu krokowego u dorosłych mężczyzn” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Krzysztof Wasilewski |
Uwagi nie wpływają na wnioskowanie z AWA. |
|
2. |
Piotr Radziszewski |
Uwagi nie wpływają na wnioskowanie z AWA. |
|
3. |
Cezary Torz |
Uwagi nie wpływają na wnioskowanie z AWA. |
|
4. |
Elżbieta Betlej |
Uwagi nie wpływają na wnioskowanie z AWA. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 37/2016 do zlecenia 61/2016
SRP 38/2016 do zlecenia 61/2016
(Dodano: 22.04.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 24/2016 do zlecenia 61/2016
(Dodano: 22.04.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Cortiment, Budesonidum, tabl. o przedł. uwalnianiu, 9 mg. 30 szt., kod EAN: 5909991205966
Wskazanie:
postać jelitowa choroby przeszczep przeciwko gospodarzowi, ,mikrospokopowe zapalenie jelit
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.497.2015.4.ISU; 28.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-18/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 53/2016 do zlecenia 60/2016 (Data ważności opinii: 01.02.2019 r.)
(Dodano: 04.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Naglazyme, Galsulfasum, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 1 mg/ml, 1 fiol. po 5 ml
Wskazanie:
"Leczenie mukopolisacharydozy typu VI (Zespół Maroteaux-Lamy) (ICD-10 E 76,2)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.56.2016.RS; 28.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, sranowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego i analiza kliniczna do zlecenia 59/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 59/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 59/2016
Uzupełnienie do zlecenia 59/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 59/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 13 lutego 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 59/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 059, analiza OT.4351.4.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją leku Naglazyme (galsulfaza) w długotrwałej substytucji enzymatycznej u pacjentów z potwierdzonym rozpoznaniem mukopolisacharydozy typu VI (MPS VI; niedobór 4-sulfatazy N-acetylogalaktozaminy; zespół Maroteaux-Lamy’ego) (ICD-10 E 76.2) | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Anna Pisuk |
Agencja podtrzymuje stanowisko odnośnie uwag odnoszących się do części analizy wpływu na budżet – zgłoszone uwagi przez wnioskodawcę nie wpływają na zmianę stanowiska Agencji i ostateczne wnioskowanie. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 20/2016 do zlecenia 59/2016
(Dodano: 17.02.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 10/2016 do zlecenia 59/2016
(Dodano: 16.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Avastin (bewacyzumab), Eylea (aflibercept), Lucentis (ranibizumab)
Wskazanie:
retinopatia wczesniaków (ICD_10 H35.1)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.36.2016.1.ISU; 25.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania materiałów analitycznych
Zlecenie zakończone (10.03.2016)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Tixteller, Rifaximinum, tabl. powl., 550 mg, 56 szt., kod EAN: 5909991053680
Wskazanie:
"Leczenie przewlekłej encefalopatii wątrobowej (ICD-10 G92)
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2642.2015.3.BR; 22.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza kliniczna do zlecenia 57/2016
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 57/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 57/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 57/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 57/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 1 kwietnia 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 57/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
OT.4351.3.2016 |
||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
|
Wniosek o objęcie refundacją leku Tixteller (rifaximinum), tabletki powlekane, 550 mg, 56 szt., kod EAN 5909991053680 stosowanego w ramach programu lekowego: „Leczenie Przewlekłej Encefalopatii Wątrobowej (ICD-10 G92)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Katarzyna Sumińska-Jasińska (Alfa Wasserman) |
Komentarz do uwagi 1, 2, 3, 5, 6, 11, 12, 13, 14, 17. Komentarz do uwagi 4. Komentarz do uwagi 8. Komentarz do uwagi 10. Komentarz do uwagi 15. Komentarz do uwagi 16.
|
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 30/2016 do zlecenia 57/2016
(Dodano: 06.04.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTMiT:
REK 17/2016 do zlecenia 57/2016
(Dodano: 12.04.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Imbruvica, Ibrutynib, kaps. twarde, 140 mg, 90 szt., kod EAN: 5909991195137
Wskazanie:
"Ibrutynib w leczeniu chorych na przewlekłą białaczkę limfocytową (ICD 10 C.91.1)"
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.2991.4.2015.BR; 22.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 56/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 56/2016
Analiza ekonomiczna do zlecenia 56/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 56/2016
Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 56/2016
Uzupełnienie do zlecenia 56/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 56/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 8 kwietnia 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 56/2016
Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:
Nr analizy weryfikacyjnej
|
BIP - 056, analiza OT.4351.2.2016 | ||
---|---|---|---|
Tytuł analizy weryfikacyjnej
| Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Imbruvica (ibrutynib) w ramach programu lekowego: „Ibrutynib w leczeniu chorych na przewlekłą białaczkę limfocytową (ICD 10 C.91.1)” | ||
Lp.
|
Zgłaszający uwagi
|
Treść uwagi
|
Komentarz AOTM
|
Rozpatrzone uwagi
|
|||
1. |
Cezary Kiwała Janssen Cilag Polska Sp. z o.o. |
Uwaga do str. 13, 60, 73, 76, 81: uwaga zasadna, nie ma wpływu na wnioskowanie AWA. W analizach wnioskodawcy, m. in. w tabeli 35 analizy wpływu na budżet oraz w modelu BIA, wnioskodawca nieprecyzyjnie określił (nazwał) cenę leku za jedną kapsułkę w przypadku ceny z RSS. Powodowało to wątpliwości co do treści zaproponowanego RSS. Po wyjaśnieniach wnioskodawcy zaproponowany RSS nie budzi już wątpliwości. Wszystkie wyliczenia przeprowadzono w oparciu o właściwą cenę z RSS. Uwaga do str. 34, 39, 44, 45: uwaga nie ma wpływu na wnioskowanie AWA. Analitycy AOTMiT wskazywali na heterogeniczność badań dla ibrutynibu i komparatorów, której jedną z przyczyn są różnice w definicjach odpowiedzi na leczenie. Dla oceny heterogeniczności nie ma znaczenia z czego wynikają różnice w definicji odpowiedzi na leczenie. Sam wnioskodawca wskazywał w swoich analizach, że stosowanie różnych kryteriów odpowiedzi na leczenie w odnalezionych badaniach jest ograniczeniem analizy. Uwaga do str. 54, 57, 66, 69: uwaga nie ma wpływu na wnioskowanie AWA. Oczywiście zasadne jest stosowanie dostępnych danych z jak najdłuższego okresu obserwacji. Nie zmienia to faktu, że dane z abstraktu konferencyjnego są obciążone niepewnością w stosunku do danych z publikacji pełnotekstowej (zgodnie z kryteriami włączenia i wykluczenia do przeglądu systematycznego sam wnioskodawca deklarował chęć wykluczenia publikacji dostępnych w postaci abstraktów konferencyjnych, postępując następnie wbrew tym założeniom). Należy również zgodzić się, że mniejsza pula pacjentów na końcu krzywej Kaplana Meiera jest zjawiskiem powszechnie obserwowanym, co nie zmienia faktu, że w rozważanym przypadku na końcu okresu 16 miesięcznego obserwowani byli jedynie jednostkowi pacjenci. Spadek liczby pacjentów w oparciu o których dane wyznaczano krzywe Kaplana Meiera, następnie ekstrapolowane w analizie ekonomicznej, można więc uznać za drastyczny. Uwaga do str. 67: uwaga niezasadna. Brak jest dobrej jakości danych umożliwiających porównanie ibrutynibu z właściwymi komparatorami. Analitycy podtrzymują zastrzeżenia odnośnie sposobu zastosowania korekty MAIC przedstawione w analizie weryfikacyjnej. Przedstawione oszacowania korzyści klinicznej możliwej do uzyskania w wyniku stosowania ibrutynibu w porównaniu z komparatorami obarczone są znaczną niepewnością. Uwaga do str. 66, 69: uwaga nie ma wpływu na wnioskowanie AWA. Analitycy Agencji nie kwestionują zasadności oparcia się o dane z dłuższego okresu obserwacji, podtrzymują jednak swoje zastrzeżenia co do jakości tych danych. Uwaga do str. 56, 66, 69: uwaga stanowi powtórzenie twierdzeń wnioskodawcy z analiz przedłożonych do oceny. W AWA zwracano jedynie uwagę na znaczne różnice pomiędzy oceną badacza a niezależnej komisji. Zgodnie z aktualizacją IWCLL z 2012 r. konieczne jest zastosowanie tomografii komputerowej do potwierdzenia odpowiedzi na leczenie. Uwaga do str. 69: uwaga stanowi powtórzenie twierdzeń wnioskodawcy z analiz przedłożonych do oceny. W AWA zwrócono jedynie uwagę, że w przypadku ibrutynibu za odpowiedź na leczenie uznano też częściową odpowiedź z limfocytozą. Podano przy tym, że ma to związek z mechanizmem działania leku – w przypadku ibrutynibu uznano, że limfocytoza wskazuje nie na progresję choroby, ale na redystrybucję limfocytów z węzłów chłonnych do krążenia obwodowego. Uwaga do str. 66: Zastosowanie korekty cross-over nie jest działaniem nieprawidłowym. W AWA przetestowano jedynie wpływ przeprowadzenia tej korekty na wyniki. Uwaga do str. 67: Tak jak podaje wnioskodawca, w AWA wyraźnie wskazano, że populacja badania Fischer 2011 charakteryzowała się dużo lepszym rokowaniem niż populacja badania RESONATE. W AWA podkreślono również, że naiwne porównanie ibrutynibu ze schematem BR jest niezasadne ze względu na znaczną heterogeniczność populacji w dostępnych badaniach. Nie skutkuje to koniecznością bezkrytycznego przyjęcia wyników otrzymanych metodą MAIC. Analitycy Agencji podtrzymują swoje uwagi co do sposobu przeprowadzenia korekty oraz niepewności uzyskanych wyników. Uwaga do str. 65: Analitycy podtrzymują swoje uwagi zgłoszone względem wykonanej korekty MAIC. Wyniki wskazują na korzyść ze stosowania ibrutynibu względem schematu BR, niepewny jest jednak zakres tej korzyści. Dla przyjętego wariantu bardzo niewielka była efektywna liczebność badanej próby. Uwaga do str. 72: Celem analityków było zwrócenie uwagi na upraszczające założenie autorów BIA wnioskodawcy, które może doprowadzić do zawyżenia kosztów w scenariuszu istniejącym, a co za tym idzie zaniżenia kosztów inkrementalnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie AWA. Uwaga do str. 74: Dane na podstawie, których analitycy szacowali średnią roczną liczbę pacjentów zostały przedstawione w AWA (m. in. na str. 74 AWA), więc pogwałcenie zasadny transparentności, co sugeruje wnioskodawca, nie miało miejsca. Zgodnie z informacją przedstawioną w AWA dane te odnosiły się do liczby pacjentów z rozpoznaniem ICD-10 C91.1 (jako rozpoznaniem głównym lub współistniejącym), którzy otrzymali co najmniej jedną linię leczenia przeciwnowotworowego (chemioterapię). Przedstawione dane pochodziły bezpośrednio z pisma NFZ. Zdaniem analityków różnica wielkości populacji wynikająca z wcześniejszych i aktualnych danych NFZ jest znacząca. Dane NFZ, na podstawie których analitycy szacowali wielkość populacji docelowej odnosiły się do niepowtarzalnych identyfikatorów (bez zdublowanych rekordów), więc zastosowanie przekształcenia, które przeprowadzili autorzy BIA wnioskodawcy nie było w tym przypadku zasadne (było zasadne w przypadku szacowania populacji przez autorów analizy wnioskodawcy na podstawie niepowtarzalnych numerów PESEL dla poszczególnych leków, więc po zsumowaniu liczby pacjentów dany identyfikator mógł występować kilkukrotnie). Zdaniem analityków przedstawienie danych dla wszystkich pacjentów z rozpoznaniem C91.1 (zarówno jako rozpoznaniem głównym jak i współistniejącym) jest zasadne w celu wskazania całkowitej, maksymalnej liczby pacjentów z CLL. Na podstawie analizy danych NFZ można stwierdzić, że wśród wszystkich pacjentów z CLL, dla których przedstawiono dane, 82,62% posiadało CLL jako rozpoznanie główne, więc możliwe przeszacowanie wielkości populacji nie będzie większe niż wynikające z tej wartości. |
Stanowisko Rady Przejrzystości:
SRP 36/2016 do zlecenia 56/2016
(Dodano: 22.04.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 23/2016 do zlecenia 056/2016
(Dodano: 14.04.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Somatuline AUTOGEL, Lanreotidum, roztwór do wstrzykiwań, 90 mg, a ampułkostrzykawka 0,5 ml, kod EAN: 5909991094515; Somatuline AUTOGEL, Lanreotidum, roztwór do wstrzykiwań, 120 mg, a ampułkostrzykawka 0,5 ml, kod EAN: 5909991094614; Somatuline AUTOGEL, Lanreotidum, roztwór do wstrzykiwań, 60 mg, a ampułkostrzykawka 0,5 ml, kod EAN 5909991094416
Wskazanie:
Leczenie guzów neuroendokrynnych żołądkowo-jelitowo-trzustkowych nieznanego pochodzenia.
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLR.4600.143.2016.KWA; 18.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Pre xesa Agencji
Analizy Wnioskodawcy:
Analiza ekonomiczna do zlecenia 55/2016
Analiza kliniczna do zlecenia 55/2016
Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 55/2016
Analiza Weryfikacyjna Agencji:
Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 55/2016
Uwagi do Analiz:
Termin zgłaszania uwag upływa: 11 marca 2016 r.
Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 55/2016
Stanowiska Rady Przejrzystości:
SRP 22/2016 do zlecenia 055/2016
SRP 23/2016 do zlecenia 055/2016
SRP 24/2016 do zlecenia 055/2016
(Dodano: 17.03.2016 r.)
Rekomendacja Prezesa AOTM:
REK 13/2016 do zlecenia 55/2016
(Dodano: 15.04.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Prolia, Denosumab, roztwór do wstrzykiwań, 60 mg/ 1 ml, 1 amp. - strz.a 1 ml, kod EAN: 5909990761647
Wskazanie:
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n ust. 5
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4604.549.2015.1.KKU; 15.01.2016
Zlecenie wycofano pismem IK 682293.KKU z dnia 9.09.2016. Data wpływu pisma 12.09.2016 r.
Zlecenie dotyczy:
wykonania analizy opłacalności stosowania trchnologii medycznej u mężczyzn
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Valsartanum
Wskazanie:
nadciśnienie tętnicze inne niż określone w ChPL - u dzieci do 6 roku życia; przewlekła choroba nerek u dzieci do 18 roku życia; leczenie renoprotekcyjne u dzieci do 18 roku życia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.512.2015.4.ISU; 15.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-38/2015
(Dodano: 03.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 50/2016 do zlecenia 53/2016 (Data ważności opinii: 01.02.2019 r.)
(Dodano: 04.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Valganciclovirum
Wskazanie:
zakażenie wirusem cytomegalii po transplantacji narządów lub szpiku - leczenie - w przypadku udokumentowanych przeciwwskazań do stosowania walgancyklowiru w stałej doustnej postaci farmaceutycznej; zakażenia wirusem Ebsteina - Barr - w przypadku udokumentowanych przeciwwskazań do stosowania walgancyklowiru w stałej doustnej postaci farmaceutycznej
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.512.2015.4.ISU; 15.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-21/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 38/2016 do zlecenia 52/2016 (Data ważności opinii: 25.01.2019 r.)
(Dodano: 22.03.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Valganciclovirum
Wskazanie:
zakażenie wirusem cytomegalii po transplantacji narządów narządów lub szpiku - leczsenie; zakażenia wirusem Ebsteina- Barr po transplantacji narządów lub szpiku - leczenia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.512.2015.4.ISU; 15.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-21/2015
(Dodano: 07.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 38/2016 do zlecenia 51/2016 (Data ważności opinii: 25.01.2019 r.)
(Dodano: 22.03.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Theophyllinum
Wskazanie:
bradykardia u dzieci do 18 roku życia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.512.2015.4.ISU; 15.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-44/2015
(Dodano: 04.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 37/2016 do zlecenia 050/2016 (Data ważności opinii: 25.01.2019 r.)
(Dodano: 29.01.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Telmisartanum
Wskazanie:
nadciśnienie tętnicze inne niż określone w ChPL - u dzieci do 18 roku życia; przewlekła choroba nerek u dzieci do 18 roku życia; leczenie renoprotekcyjne u dzieci do 18 roku życia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.512.2015.4.ISU; 15.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-38/2015
(Dodano: 03.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 49/2016 do zlecenia 49/2016 (Data ważności opinii: 01.02.2019 r.)
(Dodano: 04.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Sulfasalazinum
Wskazanie:
choroby autoimmunizacyjne inne niż określone w ChPL
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.512.2015.4.ISU; 15.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-41/2016
(Dodano: 03.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 36/2016 do zlecenia 048/2016 (Data ważności opinii: 25.01.2019 r.)
(Dodano: 29.01.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Spironolactonum
Wskazanie:
nadciśnienie tętnicze inne niż określone w ChPL - u dzieci do 18 roku życia
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.512.2015.4.ISU; 15.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-38/2015
(Dodano: 03.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 48/2016 do zlecenia 47/2016 (Data ważności opinii: 01.02.2019 r.)
(Dodano: 04.02.2016 r.)
- Szczegóły
Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:
Simvastatinum
Wskazanie:
ciężka wtórna hipercholesterolemia u dzieci w wieku od 10 do 18 r.ż (z wysokim ryzykiem powikłań sercowo-naczyniowych oraz przy braku skuteczności leczenia niefarmakologicznego) w przebiegu: niewydolności nerek lub zespołu nerczycowego lub cukrzycy typu I (z towarzyszącą mikroalbuminurią lub niewydolnością nerek), lub otrzymujących terapię antyretrowirusową, lub po przeszczepianiu narządów
Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.
Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTMiT:
PLA.4600.512.2015.4.ISU; 15.01.2016
Zlecenie dotyczy:
przygotowania opinii Rady Przejrzystości
Raport Agencji:
RPT 434-36/2015
(Dodano: 04.08.2017 r.)
Opinia Rady Przejrzystości:
ORP 40/2016 do zlecenia 46/2016 (Data ważności opinii: 01.02.2019 r.)
(Dodano: 04.02.2016 r.)